capopjekop schreef:xSlvna schreef:Meen je je gaat dood van een bloedneus? Wat wil je thuis doen? Net niks meer dat op stal.
Toen ik mijn kuit gescheurd had ben ik nog gaan rijden en vervolgens longeren, voeren etc. Wat had ik willen doen, 'Mama kom me halen' en thuis op de bank zitten? Veranderd niks aan de 'verwonding' en niks aan het paard. Ben vaak genoeg doorgereden met een bloedlip of snee in mijn gezicht (kopstoot door bokkesprongen), ook toen ik 12 was, pech hebben, als ik af stap het ik die snee nog altijd.
Dan ben jij mss net die uitzondering. Ik kan goed snappen dat die meisjes mss in paniek geraakt zijn. Een bloedneus kan flink veel bloed geven en ze waren waarschijnlijk al geschrokken van die kopstoot, dus dat ze dan niet meer helemaal helder nakunnen denken vind ik niet zo gek. Op die leeftijd hoort er gewoon begeleiding bij te zijn. Dit kun je die meiden niet aanrekenen, je mag er best wat van zeggen dat je het liever anders opgelost had zien worden. Maar ik vind gewoon dat er op die leeftijd begeleiding moet zijn. Blijkbaar was de vader van de ts te ver weg om te kunnen ingrijpen en dat vind ik fout.
Ik heb hier ook jonge meiden rondlopen die met mijn pony's aan de slag gaan. Maar ik ben er altijd bij. Als ze al wat langer hier lopen dan ga ik vrolijk vast hooi voeren of de wei uitmesten terwijl zij poetsen en opzadelen. Maar dan ben ik altijd in een straal van max 100 meter afstand. Mocht er iets gebeuren dan ben ik er snel bij.
En dan nog is het misschien handig dat in TS's geval (zeg niet dat de meisjes zo onervaren zijn, maar vanwege de kopstoot enzo) ze ook wat lesjes omgaan met paarden krijgen, anders kun je er zelfs nog langs staan terwijl ze iets gevaarlijks doen. Zelfs met haar vader erlangs had het paard per ongeluk een kopstoot kunnen geven.