Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
LadyElmira schreef:Ik vind echt dat jonge meiden niet alles hebben om een jonge pony te beleren. Waarschijnlijk heeft hij nog nooit van zo'n lijntje gehoord en vond hij het eng(dat is natuurlijk heel logisch!!). Ik zou het door iemand laten doen die volwassen is, of genoeg ervaring hebt want zoals jij nu praat kom je bij mij over als een onvolwassen meid die zomaar wat aanklungelt met het paard. Dit komt niet door je manier van typen begrijp me niet verkeerd!
Ook vind ik dat mensen steeds eerder beginnen met het beleren van een veulen. Ooit was het nog eens drie jaar. Nu beginnen ze bij 2/2 en een half jaar terwijl ze eigenlijk(en wees eerlijk jou moeder stopt je met drie jaar ook nog niet in een school) nog gewoon lekker jong horen te zijn. Dit is hoe ik erover denk hoor. Wel vind ik dat je met het veulen zou kunnen wandelen aan een halster met touwtje, zo krijgt hij toch zijn beweging en kun je hem ook makkelijke dingetjes bijleren zoals lopen aan een halstertouw en stoppen wanneer jij stopt. Ook lopen wanneer jij loopt en sneller lopen wanneer jij dat wilt. Dit zijn kleine dingetjes die een jonger iemand wel zou kunnen proberen, ik zou enkel stoppen met het longeren en het aan een persoon vragen die dit al meerdere malen hebt gedaan en waarschijnlijk alles ook anders over kan brengen.