anderen op je paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LoveBodin

Re: anderen op je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 18:14

Ik ben weleens meegeweest naar de verzorgpony's van vriendinnen.
Bij één meisje mocht ik zonder toestemming van de eigenaar rijden, maar dat meisje was zo ongeveer eigenaar van die pony's.
Bij anderen heeft verzorgster altijd gevraagd aan eigenaar. Heb ik zelf ook gedaan, toen ik nog verzorgpony's had.

OneFellSwoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 10:58

mijn verzorgpaard is vandaag 5 geworden, nog ontzettend zoekende naar dr pad dus zou er nooooit iemand oplaten. althans, voorlopig niet. ook niet als de eigenaresse vind dat het kan. ben veelste voorzichtig!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 13:41

Nee, ik laat er niemand zomaar op rijden, en ik vraag ook altijd eerst of het goed is als ik 'zomaar' iemand meeneem. Vind het nogal onbeschoft om zomaar elke keer met mensen aan te komen. Daarbij, is Tjits ook niet echt een paard waar je zomaar iedereen op zou zetten, dan kan ik met het rijden weer helemaal opnieuw beginnen ben ik bang.

Nee, dat geintje gaat bij mij niet door ;)

arvistables

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 19:30

heb t zelf als eigenaar meegemaakt dat er , bij de mensen waar ze gestald stonden, visite was. Die waren lekker aan het rijden, en nog hard ook. De twee paarden waren kletsnat van het zweet en die jongens waren hard aan het schoppen en in de mond aan het trekken.
geloof dat ik nog nooit zo kwaad ben geweest

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 21:41

arvistables schreef:
heb t zelf als eigenaar meegemaakt dat er , bij de mensen waar ze gestald stonden, visite was. Die waren lekker aan het rijden, en nog hard ook. De twee paarden waren kletsnat van het zweet en die jongens waren hard aan het schoppen en in de mond aan het trekken.
geloof dat ik nog nooit zo kwaad ben geweest

Dan zou ik ook onwijs kwaad geworden zijn!

Qilan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 13:29

Ik laat niemand op Fanta rijden hoor, zowiezo als het een keer zou moeten vorkomen ofzo, zou dta in geval van nood zijn :).

Voor de rest laat ik er niemand op

KyaraMyBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 15:25

De eigenaar van mijn verzorgpaardje heeft duidelijk gezegd dat ik er geen andere mensen op mag laten. Dus doe ik dat ook niet. Wel mogen er andere mensen even mee wandelen als ik er dan bij ben. Ik zou het gewoon even aan de eigenaar vragen als ik jou was dan weet je het en hoef je er ook geen ruzie om te krijgen...

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 15:34

Als mijn verzorgster iemand op mijn paard zou laten rijden ( al is het maar stappen ) waar ik niets vanaf weet dan zou ik daar niet blij mee zijn. Ze hoeft echt niet meteen te vertrekken maar een goed gesprekje is dan zeker wel op zijn plaats ;)
Gebeurt het dan nog een 2e keer , ja dan is het exit verzorgster

DB_CARTAGO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 11:58

Ik heb nu een verzorgpaard aar ik niet meer mee rijdt heel af en toe het bos in. hij werd met de dag lastiger en stond als we buiten kwamen altijd met zijn hoofd in de lcht wat niet leuk is. als ik iemand anders op hem zou laten moet ik de eigenaar verwittigen hij staat wel bij hun thuis maar toch. Als ik he zonder oestemming zou doen is het dag verzorgpaard!!!

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 14:50

ik heb zelf een verzorgpaard,, en neem ook wel is iemand mee. (hij vind het alleen maar leuk als ik iemand mee neem :+ )
maar ik vraag het wel altijd ff of er iemand ff op mag rijden,, mag het niet? jammer dan,, dan gebeurt het ook niet :) ben al super blij dat ik zo veel mag met haar :D
maar ik zou het nooit doen als de eigenaar het neit weet,, zou ik zelf ook niet willen als het mijn paard zou zijn en iemand rijd erop terwijl ik het helemaal niet weet.

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 15:17

Ik zou het niet doen, al zijn ze nederlands kampioen,familie van edward gal of wat dan ook, antwoord is nee.

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 15:20

Toen mijn lease-paard nog gezond was en nog leefde, nam ik wel eens vriendinnen mee.
Van de eigenaresse mochten ze wel gewoon in de bak (uit)stappen, dat is geen probleem, zolang ze maar een cap op zouden hebben.
Buitenrijden zouden ze nooit mogen, dat heb ik zelf liever ook niet. Ik was er voor verzekerd, paard ook, en aangezien ik er 1 keer (onverwacht) heel hard afgekletterd ben, durfde ik dit ook niet aan, want op dat moment ben ik de verantwoordelijke.
Dus alleen stappen in de bak, zou geen probleem voor mij zijn, zolang de eigenaresse het er maar mee eens is! :)

MichellexH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 09:26

Ik nam ook wel eens vriendinnen mee. (de laatste tijd niet meer nu er best serieus gereden word)
Ik heb 4 verzorgpaardjes. Twee Friezen en twee Shetlanders.
Zo reed ik op de 'mijne' en zij reed op de andere Fries. Gingen we samen in de bak rijden.
Ik heb natuurlijk wel eerst met de eigenaresse overlegd, die vond het goed omdat Cobus (die Fries) toch stil stond.
Maar op de mijne rijd eigenlijk niemand, behalve ik. :P
Ben echt bang dat ze hem iets doen, haha.

MaTuMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 10:55

Ik zou het gewoon even aan de eigenaar vragen.
Als je het niet face to face durft stuur je even een smsje ofzo voordat je komt.
Gewoon iets zeggen zo van;
Hee, ik kom aanstaande vrijdag weer. Maar mijn vriendin zou dan graag mee willen.Kan dat en mag ze dan ook rijden?
Dat werkte bij mij wel.

X Lisaa

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 10:58

Ik ben er ook een beetje huiverig op om iemand op mijn bijrijdpaardje te laten!! Ik weet wel dat de eigenaresse er echt geen problemen mee heeft maar toch. Nooit letterlijk gevraagd trouwens maar goed. Nu ben ik wel aan het trainen met een stalgenootje en gaan we binnenkort ruilen, dat vond de eigenaresse helemaal leuk dat we eens goed gingen trainen samen. Gelukkig is ze heel makkelijk maar ik kan snappen dat het voor sommige mensen niet zo fijn is. Ik zou het dus altijd eerst vragen!!

Bella123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 11:38

Ik zou het als eigenaar niet fijn vinden als mijn verzorgster iemand anders op mijn paard zou laten, en dat weet ze ook. Sterker nog, ik zou best wel heel boos worden. Zelfs toen ze vroeg of haar instructrice haar ergens mee mocht helpen door op te stappen heb ik gezegd dat ik daar dan bij wil zijn. Niemand gaat zomaar op mijn paard zonder dat ik daarbij ben. Iemand meenemen is geen probleem, poetsen/knuffelen mag ook allemaal (als mijn verzorger erbij is) maar meer ook niet. Misschien ben ik erg streng, maar het is MIJN paard, MIJN verantwoordelijkheid en ik ben erg zuinig op mijn paard.

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 12:18

Ik denk niet dat de eigenaar er een probleem van zal maken maar ik vind het zelf niet fijn. Een vriendin wilt mee maar ze heeft een hele andere manier van rijden als mij, dan kan ik weer overnieuw beginnen.

Er zijn wel wat meisjes die ik ken die op haar willen rijden, maar die mogen er ook niet op van de eigenaar.

chloeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 20:14

ik laat er niet vaak iemand op want stel dat hij even de gekke 10 min heeft en zij valt er af dan hebben we een groot probleem en als ze er dan op mag is het gewoon uitstappen en dan loop ik er naast
wil niet dat er iest gebuird hihi :o

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 18:16

Echt heel onbeleefd zou het niet zijn. Maar het lijkt mij het beste als je netjes vraagt aan de eingenaar:
Bijvoorbeeld: ineke, mag ik morgen alsjeblieft een vriendin meenemen en die heel even op sita laten rijden? Stel de eigenaar zegt: Nee, of ze mag wel komen poetsen maar niet rijden ofzo, neem daar dan genoege mee, Echt, als je heel lang gaat doorzeuren dan heb je nog minder kans dat je hem nog als verzorgpaard mag houden _/-\o_

Oja: als je het doet, het is ook een kwestie om je vriendin er niet laten af te vallen :o

chantal30

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 19:21

Ik laat geen vriendinnen rijden op mijn verzorgpony. Alleen mijn dochtertje rijdt er weleens op, zeker nu ik door rugklachten niet rijden kan tijdelijk. De eigenaresse vindt het prima,ze bood het zelf aan. De pony geniet van het rondhobbelen met zo'n kleintje op zn rug. En de eigenaresse vind het prima dat de pony zo lekker beweging krijgt. En voorm ijn dochter een leuke extra oefening naast haar uurtje les in de week.

Rosanneh1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 22:47

Zou ik nooit doen. Ook zou ik er zelf niet blij mee zijn als de verzorgster dat doet.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 07:42

Ik heb een eigen shet, en als ik een buitenrit ga maken met een vriendin/nichtje, dan laten we er gewoon kinderen oprijden, maar met een shet is dat natuurlijk anders.. ;)

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 12:43

ik nam wel eens iemand mee, maar altijd in overleg .
maar vaak was het voor diegene alleen maar een rondje stappen vanwege z'n streekjes en het niet blijven zitten van diegene in draf .
wel een hilarische toestand trouwens. :o

96Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 12:46

ik mag het als eigen paard beschouwen, ik mag doen wat ik wil :+
eigenaar vraagt zelfs of de ander er op heeft gezeten en wat diegene van het paard vond :j
eigenaar is allang blij dat t paard weer onder het zadel is :D

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 19:47

Tsjaaaaa... Soms heb je van die eigenaren die zooo leif voor jou&jepaardje zijn dat het mag! maarja je moet ook maar geluk hebben eh? :D