Daphne__: Ik bedoelde het ook niet aanvallend, zei het er gewoon bij omdat ze hoe dan ook weg gaat. Al ontstaat er ruzie tussen mijn vader en mij. Ik wil haar het gevoel geven dat ze weggestuurd wordt, niet dat ze weg gegaan is, omwille van iets
VivaLaVida schreef:Wauw die reacties hier...
Ik bekijj dit van een andere kant denk ik. Vooral de zin "respect tonen want ik ben eigenaar en zij verzorger" daar val ik over. Alsof jij veel meer bent dan zij. Of jij 50 en zij 12.
Als je ook zo tegen haar praat (die wel de zorg voor jouw paard tijden lang op zich heeft genomen) dan begrijp ik haar probleem t.o.v jou zeker! Je komt ontzettend neerbuigend en denigrerend over. Plus dat je hier neer zet dat dat meisje geen achterstand heeft maar "een moederskindje" is... Ik vind dat ook geen manier van doen

iemand belachelijk maken heet dat. misschien kun je je eigen houding veranderen, en dan in gesprek gaan met dat meisje. Of zij nou gelijk heeft of jij!
Ik voel mij zeker niet beter, dat zeg ik ook nergens. Ik verwacht gewoon wederzijds respect. Ik heb altijd gesprongen voor haar, ze moest maar iets vragen en diezelfde dag, of dag erna was het geflikt. Eveneens ben ik àltijd blijven gaan, ik heb hem geen 2 jaar in haar handen gedumpt om het zo te zeggen.
Ik praat helemaal niet neerbuigend oid tegen haar, ik heb 3 weken lang gevraagd of niet bij te voeren, omdat dit niet nodig is, paard nauwelijks suikers of eiwitten mag, dit voor pony ook niet goed is gezien zijn ras (shetxwelsh kruising; gevoelig aan hoefbevangen, dik worden, ... ) en ik zelf wel bij voer wanneer ik merk dat het nodig is, als zij hierbij zegt 'f*ck it, ik doe het toch' tja, waar zijn we dan mee bezig?
Ik maak haar ook nergens belachelijk? Niemand weet over wie het gaat, ik heb een letter gebruikt als "naam" die niet in hun eigen naam voor komt, zodat ze nergens kan herkent worden oid.
Verder ben ik het ook een beetje zat. Zij hebben ook 0,0 inspraak op de verzorging en voeding die ik aan mijn pony's geef. Zij hebben géén recht om dit achter mijn rug te doen. Overigens is paard extreem gevoelig op eiwitten en suikers, waardoor hij sowieso al op streng 'dieet' staat en ik elk extraatje die ik geef, op schrijf en nakijk. Als hij achter mijn rug om wordt vol gestoken met appels en wortels, tja. Wie zal de DA kosten betalen? Intussen heeft hij alweer 'bollen' gekregen op zijn rug en nek, dus lang zou het niet meer geweest zijn als ze verder blijven doen.
spatter schreef:Meid, er is maar 1 oplossing en dat is een zeer pittig gesprek met je vader hebben.
Schrijf op papier wat er nu gaande is en leg uit waarom dit zo schadelijk is voor de pony.
Dat dit op korte termijn tot DA kosten gaat leiden en hij die dan mag gaan betalen omdat hij jou advies in de wind slaat.
Leg uit dat TS veels te groot is voor de pony en dat ze alle regels schoffert door er wel op te rijden.
Verder vraag ik me af wie wat betaalt.
Als jij de pony's gekocht hebt en alles betaalt, wat heeft jou vader er zich dan mee te bemoeien?
Verder vind ik het wel erg dom dat je niet gelijk al het tuig hebt terug gevraagt toen je de pony verhuisde, naar die spullen kun je fluiten als ik lees hoe die mensen zijn.
Enige andere oplossing die je kunt aanbieden is dat ze de pony mogen overkopen en dat ze hem dan mee mogen nemen naar een eigen stekkie.
Dan is het haar pony en kan ze er mee doen wat ze wil.
Vader heeft pony's gekocht (pony heb ik al van toen ik in het 3e leerjaar zat, paard is gekocht met het verkoop-geld van mijn vorige paard) Momenteel betaald mijn vader de huur-kosten van de weide, maandelijks. Verder betaal ik alles.
Pony wordt hoe dan ook niet verkocht, al geven ze mij een miljoen.