Wie moet er betalen voor zijn of haar verzorgpony paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 17:26

Het is neit de bedoeling hier je paard voor te stellen, daar is een ander topic voor.
En hoofdletters maken je tekst leesbaarder.

Ze mogen geld vragen, maar ik zou niet betalen voor een vz-paard.

Jodie_

Re: Wie moet er betalen voor zijn of haar verzorgpony paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 17:28

Ik hoef niks te betalen voor mijn verzorgpaard! Ik mag haar altijd rijden en voor de rest doe ik gewoon de klusjes, maar das voor mij vanzelfsprekend

-x- Jodie

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 17:37

Idd, voor mij ook.

Rambogirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 17:45

de verzorgers van Navajo hoeven niks te betalen. Ook al zouden we wel geld vragen vind ik dat heel redelijk. Je maakt gebruik van mijn spullen. Mijn spullen slijten daardoor sneller. En dan is er nog dat als je geen geld ervoor vraagt, je allemal van die pennymeisjes en mensen die niet serieus zijn op je dak. Ik vind het gewoon heel normaal als ik zou moeten betalen hor. Het is natuurlijk anders als je je eigen spullen gebruikt en bijv de stal uitmest.

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 17:49

Dus als je geen geld vraagt, trek je enkel Pennymeisjes aan.

Ik doe wel de stal, maar dat is iets wat er gewoon bij hoort (als dit neit gedaan wordt op pensionstal ofzo). Maar om nu te zeggen dat de spullen sneller slijten, kom nou, als je er zelf mee zou rijden zou het net hetzelfde zijn.
't Is niet dat het binnen twee maand voor het containerpark is ofzo.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 19:33

Ik ga echt geen stallen mesten, die doet de eigenaar zelf wel, maar gebruik wel vaak mijn eigen spullen, gewoon omdat ik dat handiger vind en me daar veiliger mee voel dat ik niks po kapot maak ofzo. Maar slijtende spullen vind ik een beetje raar, wat slijt er nou, je borstels en je zadel?

Maar leuk dat ik weer een Pennymeisje ben

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 19:40

Ik heb ook een hoop spullen zelf.
Ik doe de stal wel, maar ja, ik doe dan ook alleen Olga, dat hoort er dan eenmaal bij.

Rambogirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 22:11

ja nee maar kijk. Jullie menen het. Als je bijv voor de gein een paard op bijv bokt of marktplaats zet he. Moet jij maar eens opletten hoeveel pennymeisjes je ineens ziet. Kijk ik noem jullie geen pennymeisjes maar als je echt nadenk snap je wel wat ik bedoel. Van die pennymeisjes dromen veelste veel van een pony of paard waar ze alles mee mogen maar komen maar de helft van de tijd opdagen.
Kunnen we dat niet een keer doen als proef op de som???
Een willekeurig paard op marktplaats zetten. En dan erbij zetten dat het gratis is en dat ze geen eigen spullen hoeven te hebben enzo. Zullen we dan tellen hoeveel pennymeisjes erop af komen???

Rambogirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 12:52

En trouwens als iemand mijn paard wilt verzorgen, dan moeten ze wel hun eigen zadel hebben en dan moet ik ook zien dat het perfect ligt, anders gaat het gewoon niet door. Ik laat niemand anders op mijn zadel rijden. echt niet!!! Met de rest van mijn spullen heb ik geen problemen hor als ze die gebruiken.

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 13:01

Jij verplicht dus je bijrijder een zadel te kopen?

En voor de gein moet je geen advertentie plaatsen, als je echt op zoek bent en je zet erbij dat ze bij serieuze interesse moeten mailen, dan komen er echt ook 'normale' mensen op af. Je hoeft niet in je advertentie te zetten dat het gratis is, je kan ook nader overeen te komen zetten.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 13:26

Dat weet ik dan weer niet Syl, ik wil niet blase doen ofzo maar ik denk als je bij ons in de regio een betalende ruiter zoekt dat je dan met van die Penny's komt te zitten. Ik bedoel, ik hoef niet per se betaald te worden altijd maar zelf betalen doe ik gewoon echt niet, als je zoveel paarden kunt rijden waar je voor betaald wordt!

Ik heb het nu even niet over de Randstad he, maar als ik zie dat er betaald moet worden dan zal het toch wel een verrekt goed dressuurpaard moeten zijn wil ik ernaar bellen.

Een zadel kopen speciaal voor mijn verzorgpaard zou ik ook niet doen trouwens, het is dat ik mijn paard verkocht heb en mijn Passier op vrij veel paarden kan liggen. Ik vind toch wel dat de eigenaar moet zorgen dat er elementaire spullen aanwezig zijn en daar hoort een zadel bij.

Een hele tijd geleden kwam ik ergens en daar waren meisjes die een paard voor de helft leasden buiten gesmeten omdat er een inieminie krasje op het zadel zat. Komop zeg, het is een gebruiksvoorwerp.

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 13:58

Tuurlijk zullen er Pennys tussenzitten, maar ik bedoel dat het niet altijd Pennys hoeven te zijn die er reageren. Er zijn ook genoeg 'normale' mensen die reageren. Vind dit zo overkomen alsof je alleen maar overstelpt zou worden met Pennys... En dat vind ik er iets te veel aan.

Rambogirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 15:25

Nou ik meen dit echt hor. Jij zegt wel dat er helemaal geen pennymeisjes opaf komen maar je hebt het zelf denk ik nog niet megemaakt dan. En wat betreft mijn zadel. Kijk mijn zadel is heel duur en de enige die erop zit ben ik. Ik heb een paar jaar geleden ook een nieuw zadel gehad. Nu had ik ook een verzorger die nogal aan de maat was. Ik heb dat zadel weg moeten doen omdat ik er niet meer in kon zitten door haar dikke kont!!!! Dit is de reden dat ik mijn zadel aan niemand uitleen. Kijk tuurlijk stapt er wel eens een kind mijn paarden uit maar dat maakt me niet uit. dat is eenmalig. een verzorgerrijdt er vaker op dus dat zadel zet zich er ook naar. En ik kan heel moelijk zeggen als er een met een dikke kont op me af komt of ze mijn paard mag verzorgen. En ze kan alles heel goed om dat te zeggen: Ja sorry je kan alles heel goed met hem, maar je hebt gewoon een te dikke kont voor mijn zadel!!!
Dit kan ik toch oook weer niet zeggen?! Lijkt mij! Wat vinden jullie dan?
En ze hoeven van mij btv geen zadel te kopen. Als ze er 1 hebben hoeven ze alleen te komen.

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 15:55

Ik denk dat je beter moet lezen, ik zeg niet dat er helemaal geen pennymeisjes op reageren...
Sylleke schreef:

Tuurlijk zullen er Pennys tussenzitten, maar ik bedoel dat het niet altijd Pennys hoeven te zijn die er reageren. Er zijn ook genoeg 'normale' mensen die reageren. Vind dit zo overkomen alsof je alleen maar overstelpt zou worden met Pennys... En dat vind ik er iets te veel aan.

Niet iedereen heeft een zadel en ik zou persoonlijk daar ook geen geld uit gaan geven, als er door omstandigheden na een paar maanden een einde komt ana het verzorgen, dan sta je daar mooi met je zadel.

Rambogirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 16:01

Rambogirl schreef:
En ik kan heel moelijk zeggen als er een met een dikke kont op me af komt of ze mijn paard mag verzorgen. En ze kan alles heel goed om dat te zeggen: Ja sorry je kan alles heel goed met hem, maar je hebt gewoon een te dikke kont voor mijn zadel!!!
Dit kan ik toch oook weer niet zeggen?! Lijkt mij! Wat vinden jullie dan?
En ze hoeven van mij btv geen zadel te kopen. Als ze er 1 hebben hoeven ze alleen te komen.

We lezen allebei niet goed en je hebt niet gereagerd op mijn vraag

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 16:46

Zols ik al zei: Ik zou er geen geld aan uitgeven. (Ik heb geen zadel en als ik dat zou moeten kkopen voor een vz-paard, dan zoek ik wel verder.)

Als eigenaar kun je altijd iemand weigeren om je paard te verzorgen. Natuurlijk is dat een moeilijk situatie. Maar om dan te zeggen je moet zelf een zadel kopen...
Zoek dan samen een oplossing. (Ik zeg nu niet dat je dan als eigenaar iets moet verzinnen, want straks is dat het weer.)
Maar als het zadel te klein is, lijkt me dat zowiezo al niet fijn rijden (en niet goed voor je houding), dus dan moet er een oplossing gezocht worden.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 19:42

Ik heb wel een zadel, maar het is dan ook nog de vraag of het netjes op het paard past. En net als Syl zou ik geen zadel speciaal voor een paard aanschaffen. Beter een zadel met een iets andere zit dan een kapotte rug bij mijn paard zou ik dan denken.

Maar zo heeft iedereen zijn criteria natuurlijk. Jij hebt waarschijnlijk aanbod van ruiters te over, ik heb aanbod van paarden te over dus dan word je gewoon selectiever

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 20:07

Inderdaad.
Volledig mee eens.

rOmii

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 20:26

Ik hoef niet te betalen voor mijn bijrijdpaard.
Ik zocht een bijrijdpaard erbij en had gwn duidelijk neergezet dat ik er niet voor wou betalen.
Ik koop liever af en toe is iets leuks/lekkers ofzo voor de paarden dat is mijn manier hoor.
Die mevrouw voor wie ik milly nu doe is heel blij met me ze heeft 4 kids en werkt als goud en zilversmid en er staat een paard van 3.5 te wachten om ingereden te worden ik heb nu 2x in de week priveles op haar paard en de andere 4 keer rijd ik gewoon vrij. *fotos in me profiel*
ik hoef gelukkig geen eigen zadel ofzo te hebben dat zou ik echt niet kunnen betalen.(ben 13)
Sorry voor me verhaal

brandus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 20:36

Ik vind het altijd zo bijzonder dat paardeneigenaren afgeschilderd worden als onredelijk omdat ze een bijdrage vragen in de kosten. Als je zelf een paard moet kopen en onderhouden ben je vele malen duurder uit. Wees blij dat je ergens voor weinig geld kunt rijden. En slijtage aan je spullen is echt werkelijkheid. Jij spaart jarenlang voor een fijn en vaak duur zadel en dan ben je er ook echt zuinig op. Waarom zou een bijrijder niet zelf een zadel kopen? Je kunt het zadel toch altijd weer verkopen. Er wordt vaak gedaan alsof paardeneigenaren diep dankbaar moeten zijn dat iemand hun paard wil verzorgen of rijden. Andersom zou redelijker zijn!!

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 20:57

Dat vind ik dus echt niet. Als bijrijder kun je a la minute aan de kant gezet worden, sta je daar met je zadel. Als je het verkoopt krijg je er de helft niet meer voor en het is maar afwachten of het op de volgende past.

En eerlijk gezegd vind ik ook wel dat de eigenaar blij mag zijn dat ik kom rijden. Zijn paard wordt gelijk een pak meer waard bij de verkoop, blijft in conditie en wordt in de gaten gehouden. Adressen genoeg waar je kunt rijden hoor! Ik ben ook blij met de paarden hoor, daarom steek ik er tijd en moeite in, wil ik lessen en clinics betalen en op wedstrijd gaan.

Als je in de Randstad woont en je bent nog maar een beginner kan ik het me nog voorstellen trouwens maar ik zie echt niet in waarom ik zo blij moet zijn met het rijden dat ik zou betalen. Dan kun je toch beter naar de manege? Geen verplichtingen, paard staat gezadeld klaar... Ik rij graag paard idd, ik sta ook graag les te geven, dat doe ik toch ook niet voor piet snot?

Rambogirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 21:24

Neej maar jullie zeggen wel dat jullie ze conditie geven, een pak meer waard maken bij verkoop, en in de gaten houden. Ten eerste heb je dan best wel een grote eigendunk vindt ik, en ik ga niet omdat iemand mijn paard wil verzorgen 2 zadels kopen. En ze komen ook niet op mijn zadel want dan kan ik elke keer dokken voor een nieuw zadel elk jaar. Dit is waarheid want iedereen heeft een andere zit. Ik ben het gewoon gewent mijn eigen zit in mijn zadel te hebben. Als ik op een ander paard rijd, leg ik er ook bijna altijd mijn eigen zadel op omdat ik dit veel fijner vindt zitten. als je beter zit rijdt je gewoonweg beter. En veel verzorgers zijn niet echt te vertrouwen want als je er veel hun gang laat gaan, dan gaan ze door het bos heen crossen. Nu zeg ik niet dat jij dat doet maar veel wel. Als je dan later zelf een keer op diezelfde plek rijd, heb je het al te pakken want dan naaien ze er gegarandeerd tussenuit!! Maar ik snap ook niet dat jullie doen alsof jullie een soort heiligen zijn en dat we jullie onderhand zouden moeten betalen.

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 21:36

Arm baasje van Olga, ze had al wel twee zadels moeten kopen omdat ik, als het verzorger, een zadel toch wel zo naar de *** help...
Helaas, dat gaat niet op. Zadel is nog prima en eigenares kan er ook nog prima mee rijden.

En ik heb dus eigendunk omdat ik Olga effectief conditie heb gegeven, omdat ik samen met Olga les volg en omdat we dus samen beter worden. Ja ik durf best zeggen dat we ook samen nog wat presteren en nee, daarvoor heb ik geen eigendunk! De eigenares van Olga zeg zelf dat we allebei! vooruit gaan, dat wil toch wel zeggen dat ook een verzorgster dat kan, want ik krijg de indruk dat presteren enkel voor eigenaars is.

Wij doen niet alsof we heilig zijn, maar het komt er maar op neer dat wij een bende Pennys zijn die moeten springen omdat we een paard mogen verzorgen... En dat we dan nog een paard op conditie kunnen houden en er iets mee kunnen presteren, is blijkbaar een pennydroom?

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 21:39

@ Rambogirl, ik vind het eigenlijk ook onzin om een zadel te kopen voordat ik een paard mag gaan bijrijden.. Dat zou ik niet doen.. wil best betalen voor een paardje, dat maakt me echt niks uit, maar een zadel kopen, als het mijn paard niet is.. nee, dat vind ik een raar idee.. En zou ik ook niet doen..

En alsof een ander in jouw zadel zit, je zadel voor jouw anders gaat zitten.. Dat volg ik niet helemaal, maar goed..

Rambogirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 21:56

nou dan probeer je het maar uit!!!!! Iedereen met een eigen zadel weet dat jou eigen zit eruit gaat wanneer je er iemand anders ook op laat rijden. Dit is wel na een paar keer/weken maar toch!! Je hele zadel ik naar de N**K!
En het is niet dat je een eigen zadel moet kopen, voor mijn part leen je het als het dan ook op bijv mijn paard past. Maar meebetalen ofsow echt niet!!!!! Wij verlene jullie een dienst want jullie kunnen vrijrijden en alles.