Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 14:25

stef schreef:
kennelijk teveel.. (hiermee zeg ik niet dat IK dat vind overigens)

Of zitten zoekers en aanbieders gewoon in compleet verschillende regio's?

Sorry daar had ik idd overheen gelezen.

Ik kan in de regio waar mijn pony staat via marktplaats of hier niemand vinden of het is voor een paard.
Waar ik stond vonden de dames het te ver fietsen (ongeveer 4 km enkele reis) Winter verwachte ik ze ook niet of ik pikte ze ergens op.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 14:28

Grappig dat er zo vaak gewezen wordt naar de bijdrage echt als bijdrage in de kosten of zelfs als mogelijkheid om het paard aan te houden...Bij mij ligt het heel anders.

Ik hoef geen vaste bijdrage, maar ik heb dus in principe ook geen bijrijdsters nodig. Echter als ik iemand kan vinden waarmee het echt klikt, die echt leuk omgaat met het dier en die wil leren, dan mogen ze komen rijden. Het enige dat ze dan betalen, is een vergoeding voor de tijd die ik erin steek om ze te begeleiden.
Andersom rijd ik zelf ook wel paarden van anderen, daar betaal ik niet voor. Echter die paarden rijd ik van niet/nauwelijks zadelmak tot een bepaald niveau/klassering. Dat zie ik als een andere situatie, daar wordt het paard opgeleid, terwijl mijn paarden als het goed is de ruiter verder helpen.

Ik vind het dus wel een voordeel dat omdat ik niet iemand moet vinden, ik gewoon heel selectief kan zijn. Klikt het niet, ben je niet serieus, kom je niet regelmatig...Dan houd het gewoon op, dan ben je echt beter af ergens anders. Ik ben geen manege, zet niet iedereen op mijn paard en heb geen zin om om te gaan met mensen waaraan ik me blijf ergeren om wat voor reden dan ook. Degene die dan overblijven willen echt wel wat leren en begrijpen dus ook dat een bijdrage in het lessen best wel heel redelijk is.

Even terug naar TS, want inmiddels gaat het niet meer echt over haar situatie geloof ik. Ik denk dat je misschien niet op de juiste plaatsen zoekt. Probeer eens te zoeken naar paarden die nu stilstaan...Vraag fokkers in de buurt, mensen die de paarden aan huis hebben en door omstandigheden niet kunnen rijden, kortom probeer te zoeken naar degene die niet adverteren voor een bijrijder, maar er misschien wel heel blij mee zouden kunnen zijn. Of eventueel (afh van hoe je rijd en of je dat leuk vind) een handelsstal waar je eens mag helpen. Ik denk dat jij op de meeste pensionstalling ed niet gaat vinden wat je zoekt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 14:32

Ik heb nooit hoeven betalen voor mijn verzorgpony's/paarden. Bij mij was het eigenlijk altijd een win-win situatie, de eigenaar kreeg goed gereden pony's en paarden en ik kon lekker paardrijden en tuttelen.

Het enige dat ik zelf betaalde waren de lessen en de startkaart+startgeld. Het prijzengeld hield ik altijd zelf en dat stak ik weer in de pony/het paard en mijzelf.

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 14:35

ik kwam net een advertentie tegen op marktplaats.. ze vroeg 120 euro voor 2 dagen voor een fries in zuidholland! koekkoek! 8)7
lekker gestoord ben je dan.. := :') hoe durven ze dat te vragen...

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 14:38

Het ligt echt aan de plaats waar je woont volgens mij en of er veel vraag is..

Laatst ook @MP: "maar" 60 euro, maar je moest wel mesten, voeren etc en dan ook nog eens het paard met 3-4 andere delen :p (dus 60 euro voor 2 dagen en nog eens alles doen...) Maar als je 60* 4 doet --> leuk bedragje wat je dan "verdient" :p (paard stond op een wei, geen bak, geen stal of wat dan ook, denk dat je dan bij ons in de omgeving op zijn hoogst 150 euro kwijt bent, denk zelfs nog minder! (Hoor om me heen vaker tegen de 50euro en dan nog voer etc.)

Ik heb iig in Dordrecht een gratis verzorgpony gevonden (jeej :p) Maarja, ik vind mezelf te groot om op haar te rijden en alles en als er een bijdrage zou worden gevraagd had ik het ook niet gedaan :p Betaal al genoeg stalgeld voor mijn eigen paardje en om nu aan de verzorgster van mijn paard geld te gaan vragen zodat ik dat weer door kan schuiven zie ik ook niet zo zitten :')
Laatst bijgewerkt door Serendip90 op 01-10-12 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 14:39

Prisca schreef:
eenitraM schreef:
Gelukkig zit ik in de fase dat mensen mij wat toestoppen al ik hun paard kom rijden :')

Bizar gewoon dat je moet betalen terwijl je eigenlijk hulp aanbiedt.

Mensen die zo handelen moeten imo gewoon hun paarden verkopen. War een uitmelkerij

Ik vraag geen hulp ik bied een paard te rijden aan...hulp is idd vrijwillig maar dat wil ik niet iemand moet willen en er zijn. heb slechte ervaringen met vrijwillige mensen (komen niet opdagen enz..)

Wat een onzin?. Weet je hoeveel mensen graag willen rijden maar niet een eigen paard willen?. Ze hebben de financiële bijdrage er voor over en ze krijgen van mij veel ruimte om dingen te doen (starten, buiten ritten enz).
Weet je wel hoe slecht de markt is op dit moment en nu kan ik mijn paard tenminste de garantie geven dat hij verzorgt wordt en aandacht krijgt. Plus ik bied een luxe stalling aan.
Ik rij niet meer maar verkopen liever niet omdat ik voor een dier gekozen heb. Alleen met een alleenstaand gezin is de volle stalling betalen toch wel veel van het goede.

Jullie zeggen halve stal geld?. Als je idd de halve week rijdt dan kom ik bv op 8 euro per keer uit dat tegen een manage les van 1x per week is 19 euro. En dan kan je ook nog eens onbeperkt rijden. Heb nog nooit iemand horen klagen over het bedrag.

En idd door een bijdrage te vragen stoot je alle penny meisjes af en hou je een serieuze groep mensen over en die zoek ik.

Die laatste zin in grootste onzin.

En jij bied een luxe stalling aan? IMO toch weer een duidelijk voorbeeld van; Ik heb een paard (en in jou geval het geld niet) maar geen tijd om hem te verzorgen en die luxe stalling kan deels mooi betaald worden van de bijdrage.

Ollie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 14:39

Aladinnetje schreef:
ik kwam net een advertentie tegen op marktplaats.. ze vroeg 120 euro voor 2 dagen voor een fries in zuidholland! koekkoek! 8)7

Zo raar vind ik dat niet hoor. Als iemand op een manege moet gaan rijden ipv een verzorgpaard, weet je wat je dan kwijt bent in de week/maand? Buiten de verzekering, entingen, gebruik van spullen en faciliteiten en stalling om, bied je iemand een hobby en plezier aan. Dat vind ik geld waard. Ik vind het absoluut niet raar om een vergoeding te vragen. (die natuurlijk in verhouding staat met wat ze ervoor terug krijgen)

yaylavb

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 14:40

Prisca schreef:
yaylavb schreef:
Nee dit is niet waar ,ik zou in eerste geval ook naar iets kijken wat niks /niet veel kost.
Dit omdat ik natuurlijk ook les,startkawrt enzo zelf betaal .
En jij zou je paard bijna niet kunnen houden als je geen verzorger of bijrijder heb omdat het dan te weinig aandacht en beweging krijgt .
Ik weet hou het is een alleenstaande moeder en begrijp hoe druk je het hebt ,dan zou deze persoon jou ook enigszins verlichten van je zorg over je paard.

Jij wel maar je wil niet weten hoeveel reacties ik kreeg afgelopen weken. Stond niet eens een foto bij maar bood wedstrijd paard aan en bijdrage in stalling verrekend in de dagen.

Heb het altijd alleen gedaan (2dgn in de week kwam ik niet en deed iemand hem op stal) totdat ik vorige jaar er iemand bij zocht voor de wedstrijden en de klikt super. Oudere vrouw fanatiek maar wil niet meer de last van een eigen paard. Voor hem was dit ook beter en zie hem iedere keer weer groeien in het werk.
Ze heeft hem een jaar voor niets gereden maar nu moest ik wel toen ik helemaal stopte en de meiden meer geld gaan kosten (ex weigert te dokken). Ik liet haar zelf een bedrag bepalen voor 3 dagen in de week. De andere ruiter doet dat ook dus heb nu 2 gelukkige mensen die lol met mijn knol hebben. Ik neem hem alleen nog mee voor buitenritten en ETR.

Als de markt beter was had ik hem misschien wel verkocht maar het is zo'n fijn braaf dier dat ik dat eigenlijk niet wil.

Oké maar ze mogen dus ook op wedstrijd?
Dat vind ik al wel wat anders ,als ze daar echt verder mee kan en mag komen .
Dan nog vind ik dat sommige daar teveel voor vragen .(weet niet wat jij vraagd dus niet tegen jou specifiek bedoelt.)

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 14:40

_San87_ schreef:
Ik heb nooit hoeven betalen voor mijn verzorgpony's/paarden. Bij mij was het eigenlijk altijd een win-win situatie, de eigenaar kreeg goed gereden pony's en paarden en ik kon lekker paardrijden en tuttelen.

Het enige dat ik zelf betaalde waren de lessen en de startkaart+startgeld. Het prijzengeld hield ik altijd zelf en dat stak ik weer in de pony/het paard en mijzelf.

Hier idem. :j

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 14:42

Ik heb nooit bijdrages gevraagd.
1x een verzorgster gehad die graag buiten reed (ik niet) dus paard moest op ijzers. Prima, dat betaal je dan zelf, evenals je lessen (die ik wel wilt dat je die neemt, minimaal eens in de 2 weken)...

Alles wil ook rijden. Ik heb een super gave menpony staan, maar niemand die reageert :n

yaylavb

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 14:42

Prisca schreef:
yaylavb schreef:
Nee dit is niet waar ,ik zou in eerste geval ook naar iets kijken wat niks /niet veel kost.
Dit omdat ik natuurlijk ook les,startkawrt enzo zelf betaal .
En jij zou je paard bijna niet kunnen houden als je geen verzorger of bijrijder heb omdat het dan te weinig aandacht en beweging krijgt .
Ik weet hou het is een alleenstaande moeder en begrijp hoe druk je het hebt ,dan zou deze persoon jou ook enigszins verlichten van je zorg over je paard.

Jij wel maar je wil niet weten hoeveel reacties ik kreeg afgelopen weken. Stond niet eens een foto bij maar bood wedstrijd paard aan en bijdrage in stalling verrekend in de dagen.

Heb het altijd alleen gedaan (2dgn in de week kwam ik niet en deed iemand hem op stal) totdat ik vorige jaar er iemand bij zocht voor de wedstrijden en de klikt super. Oudere vrouw fanatiek maar wil niet meer de last van een eigen paard. Voor hem was dit ook beter en zie hem iedere keer weer groeien in het werk.
Ze heeft hem een jaar voor niets gereden maar nu moest ik wel toen ik helemaal stopte en de meiden meer geld gaan kosten (ex weigert te dokken). Ik liet haar zelf een bedrag bepalen voor 3 dagen in de week. De andere ruiter doet dat ook dus heb nu 2 gelukkige mensen die lol met mijn knol hebben. Ik neem hem alleen nog mee voor buitenritten en ETR.

Als de markt beter was had ik hem misschien wel verkocht maar het is zo'n fijn braaf dier dat ik dat eigenlijk niet wil.

Dan nog vind ik dat sommige daar teveel voor vragen .(weet niet wat jij vraagd dus niet tegen jou specifiek bedoelt.)

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 14:44

stef schreef:
Ik heb nooit bijdrages gevraagd.
1x een verzorgster gehad die graag buiten reed (ik niet) dus paard moest op ijzers. Prima, dat betaal je dan zelf, evenals je lessen (die ik wel wilt dat je die neemt, minimaal eens in de 2 weken)...

Alles wil ook rijden. Ik heb een super gave menpony staan, maar niemand die reageert :n

En het blijft niet alleen bij rijden :p er komen steeds meer eisenlijstjes, wedstrijden willen doen, per se buiten willen rijden etc.

Ik heb eigenlijk niets met rijden, dus ik ben net zo happy met een shetlander als met een paard dat op de OS heeft gelopen bij wijze van spreken ;) :p maar helaas is dat niet bij iedereen zo :p

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 14:44

Ik ken het probleem ook. Bij mij op stal en omgeving worden er verschillende verzorg/bijrijpaarden aangeboden, maar alleen als er de helft stalgeld mee wordt betaald. Ik ben opzoek naar een paardje om te verzorgen of te rijden, maar ik moet ook mijn oudje nog gewoon betalen en onderhouden waardoor ik niet het geld heb om óók nog eens voor een verzorgpaard te betalen..

In mijn omgeving moet je geluk hebben om een paard 'gratis' te mogen verzorgen of rijden.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 14:47

Birgit__ schreef:
Ik ken het probleem ook. Bij mij op stal en omgeving worden er verschillende verzorg/bijrijpaarden aangeboden, maar alleen als er de helft stalgeld mee wordt betaald. Ik ben opzoek naar een paardje om te verzorgen of te rijden, maar ik moet ook mijn oudje nog gewoon betalen en onderhouden waardoor ik niet het geld heb om óók nog eens voor een verzorgpaard te betalen..

In mijn omgeving moet je geluk hebben om een paard 'gratis' te mogen verzorgen of rijden.

Jij zit juist in een omgeving waar het barst van de stallen, fokkers en handelaren...Volgens mij als je een beetje leuk kan rijden heb je ze voor het uitzoeken hoor...Dan moet je alleen niet op zoek gaan naar een paard van een particulier dat in volpension staat en waar de eigenaar een aantal dagen per week niet van kan komen oid...

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 14:49

Tsja, het heeft 2 kanten inderdaad!
Ik heb ook bijrijdpaarden gehad waarbij ik niets hoefde te betalen, maar ook waarbij ik wel betaalde.

Je mag toch gebruik maken van andermans paard, en spullen uiteraard. Vind het dus niet zo raar.

Schrik wel van sommige bedragen hoor die ik voorbij zie komen, dan denk ik echt van, serieus??
Zie advertenties, voor 2 dagen, voor 120 euro per maand, of zelfs meer!! Sorry maar dat vind ik echt belachelijk :o
Dat zou ik zelf nooit vragen..

Als ik op zoek ga naar een bijrijder voor m'n paard, dan zou ik voor 2 dagen max. € 50,- per maand vragen. Meer écht niet. Meer dagen dan in overleg.. Voor verzorgen alleen, zoals ik al eerder zei, zou ik niets vragen :n

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 14:51

Booooo schreef:
Hallo! :D

Ik kom al vanaf me 8e (dus nu 12 jaar lang) bij dezelfde mensen op stal, en heb nooit een hoeven te betalen voor mijn verzorgpaard.
Echter is ze nu al wat ouder, en niet meer zo gezond waardoor ik al een paar maanden niet meer met haar rijd.

Ben sinds kort aan het rondkijken voor een nieuw bijrijdpaard in de omgeving. Alleen overal moet je stalgeld mee betalen.. 'Vroeger' toen ik mijn eerste verzorgpony zocht was dit niet..

Nu snap ik beide kanten wel. Een paard kost een hoop geld, en als je hem mag rijden dat je er dan wat voor betaald.
Maar aan de andere kant moet je toch ook blij zijn als iemand jouw paard aandacht wilt geven, als jij zelf niet kan?

Een symbolisch bedrag van €25,- in de maand oke, maar de meeste vragen echt het halve stalgeld!

Wat zijn jullie meningen/ervaringen?

Als je in het buitenland gaat rijden kost het per rit in b.v. UK € 50 pont voor een wat langere buitenrit. Onze bijrijder betaald € 75,-- per maand, ze mag zelf bepalen wanneer ze wil rijden en dat maximaal vier keer per week. Meestal gaat ze tussen de twee à vier keer in de week en ze laat ons dat goed weten zodat wij onze ritten erom heen kunnen plannen zodat het voor paardje goed is. Wij hebben op waardeloze paarden in het buitenland gereden (hard in bek en rug, slechte zadels gewoon niet fijn) en die van ons zijn gewoon super om te rijden, met super harnachement en erg braaf zonder enig gebrek. Nergens kun je dat zo goedkoop doen. En als jij vindt dat wij daar geen geld voor mogen vragen dan vind ik dat je erg eenzijdig kijkt. Alleen al de ijzers kosten € 75,--. Dan hebben we het nog niet over de stalling, inentingen, wormenkuren, voer en alle andere kosten. Een koopje dus! Wij hebben al jaren de zelfde bijrijder en zijn inmiddels dikke vriendinnen geworden. Wij gunnen iemand het rijden van een van onze fijne paarden. Daar mag vinden wij ook iets tegenover staan. Win - win noemen wij dat. En kan zij niet vanwege studie of anderszins, nu dan rijden wij de week vol met veel plezier.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 01-10-12 14:53, in het totaal 2 keer bewerkt

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 14:52

een bedrag vragen aan je verzorger is niet zo heel raar.
De meeste mensen hebben al de ene verzorger na de andere zien komen en gaan omdat ze er na een tijdje gewoon geen moeite meer voor doen.
Dan is het te slecht weer, dan hebben ze geen zin,....

Een verzorger neem je tenslotte om je paard een beetje meer aandacht en beweging te geven.
De moment dat je een bijdrage vraagt zal de verzorger meer komen en meer moeite doen omdat ze tenslotte waar voor hun geld willen.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 14:53

Birgit__ schreef:

Ik heb altijd in die buurt (Nuenen) geluk gehad ;) Maar het is tegenwoordig wel "in" om een bijdrage te vragen. Vroeger was dat niet zo toch? :S Toch is er hier in de omgeving nog zeker genoeg te vinden! Kijk maar eens rond op maneges/handelstallen, via via moet je echt nog wel aan iets kunnen komen hier. Mijn oude verzorgstertje heeft in totaal maar 3 weken gezocht en heeft alweer iets, ook gratis :)

Maar durf zo even niemand te zeggen die nog een paardje heeft staan en een verzorgster zoekt, meeste is al bezet waarvan ik weet dat de mensen zeker niets vragen..

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 14:53

eenitraM schreef:

En jij bied een luxe stalling aan? IMO toch weer een duidelijk voorbeeld van; Ik heb een paard (en in jou geval het geld niet) maar geen tijd om hem te verzorgen en die luxe stalling kan deels mooi betaald worden van de bijdrage.

Nou werkt in deze omgeving wel zo krijg nu geen 12 jarige meer...:D.

Euh heb hem al ruim 9 jaar en pas 1 jaar rij ik niet meer???? Als mijn ex keurig zijn verplichtingen na kwam zou ik alleen een bijdrage vragen voor afschrijving spullen (slijtage en slopen).
Dingen veranderen en soms heb je ze niet in de hand dan moet je keuzes maken in belang van je kinderen. Die hebben ook recht op een sport enz..

Kan ook mijn paard tussen de andere 100 op MP zetten en dan nog niet kwijt raken en mijn paard steeds ongelukkiger zien staan op stal/buiten. Toen ik net stopte heb ik dat al gezien bij hem dat vond ik niets nu met 2 ruiters is hij weer helemaal het baasje. Hij wil gewoon graag werken en lopen voorje. Tot nu toe heb ik wel al 10 reacties gehad in 1 week tijd. Terwijl er al paarden maaaaanden op MP te koop staan.

Is een keuze hij kan ook verplaatst worden alleen vele werken en vinden het wel fijn als er een binnenbak is vooral afgelopen winter toen het zo slecht was. Als ze nu beide zeggen we willen goedkoper prima doen ze maar alleen wil dan wel een goede bak voor de winter en weiland in de zomer. Nou kan je zeggen dat is lastig. Stel hoge eisen aan een stal in belang van mijn paard.

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 14:54

Ollie23 schreef:
Aladinnetje schreef:

Zo raar vind ik dat niet hoor. Als iemand op een manege moet gaan rijden ipv een verzorgpaard, weet je wat je dan kwijt bent in de week/maand? Buiten de verzekering, entingen, gebruik van spullen en faciliteiten en stalling om, bied je iemand een hobby en plezier aan. Dat vind ik geld waard. Ik vind het absoluut niet raar om een vergoeding te vragen. (die natuurlijk in verhouding staat met wat ze ervoor terug krijgen)

Nou ik vind 120 euro per maand voor 2 dagen in de week belachelijk veel! :+
Daar kan ik haast m'n paard voor stallen _O-

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 14:55

_Esther_87_ schreef:
Birgit__ schreef:

Jij zit juist in een omgeving waar het barst van de stallen, fokkers en handelaren...Volgens mij als je een beetje leuk kan rijden heb je ze voor het uitzoeken hoor...Dan moet je alleen niet op zoek gaan naar een paard van een particulier dat in volpension staat en waar de eigenaar een aantal dagen per week niet van kan komen oid...

Het barst idd van de stallen hier.. Maar mensen willen idd ruiters met duidelijke ervaring (en ik heb mijzelf helaas nooit bewezen in de sport, wat ik nu en in de toekomst wel zou willen) Dus de ervaring is hier vaak een vereiste en zo niet, dan wordt het betalen.

Dat is iig mijn ervaring in deze omgeving :)

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 14:56

Prisca schreef:
eenitraM schreef:

Nou werkt in deze omgeving wel zo krijg nu geen 12 jarige meer...:D.

Euh heb hem al ruim 9 jaar en pas 1 jaar rij ik niet meer???? Als mijn ex keurig zijn verplichtingen na kwam zou ik alleen een bijdrage vragen voor afschrijving spullen (slijtage en slopen).
Dingen veranderen en soms heb je ze niet in de hand dan moet je keuzes maken in belang van je kinderen. Die hebben ook recht op een sport enz..

Kan ook mijn paard tussen de andere 100 op MP zetten en dan nog niet kwijt raken en mijn paard steeds ongelukkiger zien staan op stal/buiten. Toen ik net stopte heb ik dat al gezien bij hem dat vond ik niets nu met 2 ruiters is hij weer helemaal het baasje. Hij wil gewoon graag werken en lopen voorje. Tot nu toe heb ik wel al 10 reacties gehad in 1 week tijd. Terwijl er al paarden maaaaanden op MP te koop staan.

Is een keuze hij kan ook verplaatst worden alleen vele werken en vinden het wel fijn als er een binnenbak is vooral afgelopen winter toen het zo slecht was. Als ze nu beide zeggen we willen goedkoper prima doen ze maar alleen wil dan wel een goede bak voor de winter en weiland in de zomer. Nou kan je zeggen dat is lastig. Stel hoge eisen aan een stal in belang van mijn paard.

Dan moet je het paard gratis aanbieden voor hulp :j Duidelijk afspraken maken.

Mensen leegtrekken omdat je zelf het niet rond kunt krijgen vind ik echt belachelijk :n

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 15:00

yaylavb schreef:

Yeps en ik ga vaak mee voor de gezelligheid en te helpen. Ze nemen dan ook de wagen mee (staat er voor hun en mij lol nog).

Ik vraag dus omgerekend de stalling /30 en dan x aantal dagen in de week. Kwam dus op ongeveer 8 eurp per keer uit. Vond dat zeker netjes.

Over die 120 euro betalen sommige omgevingen zijn de stallingen zoooo duur (ook zonder binnenbak) dat het lastig is vooral als je paard daar happy is. En verkopen tja MP staat vol dus als je bv financieel klem is is verhuren/leasen toch een goede optie.

PLUS:
ik vind dat als ze betalen ik al eigenaar de garantie kan geven dat die blijft. Hoe vaak hoor je niet verhalen van opeens verzorgpaard verkocht enz.?. TE VAAK.

Beide ruiters hebben inspraak in belang van het paard dus als ze wat willen overleggen met elkaar en dan komt er een oplossing. Werkt prima zo.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 15:00

LiVetime schreef:
Ik denk dat veel paardenmensen de kosten voor hun paard eigenlijk niet meer zo goed kunnen betalen en dáárom een verzorgster vragen die mee betaald.
Dus ik denk dat het aanbod verzorgpaarden heel erg is toegenomen juist om financiële redenen van de eigenaar.

Inderdaad, dit :)

En het hangt er ook vanaf of je een verzorgster hebt of een bijrijder. Iemand die me uit de brand kan helpen zou ik geen bijdrage vragen, iemand die alleen komt als het haar uitkomt wel.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 15:01

Goede regeling Prisca vind ik het. Voor alle partijen een win - win situatie!