Anke schreef:Oh denk best dat er eigenaren zijn die daar oor naar hebben. Iemand die rechten wil hebben, deelt dan ook de plichten en risico's. Niet aankomen met 50,- en dan zeggenschap willen hebben terwijl de eigenaar voor alles opdraait. Dan ook eerlijk alles 50-50. Prima idee hoor. Echter hoor ik bijrijders al piepen als de DA, osteopaat, tandarts of hoefsmid komt. Denk dat ze dan gauw terug naar hun veilige plekje van 50,-/maand zonder andere verplichtingel willen.
De bedragen die de meeste eigenaren vragen is een schijntje tov de werkelijke kosten.
Zeg dat wel. Iedere situatie is anders uiteraard,maar ik heb soms gezien dat bijrijders een oud heel braaf paard afjakkeren tot en met en als hij dan kreupel staat komen ze niet meer omdat ze dan niet kunnen rijden! Zelf een niet-betalende bijrijder gehad omdat ik langere tijd naar het buitenland ging.Op volpensionstal-geen klusjes dus. Paard mocht niet meer mee gesprongen worden (volgens veearts).Bleek toch veel mee gesprongen te zijn. Ik wilde niet dat er ook anderen op reden-was toch gebeurd,zelfs op wedstrijd! Ik had een box voor hem gehuurd,bleek in STAND te hebben gestaan!Waarom??? Nou ja,toen ik terugkwam heb ik hem niet meteen afgepakt maar wel toen me verteld werd wat er allemaal gebeurd was.Ik moet wel erbij zeggen dat het paard gezond was en in goede conditie,dus iets moet er wel goed zijn gegaan.Maar ik neem nooit meer bijrijders,betalend of niet-betalend.Wel ben ik daarom afhankelijk van een volpensionstalling waar ze voldoende weidegang krijgen.