verzorger??? neee bijrijder...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AnnemiekvM

Re: verzorger??? neee bijrijder...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 16:11

Misschien kan je een advertentie op Boktmarkt zetten voor een lieve verzorger?

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 16:14

De deur uit met die B, ook niet op de shet zetten.
13 jaar en je dan zo gedragen? Not done :n

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 16:46

ik heb niet eens het lef om me zo te gerdragen, en ik ben toch wel een leiding nemend typetje.
ik had hem zonder pardon op straat gezet! wie weet wat hij uit vogelt zonder jou toezicht!
en ja mesten is niet het leukste maar het moet gebeuren, jij dot je behoefte toch ook niet op een ondergekakte wc-bril? ik niet in ieder geval.

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 17:09

kesha1 schreef:
ik heb niet eens het lef om me zo te gerdragen, en ik ben toch wel een leiding nemend typetje.
ik had hem zonder pardon op straat gezet! wie weet wat hij uit vogelt zonder jou toezicht!
en ja mesten is niet het leukste maar het moet gebeuren, jij dot je behoefte toch ook niet op een ondergekakte wc-bril? ik niet in ieder geval.

Die stal word gedaan met de traktor waar mijn paard staat moet ik wel zelf doen. Maar die doe ik ook netjes elke of zin of geen zin

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 17:13

lovechamp schreef:
en als hij bij mij stopt gaat hij naar ds shetlander van de staleigenaren

Ook omdat ik straks lang moet reizen wil ik dag hij zelf standig kan.

Ik heb alleen de 1e pagina gelezen en dit viel mij op aan jouw post.

Ik zou hem lekker naar de shetlanders van de staleigenaren laten gaan!

Je kunt van een kind van 13 niet verwachten dat hij zelfstandig kan zijn met het omgaan en rijden van een pony. Dit moet onder begeleiding! Het zal je dus alleen maar meer tijd kosten dan dat je er tijd aan over houdt!

Het is jouw pony en jij bepaald alles, hoe er gereden wordt, hoe vaak, met of zonder sporen/zweep. Denkt meneertje het aan zijn laars te lappen dan is het exit!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 17:26

10 min poetsen vindt hij uitgebreid? En 5 min wandelen vindt hij teveel moeite?
Mijn verzorgpaard is nu al bijna 3 maanden kreupel en ik kom braaf 2x per week poetsen en wandelen.
Ik denk dat je hem nu genoeg kansen hebt gegeven. Hartstikke lief dat je hem kansen gaf - maar sommigen verdienen die niet.

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 17:33

max66 schreef:
lovechamp schreef:

Je kunt van een kind van 13 niet verwachten dat hij zelfstandig kan zijn met het omgaan en rijden van een pony. Dit moet onder begeleiding! Het zal je dus alleen maar meer tijd kosten dan dat je er tijd aan over houdt!

Het is jouw pony en jij bepaald alles, hoe er gereden wordt, hoe vaak, met of zonder sporen/zweep. Denkt meneertje het aan zijn laars te lappen dan is het exit!

misschien ben ik een ander verhaal maar ik ben 12 en je kan naar mijn mening heus wel een 12/13 jarige alleen laten mits deze ervaring heeft - lees min. 2/3 jaar

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 17:44

Meid, stuur hem alsjeblieft weg. Heb even snel je reacties door gelezen en ik zou hem allang de deur gewezen hebben. Begrijp ik trouwens goed dat je hem je pony wilt laten verzorgen als hij op vakantie bent? Sorry maar dat vind ik een hele domme actie als ik jou reacties hier lees... Paard en ruiter moeten misschien wel een klik hebben maar eigenaar en ruiter zeker ook. Daarnaast is het jouw pony dus gaat alles op jouw manier. hij is het daar blijkbaar niet mee eens, al meerdere keren niet, waarom komt hij dan nog?

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 18:47

Als ik dit nu zo van je hoor zou ik er klaar mee zijn. Hij ziet de pony's gewoon als gebruiksvoorwerpen. Van een 13 jarige mag je wel wat meer verwachten. Hij toont totaal geen gevoel voor ze. Hij wil alleen lekker crossen. Adviseer hem een fiets te nemen in plaats van een levend wezen.. Kan hij naar hartenlust rond crossen en hem daarna in een hoek smijten. ;)

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 18:56

max66 schreef:
lovechamp schreef:

Toen ik 13 was kon ik prima alleen naar mijn toenmalige pony.

Anyway:
ik zou het hem gewoon duidelijk maken, hij heeft niks te willen het is jouw pony.

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 21:16

We gaan binnenkort als hij vakantie heeft een poets cursus, zadel cursus doen en we gaan de spullen schoonmaken.

Mootje1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 21:37

Sorry hoor, dit wordt niets! Hij wil alleen de lusten en niet de lasten en jij staat absoluut niet op je strepen. Ik snap niet dat je tegen alle adviezen hier in gaat en toch kans op kans blijft geven. Dit gaat ten koste van je beestjes hoor!! Hier alles neerzetten maar niet tegen hem zelf zeggen gaat je niet helpen. Dus kappen of eens heel serieus alles op tafel gooien wat je dwars zit. Kom op meid!

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 22:45

Mootje1980 schreef:
Sorry hoor, dit wordt niets! Hij wil alleen de lusten en niet de lasten en jij staat absoluut niet op je strepen. Ik snap niet dat je tegen alle adviezen hier in gaat en toch kans op kans blijft geven. Dit gaat ten koste van je beestjes hoor!! Hier alles neerzetten maar niet tegen hem zelf zeggen gaat je niet helpen. Dus kappen of eens heel serieus alles op tafel gooien wat je dwars zit. Kom op meid!

Voor dat laatste heb ik ook gekozen. Ik ga heel streng en duidelijk tegen hem wezen.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 22:57

Als ik jou was zou ik lekker een advertentie op Bokt gooien dat je een verzorgster zoekt.
Als je écht de paardensport leuk vindt, dan heb je ook geen probleem met goed poetsen, een band opbouwen, wandelen, les nemen, aan je zit werken. En als dát allemaal goed zit, gaan crossen.
Wat hierboven gezegd werd, dan moet hij maar een fiets kopen.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 00:18

lovechamp schreef:
We gaan binnenkort als hij vakantie heeft een poets cursus, zadel cursus doen en we gaan de spullen schoonmaken.

Ik kan bovenstaande niet helemaal begrijpen met dit
lovechamp schreef:
Voor dat laatste heb ik ook gekozen. Ik ga heel streng en duidelijk tegen hem wezen.

Stop met hem kansen, mogelijkheden wat dan ook geven. Jij houdt zijn gedrag in stand. Je kan je wel ergeren aan hem maar je veroorzaakt het zelf. Hij vindt 10 minuten poetsen te lang, 5 minuten wandelen te veel moeite en nou ga je nog cursussen met hem doen?
Waarom, wat heeft hij tot nu toe laten zien dat hij de moeite van jouw tijd en jouw pony waard is.
Ik weet hoe lastig het kan zijn om iemand te vertellen dat het gewoon niet gaat werken, maar dit gaat je echt opbreken zo.

shawney123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 11:57

ik zou hem ook laten meehelpen met de stallen uitmesten dat hoort ook bij de verzorging van een paard en zeker ook jouw paard poetsen voordat die mag rijden daar leer je ook van ;) en als hij dat niet kan waarderen gewoon iemand anders zoeken er zijn genoeg anderen die zo'n kans zouden willen ;)

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-14 16:11

shawney123 schreef:
ik zou hem ook laten meehelpen met de stallen uitmesten dat hoort ook bij de verzorging van een paard en zeker ook jouw paard poetsen voordat die mag rijden daar leer je ook van ;) en als hij dat niet kan waarderen gewoon iemand anders zoeken er zijn genoeg anderen die zo'n kans zouden willen ;)

De stal van die pony word met de traktor gedaan Het is een koeien pot stal waar ze instaat maar er komt om de dag een dikke laag stro op waar ze 2 dagen mee kan doen

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 16:34

Meis, je blijft die jongen maar verdedigen en je blijft maar tijd en energie in pompen.
Maar wat krijg jij er voor terug......niks nada noppes.

Ja straks een verknalde pony.

Stop er nou mee, er zijn zoveel leuke verzorgsters / bijrijders die deze tijd en energie wel waard zijn.

Deze jongen is het echt niet waard en bovendien hij waardeert jouw inzet niet eens.

Kom nou tien minuten borstelen en vijf minuten wandelen al te veel werk.

Heb zelf twee meisjes lopen bij m'n shetjes, ze zijn ondertussen te groot geworden om erop te rijden. Dus ze borstelen op dit moment alleen maar met ze.
Ze waren zelfs bang dat ze moesten stoppen omdat ze te groot waren geworden. Dit maar snel uit de wereld geholpen en ze ideeën aangedragen van lange lijnen en vd.
Ik vind lol met je knol veel belangrijker, dan moeten rijden. Gelukkig denken deze meisjes er net zo over.

Neem nou van mij aan en heb helaas veel van dit soort types meegemaakt in de ruim 22 jaar. Deze jongen gaat het echt niet leren waar het werkelijk om draait in het werken samen met je paard.

Hillebilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 22:01

Heb je topic door gelezen.

Ik begrijp dat jij 16 jaar bent en B 13.

B accepteerd jou niet als leidinggevende.

Wie ben jij dat jij hem verteld wat hij moet doen.
B denk zelf dat hij Albert Zoer Of Edward Gal is.

Daarbij manipuleert hij je. 10 min lopen met pony wordt 5 min.
Zo kan ik het hele lijstje wel opnoemen.

Kortom hij wil en zijn wil geschiede.

Jij heb niet het overwicht en het gezag om hem tot de orde te roepen.
Daar kan jij niets aan doen. Dat zijn dingen die je gewoon al mens moet leren.

Waar je nu aan begint is een gebed zonder end.

Mijn advies en denk ook het advies van vele hier,

Meneer B ( Edward Gal of Albert Zoer in zijn hoofd.) de samenwerking beëindigen.
Op zoek gaan naar een andere bijrijder berijdster.
Waar je een klik mee heb en waar je mee op een lijn zit.
Samenwerken met als doel het welzijn van je pony

sajavado

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 08:12

En hoe is het nu met je verzorger? Is ie dr nog?

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 10:21

Ben ook wel benieuwd naar. Hoe gaat het nu.

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-14 10:44

Ik ben een keer uit me slof geschoten en even hard de waarheid gezecht (te hard eigenlijk). Hij was er niet blij mee maar wou wel heel graag doorgaan en sins dien doet hij goed zijn best. Het gaat wel met wat ups en down maar het gaat nu beter en zo gaat het elke dag weer een beetje beter. Hij zal waarschijnlijk als ik weer naar school moet toch moeten stoppen omdat ik het gewoon niet haal.

Sachavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 21:17

Het maakt niet uit dat je een keer uit je slof schiet, zoals ik kon lezen was dat eens dringend nodig. Daardoor zullen zijn ogen opengaan en leert hij er ook van. Hij moet zich er van bewust zijn dat het jou paard is en niet het zijne. Maar als het nu goed gaat zoveelste beter!

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 23:03

Sachavdm schreef:
Het maakt niet uit dat je een keer uit je slof schiet, zoals ik kon lezen was dat eens dringend nodig. Daardoor zullen zijn ogen opengaan en leert hij er ook van. Hij moet zich er van bewust zijn dat het jou paard is en niet het zijne. Maar als het nu goed gaat zoveelste beter!

Jape hij laat nog wel merken als het niet leuk is naar zijn mening en soms beetje tot irritant toe maar hij doet het wel. Het rijden gaat al stukken beter. Als hij zo doorgaat vind ik het straks nog jammer om hem weg te sturen

Lisanne_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 18:31

Waarom kan ie niet gewoon blijven?