Zadel ga ik niet aan beginnen, het zadel wat er nu voor hem is, is op maat gemaakt en zo'n 1700 euro. Waarom dan aanmodderen met eigen spullen die misschien niet eens passen?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Iris82 schreef:TS: jij hebt dure op maat gemaakte spullen, maar jij vindt het wel oké dat je bijrijder rijdt met een zadel dat 'redelijk past'?
Het is jouw verantwoording toch? Als jij vindt dat dat zadel prima is voor je paard, dan is er toch niets aan de hand?
Ik heb werkelijk nog nooit voor een zadel gezorgd voor een bijrijdpaard en dat was ik ook zeker never nooit van plan om te gaan doen ook. Stel dat de eigenaar opeens besluit te gaan verhuizen ofzo, zit ik met dat zadel.
tinaaz schreef:Iris82 schreef:TS: jij hebt dure op maat gemaakte spullen, maar jij vindt het wel oké dat je bijrijder rijdt met een zadel dat 'redelijk past'?
Het is jouw verantwoording toch? Als jij vindt dat dat zadel prima is voor je paard, dan is er toch niets aan de hand?
Ik heb werkelijk nog nooit voor een zadel gezorgd voor een bijrijdpaard en dat was ik ook zeker never nooit van plan om te gaan doen ook. Stel dat de eigenaar opeens besluit te gaan verhuizen ofzo, zit ik met dat zadel.
Ik heb dure op maat gemaakte spullen voor de dieren waar ik actief mee in de wedstrijd sport liep. En waar ik keihard voor heb gewerkt.
Imo 'krijgt' een bijrijder/verzorger al de spullen zo in haar schoot geworpen en dat vind ik best spannend.
Natuurlijk is het ook bijrijder afhankelijk. Misschien moet ik er ook langzaam met haar in groeien en maakt het me straks minder uit. Maar ik vind ook dat als je wat wilt als bijrijder en een leuk paard te rijden kunt krijgen, daar ook wel wat tegenover mag staan. Wat betreft afspraken, dit zou ik dan zwart op wit moeten vastleggen zodat het voor iedereen duidelijk is. Ik heb zoiets van, wil ze poetsen en freubelen is het mij goed. Gaat ze heel actief zijn qua wedstrijden dan vind ik het ook prima. Ik doe verder momenteel niets met het paard dus wil er iemand anders blij mee maken.. het gaat me dus niet zo zeer in de hoofdzaak om te rijden. Want nu staat ze ook stil en dat is ook prima.
tinaaz schreef:De op maat gemaakte spullen zijn trouwens niet van het te verzorgen paard. Vandaar ook mijn vraag, het paard is beleerd maar er is verder niets mee gedaan.
Je gaat mij ook niet vertellen dat het vreemd is om er een zadel op te leggen dat redelijk goed past.
Op alle stallen waar ik gewerkt heb waren er een paar zadels voor heel veel handelsphandelspaarden/paarden van klanten.
Ik ben ook de laatste die zegt dat je er van alles op kan plempen. Maar er is ook nog een nette tussenweg.
badeendje schreef:Bij mij is het zo, dat ik zelf een zadel heb gekocht omdat er nu enkel een springzadeltje was wat niet zo fijn lag. Verder heb ik zelf erg veel interesse in dressuur en heb ik dus een dressuurzadel aangeschaft. Ik vind ook echt niet dat de eigenaresse dit had hoeven doen hoor, zij rijd er immers zelf niet mee.
silversomali schreef:Huh nee dat zou ik nooit doen. Het is toch jouw paard? Heb je geen passende spullen? Ik zou zelf nooit een verzorger een goedkoop zadel laten kopen. Grote kans dat het niet goed past..
kwita schreef:silversomali schreef:Huh nee dat zou ik nooit doen. Het is toch jouw paard? Heb je geen passende spullen? Ik zou zelf nooit een verzorger een goedkoop zadel laten kopen. Grote kans dat het niet goed past..
ja of je zadel word gesloopt en dan is het ook het jouwe he!