Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
(maar of het beter zou zijn betwijfel ik .. die pony is echt gewoon alles voor mij!
En ik ben blij dat ik hem ook een vriendje heb kunnen geven .. en dat vriendje is natuurlijk ook mijn alles
).
). Het liep een beetje stroefjes allemaal, en gaf mij alleen maar 'ergernis', dus ik heb besloten dat mijn pony's gewoon van mij zijn .. doe ik mee wat ik wil & wanneer ik wil .. gaat prima
.
. Het enige puntje.. Ik wil niet betalen. Ik heb het zelf meestal ook niet zo breed (daarom zoek ik ook een verzorgpaard, anders had ik er inmiddels zelf wel eentje gehad haha), ik wil best lessen betalen en muesli betalen en zelf de wedstrijden betalen, maar niet een bedrag van 100 euro per maand ofzo. 
).

Sjolvir schreef:Sabine, bij jou zijn ze in ieder geval op het erf geweest, hier nog niet eens!
Gypsy, dat is het grappige, wij als eigenaar vinden natuurlijk ons eigen paard bijzonder en doen we stapje verder voor.
En hopen dan verzorger te vinden, die ook dat paard bijzonder vind.
En ik geef toe, naast al Sjol haar prachtige eigenschappen, ook aantal ahum... mindere heeft.
Eigenwijs en drammen? Nee hoor..![]()
Darkdreamer, maar jij vind dus ook het paard leuk, denk dat dat het belangrijkste is, dat je "iets" hebt met het paard.
.. Vaak zat mezelf afgevraagd waar ik mee bezig was, maar hij had van die puppy ogen
).Sjolvir schreef:[naam], bij jou zijn ze in ieder geval op het erf geweest, hier nog niet eens!
(en als je na 3 keer nog op het erf staat rond te draaien omdat je niet weet of je hem binnen of buiten moet vastzetten om te poetsen terwijl ik al tig keer gezegd heb dat het niet uitmaakt .. tja .. béétje eigen initiatief mag toch wel hoor, voelde me soms net een babysitter die alles x aantal keer met handje vasthouden moest tonen
). 

Gypsy schreef:Dat is idd moeilijk, ik rijd inmiddels bijna nooit meer op mijn eigen paard, mijn vriend rijd er op. Heb het best moeilijk af en toe, als hij dingen net iets anders of zelfs volledig anders doet dan ik gedaan zou hebben! Maar omdat het mijn vriend is ben ik net wat vergevingsgezinder, om het zo maar even te noemen, dat scheelt.
Sjolvir schreef:DarkDreamer, maar dat heb je als eigenaar ook, dat heet doorzettings vermogen.
Met Toobs heb ik ook wel overhoop gelegen, maar ik wist dat hij het juiste paard was!
En dat hij meer dan de moeite waard was om dan maar een keer met bloed zweet en tranen aan het werk te gaan.
Niets in het leven is simpel en juist als iets iets lastiger is geweest, ga je het meer waarderen.
).
.
Ik doe ook niet alles goed natuurlijk, maar ik doe wel alles goed doordacht en ik denk te weten waar ik mee bezig ben .. Ik zie de pony's toch veranderen (in positieve zin
) dus iets zal ik wel goed doen
En ja, om dan je toch niet zo heel makkelijke pony's (de ene weet héél goed wat die (niet) wil en de andere heeft snel bang maar is een binnenvetter dus als je dat niet ziet heb je eerst niks en dan *bam*-ontploffing.. ) zomaar uit handen te geven .. Een paar keer een verzorgster erbij en ik kon opnieuw beginnen... toch niet leuk 
(en er gebeurden nog dingen waardoor we allemaal iets hadden van "dat ze toch blij is dat ze een verzorgpaard heeft.." ). Bij de 3e heb ik maar gewoon gezegd dat het niet ging, heb me de moeite bespaart om een ander paard te zorgen
Fee_ schreef:En eigenlijk is het ook zo ontzettend jammer dat de mindere onder de verzorgers het verpesten voor de betere. Net zoals [***] hier schrijft, dat ze maar gestopt is met het zoeken naar een verzorger en de verzorging weer helemaal zelf op haar neemt, terwijl er vast ook wel nog 'goede' tussen lopen.. Ik snap dat helemaal, echt waar. Maar het is zo jammer voor die andere verzorgsters.
Arme kind was toen 14, Fee_ schreef:En eigenlijk is het ook zo ontzettend jammer dat de mindere onder de verzorgers het verpesten voor de betere. Net zoals [***] hier schrijft, dat ze maar gestopt is met het zoeken naar een verzorger en de verzorging weer helemaal zelf op haar neemt, terwijl er vast ook wel nog 'goede' tussen lopen.. Ik snap dat helemaal, echt waar. Maar het is zo jammer voor die andere verzorgsters.
Heb nog wel momenten dat ik denk 'zou ik misschien toch niet .. '. Het lijkt me namelijk best wel gezellig om samen met een leuke meid (of jongen, wil die niet helemaal de kans ontnemen
) met de pony's bezig te zijn .. wat in de piste klooien met grondwerk, eens samen buiten wandelen, een ritje doen indien mogelijk, ... Het hoeft allemaal niet, kan de verzorging prima zelf, maar gewoon voor de leuk .. Maar zelfs dat is niet mogelijk blijkbaar
Ze zeggen dan dat ik te jonge mensen had (12, 13 & 14 jaar, we stegen wel
) maar oudere mensen (neem 16+) vinden is al helemaal een ramp, zeker als je geen kant- en klare wedstrijdpaarden hebt staan 
Maar dan is er weer een ander probleem