Verzorgsters en bijrijders... Steeds verwender?!

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gini
Berichten: 17993
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 17:02

Nala schreef:
tita schreef:
Hoezo broekmaat 38

Ik oogt echt wel slank en ben het ook wel maar broekmaat 38...hmmmm 40 zit wel,lekkerder.
Vindt jouw eisen ook apart ...gaat het hier om een pony?

En altijd bij zijn...daar zou ik persoonlijk op afhaken...en ik ben echt niet de beste maar wel betrouwbaar en 34 jaar in de paarden...jammer dat je met jouw eisen ook doelgroep uitsluit die het je wel makkelijker maken voor jou


Omdat dat nou eenmaal de plek is die beschikbaar is in het zadel. Het gaat om een pony inderdaad.
[ [url=m/Hh3Kqj.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik vind dit juist een hele redelijke eis die oog heeft voor het welzijn van de pony. Ergens moet je een grens stellen en als je een pony met een wat korte rug hebt, dan komt die grens gewoon zeer snel in zicht.

Nala

Berichten: 8219
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-20 17:05

Gini schreef:
tita schreef:
Hoezo broekmaat 38

Ik oogt echt wel slank en ben het ook wel maar broekmaat 38...hmmmm 40 zit wel,lekkerder.
Vindt jouw eisen ook apart ...gaat het hier om een pony?

En altijd bij zijn...daar zou ik persoonlijk op afhaken...en ik ben echt niet de beste maar wel betrouwbaar en 34 jaar in de paarden...jammer dat je met jouw eisen ook doelgroep uitsluit die het je wel makkelijker maken voor jou


Ik vind dit juist een hele redelijke eis die oog heeft voor het welzijn van de pony. Ergens moet je een grens stellen en als je een pony met een wat korte rug hebt, dan komt die grens gewoon zeer snel in zicht.


Dit inderdaad :j Ik had ook liever gehad dat ze plek heeft voor meer (niet omdat ik zwaardere mensen er dan wel op zou laten, maar omdat er dan een mooi "groot" western zadel op zou kunnen in plaats van dit stock model :') )

Lindor92
Berichten: 7009
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 17:08

Jeetje!

Wat heb ik dan geluk met mijn bijrijder die ik in een dag gevonden heb, en ook nog een stalgenoot bleek te zijn (ze stond er toen nog niet zo lang, ik kende haar toen nog niet).

Avalanche

Berichten: 16316
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Verzorgsters en bijrijders... Steeds verwender?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 18:19

Bijrijders...... ik ben een tijdje op zoek geweest, maar heb het opgegeven. Geen van de mensen die ik gesproken heb, komt uit boven manege niveau, idd netjes afbellen was er niet bij, ff appen op het laatste moment ook nog.
Wat ik wil is iemand die een beetje kan rijden, zonder geruk en gepluk, lessen wil nemen (hoeft niet elke week, wel regelmatig) en die handig genoeg is voor een volbloedje wat soms heel rap kan zijn. Merrie is heel lief, maar duidelijkheid is bij ieder paard handig.

Femke_Tweety

Berichten: 12074
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 18:26

Ik zou op die advertentie ook afhaken.

Ik lees het als een pony met stevig karakter waar de basis nog niet voldoende inzit. Waar er van "mij" verwacht zou worden dat ik voldoende goed rij om dat te verbeteren. En dan ook nog onder toeziend ook van de eigenaar, zonder echte vrijheden.

Maar ik zou er in eerste instantie ook al niet op reageren, dus de onfatsoenlijke reacties zoals je die kreeg zou je van mij ook niet krijgen.

Ik denk wel dat je de bijrijders die echt fatsoenlijk kunnen zitten een beetje wegjaagt zo.

Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 18:41

De tijden zijn nogal veranderd als ik dit zo lees..

Al moet ik eerlijk zeggen dat ik het vroeger bij mij op de manege ook wel zag. Meiden die gewoon graag af en toe wilde rijden/tutten en de rest er niet bij wilde. Ik daar in tegen deed elk rotklusje om maar op te vallen in de hoop dat ik misschien eens mocht uitstappen :+ , zo heb ik uiteindelijk wel een paar hele fijne paarden onder mijn kont gehad! Maar ik zou liegen als ze mij niet misbruikt hebben om hun rotklusjes te doen..

Ik denk dat de jeugd van nu niet meer genoeg gemotiveerd is, bang om hun handen vies te maken ofzo? Er rijdt bij ons een meisje op stal en zij rijdt al jaaaren paard, maar simpel een stal vegen is iets dat ze niet kan (wil). Enkel het mooie werk helaas.

Mij maakte het overigens niet uit als de eigenaren erbij waren. Ik vond dat meestal net gezellig!

Ik hoop dat je snel een leuke bijrijder mag vonden TS, succes!

Nala

Berichten: 8219
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Landgraaf

Re: Verzorgsters en bijrijders... Steeds verwender?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-20 18:45

Jolien, zo zie ik het precies ook... In mijn tijd :+ zou ik stallen mesten om te mogen poetsen of wandelen _O-

Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 18:55

Nala schreef:
Jolien, zo zie ik het precies ook... In mijn tijd :+ zou ik stallen mesten om te mogen poetsen of wandelen _O-


Jaa precies haha! Ik lach er nu altijd om dat de rest van die meiden prachtig de manen kan vlechten en ik dus niet. Ik zag daar het nut niet van in hoor.. ik ging liever stallen mesten ik moest maar eens op dat sjieke springpaard mogen zitten. En dan bedoel ik echt gewoon zitten :+ Jammer ergens ook dat dat er zo uit is gegaan over de jaren ik heb er ook oprecht heel veel van geleerd maar het kwam allemaal niet voor niks!

Zucchero

Berichten: 2493
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 18:59

Als ik dit lees, ben ik extra blij met mijn bijrijdster. Het is spontaan ontstaan en alleen voor haar heb ik zeg maar plaats gemaakt op mijn paard (zij raakte haar verzorgpony kwijt en dat vond ik zo sneu dat ik zei: "Zucci kan wel een dag per week extra lopen"). Inmiddels zijn we misschien al wel 3 jaar verder. Mocht zij ooit stoppen, wat ik niet hoop, dan komt er ook echt geen andere bijrijder!

In het verleden voor mijn vorige paard ook wel eens gezocht (16 jaar geleden) en ook toen echt tenenkrommende dingen meegemaakt. Overigens toen ook een tijdje een ok bijrijder gehad, maar nog niet misschien zo fijn als mijn huidige.

Eigenlijk ben ik ook te egoïstisch om mijn paard te delen. Met mijn huidige trek ik het net. :') ;)

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 19:01

Citaat:
ik heb er ook oprecht heel veel van geleerd maar het kwam allemaal niet voor niks!

Ik denk dat daar nu het grootste probleem wel zit.
Paardrijden leer je niet in 104 uurtjes . Namelijk 2 jaar lang elke week een lesje dan zegt men ik rijd AL 2 jaar paard. Nee je komt net kijken. Maar dan zijn ze boos :')
En die verzorging leer je ook niet door het paard wat al opgezadeld klaar staat.

Dat echt met paarden omgaan word niet veel meer geleerd merk ik.
En dan is de overstap naar een verzorgpaard veel te groot. Waar men wel verwacht dat de ruiters meer zelfstandig zijn.
Ik vraag me wel eens af leren ze dat niet meer op de manege of alleen die dat aangeven te willen?

Femke_Tweety

Berichten: 12074
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 19:03

Als je een bijrijder wilt die je paard beter maakt, moet je verder niet teveel eisen stellen, of er voor betalen.

Als je een bijrijder voor de leuk erbij wilt, voldoet een manegemeisje met 2 jaar ervaring ook prima.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 19:06

Niet mee eens.
paard beter maken heb ik niet als eis.
Beweging geven is voldoende.
Maar slechter maken wil ik ook niet.
En dat heb ik hier dus duidelijk wel gemerkt.
Als met kloppend been rijd, maar geen reactie eist en ook de hand stug houd, kun je de keer daarna als je zelf rijd daar dus wel weer mee aan de gang. En ik kan helaas niet wekelijks rijden, dus kon best zijn dat de bijrijder keer of 4 had gereden voordat ik reed. Nou dan laat ik ze liever stil staan. Dan rijd ik namelijk zo weg.

ander paard dat ik heb durft ik ze niet eens op te zetten, 1 zo'n harde been klop en ze vliegen. En nee dat is geen sensibel paard.
Femke_Tweety schreef:
Als je een bijrijder wilt die je paard beter maakt, moet je verder niet teveel eisen stellen, of er voor betalen.

Als je een bijrijder voor de leuk erbij wilt, voldoet een manegemeisje met 2 jaar ervaring ook prima.

Ceffyl

Berichten: 1195
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 19:13

Joliieeenn schreef:
Nala schreef:
Jolien, zo zie ik het precies ook... In mijn tijd :+ zou ik stallen mesten om te mogen poetsen of wandelen _O-


Jaa precies haha! Ik lach er nu altijd om dat de rest van die meiden prachtig de manen kan vlechten en ik dus niet. Ik zag daar het nut niet van in hoor.. ik ging liever stallen mesten ik moest maar eens op dat sjieke springpaard mogen zitten. En dan bedoel ik echt gewoon zitten :+ Jammer ergens ook dat dat er zo uit is gegaan over de jaren ik heb er ook oprecht heel veel van geleerd maar het kwam allemaal niet voor niks!

Wat is dit voor downton abbey mentaliteit :') de hele dag stallen mesten om even te mogen zitten, kom op.
Het gepeupel wil ook nog rijden na al dat mesten, putverdeuri wat een paupers”.

Femke_Tweety

Berichten: 12074
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 19:13

_Penotti schreef:
Niet mee eens.
paard beter maken heb ik niet als eis.
Beweging geven is voldoende.
Maar slechter maken wil ik ook niet.
En dat heb ik hier dus duidelijk wel gemerkt.
Als met kloppend been rijd, maar geen reactie eist en ook de hand stug houd, kun je de keer daarna als je zelf rijd daar dus wel weer mee aan de gang. En ik kan helaas niet wekelijks rijden, dus kon best zijn dat de bijrijder keer of 4 had gereden voordat ik reed. Nou dan laat ik ze liever stil staan. Dan rijd ik namelijk zo weg.

ander paard dat ik heb durft ik ze niet eens op te zetten, 1 zo'n harde been klop en ze vliegen. En nee dat is geen sensibel paard.
Femke_Tweety schreef:
Als je een bijrijder wilt die je paard beter maakt, moet je verder niet teveel eisen stellen, of er voor betalen.

Als je een bijrijder voor de leuk erbij wilt, voldoet een manegemeisje met 2 jaar ervaring ook prima.



Ik bedoel vooral te zeggen dat in dit geval, in de advertentie van ts, de bijrijder behoorlijk moet kunnen rijden, en er verder nauwelijks iets uit haalt. Alleen in de bak, paard moet er beter van worden, eigenaar er altijd bij.

Als iemand zodanig kan rijden dat hij/zij een pittige pony die de basis niet goed heeft zitten kan verbeteren, dan kan zo iemand op plekken terecht waar veel meer mogelijk is dan alleen maar onder toezicht van de eigenaar in de bak werken.

Ceffyl

Berichten: 1195
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 19:15

TS, een goede klik vinden met een bijrijder is lastig. En zeker als je specifieke eisen hebt. Niks mis mee, maar je zult je door dit soort types moeten worstelen om een goeie te vinden. Al denk ik ook dat het lastig is als je er altijd bij bent. Rijden is voor veel ook ontspanning, even alleen zijn. Succes met zoeken!

Nala

Berichten: 8219
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-20 19:16

Ze hoeft echt niet binnenkort een wedstrijdje te lopen ofzo, maar er een trapzak van maken of weg laten komen met kleine rondjes in het midden in plaats van op de hoefslag is ook niet de bedoeling...

Mijn bericht is iets aangedikt om de beginnende manege ruiters een beetje af te schrikken, zeg maar.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 19:20

Femke_Tweety schreef:
Ik bedoel vooral te zeggen dat in dit geval, in de advertentie van ts, de bijrijder behoorlijk moet kunnen rijden, en er verder nauwelijks iets uit haalt. Alleen in de bak, paard moet er beter van worden, eigenaar er altijd bij.

Als iemand zodanig kan rijden dat hij/zij een pittige pony die de basis niet goed heeft zitten kan verbeteren, dan kan zo iemand op plekken terecht waar veel meer mogelijk is dan alleen maar onder toezicht van de eigenaar in de bak werken.

Daar ben ik het wel mee eens :j

Overigens eigenaar er bij zou ik dan niet als probleem zien.
Ik heb vroeger altijd gereden met de eigenaar er bij.
Maar mocht op een gegeven moment wel alles doen. Dat kan Bij ts misschien ook? Maar dat geeft de advertentie inderdaad niet aan.

Sjong
Berichten: 859
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 19:24

Ik vind het van beide kanten lastig. De meeste ruiters leren toch rijden op de manege, en wat ze daar leren kunnen ze. Ik zie op de manege waar mijn dochter rijdt juist kinderen heel veel klussen vrijwillig doen. En dat is idd ook stallen vegen, tuig poetsen, of met 35 graden alle paarden en pony's spoelen.

Ik kan ook niet inschatten hoe goed mijn dochter rijdt. Het ziet er voor mij prima uit maar een ander ziet misschien een onrustige zit of een onrustig been.
Als je op en manege rijdt en je daar de lastige ponys rijdt dan denk je al snel dat je redelijk kan rijden. Je kan ook niet anders want wanneer rijdt je nu op en paard dat niet door tig mensen wordt bereden?

pien_2010

Berichten: 44029
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 19:32

Helaas hier geen paarden meer (overleden). Via via iemand gevonden wiens paard ik mag rijden.
We rijden samen buiten, dus de eigenares is erbij. Ik mag met B voorop en B is top paardje. Ik hou veel rekening met paardje J, waar de eigenares op rijdt . Het zijn haar paarden dus is zij de baas en haar paardje is oud. Dus hij bepaalt het tempo etc.
Elke keer neem ik iets mee, een deken of spullen voor omheining want paarden hebben is duur en ik mag rijden op een fantastisch paard *\o/* . Ik ben zoo dankbaar.

Inmiddels merk ik dat ze me vertrouwt. Ik krijg respect terug. We gaan grondwerken met paardje 3 die 4 jaar is. Dit op mijn initiatief want ik wil niet dat er gelijk iemand (ook een vriendin van mij waar ik veel van hou) op klimt zonder voor bereiding. Dat voorstel is aangenomen.

Ik voel me bevoorrecht dat ik haar paard mag rijden, zij is blij dat ik beetje bij beetje mijn paardenzooi aan haar geef en mijn kennis deel (is ook niet zoveel hoor). Dus win-win. Zo hoort samenwerking te zijn. Natuurlijk is ze er altijd bij....het zijn haar paarden.
MAAR zo vroeg ze laatst "of ik ook wel eens zelf zonder haar met haar paard(en) wil werken".
Ja, was mijn antwoord , MAAR alleen als het voor haar ok is hoe ik doe en waarom. Dus stapje voor stapje aan beide kanten.
In mijn ogen, hoort het zo. Ik voel me bevoorrecht.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 24-08-20 19:42, in het totaal 1 keer bewerkt

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 19:37

Sjong schreef:
Ik vind het van beide kanten lastig. De meeste ruiters leren toch rijden op de manege, en wat ze daar leren kunnen ze. Ik zie op de manege waar mijn dochter rijdt juist kinderen heel veel klussen vrijwillig doen. En dat is idd ook stallen vegen, tuig poetsen, of met 35 graden alle paarden en pony's spoelen.

Ik kan ook niet inschatten hoe goed mijn dochter rijdt. Het ziet er voor mij prima uit maar een ander ziet misschien een onrustige zit of een onrustig been.
Als je op en manege rijdt en je daar de lastige ponys rijdt dan denk je al snel dat je redelijk kan rijden. Je kan ook niet anders want wanneer rijdt je nu op en paard dat niet door tig mensen wordt bereden?

Het zal vast per manege verschillen.
Maar hier enkele ruiters, ook van verschillende maneges die geen bit afspoelden, geen paard na verzorgde na het rijden.
Geen bezem pakte om de haren even op te doen.
25+ en beneden de 10 of regen was standaard af appen.
Nooit eens een vraag zal ik tuig poetsen?
Zelfs geen vraag zal ik 1 van de andere paarden borstelen.

Kendra

Berichten: 8771
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 19:37

Nala schreef:
Jolien, zo zie ik het precies ook... In mijn tijd :+ zou ik stallen mesten om te mogen poetsen of wandelen _O-


Maar 'mijn tijd' is geweest. Zoals hier vaker is gezegd: toen had je vooral meiden en weinig paarden. Nu heb je heel veel paarden en steeds minder meiden.... En veel meer mensen hebben ook een eigen paard - dat is ook een factor. Dus leuk bedacht dat iemand blij mag zijn met alles wat ze bij jou mag doen, maar als dat niet zo wordt ervaren/gevoeld heb je daar niks aan.

Ik heb verschillende mensen hier op het erf gehad om te rijden of om andere dingen te doen. Eigenlijk nooit problemen gehad. Niet om ze te vinden en ook daarna niet. Ik heb wel eens afscheid genomen van iemand, die moeilijk hier kon komen en ook van iemand die onze paarden te wild vond :o . Maar ik voeg me ook als het goed past, een tijdje iemand hier gehad die longeren helemaal het einde vond. Ging een cursus doen, nam ze één van onze paarden mee. Maar dat was wel na verloop van tijd, ook wij doen het - net als bij Pien - stapje voor stapje.

Wat ik heel erg mis in je advertentie is het 'welkomst'-aspect. Het is heel zakelijk opgesteld, er spreekt weinig plezier uit. Ik denk dat je als bijrijder/verzorger ook vooral ergens naar toe wilt gaan waar het leuk is....

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 19:41

Nala schreef:
Ze hoeft echt niet binnenkort een wedstrijdje te lopen ofzo, maar er een trapzak van maken of weg laten komen met kleine rondjes in het midden in plaats van op de hoefslag is ook niet de bedoeling...

Mijn bericht is iets aangedikt om de beginnende manege ruiters een beetje af te schrikken, zeg maar.

Hahaha een trapzak. Manege paarden zijn gewoon niet te vergelijken met eigen paarden. Dat is de grootste fout die ze vaak niet zien

MDWStables

Berichten: 1442
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 19:56

Er zijn genoeg manege ruiters die heel net kunnen rijden, ik vind dat er echt zeer denigrerend over wordt gesproken. Ook de paarden zijn niet allemaal slechte, dooie, kromme paarden.

Ik zou het ook niet aantrekkelijk vinden om dergelijke pony onder die omstandigheden te gaan rijden. Degene die jij zoekt vissen denk ik in een andere vijver.

Interessant om te volgen wel. Vooral om de uiteenlopende meningen. Over een jaar ongeveer zoek ik een ruiter/amazone voor mijn jonge pony’s. Voor mij is alles goed zolang er genoeg (aantoonbare) ambitie en verantwoordelijkheid is.

0000
Berichten: 5491
Geregistreerd: 04-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 20:05

jeannaa schreef:
Interessant om te volgen wel. Vooral om de uiteenlopende meningen. Over een jaar ongeveer zoek ik een ruiter/amazone voor mijn jonge pony’s. Voor mij is alles goed zolang er genoeg (aantoonbare) ambitie en verantwoordelijkheid is.


Ik ben bang dat je daar nog van terug gaat komen... Zal je tegenvallen hoe snel een jonge pony verkeerde dingen aanleert onder een ruitertje dat toch zichzelf iets te hoog heeft ingeschat of toch net een beetje eigenwijs is. Of gewoon niet handig genoeg. Ook als je er zelf naast staat les te geven. Ponyruiters vinden is een ramp. Ik heb helemaal geen vervelende pony's en ontzettend veel te bieden qua begeleiding en mogelijkheden. Voor een jonge ruiter die de sport in wil liggen hier alle kansen open met kwalitatief goede pony's. Tot nu toe heb ik er alleen maar ellende en werk van gehad en ik denk dat er in de loop der jaren al gauw een stuk of 10 zijn langs gekomen. Waarvan ik met het merendeel na het kennis maken al niet ben verder gegaan omdat het simpelweg onverantwoord zou zijn. Ik heb op dit moment een super gemotiveerde leuke meid die echt een lot uit de loterij is, enige maar is dat ze net wat bangig is. En dus niet op mijn jonge beesten kan. Laat haar nu wat met m'n oude paard rijden en hoop dat ze met de volgende pony die er komt wel vooruit kan. Want ik wil haar echt graag houden hier, ze is super betrouwbaar en verantwoordelijk en wil heel graag. En ze leert ook echt wel. Maar ik heb 2 weliswaar jonge pony's, eentje tikje brutaal maar beide eerlijk en braaf die ze dus beide niet kan rijden. En dat is dan veruit de beste die ik tot nu toe heb ontmoet.

MDWStables

Berichten: 1442
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 20:16

0000 schreef:
jeannaa schreef:
Interessant om te volgen wel. Vooral om de uiteenlopende meningen. Over een jaar ongeveer zoek ik een ruiter/amazone voor mijn jonge pony’s. Voor mij is alles goed zolang er genoeg (aantoonbare) ambitie en verantwoordelijkheid is.


Ik ben bang dat je daar nog van terug gaat komen... Zal je tegenvallen hoe snel een jonge pony verkeerde dingen aanleert onder een ruitertje dat toch zichzelf iets te hoog heeft ingeschat of toch net een beetje eigenwijs is. Of gewoon niet handig genoeg. Ook als je er zelf naast staat les te geven. Ponyruiters vinden is een ramp. Ik heb helemaal geen vervelende pony's en ontzettend veel te bieden qua begeleiding en mogelijkheden. Voor een jonge ruiter die de sport in wil liggen hier alle kansen open met kwalitatief goede pony's. Tot nu toe heb ik er alleen maar ellende en werk van gehad en ik denk dat er in de loop der jaren al gauw een stuk of 10 zijn langs gekomen. Waarvan ik met het merendeel na het kennis maken al niet ben verder gegaan omdat het simpelweg onverantwoord zou zijn. Ik heb op dit moment een super gemotiveerde leuke meid die echt een lot uit de loterij is, enige maar is dat ze net wat bangig is. En dus niet op mijn jonge beesten kan. Laat haar nu wat met m'n oude paard rijden en hoop dat ze met de volgende pony die er komt wel vooruit kan. Want ik wil haar echt graag houden hier, ze is super betrouwbaar en verantwoordelijk en wil heel graag. En ze leert ook echt wel. Maar ik heb 2 weliswaar jonge pony's, eentje tikje brutaal maar beide eerlijk en braaf die ze dus beide niet kan rijden. En dat is dan veruit de beste die ik tot nu toe heb ontmoet.




Het zou leuk zijn als er een passende ruiter of aanzien komt en training blijft een optie. Het is niet abnormaal natuurlijk om te betalen voor vooruitgang. Dit soort ruiters en amazones zijn gewoon heel lastig te vinden.

Straks zit ik er zelf nog op (die kans acht ik niet zo groot meer maar zeg nooit nooit)

Komt tijd, komt raad.