Verzorgsterproblemen..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MightyBlue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-15 18:58

chamion schreef:
Proefperiode afspreken met de ouders. Indien dat kind zich er niet aan houd mag ze vertrekken. Zo simpel is het.

Da vind ik een goeie..

silmitan

Re: Verzorgsterproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 19:13

Ze lijkt op een hele foute en negatieve manier aandacht te vragen over de rug van jouw dieren.
Ik weet niet of je haar al eens hebt aangesproken op haar gedrag. Ze is 10 jaar en mag zeker even de moeite nemen om naar jou te luisteren. Afspraken kom je na, ongeacht je leeftijd. Je kan niet vroeg genoeg beginnen om daar aan te wennen.

Ik weet zeker dat er talloze pennymeisjes zijn, die haar plek met alle liefde in willen nemen en die alleen maar heel blij zijn met wat ze allemaal mogen doen.

Haar nog een kans geven met een proefperiode kun je nog doen. Het meisje moet tenslotte ook de kans krijgen om te laten zien dat ze normaal gedrag kan vertonen. Al vind ik wel dat ze al veeel te ver is gegaan.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 19:16

Ik zou ook eerst eens even een gesprek aangaan met moeder en docher.
Wel uitprinten wat ze geschreven heeft.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 19:17

vrouwke schreef:
Ik zou ook eerst eens even een gesprek aangaan met moeder en docher.
Wel uitprinten wat ze geschreven heeft.

Das een goeie! En als je het niet onthoud gesprek opnemen met mobiel!

Wat een onfatsoenlijke meid, dat je zoiets überhaupt durft! :oo

Quilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 19:20

Wat een verhaal zeg!
Lijkt me heel lastig om hierin een besluit te nemen, gezien je aangeeft dat je altijd iedereen nieuwe kansen wil bieden ...
Ik denk dat je daarmee je eigen grenzen steeds zal verleggen en iemand daar steeds weer overheen zal gaan. De optie om haar aan te spreken met haar ouders erbij en dan een proefperiode af te spreken (zou dat dan wel wat langer laten duren) lijkt mij prima bij jouw karakter (nieuwe kans willen bieden) passen.

Ikzelf zou haar hebben weggestuurd. Maar ik ben dan ook meer van het type.. - je mag blij zijn dat je op mijn paard mag rijden, voor jou 100 andere enthousiaste welopgevoede kinderen -
Maar je moet vooral doen en besluiten wat er bij jou past, en goed voelt voor jou. Maar pas daarbij ook op dat je lief blijft voor jezelf :D

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 19:40

...
De laan uitsturen, niks proef periode.
Als een verzorgster mijn paardje op internet te koop zou zetten had ik der allang aan der haren naar der ouders gesleept. Belachelijk..
Leeftijd boeit niks, al was ze 7 of zelfs 30.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 19:46

Weg sturen. Huist door gaar weg te sturen zal ze leren van haar fouten. Laat je haar wel mee weg komen dan leert ze niks van en denkt ze dat allemaal maar gewoon kan.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 19:47

bij punt 2 had ik er al weggestuurd!

wie houd nou iemand aan die zomaar een pony te koop zet op internet.. en helemaal nadat ze mensen een bericht stuurt via facebook dat zij de pony rijd.. wist ik het meteen.. pak je spullen en niet meer welkom.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 19:52

Als ze nog maar 10 is dan belooft dat wat voor de toekomst :=

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 19:53

Succes met het gesprek morgen! ;)
Enne...bedenk voor jezelf van te voren wat je besluit is en houd je daaraan, zo te lezen vind je dit soort zaken moeilijk....het opvoeden van dit meisje is niet jouw taak, maar van haar ouders.

__Maartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 19:54

Ik persoonlijk had haar ook weggestuurd, maar als je dat zelf fijner vindt kan je haar natuurlijk nog een laatste kans geven (en daarbij duidelijk zeggen dat als ze nog een keer zo over de schreef gaat ze nooit meer welkom is). Proefperiode is iets waar ik over zou twijfelen, want wat als ze na die proefperiode weer zoiets doet? Maar natuurlijk altijd doen waar je jezelf het beste bij voelt ;)

Shirley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 19:58

Ik ben laatst zo'n verkoopberichtje tegen gekomen op Facebook... Als het om jouw pony draaide (weet ik niet zeker), vond ik het zo laf van dat meisje!! Ik lees nu dat je morgen een gesprek hebt met moeder en dochter? Ik hoop dat het wat opleverd, maar ik had haar de deur gewezen incl moeder. Ze heeft nu dit bij je aangedaan, wat is het volgende?? Succes hoor! Ik volg dit topic even...

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 20:06

Wegsturen die handel..

saral

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 20:16

Ik kan t dit keer niet laten me toch even te melden. Er wordt hier over pubertijd gesproken, maar dit gaat echt voorbij 'puberstreken'. Hier speelt een serieus gedragsprobleem en ik denk dat je dat niet op moet laten lossen over de rug van je paarden. Want daar komt t uiteindelijk op neer.

Proefperiode is uitstel van executie met een hoop extra gezeik. En weer over de rug van je dieren. Misschien kan je wat strakker zijn als je in hun belang denkt.

Ik hoop dat je er wat aan hebt, succes!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 20:17

ik vind dit ook geen puberstreek, is ze ook wel erg jong voor.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 20:19

Je hebt haar de vorige keer ook al toegesproken, en toen ging ze toch door.
Het lijkt me dat het dus geen zin heeft om haar nog een kans te geven, deze heeft ze immers al gehad.
Dit gaat inderdaad verder dan puberstreken. Een normaal mens/kind doet dit soort dingen niet.
We zijn allemaal kind geweest, maar dit gaat echt veel en veel te ver.

Straks gebeurd er iets met je pony door haar toedoen, daar moet je toch niet aan denken?

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 21:37

saral schreef:
Ik kan t dit keer niet laten me toch even te melden. Er wordt hier over pubertijd gesproken, maar dit gaat echt voorbij 'puberstreken'. Hier speelt een serieus gedragsprobleem en ik denk dat je dat niet op moet laten lossen over de rug van je paarden. Want daar komt t uiteindelijk op neer.

Proefperiode is uitstel van executie met een hoop extra gezeik. En weer over de rug van je dieren. Misschien kan je wat strakker zijn als je in hun belang denkt.

Ik hoop dat je er wat aan hebt, succes!

Helemaal mee eens. Dit is echt geen normaal gedrag.
Ik ben ook bang dat je met jouw goeiigheid alleen maar langer met de ellende zit. Enne.... Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Beter nu de knoop doorhakken en ermee stoppen.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 07:41

Verplaatst van PP naar -> VP

Mjelle_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 08:31

Wat een streken voor een meisje van 9/10.Ik zou haar zelf na een goed gesprek met moeder en dochter ook aanhouden. Zo leert ze dat goed gedrag beloond word.

Duidelijk benoemen dat dit haar laatste kans is, mocht er iets voorvallen kan ze vertrekken.

Succes vandaag

MightyBlue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-15 09:37

Oke voor degene die dit topic volgen een leuk verhaal!! Ze zegt vandaag waarschijnlijk weer af. Kabi wordt momenteel behandelt door de osteopaat en kan daarom even 2 weekjes niet bereden worden. Maar ik ken mezelf wel van vroeger, verzorgen hoort er ook bij!! Poetsen knuffelen vrijheidsdressuur(wachten we uiteraard ook even mee natuurlijk) Maar het idee verzorgen hoort er ook bij!! Nu komt het leuk :P

Ze vraagt aan mij of ze dan vandaag op Maro (mijn merrie) mag stappen want ja, anders heeft zij niks en moet ze helemaal fietsen voor niks of alleen poetsen.

En dit weekend is ze bij haar vader en dan weet ze de weg niet om te fietsen (vader woont in beekbergen PAARD STAAT IN BEEKBERGEN :') _/-\o_ )

Ik heb gezegd dat ze nu de kans heeft ze laten zien dat ze wil komen en Kabi wil verzorgen en dat ze anders maar een andere pony moet zoeken waar ze heen kan wanneer ze wil zonder regelmaat. Wat was ik effe boos om half 9 op de vroege ochtend!! Je had mij vroeger moeten zien....

Ze heeft nu notabene een week vakantie (maandag weer naar school) en ze is nog niet 1x geweest. Ik was er dagelijks. al mocht ik mijn verzorgpaard alleen maar zien!! Ik reed wedstrijden, ging naar les toe. Puur omdat ik er dagelijks voor werkte!!

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 09:46

Roos_1994 schreef:
Oke voor degene die dit topic volgen een leuk verhaal!! Ze zegt vandaag waarschijnlijk weer af. Kabi wordt momenteel behandelt door de osteopaat en kan daarom even 2 weekjes niet bereden worden. Maar ik ken mezelf wel van vroeger, verzorgen hoort er ook bij!! Poetsen knuffelen vrijheidsdressuur(wachten we uiteraard ook even mee natuurlijk) Maar het idee verzorgen hoort er ook bij!!

Ik heb gezegd dat ze nu de kans heeft ze laten zien dat ze wil komen en Kabi wil verzorgen en dat ze anders maar een andere pony moet zoeken waar ze heen kan wanneer ze wil zonder regelmaat. Wat was ik effe boos om half 9 op de vroege ochtend!! Je had mij vroeger moeten zien....
!

Wat zei de 'jongedame' toen je haar dit bovenstaande vertellen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 09:54

Nou gezien die reactie zou het voor mij exit zijn. Blijkbaar gaat het haar niet om de pony maar om het rijden. Zoek dan maar lekker een manege.

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 10:00

Ik zou er nu ook helemaal klaar mee zijn. Dat heb ik vroeger heel anders gedaan, als het alleen gaat om het rijden zoekt ze inderdaad maar een manege.

MightyBlue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-15 10:07

Pallatin schreef:
Roos_1994 schreef:
Oke voor degene die dit topic volgen een leuk verhaal!! Ze zegt vandaag waarschijnlijk weer af. Kabi wordt momenteel behandelt door de osteopaat en kan daarom even 2 weekjes niet bereden worden. Maar ik ken mezelf wel van vroeger, verzorgen hoort er ook bij!! Poetsen knuffelen vrijheidsdressuur(wachten we uiteraard ook even mee natuurlijk) Maar het idee verzorgen hoort er ook bij!!

!

Wat zei de 'jongedame' toen je haar dit bovenstaande vertellen?

Haar reactie was ''oke is goed mama moet eerst weg dus dan moet je mama effe appe''

AnnaXBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 10:11

Ts waarom maak je hier geen einde aan? Je kan toch niet meer verwachten dat ze haar karakter veranderd. Ik zou gelijk zeggen dat het voor jou klaar is.
Volgens mij is de kans om te bewijzen wel klaar.