bijrijders die niet willen betalen.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 03:06

MarcoBorsato schreef:
Dat hangt denk ik van de manege af. Maar hier in de regio heb je alleen goedkope maneges, met dito uitgerangeerde paarden, waar je leert wat van hand veranderen is, en meer niet.

De maneges waar ik op heb gereden hadden jonge paarden van 3 jaar die de manegeruiters mochten beleren.
Handelspaarden waar je drie keer in een les vanaf lag, met alle mogelijk gevolgen van dien (en waar je dan ook nog voor mocht betalen)
Paarden met blessures, tuigers met gangen waar je een hernia van kreeg als je er alleen maar naar keek.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 20-02-11 03:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 03:06

mandylfmarca schreef:
Lieveli, dit was een goed getraind springpaard hiervan kon je heel veel leren ze had alleen een gebruiksaanwijzing

Reed je zelf wedstrijden? Welk niveau sprong ze? En die gebruiksaanwijzing, hoe zat dat dan?

Ik heb het over wedstrijdpaarden waar je zo op wegrijdt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 03:07

Cassidy schreef:
MarcoBorsato schreef:
Dat hangt denk ik van de manege af. Maar hier in de regio heb je alleen goedkope maneges, met dito uitgerangeerde paarden, waar je leert wat van hand veranderen is, en meer niet.

De maneges waar ik op heb gereden hadden jonge paarden die de manegeruiters mochten beleren.
Handelspaarden waar je drie keer in een les vanaf lag, met alle mogelijk gevolgen van dien (en waar je dan ook nog voor mocht betalen)
Paarden met blessures, tuigers met gangen waar je een hernia van kreeg als je er alleen maar naar keek.

Ik zeg schering en inslag!

Baileysdream

Re: bijrijders die niet willen betalen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-11 03:10

Ze kon makkelijk 130 springen zelf ben ik geen wedstrijdruiter die officieel wedsrrijd rijd. Gebruiksaanwijzing ze liet noet iedereen toe op der rug mensen met een harfe hand bv die in der mond heel erg zaten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 03:11

mandylfmarca schreef:
Ze kon makkelijk 130 springen zelf ben ik geen wedstrijdruiter die officieel wedsrrijd rijd. Gebruiksaanwijzing ze liet noet iedereen toe op der rug mensen met een harfe hand bv die in der mond heel erg zaten

Een springwedstrijd is meer dan 1,30 springen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 03:13

Een springwedstrijd is idd meer dan een hindernis nemen van 1.30m (en zo hoog vind ik dat niet)
Dat is het taxeren en het beoordelen van hindernissen en het kunnen schakelen tussen sprongen. Al dan niet op aanwijzingen van de ruiter.

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-11 03:13

Lieveli ik zeg ook kon makkelijk 130 ze kon veeeel hoger, ikzelf wou geen hoge wedstrijden metvder rijden.

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-11 03:16

Dit was een geweldig paard voor een ruiter die wou springen twijfel jij niet sprong ze overal overheen, ik weet dat de eerdere eigenaren veel hoger met der hebben gesprongen zeker wel boven 150maar waarom zou ik dat willen doen met mn paardje?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 03:17

:=

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 03:17

Heeft ze met iemand anders wedstrijden gelopen dan?

Het is altijd moeilijk met bijrijders, ligt er helemaal aan wat jij zoekt en verwacht en wat een evt. bijrijder zoekt en verwacht, afhankelijk daarvan kan iemand helemaal blij zijn met een paardje voor 150 per maand maar ook 20 teveel vinden...
Je moet net diegene vinden die zoekt wat jij hebt ;)

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-11 03:19

Jaze heeft met iemand anders wedstrijden gelopen en idd je moet net degene vinden die goed is

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 03:23

mandylfmarca schreef:
Dit was een geweldig paard voor een ruiter die wou springen twijfel jij niet sprong ze overal overheen, ik weet dat de eerdere eigenaren veel hoger met der hebben gesprongen zeker wel boven 150maar waarom zou ik dat willen doen met mn paardje?

Ik denk niet dat je mn punt snapt. Ik zou 100 euro vragen voor mijn paard, dat is een paard waarop iedereen wegstapt, waarmee je in je eentje naar duin, bos en strand kunt, die in een wedstrijd (L1 nu) 4 winstpunten pakt. Een eerlijk en lief paard, waar je wat van leert ondanks zijn jonge leeftijd, een paard waar je ergens mee kunt komen.

Jij hebt een paard dat hoog kan springen, maar in een springwedstrijd wordt meer verwacht dan dat je 1,50 kunt springen. Lees eens de oude topics van Marcel Dufour door.

In feite vraag je dus heel veel geld voor een recreatiepaard. Met een gebruiksaanwijzing. Logisch dat niemand wilt toch? Voor minder kunnen ze een braaf paard krijgen. Soms zelfs een wedstrijdgetraind paard.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 03:25

En ik heb de helft van de stalling (toen 600 Gulden) gevraagd voor een brave vierjarige die nog niets kon maar die wel de beste levensverzekering was die je krijgen kon...en gekregen ook :D
Was toen nog Guldentijd, wat de meesten zich hier nieteens meer kunnen heugen...
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 20-02-11 03:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-11 03:26

Ik denk ook dat jij mij niet snapt, dit paard was wel degelijk een wedstrijdpaard! Overal zeer goed voor te gebruiken deed alles heel braaf.
Dit heb ik nooit in mijn advertenties gezet omdat ik geen mensen hoef die op mn paard vallen vanwege zijn prestaties ipv zijn doen. Leuk dat je paard zo hoog loopt maar ik heb liever bijrijders die vallen op karakter niet op punten snap jenme??

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 03:29

mandylfmarca schreef:
Ik denk ook dat jij mij niet snapt, dit paard was wel degelijk een wedstrijdpaard! Overal zeer goed voor te gebruiken deed alles heel braaf.
Dit heb ik nooit in mijn advertenties gezet omdat ik geen mensen hoef die op mn paard vallen vanwege zijn prestaties ipv zijn doen. Leuk dat je paard zo hoog loopt maar ik heb liever bijrijders die vallen op karakter niet op punten snap jenme??

Oh nu op karakter? Maar hij had toch een gebruiksaanwijzing? En jij rijdt toch geen wedstrijden met hem? Overigens is Abel het liefste paard van stal, ik dacht dat ik dat duidelijk genoeg benoemd had.

En L1 is niet hoog. Het is de onderkant van de basissport, maar dat hij 4 punten pakt is wel nice.

Blijf lekker 100 euro vragen, en neem niks aan van anderen. :)

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-11 03:31

.... Ik snap niet waar jij naartoe wilt? wie is abel? hoezo zou ik wedstrijden moeten rijden? en als je even terugleest is dit mijn OUDE paard. En vroeg ik gewoon of het normaal is voor een goed paard een bijdrage te vragen!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 03:34

Ja het is normaal. Vind ik dan.
Helemaal met de accomodatie die je bied en de extra kosten als smid die je op je neemt (en ik ga er van uit DA en verzekering ook?)
Ik heb drie paarden, stal a 280 Euro per paard per maand. Sta in de noordelijke randstad.
100 Euro voor bijrijden vind ik niet meer dan normaal....

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 03:34

Abel is mijn paard, dat is uit de context te halen, je bent een jaar of 15, dan heb je het vak begrijpend lezen toch wel afgesloten?

Wat een goed paard is, hangt duidelijk van je referentiekader af. Ik vind dit paard zoals ik het lees geen bijzonder paard.

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-11 03:35

Oja en lieveli ik vraag me ook af hoe jij op de l1 met winstpunten komt ik zie namelijk nergrns staan dat ik datvheb gezegt?...ik ga slapen, lees het morgen wel allemaal terug.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 03:36

mandylfmarca schreef:
Oja en lieveli ik vraag me ook af hoe jij op de l1 met winstpunten komt ik zie namelijk nergrns staan dat ik datvheb gezegt?...ik ga slapen, lees het morgen wel allemaal terug.

Nee, míjn paard pakt 4 punten in de L1. Jouw paard heeft voor zover ik weet niks met jou gepresteerd.

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-11 03:37

Oke serieus nu even moet een paard BIJZONDER zijn? ik val op karakter niet op wat een prestatie een paard bijzonder maakt.. Zolang het paard llief is.

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-11 03:39

Nou das leuk voor jou.
Ik waardeer me paard zonder dat hij iets heeft gepresteerd! Waarom zou ik moeten bewijzen dat mijn paard iets kan presteren.... Een paard is een paard. Niet iets om te laten zien hoebgoed je wel niet bent..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 03:39

mandylfmarca schreef:
Oke serieus nu even moet een paard BIJZONDER zijn? ik val op karakter niet op wat een prestatie een paard bijzonder maakt.. Zolang het paard llief is.

Nee, een paard hoeft niet bijzonder te zijn, tenminste, niet voor jou blijkbaar, maar als je zoveel geld vraagt moet een paard wel wat meer te bieden hebben dan een lief karakter en springvermogen in een bakje.

Vind ik dan :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 03:40

mandylfmarca schreef:
Nou das leuk voor jou.
Ik waardeer me paard zonder dat hij iets heeft gepresteerd! Waarom zou ik moeten bewijzen dat mijn paard iets kan presteren.... Een paard is een paard. Niet iets om te laten zien hoebgoed je wel niet bent..

Iedereen beoefent de tak van de paardensport op zijn eigen manier. Maar je vraagt toch ook meer geld voor een uitsmijter dan voor een rauw ei?

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-11 03:41

Wat dacht je van faciliteiten? Zoiezo alsnje even duidelijk leest heb ik dit paard niet meer. Mijn vraag was is het normaal om voor een goed paard een bijdrage te vragen.