veulen doet moeilijk

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Blacky_

Re: veulen doet moeilijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 14:18

ik heb veel ervaring met paarden en het beleren ervan.
De pony kan het zeker aan en heeft er veel plezier in.
Ik zal zelf minder longeren
1x per half jaar.

Overigens ben ik 16!!!
Dus niet bepaald een hele jonge meid

bedankt voor de reacties

_xpipo_macho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 20:28

LadyElmira schreef:
Ik vind echt dat jonge meiden niet alles hebben om een jonge pony te beleren. Waarschijnlijk heeft hij nog nooit van zo'n lijntje gehoord en vond hij het eng(dat is natuurlijk heel logisch!!). Ik zou het door iemand laten doen die volwassen is, of genoeg ervaring hebt want zoals jij nu praat kom je bij mij over als een onvolwassen meid die zomaar wat aanklungelt met het paard. Dit komt niet door je manier van typen begrijp me niet verkeerd!

Ook vind ik dat mensen steeds eerder beginnen met het beleren van een veulen. Ooit was het nog eens drie jaar. Nu beginnen ze bij 2/2 en een half jaar terwijl ze eigenlijk(en wees eerlijk jou moeder stopt je met drie jaar ook nog niet in een school) nog gewoon lekker jong horen te zijn. Dit is hoe ik erover denk hoor. Wel vind ik dat je met het veulen zou kunnen wandelen aan een halster met touwtje, zo krijgt hij toch zijn beweging en kun je hem ook makkelijke dingetjes bijleren zoals lopen aan een halstertouw en stoppen wanneer jij stopt. Ook lopen wanneer jij loopt en sneller lopen wanneer jij dat wilt. Dit zijn kleine dingetjes die een jonger iemand wel zou kunnen proberen, ik zou enkel stoppen met het longeren en het aan een persoon vragen die dit al meerdere malen hebt gedaan en waarschijnlijk alles ook anders over kan brengen.

als je eerst even GOEd het topic door leest: Knipoog
Ze is nu al weer 2jaar!.
* ik ben 11jaar
*de leeftijd maak helemaal niets uit!!!
* aan het halster en halster touw is het erger dan longeren bijna.
* jullie snapen het bijna niet [ze is gewoon zo eigenwijs!
*ik heb zelf ervaring met dat soort pony's.
*ik heb zelf mijn eigen 2 verzorch haflingers in gereden en me 2 andere verzorch shetlanders!
*maar ik geef toe wicky is het moeilijks!
bedank voor de reacties

_Blacky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 20:31

wicky is inderdaad met aan de hand lopen erg moeilijk,
ze probeert te stijgeren en bokken en vliegt er vandoor.

Met longeren kunnen we wat met haar, en is ze veel liever