jenoes schreef:Wat ik mij nu afvraag is hoe zit dat met betalen van bijrijders/verzorgers...
Zelf loop ik er tegen aan dat ik graag een nieuw bijrijdpaardje wil, maar iedereen hier geld voor wil.
Naast dat ik dit gewoon niet heb, vind ik het toch ook altijd erg dubbel.
Zelf betalen voor mijn lessen, appeltjes worteltjes etc etc vind ik niet meer dan normaal en misschien een kleine bijdrage voor gebruik van spullen etc zou ik ook nog niet zo heel erg vinden (denk aan max. 50,- per maand), maar ze vragen gerust 150+.
Persoonlijk ben ik van mening dat de eigenaar hulp wil en die dus eigenlijk zou moeten betalen... (nu is dat vaak wel wat veel gevraagd maar even kort gezegd is dat mijn mening)
Neem bijvoorbeeld de uitlaatservice voor mijn hond, zij laat mijn hond uit, vind ze leuk, en ik betaal haar.
Of mijn oppasadres, ik pas op hun kinderen, en ik krijg betaald...
Hier hoeft de honduitlater ook niet te betalen of de oppas geld toe te geven om spelletjes te mogen doen met de kids.
Waarom moet ik dan wel betalen om op iemand z'n paard te passen/uit te laten?
Waarom wordt een bijrijder niet betaald voor geleverde diensten?
Hoe zit dit nu precies, waar ligt de grens?
(ja ik weet dat paarden een dure hobby is, maar kinderen zijn ook niet gratis)
Vergelijk het nu eens met een auto, ik heb een mooie sportauto en sommige mensen die geen geld hebben om zelf zo'n auto te kopen vinden het leuk om af entoe in mijn sportauto te rijden. Dan betalen zij mij uiteraard om de auto als het ware te huren.
ZO werkt het met een bijrijd paard. je betaald omdat je het paard alsware HUURT van de eigenaar.
En inderdaad, ben jij nou zoveel beter dan de eigenaar (training) of de eigenaar heeft vanwege omstandigheden geen tijd dan biedt je hulp maar de meeste bijrijders hobbelen alleen maar
Kijk als je een verzorgpaard hebt, die je alleen maar verzorgt en als 'beloning' mag rijden, tja als je dat zo hebt afgesproken met de eigenaar, prima.
Maar als jij alleen komt om te rijden vindt ik het niet meer dan normaal dat je ook gewoon betaald. Kom op zeg, verwende kinderen tegenwoordig die alles gratis willen. Komt bij dat bijrijders die betalen duidelijk betrouwbaarder zijn; er echt iets voor over hebben etc.
Laatst bijgewerkt door Eilatan op 30-09-13 17:42, in het totaal 1 keer bewerkt