Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
kesha1 schreef:ik heb niet eens het lef om me zo te gerdragen, en ik ben toch wel een leiding nemend typetje.
ik had hem zonder pardon op straat gezet! wie weet wat hij uit vogelt zonder jou toezicht!
en ja mesten is niet het leukste maar het moet gebeuren, jij dot je behoefte toch ook niet op een ondergekakte wc-bril? ik niet in ieder geval.
lovechamp schreef:en als hij bij mij stopt gaat hij naar ds shetlander van de staleigenaren
Ook omdat ik straks lang moet reizen wil ik dag hij zelf standig kan.
max66 schreef:lovechamp schreef:en als hij bij mij stopt gaat hij naar ds shetlander van de staleigenaren
Ik heb alleen de 1e pagina gelezen en dit viel mij op aan jouw post.
Ik zou hem lekker naar de shetlanders van de staleigenaren laten gaan!
Je kunt van een kind van 13 niet verwachten dat hij zelfstandig kan zijn met het omgaan en rijden van een pony. Dit moet onder begeleiding! Het zal je dus alleen maar meer tijd kosten dan dat je er tijd aan over houdt!
Het is jouw pony en jij bepaald alles, hoe er gereden wordt, hoe vaak, met of zonder sporen/zweep. Denkt meneertje het aan zijn laars te lappen dan is het exit!
max66 schreef:lovechamp schreef:en als hij bij mij stopt gaat hij naar ds shetlander van de staleigenaren
Ik heb alleen de 1e pagina gelezen en dit viel mij op aan jouw post.
Ik zou hem lekker naar de shetlanders van de staleigenaren laten gaan!
Je kunt van een kind van 13 niet verwachten dat hij zelfstandig kan zijn met het omgaan en rijden van een pony. Dit moet onder begeleiding! Het zal je dus alleen maar meer tijd kosten dan dat je er tijd aan over houdt!
Het is jouw pony en jij bepaald alles, hoe er gereden wordt, hoe vaak, met of zonder sporen/zweep. Denkt meneertje het aan zijn laars te lappen dan is het exit!
Mootje1980 schreef:Sorry hoor, dit wordt niets! Hij wil alleen de lusten en niet de lasten en jij staat absoluut niet op je strepen. Ik snap niet dat je tegen alle adviezen hier in gaat en toch kans op kans blijft geven. Dit gaat ten koste van je beestjes hoor!! Hier alles neerzetten maar niet tegen hem zelf zeggen gaat je niet helpen. Dus kappen of eens heel serieus alles op tafel gooien wat je dwars zit. Kom op meid!
lovechamp schreef:We gaan binnenkort als hij vakantie heeft een poets cursus, zadel cursus doen en we gaan de spullen schoonmaken.
lovechamp schreef:Voor dat laatste heb ik ook gekozen. Ik ga heel streng en duidelijk tegen hem wezen.
shawney123 schreef:ik zou hem ook laten meehelpen met de stallen uitmesten dat hoort ook bij de verzorging van een paard en zeker ook jouw paard poetsen voordat die mag rijden daar leer je ook vanen als hij dat niet kan waarderen gewoon iemand anders zoeken er zijn genoeg anderen die zo'n kans zouden willen
Sachavdm schreef:Het maakt niet uit dat je een keer uit je slof schiet, zoals ik kon lezen was dat eens dringend nodig. Daardoor zullen zijn ogen opengaan en leert hij er ook van. Hij moet zich er van bewust zijn dat het jou paard is en niet het zijne. Maar als het nu goed gaat zoveelste beter!