Waarom hebben jullie een verzorg/bijrijdpaard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maaaike

Re: Waarom hebben jullie een verzorg/bijrijdpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 11:06

Ik heb hm nooit gezocht, ik kreeg het aangeboden

Ik liep (uh.. eigenlijk loop) eigenlijk elke dag op de manege rond (beetje helpen, soms extra rijden etc). Een vriendin verzorgde een andere pony bij die mensen (vlakbij de manege), ik ging vaak met haar mee. Tot de eigenaar vroeg of ik het leuk vond een keer op Breezer mee te gaan op buitenrit met die vriendin. Ik kwam terug en ze vroeg of ik hem wilde gaan verzorgen.. En dat is gebeurd ! Maar ik kende haar ook al van de manege enzo, ze had me al regelmatig zien rijden etc.

Irismacho

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 19:13

Omdat wij geen geld hebben voor een eigen paard; ik niet elke dag kan; en dit een goede oplossing is

Ik vind het verder ook helemaal niet vervelend dat Odin niet van mij is; mag alles met hem doen op de dagen dat ik kom...

Misz_J

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 21:16

omdat ik voorlopig nog geen eigen paard heb, en ik er niet tegen kan zonder paarden te leven vooral hier in de stad is het geen makkie om er een te vinden.

ziatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 18:06

Ik vond een keer in de week naar de manege te weinig, ik wilde meer met paarden bezig zijn en meer leren maar ik mocht geen eigen paard.
Dit is echt een super oplossing

Marcha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 18:59

Omdat ik het geld niet heb voor een eigen paard en 1x per week op de manege lessen te weinig vond.
Nu vind ik het heerlijk bijna elke dag 1 of 2 paarden te rijden, zonder verplichtingen en alleen wanneer ik er zelf zin in heb.

Annn_vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 17:49

Omdat ik pas na me opleiding me eigen paardje kan nemen , & dat duurt nog 3 jaar:) en aangezien ik lekker bezig wil zijn met paarden heb ik er 1 gezocht!

Ntlie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 19:14

Omdat ik geen eigen paard heb en ik vind het gewoon leuk om lekker zelf te beslissen wat ik op een dag met een paard doe.
As ik geen zin heb om te rijden, dan ga ik toch niet rijden, als ik rechtsom wil rijden in de bak rijd ik toch lekker rechtsom, als ik linksom wil, rijd ik lekker linksom.
En je kan gewoon lekker blijven keutelen zolang als je wilt.
Ohja en je kan er een band mee opbouwen, dat vind ik ook geweldig.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 14:14

Mijn eigen merrie stond vroeger op de manège waar mijn bijrijds staan. Toen bij haar artrose werd vastgesteld heb ik van mijn instructrice een 3-jarige merrie aangeboden gekregen om te rijden, wat erg fijn was. Maar na enkele maanden ging ze naar huis, en zat ik zonder dressuurpaard. De eigenaresse van Twister had al eens gevraagd of ik hem weleens wou rijden als ze niet kon, maar er was nooit concreet op ingegaan. Enkele dagen nadat de jonge merrie was vertrokken werd ze onwel in de les en vroeg ze of ik wou verderrijden. Dat is prima bevallen, en sindsdien rijd ik hem minstens 2 dagen per week, al weer 3 jaar intussen!
Daarna kwamen de eigenaars van Passim vragen hem af en toe te rijden. Volgden nog Pieterke, Kiskil, Versace en Rainier. Enkelen zijn alweer verhuisd, maar conclusie: ik heb nooit zelf moeten zoeken!

Froemel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 16:11

Omdat mijn ouders helaas het geld er niet voor hebben om een paard te kopen/stallen en alles wat erbij hoort. Neem ik ze ook niet kwalijk, maar daarvoor is een verzorgpaard handig. En daar steek ik net zovele energie in als het van mij zou zijn.

Poenarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 17:43

Manege lessen verveelde mij en ik had toen al een tijd een verzorgpony, dus mijn beslissing was gauw gemaakt.
Plus het verzorgen van de paarden vond ik erg leuk en ik wou ook eens wat anders doen dan rijden.

Het bevalt me echt, zo lekker een vast paard voor jezelf- veel meer vrijheid.
Ja: heerlijk- ik heb er ook nooit naar hoeven zoeken, naar een verzorgpony.