Vjestagirl schreef:elledani68 schreef:lijkt me dat Anky onbetaalbaar is
Ik vermoed dat die niet op mijn paard stapt
Denk dat ze mijn knollie ook niet ziet staan

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Vjestagirl schreef:elledani68 schreef:lijkt me dat Anky onbetaalbaar is
Ik vermoed dat die niet op mijn paard stapt
elledani68 schreef:hm dus bij manege's rijden alleen maar beginners?
En waarom in dit onderwerp nu Anky van Grunsven erbij halen?
Vjestagirl schreef:En Anky is dan weer het type ruiter wat je verder kan helpen met je paard, wat problemen op kan lossen... Dat is niet te vergelijke met de gemiddelde bijrijdster
Urielle schreef:Vjestagirl schreef:En Anky is dan weer het type ruiter wat je verder kan helpen met je paard, wat problemen op kan lossen... Dat is niet te vergelijke met de gemiddelde bijrijdster
Onzin! Ik ken een heleboel mensen die nog steeds voor eigenaren rijden. Het hoogste niveau dressuur is Intermediaire - ik denk dat veel eigenaars in hun handjes klappen als die meid voor ze wil komen rijden. Het hoogste niveau springen die ik ken is Z (ik zit niet zo in het springwereldje).
En een heeeeeleboel handige ruiters en amazones die L, M of Z rijden of bijv. heel handig zijn met jonge paarden netjes beleren.
Bijrijders zijn niet allemaal Penny's of nog-onder-de-B-hobbelaars. Er zitten ook verschrikkelijk fijne ruiters tussen!
Urielle schreef:Vjestagirl schreef:En Anky is dan weer het type ruiter wat je verder kan helpen met je paard, wat problemen op kan lossen... Dat is niet te vergelijke met de gemiddelde bijrijdster
Onzin! Ik ken een heleboel mensen die nog steeds voor eigenaren rijden. Het hoogste niveau dressuur is Intermediaire - ik denk dat veel eigenaars in hun handjes klappen als die meid voor ze wil komen rijden. Het hoogste niveau springen die ik ken is Z (ik zit niet zo in het springwereldje).
En een heeeeeleboel handige ruiters en amazones die L, M of Z rijden of bijv. heel handig zijn met jonge paarden netjes beleren.
Bijrijders zijn niet allemaal Penny's of nog-onder-de-B-hobbelaars. Er zitten ook verschrikkelijk fijne ruiters tussen!
Calanddra schreef:Ik vind dat degenen die alleen een paard kunnen onderhouden met een bijrijder/verzorger (vanwege de tijd en geld) dan moet je geen paard kopen. Eind van de zomer komt ook eindelijk mijn eigen pony, echter deze komt alleen als ik er zeker van ben dat ik het red met het geld en de tijd (en daar ben ik zeker van)
Als iemand een bijrijder/verzorger erbij neemt terwijl het niet echt nodig is, dan vind ik het een ander verhaal. Zij gunnen een ander ook het plezier om met een paard bezig te zijn.
Al vind ik wel dat als de bijrijder/verzorger ook klusjes moet doen als uitmesten ed, alleen max. een symbolische bedrag mag worden gevraagd (om er zeker van te zijn dat je niet met een mooi-weer-persoon te maken krijgt). Al is niet iedereen zo, ik heb nog nooit voor een verzorgpony betaald, maar ik kom door wind en weer en houd me altijd aan mn afspraken
elledani68 schreef:Geloof ook niet of het om de vraag ging of het penny's zijn of niet.
De vraag was of het een schande is om een bijdrage te vragen nee dus. Ieder moet dat zelf weten of ze aan een bijrijder geld vragen of niet en een bijrijder heeft de keus betalen of niet makkelijk lijkt me.
Meestal zijn degene die je paardje verder scholen degene die er dan geld voor vragen om je paard te rijden ook iets wat te begrijpen is.
Citaat:het is jammer dat veel mensen van alle gratis dingen willen profiteren.
Urielle schreef:Citaat:het is jammer dat veel mensen van alle gratis dingen willen profiteren.
Ik haal er zomaar even een tussenuit, er staat een heleboel meer in dit topic
Himyar schreef:Natuurlijk zullen er goede ruiters tussen zitten, maar de meesten zullen nou niet direct je paard de zijgangen leren, leren changeren etc. Mensen die je paard wel van alles kunnen leren en dat op verzoek van de eigenaar ook doen, zijn een heel ander verhaal.
calice schreef:ja maar als je 2 paarden op een rij zet:
de een gratis en voor de ander moeten ze betalen...
dan zullen mensen denk ik altijd wel voor degene die gratis is kiezen
Gwen schreef:Ik vind het wel/niet (laten) betalen iets heel persoonlijks, in mijn ogen heeft het er niets mee te maken hoe goed de bijrijder is. Ik vind al helemaal niet dat eigenaren en/of bijrijders verantwoording moeten afleggen waarom zij wel of niet kiezen voor (laten) betalen). Er zijn zo veel redenen denkbaar waarom je zou kiezen om iemand betaald te laten rijden, er zijn net zo veel redenen denkbaar waarom je je bijrijder gewoon gratis laat rijden en er zijn al net zo veel redenen waarom de ene bijrijder wel wil betalen en de ander niet.
Ik heb bijrijdpaarden/pony's gehad waar ik voor betaalde, bij de een een groot deel van het stalgeld, bij de ander juist weer wormenspuiten e.d., en ik heb heel veel paarden gereden waar ik niks voor hoefde te betalen. In alle gevallen was het legitiem.
Liins schreef:Ik vind dat als je een eigen paard hebt, die je niet zelf kunt rijden etc. dus nie genoeg tijd hebt. Dat je daar niets voor mag vragen.
Ik vind als je niet genoeg tijd hebt, of niet genoeg geld (om het paard te onderhouden dus daarom een betaalbijrijdster zoekt) je ook geen paard moet nemen. Je bent dan afhankelijk van die ruiter.. Plus dat als je geen genoeg tijd heb je er niet aan moet beginnen !
Oke, dit is mijn mening hoop dat er geen dikke aanvallen hier komen
Gipsylover schreef:Ik vind het wel normaal om 50 euro te vragen.
Als je kijkt wat diegene allemaal mag en kan doen.
Als het regend binnenrijden.
En een paardje met pit. Ik vind dan 50 euro wel normaal!
Silvaantje schreef:het ligt eraan..
Toen ik nog VZ had betaalde ik er wel voor, maar dat is op zich logisch want ik mocht komen wanneer ik wilde en ermee doen wat ik wilde.
Sommige mensen nemen echt een verzorgster die gaat poetsen en mesten ed. maar niet mag rijden, dan vind ik niet dat diegene hoeft te betalen,ze doet jou immers een plezier.
Maar als diegene de dagen dat ze eris het paard mag beschouwen als de hare vind ik het wel logisch dat ze meebetaald..