Verzorgers te veel eisend?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

GevlektBont

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 21:31

Ik was dolblij dat ik een paar maanden terug een KWPNer merrie mocht gaan verzorgen. Enkel stappen aan de hand en poetsen. _/-\o_
Nu is gebleken dat ik er ook op kan rijden, was ik helemaal blij! Maar dat stappen en poetsen was ook leuk, gezellig met je beessie bezig zijn zou je denken..

Rennie89

Re: Verzorgers te veel eisend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 21:36

Ik zeg eerlijk dat ik niet een bijrijdpaard zou willen waar ik verplicht wekelijks een les zou moeten nemen van een x bedrag. Waarom? Omdat ik toch meer van de buitenritten ben en niet potentie heb ovor in de sport mee te rijden :) Ik zou best wel eens een les willen zodat ik tips kan krijgen hoe ik het paard het beste onder me kan laten lopen enzo, maar thats it. Nou zeg ik eerlijk dat als ik weer op zoek ga naar een bijrijdpaard het wel een westernpaard word, dat zal dan wel mijn enige eis zijn :j Maar verder ben ik de makkelijkheid zelfe :)) Maar heb dus geen sportpotenties en ben ook geen bakruiter :n

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 00:41

Hier als enigste "eis" dat ik geen maandelijkse bijdrage hoef te betalen, verder neem ik overal genoegen mee en doe ik met álle liefde alle klusjes erbij. Rijden is ook helemaal niet het belangrijkste, als zou het wel erg leuk zijn als dat (eventueel in de toekomst) gewoon mogelijk is. En wat Lifaya zegt af en toe eens lessen zou ik niet erg vinden, maar als ik wordt verplicht tot een x aantal keer per maand hoeft het van mij niet, want dan zit ik in feite nog met die maandelijkse bijdrage. :') En dat kan ik nou eenmaal niet ophoesten.
Verder wens of eis ik helemaal niks, maakt het me geen reet uit hoe het paard eruit ziet en wat voor bloed er door zijn aderen stroomt, of het dier nog nooit in een bak heeft gelopen, of nou juist nooit buiten is geweest.. Who cares?! En ben toch al een veelzijdige ruiter dus is stel ook geen eis aan waarin het paard beleerd is, en ben ik niet met de discipline bekend wil ik het maar al te graag leren. Ik ben allang blij als ik wat vind hoor.

En ik heb ook al wel wat reacties gehad hoor op mijn advertentie, maar helaas waren ze allemaal te ver weg.. En nee ik ben echt niet alleen op zoek naar een paard wat op een afstand staat die ik kan aanpissen, maar ik ga geen 2 uur op de fiets :7 Een half uur, prima! Wat verder? Misschien ook nog wel, ligt er aan wat me aangeboden wordt.. maar veel verder toch echt niet, moet er ook in slecht weer op de fiets naartoe kunnen zonder dat ik de volgende dag doodziek ben.

Snap wel dat er mensen 'selectief' op advertenties reageren, als je toch meerdere opties hebt, dan ga je voor de aantrekkelijkste toch? Maar om nou eisen te gaan stellen, vind ik echt absurd als we het echt over een verzorgster hebben.
( En dan bedoel ik dat het met leasen o.i.d. waarbij je sowieso van plan bent een flink bedrag te gaan betalen, je best wel wat eisen mag hebben. Neem aan dat je niet maandelijks 100 euro of meer gaat neerleggen voor een paard wat je alleen mag poetsen en aaien. ;) )

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 19:39

ik zie nu op mp ook wel steeds meer meiden (die vooral 13 jaar of jonger zijn) die geld vragen voor het rijden... als ik dan die advertentie zie en de bijbehorende foto's denk ik echt 'waarom zou ik jou geld geven?', oke als je de sterren van de hemel rijd en m'n pony kan verbeteren wil ik best betalen maar iemand die alleen manege pony's heeft gereden en niet meer kan dan rondjes rijden die kunnen het vergeten

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 21:53

Haha, het moet niet gekker worden!

Peer_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 22:08

Dat verzorgsters een bijdrage vragen ben ik hier in de regio nog niet tegen gekomen. Ik snap best als je zelf hoog in de dressuur hebt gereden en de eigenaar wilt graag dat zijn/haar paard verder getraint wordt dat de bijrijdster hier een vergoeding voor vraagt.
Bij vele stallen is het namelijk zo dat als je iemand van stal (x niveau) je paard wilt laten bijrijden dat je alsnog €30 per uur betaald!? En ben al een paar x tegen gekomen dat voor 3x in de 2 weken €150,- wordt gevraagt, reden eigenaar is namelijk al zo veel kwijt. Sorry maar dan moet je geen eigen paard kopen.
Ik heb een tijdje terug een reactie gehad voor een verzorgpaard, paard was nog volledig groen en of ik die wilde gaan inrijden (geen vergoeding en geen bijdrage) Als ik dan eenmaal het paard had ingereden zou ik een maandelijkse bijdrage moeten gaan betalen!? Ja sorry hoor, maar ik ben toch niet acherlijk, mn rug etc riskeren voor iemand anders zijn paard gratis en voor niks en dan vervolgens moeten gaan betalen..
Zelf is mijn enigste eis dat als ik het paard eenmaal vertrouw dat ik buiten kan gaan rijden, als ik alleen maar in de bak kan rijden heb ik er gewoon geen zin meer in en gaat alles me tegen staan (heb ik afgelopen jaar gemerkt) en het moet redelijk in de buurt zijn, een uur reizen gaat me namelijk te ver.
Maar een paard afschrijven om het ras? Nou nee. Al heb ik diep van binnen natuurlijk wel mijn voorkeur, maar dat heeft iedereen. Alleen sommige paarden die té breed zijn kan ik na langtijdig rijden wel veel last van mn rug krijgen, die vermijd ik dan ook zoveel mogelijk.
Stalklussen doe ik ook graag (als ik een bijdrage zou moeten betalen zou het wel een ander verhaal zijn)

En het fabeltje dat bijrijders eerder zullen blijven komen als ze een bijdrage neertellen? Nou klopt van geen kant, al van meerdere eigenaren gehoort dat betalende bijrijdster gewoon niet kwam, of ze kwam wel maar deed alleen pony gedag zeggen en ging weer weg terwijl ze opschreven dat ze vanalles gedaan hadden.
Ik heb nooit voor een verzorgpaard betaald en ik ben altijd mijn afspraken nagekomen, altijd gedaan wat de eigenaar van me verwachte. Tuurlijk heb ik ook wel eens afgebeld omdat ik ziek was, maar dat kan gebeuren. Als eigenaar namelijk een keer ziek was of niet kon om de stal te doen kwam ik ook. Geven en nemen noemt men dat :+

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 22:15

Ze willen geld omdat ze jouw paard rijden? Jeetje.. De meeste verzorgers zou ik nog niet eens op mijn paard willen! Ze zouden mij moeten betalen omdat ze zo onwijs veel van mijn paard kunnen leren.. Ik zou alleen een verzorger betalen als ze mijn paard kan verbeteren. Maar die vind ik niet snel. Maar hier geen verzorger nodig!

Toen ik een paar weken niet kon rijden door een operatie, heb ik een verzorger genomen en zij betaalde mij €150 per maand. Ze mocht dan ook wel alles met hem doen. Maar toen ik weer kon rijden is ze gestopt omdat ik teveel commentaar op haar had :+

Ik vind het knap dat je een 13 jarige als verzorger wilt. Zo eentje hoef ik dus echt niet op mijn paard te hebben. Ten eerste is het niet veilig, en ten tweede vind ik dat ze niet genoeg ervaring hebben. Als ik een bijrijder wil dan is het iemand die tot minimaal op Z-niveau traint, liefst hoger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 07:48

Citaat:
En het fabeltje dat bijrijders eerder zullen blijven komen als ze een bijdrage neertellen? Nou klopt van geen kant, al van meerdere eigenaren gehoort dat betalende bijrijdster gewoon niet kwam, of ze kwam wel maar deed alleen pony gedag zeggen en ging weer weg terwijl ze opschreven dat ze vanalles gedaan hadden.
Ik heb nooit voor een verzorgpaard betaald en ik ben altijd mijn afspraken nagekomen, altijd gedaan wat de eigenaar van me verwachte. Tuurlijk heb ik ook wel eens afgebeld omdat ik ziek was, maar dat kan gebeuren. Als eigenaar namelijk een keer ziek was of niet kon om de stal te doen kwam ik ook. Geven en nemen noemt men dat

En hoeveel ervaring heb jij met verzorgsters die je paard komen rijden dan, om dit zo stellig te beweren?

Peer_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 22:06

Mindim schreef:
Citaat:
Ik heb nooit voor een verzorgpaard betaald en ik ben altijd mijn afspraken nagekomen, altijd gedaan wat de eigenaar van me verwachte. Tuurlijk heb ik ook wel eens afgebeld omdat ik ziek was, maar dat kan gebeuren. Als eigenaar namelijk een keer ziek was of niet kon om de stal te doen kwam ik ook. Geven en nemen noemt men dat

En hoeveel ervaring heb jij met verzorgsters die je paard komen rijden dan, om dit zo stellig te beweren?

Als je een beetje goed gelezen hebt staat er "Al van meerdere eigenaren gehoort dat betalende bijrijdster niet kwam"
Hoe ik dit weet? Ze waren opzoek naar iemand anders en kwamen bij mij terecht, dit hebben zij mij verteld en lijkt me sterk dat ze hier over liggen, als ze mij dan gratis voor der paard wil zodat ie meer aandacht krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 22:19

Dus van horen zeggen bedoel je, maar jij zelf hebt er nog niet mee te maken gehad, want je hebt immers geen paard, dus ook geen verzorger die haar gemaakte afspraken met jou niet na komt.

Over het algemeen komen mensen eerder hun ding na als hun duur verdiende centen er in gaan zitten. Elke maand 50 euro of meer betalen voor iets waar je geen gebruik van maakt is immers zonde?

Verder heb ik al meerdere malen en nog wat kennissen met mij te maken gehad met mensen die ook gratis hun afspraken niet na komen, en ik denk dat jij dan eerder uitzondering bent dan regel.

Bey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 08:18

Ik wilde ook een verzorgster voor mijn paardje. Idd heel moeilijk te vinden!
Ik heb er 2 geprobeerd. De ene kwam op de eerste afspraak al aanzetten met rijlaarzen, cap en al..
Nou vooruit, heb haar even laten rijden, moeder van het meisje was erbij, en begon ook nog te mekkeren over dat mijn paard volgens haar net ingereden was, want ze dribbelde.
Dus duidelijk gemaakt dat ze gewoon erg nerveus is bij nieuwe mensen en eigenlijk nooit door anderen gereden word waardoor ze erg gespannen was.
Maar uiteindelijk kwam dit meisje alleen om te rijden en vergat ze water bij te vullen etc.
Dus over gegaan naar een ander meisje, deze durfde weer niet te rijden, en was wel lief, maar had totaal geen controle over mijn paardje.
En inderdaad, als je iemand zoekt met meer paarden ervaring, vragen ze er meteen geld voor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 09:29

Ik denk erover om vanaf begin augustus een verzorger te zoeken, eentje die niet hoeft te betalen. Maar die moet dan ook niet verwachten dat ie mag rijden. Ik wil eerst zeker zijn dat het klikt met de paarden en pony's, dat ze correct zijn in omgang en gemotiveerd zijn, en niet alleen komen om gratis te hobbelen.

Daarnaast gaat het om 2 shets, een jonge tinker die nog niet goed zadelmak is (ben ik mee bezig) en mijn jonge hengst. Ook al is die laatste doodbraaf, ik ben er erg zuinig op. Als ik iemand kan vinden en na enkele weken/maanden blijkt dat die persoon echt zijn best doet en het goed voorheeft met mijn dieren, ja dan is de kans bestaande dat ik de overstap maak en zeg als eigenaar "Goed, als je wil mag je ook rijden en als je les wil mag je mijn instructeur contacteren hiervoor". Waarom mijn instructie? Ze kent de paarden, ze woont niet veraf en ze is ook helemaal niet duur :Y) 20€/uur vind ik een prima prijsje. Voor haar is het puur bijverdienste en ze vindt het erg leuk om les te geven en combi's te zien evolueren, daarom houdt ze haar prijs ook laag.
Ik wil eerst zien dat het klikt op de grond alvorens ik een verzorger op laat stappen.

Zo kreeg ik onlangs telefoon van iemand (ik was toen nog niet van plan om iemand te zoeken, zo is het balletje wel gaan rollen) die via via had gehoord dat ik dus alles alleen doe. Of ik een verzorger zou kunnen gebruiken. Goh, het overviel me, ik wou er wel eens over nadenken maar ik vertrek eerst nog op vakantie dus beetje kort dag. En als ze op stal gaan in de winter wil ik wel kleine bijdrage, ze staan immers volpension.
Geen probleem zei die meid aan de telefoon, maar er was wel 1 ding waarvan ze eiste dat ik het wel in orde zou brengen als ze kwam verzorgen. Ik lag naast m'n stoel toen ze doodleuk zei "Ik wil me enkel en alleen bezighouden met de jonge hengst, maar dan wil ik wel dat u hem gaat doorrijden tegen het najaar. Ik wil de wintercyclus meedoen en dat lukt niet als hij nog maar net zadelmak is. Dus ik zou willen dat u hem intensiever gaat oppakken en wedstrijdklaar zet tegen half oktober. Transport regel ik zelf wel, het is de bedoeling dat ik hem wekelijks meeneem en uitbreng op 1 à 2 proeven/dag en het winstgeld is volledig voor mezelf, u zorgt voor het inschrijvingsgeld".

Heb gewoon ingehaakt zonder enig commentaar. Ze heeft nog paar keer opnieuw gebeld, ik heb niet meer opgenomen... Vraag me nog steeds af HOE ze dus aan mijn gegevens is geraakt.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 13:47

EERST verzorgen, zonder meer. Gaat dat goed, dan pas over evtl (bij)rijden gaan nadenken.

Heb trouwens ook naast mijn stoel gelegen van de laatste post... dat is nog eens brutaal, door de telefoon, zonder uitnodiging tot opbellen gekregen te hebben, maar meteen een smak eisen gaan stellen van heb ik jou daar, zonder nog maar een paard LIVE gezien te hebben!

Had ik ook meteen opgehangen, de groeten verder, de aanmatiging!

Onvoorstelbaar.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 14:26

Oh mijn god Varekaj, wat een brutaal persoon! :oo

Zelf heb ik het geluk dat ik tot nu toe al mijn verzorgpaarden/pony's gratis heb mogen rijden. Daarnaast verzorg(de) ik ze ook waar nodig. Aan al deze pony's ben ik via kennissen of vrienden in de paardenwereld gekomen, ik denk dat dit ook een betere weg is dan via marktplaats.
De eigenaar hoeft van mij ook niet te betalen voor instructie, maar als hij/zij eist dat ik bij een dure instructrice ga lessen zal een bijdrage van de eigenaar wel noodzakelijk zijn wil ik aan die eis kunnen voldoen.

Ik ben nog nooit zulke veeleisende verzorgers tegen gekomen eigenlijk, meeste mensen hier in de buurt zijn blij met bijna alles! :)

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 14:38

Varekaj schreef:
Zo kreeg ik onlangs telefoon van iemand (ik was toen nog niet van plan om iemand te zoeken, zo is het balletje wel gaan rollen) die via via had gehoord dat ik dus alles alleen doe. Of ik een verzorger zou kunnen gebruiken. Goh, het overviel me, ik wou er wel eens over nadenken maar ik vertrek eerst nog op vakantie dus beetje kort dag. En als ze op stal gaan in de winter wil ik wel kleine bijdrage, ze staan immers volpension.
Geen probleem zei die meid aan de telefoon, maar er was wel 1 ding waarvan ze eiste dat ik het wel in orde zou brengen als ze kwam verzorgen. Ik lag naast m'n stoel toen ze doodleuk zei "Ik wil me enkel en alleen bezighouden met de jonge hengst, maar dan wil ik wel dat u hem gaat doorrijden tegen het najaar. Ik wil de wintercyclus meedoen en dat lukt niet als hij nog maar net zadelmak is. Dus ik zou willen dat u hem intensiever gaat oppakken en wedstrijdklaar zet tegen half oktober. Transport regel ik zelf wel, het is de bedoeling dat ik hem wekelijks meeneem en uitbreng op 1 à 2 proeven/dag en het winstgeld is volledig voor mezelf, u zorgt voor het inschrijvingsgeld".

Heb gewoon ingehaakt zonder enig commentaar. Ze heeft nog paar keer opnieuw gebeld, ik heb niet meer opgenomen... Vraag me nog steeds af HOE ze dus aan mijn gegevens is geraakt.

8)7 8)7 8)7 Meen je dat serieus? En hoe oud was deze persoon ongeveer?

Net als altijd beantwoord ik deze vragen met 'misschien'. Er zijn 3 soorten verzorgers: de ik-wil-altijd-rijden-verzorgsters, de ik-doe-alles-voor-mijn-verzorgpaard-verzorgsters en diegene die er een beetje tussen inhangen. Ik vind het altijd zo jammer dat als een eigenaar 1 keer een slechte ervaring met een verzorgster heeft ze meteen iedereen over een kam scheert (dat doe jij niet hoor) en stopt met zoeken (snap ik ook wel, maar als je echt een goeie wil hebben moet je doorzoeken). Want van de 10 meiden zijn er zeker 5 die bij de 2de groep horen en echt paardengek zijn.

Zo zie ik het :')

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 16:46

Varekaj schreef:

Jeetje je zou er zo een aan de telefoon krijgen haha.
Vraag me toch af waar zo iemand het lef vandaan haalt.

Waar ik nu ineens aan denk is een advertentie die ik van de week zag, iemand die een lease paard zocht, ik kijk altijd wat voor advertentie een persoon nog meer heeft en ze had nog een advertentie lopen waarin ze een gratis paard zocht, wat nog berijdbaar was(springen,dressuur end) was niet ouder dan 18, nouja best een eisen lijstje voor een gratis paard.
Maar goed ze zocht dus een paard om te lease ook een eisen pakket, paard moest gestald worden op een stal bij haar in de buurt, kosten voor de eigenaar, net als andere kosten. Met andere woorden ze zocht een gratis lease paard. Tja dan snap je het woord lease ook niet goed volgens mij.

Advertentie gevonden dit stond er letterlijk in:
bij deze zoek ik een paard voor leasing;
wat houdt dit voor me in?
- u betaald alle kostten (is nog steeds u paard)

Is niet alles even wat geknipt.
Maar vindt het toch wat vreemd in feite zoekt ze dan gewoon een verzorgpaard. Nouja misschien ligt het aan mij maar vond het een vreemde advertentie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 19:52

Tigra: Zo heb ik al een hele tijd terug ook een paar keer een advertentie gezien van iemand. Het begon met "ik wil uw paard verzorgen en voor u bijrijden" en dan iets verderop stond er in de advertentie "u stalt uw paard bij mij, en draagt bij aan de eventuele kosten zoals stalling, onderhoud, DA, TA en alle eventuele extra's". Ja hallo, moeten we ze nog op een gouden schoteltje met een strikje er omheen presenteren?

Ik heb echt geen flauw idee WIE die meid was, haar naam was me totaal onbekend. Weet wel van mijn smid dat er mensen zijn die op zoek zijn naar mijn paard voor eventuele koop omdat ze uit dezelfde moeder zelf ook een veulen hebben gekocht van dit jaar. Hij had hen verteld dat ik 99,9% niet geïnteresseerd zou zijn in verkoop, maar hij wou het me toch vragen. Zij mochten me eventueel wel contacteren, maar deze mensen waren het alvast niet. Het paard heb ik sinds zijn 8 maanden, voldoet qua stokmaat, karakter en temperament volledig aan mijn eisen + mooi papier + de nakomelingen van dezelfde moeder lijken ook allemaal de sport in te gaan. En ik wil zelf ook graag wedstrijden gaan rijden, waarom dan verkopen?
Qua leeftijd gok ik haar toch ergens rond 20-23, ze klonk niet als een 15-jarige om maar even wat te zeggen.

Het heeft me wel aan het denken gezet, een verzorger erbij zou wel fijn zijn. Mag gerust gratis, dan heeft die er ook nog de lol aan. Enige wat zelf te betalen is, is mijn instructie als ze daar les van willen (is ook de enige die les mag geven aan mijn paarden) en eventueel een kleine bijdrage in de winterperiode omdat ze dan volpension staan én we iets verderop ook een binnenbak gaan afhuren die ons ook extra kost. Die prijs gaan we dan gewoon delen door het aantal ruiters die meegaan die dag, meer dan €5/keer zal het niet zijn :))

Gietjepietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 19:58

Bij ons hangen vaak briefjes op de wei van meisjes die zó graag een verzorgpony willen dat ze er nog voor bij zouden betalen ook!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 20:28

Gietjepietje schreef:
Bij ons hangen vaak briefjes op de wei van meisjes die zó graag een verzorgpony willen dat ze er nog voor bij zouden betalen ook!

Uhm dat is niet zo apart hoor dat ze ervoor zouden willen betalen..

Gietjepietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 21:09

Nee dat vind ik ook, maar bedoelde dat is wel wat anders dan TS schrijft...

ThornForest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-12 21:58

Jeetje Varekaj, dat is wel een heel brutaal persoon, daarbij had ik ook gelijk de telefoon neergelegd.
Bij ons hangen er ook wel briefjes op het prikbord maar dat zijn ook meestal meisjes van 12 jaar. Dat is gewoon geen goede combi met mijn paard aangezien zij ook nog vrij jong is.
En inderdaad als iemand je paard doortraind ed. is een vergoeding op zn plek maar als je 'gewoon' komt verzorgen en rijden vind ik een vergoeding vragen niet reeel vooral niet omdat de eigenaar in mijn geval alles betaald.

lotteenjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 10:33

ik heb ook twee verzorg paarden maar ik ben al bij als ik ze gewoon lekker kan vertroetelen en lekker kan verwennen rijden hoeft niet eens perse en als ik niet zou kunnen rijden op enjoy (draver) dan zou dat jammer zijn maar verzorgen vind ik al leuk en ik vind het ook gewoon leuk ook kiki(shet) te verzorgen mij boeit het ras geen eens ik wilde gewoon weer met paarden aan de slag kunnen ,, en als ik hun niet meer kan doen is jammer maar toch het zijn niet mijn paarden hebben wij ook geen geld voor trouwens maar ik ben al blij dat ik nu gewoon lekker aan de slag kan en het is voor de eigenaar makkelijk want ze heeft drie kindjes 1tje van 4/5 die rijd op de shet en 1tje van ik geloof bijna drie en 1tje van een paar maanden ,.. nu ik de paarden doe is het makkelijker voor haar kan ze meer tijd aan de kindjes geven ik doe de paarden sinds ze hoog zwanger is het was ook te zwaar voor haar van de winter,,,.

eline95enile

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 16:59

Wat erg als je hier hoort wat verzorgers al wel niet willen eigenlijk, dat had ik toch niet verwacht. Zelf ben ik ook rustig op zoek met mijn zusje, maar helaas willen de meeste eigenaren mensen boven de 16 waar zij dus nog niet voor in aanmerking komt. Toch zou ik liever met haar willen omdat we dan gewoon áltijd kunnen komen, als de een ziek is komt de ander gewoon. Maar vroeg me af of veel eigenaren hier ook 'tegen' zouden zijn.
Zal het best begrijpen als je echt 1 verzorgster wilt omdat je paard anders door zoveel mensen wordt gereden.
Maar begrijp hierdoor wel dat veel mensen een vergoeding vragen omdat (wie zei dat nou zo mooi?) jij leert van het paard, en niet andersom.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 17:05

ik al bijrijder ben niet echt kieskeurig.

had maar een eis, bomproof := ik heb nogal wat angsten opgebouwd dat laatste jaren.. Maar ik heb eigenlijk 't geluk gehad dat ik stage liep en ze nog een ruiter zochten voor hun paardje. Rijd er met veel plezier.

Ik hoef er niets voor te betalen. Maar geef ze altijd met kerst een grote diner bon dat ze met hun gezin kunnen uit eten. Ze betalen zelfs 1x per week m'n lessen :=
wil het zelf betalen maar ze willen graag dat hún pony goed gereden word en staan erop. Ik heb het ontzettend getroffen met de mensen.

maar ik zal eerlijk zeggen dat ik niet weer of ik op zoek zal gaan naar een andere pony als ik met haar zou moeten stoppen. Ze is over een paar jaar tenslotte voor de zorgboerderij.

Dana heeft een gouden karakter. is 3x op buitenrit geweest. 1e keer perfect, nooit vrachtwagens of motors gezien, het doet haar niets. 2e buitenrit moest ik een pony die al 10 jaar buiten komt gaan leiden := en 3e was meteen met een groep en ging ook super (ik heb alleen maar slechte ervaringen als ik in een groep rijd)

Ik ben blij dat ik hier mag komen en dat weten ze ook. Ze zijn ook blij met mij. Afentoe borstel ik de andere paardjes ook wel eens mee, maar deze worden ook door de zorgboerderij verzorgd. Ga wel eens mee op concours met hun dochter en maak foto's en trek de manen van de nrps'jes. Vandaag mee gewerkt op de zorgboerderij. Ik wil hier niet voor betaald worden simpel weg omdat ik al op hun pony rijd.

Maar zouden ze vragen of ik voor hun pony wil betalen en het is een schappelijk bedrag wil ik dat ook gewoon doen :)

ilse011

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 17:12

ja ,

je moet gewoon blij zijn dat als je er eentje zoekt dat je er dan een hebt...
en niet dat je perse een arabier of per se een fries wilde hebben,
ik wilde eigenlijk ook een arabier verzorgen, mr ik wist dat het niet makkelijk te vinden was, en kwam een ander lieve pony tegen die ik toen toch verzorgter\
mijn ouders zeggen altijd:

je moet blij zijn met wat je hebt krijgt en aangeboden krijgt, dus als je een leuke verzorgpony hebt of aangeboden krijgt moet je er blij mee zijn :D