Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Dees schreef:Ik heb hier een driejarige staan die eigenlijk de sport in zou moeten. Maar ik wil zelf geen wedstrijden meer rijden.
Een positief ingestelde meid die aan het begin van haar sportcarrière staat maar wel talent heeft en les gaat nemen, zou er gratis mee mogen gaan rijden.
Maar liever heb ik een dame die zelf al behoorlijk op niveau heeft gereden en nog een keer met een jonkie wil beginnen. Daar zou ik dan ook nog wel geld voor over hebben.
Ik heb geen paard in pension staan dus kan ze redelijk voor kostprijs houden. Misschien zou ik er iets anders in staan als ik maandelijks 350 euro per paard aan stalling moest betalen en dat behoorlijk op mijn budget zou drukken. Voor sommigen is het toelaten van betalende bijrijders dan een goede oplossing. Dan maar hobbelen tegen betaling.
In mijn regio is bijna in iedere straat wel een gratis verzorgpaard te vinden en de duurste pensionstallingen hier kosten nog steeds geen 350 euro. Logisch dat bijrijders in mijn regio niet gaan betalen voor het bijrijden.
bruintje123 schreef:Zo heb ik er sport paard beschikbaar gesteld aan 1 ruiter.
Bij mij aan huis met verlichte en bijna altijd te rijden buitenbak.
Passend tuig. Auto en trailer beschikbaar.
Enige wat de ruiter zou betalen zijn lessen en de wedstrijden.
Ze heeft jaren gereden. Geen wedstrijden. Als ik vroeg waarom nog niet vond ze het paard nog niet ver genoeg.
Terwijl ik geen eisen aan punten had.
De bak rond komen is genoeg.
Uiteindelijk heb ik haar gezegd daar is een leuke onderlinge wedstrijd met echte jury.
En toen kwam de aap uit de mouw. Mevrouw vond op wedstrijd gaan teveel werk.
Ze woonde inmiddels niet meer thuis. Pa zette bij haar de pony gevlochten klaar.
Ma zorgde voor witte broek en dekje.
En ja dekje deed ik zelfs nog.
Maar je begrijpt wel dat ik dat paard toen heb verkocht.
Durfde ze bij vertrek ook nog te beweren dat ik te weinig voor haar deed.
Zoals paard klaar zetten als ze het druk had.
En dat ze eigenlijk vond dat ze dan maar betaald had moeten krijgen.
ZE hoefde geen stal te doen. Geen tuig te poetsen. Niets.
Dan denk ik wel. Waar is de tijd van tevreden zijn.
Tango1979 schreef:Bij ons op stal hebben meerdere paarden/ pony's een of meerdere verzorgers, die allemaal een bijdrage betalen (denk aan € 50- € 100,- per maand). Hiervoor mogen ze dan 3/4 x per week rijden, ook springen en buitenrijden als ze daar bekwaam voor zijn. Verder hoeven ze niets te doen.
Als je op een manege 3x per week gaat rijden, ben je in de maand waarschijnlijk minstens € 180,- kwijt, dus die bijdrage vind ik een koopje. Bovendien is een eigen paard meestal nog eens veel fijner te rijden.
Mocht ik ooit een bijrijder willen, dan zou ik ook zeker een bijdrage verwachten.
bruintje123 schreef:We noemen haar hier thuis voortaan ook Miss Diva ipv haar echte naam.
Ach mijn paard heeft nu het beste baasje gekregen wat je maar kunt bedenken.
Ik heb een wijze les gehad. Ik had veel eerder in moeten grijpen.
En Diva, die komt zichzelf nog wel vaker tegen met haar gedrag.
Paardenwereldje is klein en hoor al meer "aparte " verhalen over haar.
Die heeft over een poos niets meer te rijden en van werken heeft ze ook nooit gehoord, dus zelf nog 1 kopen zit er ook niet in. Want papa heeft de stekker uit de geldboom getrokken.
Wilawander schreef:Heb zelf vele bijrijdpaarden gehad en nog nooit betaald. Integendeel vaak kreeg ik er wat voor. Die mensen waren blij dat hun paarden verbetert, verzorgd werden als hun niet konden enz. Anders zouden ze helemaal geen paard kunnen houden. Ik vind het hele betalen voor een bijrijdpaard echt absurd.
Desiree schreef:Wilawander schreef:Heb zelf vele bijrijdpaarden gehad en nog nooit betaald. Integendeel vaak kreeg ik er wat voor. Die mensen waren blij dat hun paarden verbetert, verzorgd werden als hun niet konden enz. Anders zouden ze helemaal geen paard kunnen houden. Ik vind het hele betalen voor een bijrijdpaard echt absurd.
De meeste bijrijders verbeteren een paard écht niet want die moeten nog veel leren. Ten koste van jouw paard. Dus dan mag er gerust voor betaald worden. Hoeft niet in de vorm van geld te zijn, kan ook in stalverzorging of zo. Maar kom, voor wat hoort wat he. Het hoeft niet altijd van een kant te komen. Want dat vind ik nou absurd.
Citaat:Ze wil rijden, hoeveel ervaring ze daarin heeft wil ik nog zien, maar volgens mij niet veel. Maar liever geen ervaring dan x-jaar manege ervaring. Hier staan western paarden met dure (op maat gemaakte) western zadels waar ik zelf hard voor moeten sparen heb en erg zuinig op ben. Dit is het moeilijkste punt van mij waarom ik een vergoeding zou vragen.
Maar als we kunnen overeen komen dat ze help, dan valt de vergoeding weg!
Het zal dan ook een beetje afhangen van hoeveel tijd ze heeft, ik heb het zelf ook druk dus ik snap dat ze weinig tijd heeft om te komen helpen, maar dan denk ik toch een bijdrage van 50 euro in de maand te vragen.
kimz_angel schreef:Zo heb ik ooit een keer gehad, dat er een meisje vroeg als als ze mijn paard mocht rijden.
Geen probleem als je toch al op stal bent en hebt tijd neem hem maar.
Paar dagen later kreeg ik een smsje als ik dit bedrag aan haar zou willen betalen iedere maand omdat ze mijn paard zou rijden.
Uhm nee
Anke schreef:En elke dag non-stop twee keer per dag de stallen doen en voeren.
Echt geen lolletje. Nooit een dag vrij.