Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 17:02

Nu mijn tweede paard erbij is gekomen, ben ik ook maar weer op zoek, lijkt me leuk als ik dan beide paarden tegelijk aandacht kan geven :) Nu heb ik al twee reacties (zoekertje staat er twee dagen) maar allebei, sjah, ik weet niet... Eén persoon heeft er letterlijk ingezet: "ik zoek een paard om te rijden want ik mag er zelf geen kopen". Nu heb ik net in de advertentie gezet dat het niet enkel om rijden draait ^^ (ze moeten geen klusjes doen, geen bijdrage, het gaat me echt dat je naar het paard gaat om het paard zelf, dat vind ik leuker voor mijn eigen gevoel, dan als ze het puur om rijden draait, het zijn toch wel mijn lieverds natuurlijk :o )

Hoe zeg je zo iemand dat dat niet helemaal is wat je zoekt? Of geven jullie zowiezo iedereen eens de kans om kennis te maken en dus langs te komen?

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 17:04

Solleke_Noah schreef:
Nu mijn tweede paard erbij is gekomen, ben ik ook maar weer op zoek, lijkt me leuk als ik dan beide paarden tegelijk aandacht kan geven :) Nu heb ik al twee reacties (zoekertje staat er twee dagen) maar allebei, sjah, ik weet niet... Eén persoon heeft er letterlijk ingezet: "ik zoek een paard om te rijden want ik mag er zelf geen kopen". Nu heb ik net in de advertentie gezet dat het niet enkel om rijden draait ^^ (ze moeten geen klusjes doen, geen bijdrage, het gaat me echt dat je naar het paard gaat om het paard zelf, dat vind ik leuker voor mijn eigen gevoel, dan als ze het puur om rijden draait, het zijn toch wel mijn lieverds natuurlijk :o )

Hoe zeg je zo iemand dat dat niet helemaal is wat je zoekt? Of geven jullie zowiezo iedereen eens de kans om kennis te maken en dus langs te komen?

Misschien even langs laten komen, kennis maken. Als het uiteindelijk niet klinkt sturen (als je iemand anders gevonden heb): Mijn oog is toch op iemand anders gevallen. Helaas ben je niet helemaal wat ik zoek.
Iniedergeval zoiets?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 17:08

Ja, dat is opzich een hele goeie... ware het niet dat ik het heel moeilijk vind om zo iemand nog af te wijzen als ik ze eenmaal ontmoet heb :') Maar goed, misschien valt iemand in het echt ook beter mee dan via email?

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 17:10

Solleke_Noah schreef:
Ja, dat is opzich een hele goeie... ware het niet dat ik het heel moeilijk vind om zo iemand nog af te wijzen als ik ze eenmaal ontmoet heb :') Maar goed, misschien valt iemand in het echt ook beter mee dan via email?

Ik denk altijd bijmezelf iedereen verdient een kans?

JustMe8484

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 17:49

iemand kan over mail ook heel anders over komen dan in het echie. Dus laten komen kan altijd toch.
En eerlijk blijven naar jezelf toe, voelt het dan niet goed, niet doen!

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 18:10

tja ik denk dat ik al zou bedanken gwoon via de mail.

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 18:23

Ik was in de andere topic een stille meelezer dus ook hier een berichtje voor een stipje !

Ik ben van eigen paarden overgestapt om paarden van anderen te rijden.. dus ik ben nu ook een bijrijder :)
Ik heb er nu 1 staan voor wedstrijden en krijg er misschien nog 1 bij ! :) ook help ik mee met de stallen etc.. lijkt me niet meer dan normaal.
Soms krijg ik een les als bedankje.. ( 20 euro voor half uurtje.. ) dus zo helpen we elkaar ! Het is een vrouw van in de 60 die haar paarden
uitgebracht wil hebben maar het zelf niet meer kan :) erg leuke beesten ! Dus ik zit er tot nu toe prima op mijn plek !

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 18:32

trustHim schreef:
tja ik denk dat ik al zou bedanken gwoon via de mail.

En hoe zou je dat juist doen? (heb nog niets beslist, maar dan heb ik wat achter de hand...)

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 18:43

weet niet of ze ook een leeftijd gezegd heeft? kan je het altijd daar op gooien. zo van:

bedankt voor je reactie maar ik vind je wat te jong.

Of je stelt een wedervraag met b.v. : het eerste half jaar mag je nog niet rijden, vind je dat erg?

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 19:19

Mails kan inderdaad raar overkomen :) Ik ben altijd voor een telefoongesprek.. dus even een nummer vragen en even praten kijken of jullie een beetje hetzelfde vooruitzicht hebben, zo krijg je toch een beter beeld.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 12:52

Bedankt voor de tips! Ik had gezegd dat ik twee reacties had, de tweede persoon had ik even gemaild om meer uitleg te vragen, nu heb ik een mailtje terug, het is een man van 21 jaar, die vroeger zelf paarden heeft gehad, bekend is met grondwerk en western (+ bij mij) etc.

Toevallig is mijn vorige bijrijder (2 jaar geleden) ook een man geweest, van 40 jaar. Vond ik eerst ook wat louche, toch afgesproken, en dat was gewoon een heel aangename kerel! Ik weet niet wat ik ervan moet denken :P Had om één of andere reden enkel meisjes verwacht.

Iemand ervaring met mannelijke bijrijders die je ervoor nog niet kende? (dus via advertentie)

Toch moeilijk zo dat bijrijder zoeken, zelfs als ze zich aanbieden :D
Laatst bijgewerkt door Solleke_Noah op 15-08-11 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 13:09

Pff een bijrijder zoeken is een hel :P Echt super lastig! Ben nu ook weer op zoek..

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 13:24

Ik ben ook op zoek naar een kleine, jonge bijrijder. Heb een prachtige, jonge, talentvolle Welsh pony staan. :))

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 17:39

Solleke_Noah schreef:
Bedankt voor de tips! Ik had gezegd dat ik twee reacties had, de tweede persoon had ik even gemaild om meer uitleg te vragen, nu heb ik een mailtje terug, het is een man van 21 jaar, die vroeger zelf paarden heeft gehad, bekend is met grondwerk en western (+ bij mij) etc.

Toevallig is mijn vorige bijrijder (2 jaar geleden) ook een man geweest, van 40 jaar. Vond ik eerst ook wat louche, toch afgesproken, en dat was gewoon een heel aangename kerel! Ik weet niet wat ik ervan moet denken :P Had om één of andere reden enkel meisjes verwacht.

Iemand ervaring met mannelijke bijrijders die je ervoor nog niet kende? (dus via advertentie)

Toch moeilijk zo dat bijrijder zoeken, zelfs als ze zich aanbieden :D

hier heeft ooit ook een mannelijke bijrijder zich gemeld.
ik moet zeggen dat hij in de omgang fijner [persoonlijker] naar het paard toe was dan eigenlijk alle meiden.
ik ben er niet mee door gegaan omdat mijn paard van toen een echte gifkikker was onder het zadel. [tot het smerige aan toe]
hij durfde het wel aan maar ik niet,dat hadden ongelukken geworden.....

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 17:45

Ik heb het een jaar geleden ook gehad, ik denk ook dat ik dat in deel 1 van dit topic had neergezet.

Een man reageerde dat hij al vanaf 1968 paard reed, en dat hij de mijne wel kon hebben.
Ik had zelf zoiets van, ohh jij rijdt al sinds dan, als je dan van mijn paard afkukeld, dan breek je misschien wel wat :o

Hij mailde het op zo'n manier dat hij de mijne wel eens onder handen zou nemen. Nee danku, en maar aan blijven dringen.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 17:47

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 17:49

ik hoor het ook veel van een vriendin. Zo apart, in de tijd dat ik een verzorgpony zocht was de concurrentie onwíjs groot om het zo maar te zeggen.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 19:18

Goed nieuws voor mij. Donderdag komt er iemand langs om even kennis te maken met mij en Bries. Naar mijn idee is ze zeer geschikt. Maar dat zien we donderdag wel :)

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 19:29

succes!

Cinneke1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 19:32

succes

Cinneke1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 19:53

mijn tobic voor bijrijder heb ik gesloten... maar heb nog niemand gevonden..
wilde hem eigenlijk aanpassen maar zet binnenkort wel een nieuwe..
heb het wel als bijschrift dus mensen wie woont er in midden limburg.....reageer hahaha

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 09:18

Hey, alweer een 2e topic :D !

Succes HorseTopShop!

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 09:31

@Snackie je was zo blij eindelijk een bijrijdmeisje gevonden te hebben, toch besloten op zoek te gaan naar een nieuw baasje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 10:02

Ik heb maar een nieuwe advertentie geplaatst,hopelijk dit keer meer reacties (bij de vorige heb ik geen enkele reactie gehad)
[EA-VP] [VP] Omg. Deventer. Ruiter voor Shetlander (Gratis)

Ik denk dat ik binnenkort eens naar de manege ga en ga kijken bij de lesjes met kleine kinderen,misschien zit daar iemand bij.....