Rare situatie met verzorger: how to fix?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 18:39

Wauw die reacties hier...
Ik bekijj dit van een andere kant denk ik. Vooral de zin "respect tonen want ik ben eigenaar en zij verzorger" daar val ik over. Alsof jij veel meer bent dan zij. Of jij 50 en zij 12.
Als je ook zo tegen haar praat (die wel de zorg voor jouw paard tijden lang op zich heeft genomen) dan begrijp ik haar probleem t.o.v jou zeker! Je komt ontzettend neerbuigend en denigrerend over. Plus dat je hier neer zet dat dat meisje geen achterstand heeft maar "een moederskindje" is... Ik vind dat ook geen manier van doen :n iemand belachelijk maken heet dat. misschien kun je je eigen houding veranderen, en dan in gesprek gaan met dat meisje. Of zij nou gelijk heeft of jij!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 18:40

Meid, er is maar 1 oplossing en dat is een zeer pittig gesprek met je vader hebben.
Schrijf op papier wat er nu gaande is en leg uit waarom dit zo schadelijk is voor de pony.
Dat dit op korte termijn tot DA kosten gaat leiden en hij die dan mag gaan betalen omdat hij jou advies in de wind slaat.

Leg uit dat TS veels te groot is voor de pony en dat ze alle regels schoffeert door er wel op te rijden.

Verder vraag ik me af wie wat betaalt.
Als jij de pony's gekocht hebt en alles betaalt, wat heeft jou vader er zich dan mee te bemoeien?

Verder vind ik het wel erg dom dat je niet gelijk al het tuig hebt terug gevraagd toen je de pony verhuisde, naar die spullen kun je fluiten als ik lees hoe die mensen zijn.

Enige andere oplossing die je kunt aanbieden is dat ze de pony mogen overkopen en dat ze hem dan mee mogen nemen naar een eigen stekkie.
Dan is het haar pony en kan ze er mee doen wat ze wil.

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-15 18:47

Daphne__: Ik bedoelde het ook niet aanvallend, zei het er gewoon bij omdat ze hoe dan ook weg gaat. Al ontstaat er ruzie tussen mijn vader en mij. Ik wil haar het gevoel geven dat ze weggestuurd wordt, niet dat ze weg gegaan is, omwille van iets

VivaLaVida schreef:
Wauw die reacties hier...
Ik bekijj dit van een andere kant denk ik. Vooral de zin "respect tonen want ik ben eigenaar en zij verzorger" daar val ik over. Alsof jij veel meer bent dan zij. Of jij 50 en zij 12.
Als je ook zo tegen haar praat (die wel de zorg voor jouw paard tijden lang op zich heeft genomen) dan begrijp ik haar probleem t.o.v jou zeker! Je komt ontzettend neerbuigend en denigrerend over. Plus dat je hier neer zet dat dat meisje geen achterstand heeft maar "een moederskindje" is... Ik vind dat ook geen manier van doen :n iemand belachelijk maken heet dat. misschien kun je je eigen houding veranderen, en dan in gesprek gaan met dat meisje. Of zij nou gelijk heeft of jij!

Ik voel mij zeker niet beter, dat zeg ik ook nergens. Ik verwacht gewoon wederzijds respect. Ik heb altijd gesprongen voor haar, ze moest maar iets vragen en diezelfde dag, of dag erna was het geflikt. Eveneens ben ik àltijd blijven gaan, ik heb hem geen 2 jaar in haar handen gedumpt om het zo te zeggen.
Ik praat helemaal niet neerbuigend oid tegen haar, ik heb 3 weken lang gevraagd of niet bij te voeren, omdat dit niet nodig is, paard nauwelijks suikers of eiwitten mag, dit voor pony ook niet goed is gezien zijn ras (shetxwelsh kruising; gevoelig aan hoefbevangen, dik worden, ... ) en ik zelf wel bij voer wanneer ik merk dat het nodig is, als zij hierbij zegt 'f*ck it, ik doe het toch' tja, waar zijn we dan mee bezig?
Ik maak haar ook nergens belachelijk? Niemand weet over wie het gaat, ik heb een letter gebruikt als "naam" die niet in hun eigen naam voor komt, zodat ze nergens kan herkent worden oid.

Verder ben ik het ook een beetje zat. Zij hebben ook 0,0 inspraak op de verzorging en voeding die ik aan mijn pony's geef. Zij hebben géén recht om dit achter mijn rug te doen. Overigens is paard extreem gevoelig op eiwitten en suikers, waardoor hij sowieso al op streng 'dieet' staat en ik elk extraatje die ik geef, op schrijf en nakijk. Als hij achter mijn rug om wordt vol gestoken met appels en wortels, tja. Wie zal de DA kosten betalen? Intussen heeft hij alweer 'bollen' gekregen op zijn rug en nek, dus lang zou het niet meer geweest zijn als ze verder blijven doen.

spatter schreef:
Meid, er is maar 1 oplossing en dat is een zeer pittig gesprek met je vader hebben.
Schrijf op papier wat er nu gaande is en leg uit waarom dit zo schadelijk is voor de pony.
Dat dit op korte termijn tot DA kosten gaat leiden en hij die dan mag gaan betalen omdat hij jou advies in de wind slaat.

Leg uit dat TS veels te groot is voor de pony en dat ze alle regels schoffert door er wel op te rijden.

Verder vraag ik me af wie wat betaalt.
Als jij de pony's gekocht hebt en alles betaalt, wat heeft jou vader er zich dan mee te bemoeien?

Verder vind ik het wel erg dom dat je niet gelijk al het tuig hebt terug gevraagt toen je de pony verhuisde, naar die spullen kun je fluiten als ik lees hoe die mensen zijn.

Enige andere oplossing die je kunt aanbieden is dat ze de pony mogen overkopen en dat ze hem dan mee mogen nemen naar een eigen stekkie.
Dan is het haar pony en kan ze er mee doen wat ze wil.

Vader heeft pony's gekocht (pony heb ik al van toen ik in het 3e leerjaar zat, paard is gekocht met het verkoop-geld van mijn vorige paard) Momenteel betaald mijn vader de huur-kosten van de weide, maandelijks. Verder betaal ik alles.

Pony wordt hoe dan ook niet verkocht, al geven ze mij een miljoen.

Collie2008

Re: Rare situatie met verzorger: how to fix?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 19:04

Ts maar waarom zoek je naar bewijs om jouw keuze te rechtvaardigen? Ik zou dat medische voer stuk zelfs loslaten. Zij doen iets wat jij niet wilt DAAR gaat t om. Ze hebben echt schijt aan jou. Ook al wil jij niet dat ze eortels voeren omdat jij oranje een lelijke kleur vind. Jouw paard jouw keuze.

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-15 19:11

Ik zoek niet naar bewijs om mijn keuze te rechtvaardigen, of toch niet bewust.

Zij doen inderdaad dingen wat ik niet wil, en dat is de reden dat ik ze weg wil, maar helaas, ondanks wat ik ook zeg lopen ze gewoon over mij en doen ze hun ding..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 19:17

Ik vind dus wel dat jij haar zwart maakt.

Je zegt hier dat jij niet wist dat zij er op reed, terwijl je zelf op bokt een foto plaatste van haar op jouw pony, en toen bokkers reageerden met "is zij niet wat te groot" vond jij het wel mee vallen.
Plus dat ik uit jouw eerdere berichten opmaak dat zij je pony al jaren verzorgde en jij je pony hebt verhuurd aan haar, zodat jij geen kosten had. Vind ik wat anders dan hoe jij het verhaal vertelt.
Dat rechtvaardigt haar gedrag niet natuurlijk maar jij praat over respect tonen, ik vind jou ook ABSOLUUT niet respectvol en eerlijk overkomen.

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-15 19:29

VivaLaVida: ik heb nóóit foto's van haar geplaatst op bokt. Ik neem aan dat dat dat topic was van een vriendin die tijdelijk verzorger was, maar dat gaat dus NIET over haar. Zij verzorgde mijn pony niet "al jaren" en ik heb altijd nog kosten gehad aan hem, ik heb hem geen tijd bij haar gedumpt zodat ik er geen kosten aan had. Eerder was dit "afgesproken" (in de zin van verhuren, maar zij hoeft mij niks, maar in ruil koopt ze eens een deken), maar dan ben ik snel vanaf gestapt, omdat ik niet vind dat iemand voor mijn pony moet betalen.
uiteraard heeft zij voor hem eens een nieuw halster gekocht, maar welke verzorger doet dat niet? Ik gebruik(te) haar spullen niet.
Laatst bijgewerkt door LOLLYYwood op 24-07-15 19:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 19:32

Wat een aannames weer....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 19:42

LOLLYYwood schreef:
bokkers! :D Afgelopen woensdag ben ik eens een kijkje gaan nemen bij Romeo! Romeo wordt nu verhuurd, en staat ook op verplaatsing, dus zie ik hem niet zo vaak meer..

Ze geeft vooral lesjes op Romeo aan kleine kindjes, gaat met hem gaan wandelen aan de hand en doet veel grondwerk. Maar doordat Romeo een pony is die niet voor beginners is (integendeel), moet ze hem eens op zijn plaats zetten. En rijd ze er ook zelf mee (1-2x in de week) zodat hij niet gaat kloten bij haar leskindjes.

Zal wel aan mij liggen dan.
Het is in elk geval een tip, misschien niet wat je wilde horen maar ja jij opent een topic: behandel mensen hoe je zelf ook behandeld wil worden. Of zij nou gelijk heeft of jij. Want daar bereik je zo veel meer mee.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 19:46

VivaLaVida, vind jij het dan normaal hoe de verzorgster handelt? Ongevraagd erop rijden, willen bepalen hoe de verzorging/voeding wordt gedaan, stiekem bijvoeren, etc etc ?

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-15 19:49

VivaLaVida: Zoals ik al zei, dat gaat niet over de persoon waar ik het nu over heb.
Omdat ik na de reacties toch kritischer ben gaan kijken naar hun als duo, heb ik gezegd dat ik liever had dat zij er niet meer op ging, meid in kwestie zei eerlijk dat ze te veel in verleiding ging komen om het toch te doen, waardoor ze gestopt is.
Laatst bijgewerkt door LOLLYYwood op 24-07-15 19:52, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 19:51

Nee natuurlijk niet als dat echt waar zou zijn.
Maar er is al genoeg gezegd dat verzorgster moet oprotten e.d.
Zo ga je toch niet met elkaar om?
Maargoed misschien sta ik iets anders in zulke dingen. Dus geef ik als tip, wees zelf de wijzere van de twee.

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-15 19:53

Uiteraard ga je niet zo met elkaar om, en ik ben er absoluut niet over te spreken hoe het nu verloopt. Dingen via sms, facebook, .. Nee, dat vind ik gewoon niet kunnen. Face-to-face is altijd beter, en op die manier komt het ook over zoals je effectief bedoeld.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 19:54

Als je ook de reacties van de verzorgster leest en de acties die ze uitvoert na aanspreken van TS....de eigenaar van de pony....ja dan krijg je irritaties en dat ze 'op moet rotten'. Denk dat bijna niemand zo geduldig zou zijn geweest als TS en dat deze verzorgster bij elk andere eigenaar alleen niet meer mocht komen.

TS is heeeel lang heel geduldig en vriendelijk gebleven, ik zie nergens waar ze onrespectvol is geweest naar de verzorgster. Vind persoonlijk zelfs dat ze wel harder had mogen op treden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 19:57

Tja ik lees blijkbaar andere dingen als de rest hier.. Had al zo'n vermoeden := Geeft niet, het is een tip en daar en mag TS mee doen wat ze wil, niks er mee doen is ook prima!

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-15 19:59

Ik ben blij dat je alsnog jou mening geeft, want daar vroeg ik om. Aangezien ik mezelf geen raad meer weet hierbij

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 20:30

Vivalavida; als jij wat die meid doet normaal vindt zou ik, als ik TS was, jouw berichten hier langs me neer leggen.
TS is de eigenaar en dus bepaalt zij wat dat dier krijgt en wie er op of aan zit en in dat beslissingsrecht IS zij simpelweg meer. De pony is nl van haar. Verzorgster heeft zich te voegen of van het erf te blijven.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 20:42

Ik snap VivalaVida wel. Het topic wat zij bedoelt klopt precies met de openingspost van topicstarter.
Alleen blijkt daar dat de pony verhuurd is aan het meisje en dat topicstarter een zadel en hoofdstel cadeau gegeven heeft.

Ook ik zou heel graag de andere kant van dit verhaal willen lezen.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 20:43

Het word nu wel een beetje verwarrend ja :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 20:51

Ayasha:Ik heb net een paar posts geleden gezegd dat ik het niet normaal vind, en nog meer :) . Ts heeft de reactie gelezen van mij en doet er wel/niks mee en zo is het wel prima, het gaat er niet om of ik vind dat die meid gelijk heeft of een aso is etc, daar heeft ts ook niks aan imo.

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-15 21:18

harbourlight: Uiteraard, de quote is ook de openingspost van een topic van mij, maar zoals eerder gezegd is diegene daar op foto niet dezelfde als waar ik het nu over heb. Gaat je laatste zin over mijn topic, wat hier besproken wordt? Zo ja: ik heb geen zadel noch hoofdstel cadeau gegeven, dat is gewoon te gek voor woorden. :')

Uiteraard is dit mijn kant van het verhaal, zoals hier wordt aangegeven. Vanuit mijn standpunt doe/deed ik niks verkeerd tegenover haar, maar dat is persoonlijk natuurlijk. Ook ga ik mijzelf niet heilig verklaren, ik vraag/vroeg mij gewoon af wat jullie zouden doen in mijn situatie.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 21:22

Wat ik dan apart vind is dat je in je openingspost hier doet alsof er voor het eerst kinderlessen op de pony worden gegeven en het zelfs vwb tijd klopt. Maar als jij zegt dat het verhaal in het andere topic over eem ander meisje gaat dan moet ik dat maar geloven.

In je andere topic heb je de pony verhuurd. Is daar nu ook sprake van? Betaald het meisje voor het gebruik van de pony?

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-15 21:24

harbourlight: nee, ik zeg: "A. vroeg pony zijn zadel, om lesjes te geven op kleine kindjes. (pony is een A-pony) Dit vond ik een leuk idee, pony had zijn beweging en kon het altijd goed vinden met kleintjes Hij heeft dus vaker met kindjes op z'n rug gelopen.

Meisje in kwestie betaald mij niks, en heeft mij ook nooit betaald.

edit: het is zeker onbedoeld dat ik doe alsof er voor het eerst lesjes worden gegeven overigens :)

Janniekjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 08:00

;O Ik zou dr niet meer laten komen ! Het is Jouw pony niet de hare.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 08:14

Ik zie het probleem eerlijk gezegd niet. Je had die zg verzorger allang weg moeten sturen. Je hebt t al veel te ver laten komen. Je pony verdient een betere verzorging en ik zou zelf geen seconde langer in zo'n conflict situatie willen blijven zitten.