Caira schreef:Volgens mij mag ik hier nog steeds mijn eigen ervaringen komen vertellen, en helaas zijn dit mijn ervaringen. Ik hoop dat het niet overal zo is. De laatste verzorgster mocht doen wat ze wilde, kreeg alle ruimte, gratis les als ze wilde, eigen instructrice mocht ook. Ze mocht met alle 5 de paarden aan de gang, materiaal wat ze nodig had werd aangeschaft. Vervolgens kwam ze steeds minder vaak, als ik haar belde was ze druk, ziek, zwak of misselijk. Toen ik haar gemeld had dat ik ermee wilde stoppen is ze naar een andere stal waar ze rond bazuinde dat ze niets kon met mijn paarden.
Maar Elena, je bent welkom om het tegendeel te bewijzen, graag zelfs.
Dat is inderdaad erg naar als je dat overkomt Caira en dan kan ik je standpunt ook wel begrijpen..
overigens vind ik het nogal wat dat je zelfs instructie voor haar regelde of gaf..
Ik zou dat zelf afslaan omdat ik dat te ver vind gaan voor een eigenaar..
tenzij de lessen door de eigenaar gegeven werden.. maar dan wil ik daar wel wat voor terug doen.. anders voel ik mij behoorlijk opgelaten van mijn kant.
En, ik zou je graag komen helpen hoor.. Rijden hoeft niet eens, want met het oog op een aan te schaffen paard, pony ben ik momenteel puur op zoek naar ervaringen.. stalmanagement (waarom schaf je bepaalde voersoorten aan en waarom andere juist niet.. hoever van te voren regel je bepaalde zaken en waarom), grondwerken, ervaring met meerdere soorten karakters, grondwerken, ehbo, trainingsprincipes. puur om straks over een tijdje zelf beter beslagen ten ijs te komen.. Rijden is ondergeschikt belang momenteel, dat kun je altijd nog intensief bij poetsen als het echt nodig is. Ben momenteel dus ook niet het doorsnee type bijrijdstertje denk ik.
maar waarschijnlijk zit ik niet eens een beetje in de buurt
vind het sowieso belachelijk om als je ergens zou vertrekken achter diegene rug om verhalen in de wereld te slingeren.. maar dat is terzijde.. zelfs als het 100x waar is, dan nog houd je uit respect dat soort dingen voor je. tenzij het om verwaarlozing zou gaan of mishandeling.. maar dan stap je naar de juiste instanties.