Nu is gebleken dat ik er ook op kan rijden, was ik helemaal blij! Maar dat stappen en poetsen was ook leuk, gezellig met je beessie bezig zijn zou je denken..
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ik zou best wel eens een les willen zodat ik tips kan krijgen hoe ik het paard het beste onder me kan laten lopen enzo, maar thats it. Nou zeg ik eerlijk dat als ik weer op zoek ga naar een bijrijdpaard het wel een westernpaard word, dat zal dan wel mijn enige eis zijn
Maar verder ben ik de makkelijkheid zelfe
Maar heb dus geen sportpotenties en ben ook geen bakruiter
En dat kan ik nou eenmaal niet ophoesten.
Een half uur, prima! Wat verder? Misschien ook nog wel, ligt er aan wat me aangeboden wordt.. maar veel verder toch echt niet, moet er ook in slecht weer op de fiets naartoe kunnen zonder dat ik de volgende dag doodziek ben.
)
Citaat:En het fabeltje dat bijrijders eerder zullen blijven komen als ze een bijdrage neertellen? Nou klopt van geen kant, al van meerdere eigenaren gehoort dat betalende bijrijdster gewoon niet kwam, of ze kwam wel maar deed alleen pony gedag zeggen en ging weer weg terwijl ze opschreven dat ze vanalles gedaan hadden.
Ik heb nooit voor een verzorgpaard betaald en ik ben altijd mijn afspraken nagekomen, altijd gedaan wat de eigenaar van me verwachte. Tuurlijk heb ik ook wel eens afgebeld omdat ik ziek was, maar dat kan gebeuren. Als eigenaar namelijk een keer ziek was of niet kon om de stal te doen kwam ik ook. Geven en nemen noemt men dat
Mindim schreef:Citaat:En het fabeltje dat bijrijders eerder zullen blijven komen als ze een bijdrage neertellen? Nou klopt van geen kant, al van meerdere eigenaren gehoort dat betalende bijrijdster gewoon niet kwam, of ze kwam wel maar deed alleen pony gedag zeggen en ging weer weg terwijl ze opschreven dat ze vanalles gedaan hadden.
Ik heb nooit voor een verzorgpaard betaald en ik ben altijd mijn afspraken nagekomen, altijd gedaan wat de eigenaar van me verwachte. Tuurlijk heb ik ook wel eens afgebeld omdat ik ziek was, maar dat kan gebeuren. Als eigenaar namelijk een keer ziek was of niet kon om de stal te doen kwam ik ook. Geven en nemen noemt men dat
En hoeveel ervaring heb jij met verzorgsters die je paard komen rijden dan, om dit zo stellig te beweren?
20€/uur vind ik een prima prijsje. Voor haar is het puur bijverdienste en ze vindt het erg leuk om les te geven en combi's te zien evolueren, daarom houdt ze haar prijs ook laag. 
Varekaj schreef:Zo kreeg ik onlangs telefoon van iemand (ik was toen nog niet van plan om iemand te zoeken, zo is het balletje wel gaan rollen) die via via had gehoord dat ik dus alles alleen doe. Of ik een verzorger zou kunnen gebruiken. Goh, het overviel me, ik wou er wel eens over nadenken maar ik vertrek eerst nog op vakantie dus beetje kort dag. En als ze op stal gaan in de winter wil ik wel kleine bijdrage, ze staan immers volpension.
Geen probleem zei die meid aan de telefoon, maar er was wel 1 ding waarvan ze eiste dat ik het wel in orde zou brengen als ze kwam verzorgen. Ik lag naast m'n stoel toen ze doodleuk zei "Ik wil me enkel en alleen bezighouden met de jonge hengst, maar dan wil ik wel dat u hem gaat doorrijden tegen het najaar. Ik wil de wintercyclus meedoen en dat lukt niet als hij nog maar net zadelmak is. Dus ik zou willen dat u hem intensiever gaat oppakken en wedstrijdklaar zet tegen half oktober. Transport regel ik zelf wel, het is de bedoeling dat ik hem wekelijks meeneem en uitbreng op 1 à 2 proeven/dag en het winstgeld is volledig voor mezelf, u zorgt voor het inschrijvingsgeld".
Heb gewoon ingehaakt zonder enig commentaar. Ze heeft nog paar keer opnieuw gebeld, ik heb niet meer opgenomen... Vraag me nog steeds af HOE ze dus aan mijn gegevens is geraakt.
Meen je dat serieus? En hoe oud was deze persoon ongeveer?
Varekaj schreef:Zo kreeg ik onlangs telefoon van iemand (ik was toen nog niet van plan om iemand te zoeken, zo is het balletje wel gaan rollen) die via via had gehoord dat ik dus alles alleen doe. Of ik een verzorger zou kunnen gebruiken. Goh, het overviel me, ik wou er wel eens over nadenken maar ik vertrek eerst nog op vakantie dus beetje kort dag. En als ze op stal gaan in de winter wil ik wel kleine bijdrage, ze staan immers volpension.
Geen probleem zei die meid aan de telefoon, maar er was wel 1 ding waarvan ze eiste dat ik het wel in orde zou brengen als ze kwam verzorgen. Ik lag naast m'n stoel toen ze doodleuk zei "Ik wil me enkel en alleen bezighouden met de jonge hengst, maar dan wil ik wel dat u hem gaat doorrijden tegen het najaar. Ik wil de wintercyclus meedoen en dat lukt niet als hij nog maar net zadelmak is. Dus ik zou willen dat u hem intensiever gaat oppakken en wedstrijdklaar zet tegen half oktober. Transport regel ik zelf wel, het is de bedoeling dat ik hem wekelijks meeneem en uitbreng op 1 à 2 proeven/dag en het winstgeld is volledig voor mezelf, u zorgt voor het inschrijvingsgeld".
Heb gewoon ingehaakt zonder enig commentaar. Ze heeft nog paar keer opnieuw gebeld, ik heb niet meer opgenomen... Vraag me nog steeds af HOE ze dus aan mijn gegevens is geraakt.
ik heb nogal wat angsten opgebouwd dat laatste jaren.. Maar ik heb eigenlijk 't geluk gehad dat ik stage liep en ze nog een ruiter zochten voor hun paardje. Rijd er met veel plezier.
en 3e was meteen met een groep en ging ook super (ik heb alleen maar slechte ervaringen als ik in een groep rijd)