hoe veel betalen jullie voor bijrijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 11:32

Trennie schreef:
Om eerlijk te zijn vind ik het zot dat een bijrijder moet betalen in de vorm van geld.
Paardrijden is niet alleen op de rug van een paard, maar ook de verzorging er om heen.
In ruil voor rijden vind ik het daarom wel logisch dat de bijrijder een deel van de verzorging en / of klusjes op zich neemt.

Dat is leuk maar wat als je paard op een dure superluxe pensionstal staat en je alleen maar hoeft te rijden?

Voor niets gaat de zon op en paardrijden is een hele dure hobby. Er zijn mensen die alleen een bijrijder hebben om het financieel draaglijker te maken.

Mijn bijrijders(ik heb er nu geen een meer) hebben altijd betaald. Meestal zo'n 75 euro in de maand als tegemoetkoming in de maandelijkse kosten. Als je kijkt naar wat manegelessen kosten, helemaal niet zo gek voor 2 a 3 keer in de week rijden op een gemiddeld genomen fijner paard dan een manege paard.

Maar gelukkig kan iedereen zelf kiezen wel of geen geld vragen en wel of niet betalen.

Nadir

Re: hoe veel betalen jullie voor bijrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 12:01

Helemaal mee eens Natasja! :j

heidi1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 15:23

NatasjavE schreef:
Trennie schreef:
Om eerlijk te zijn vind ik het zot dat een bijrijder moet betalen in de vorm van geld.
Paardrijden is niet alleen op de rug van een paard, maar ook de verzorging er om heen.
In ruil voor rijden vind ik het daarom wel logisch dat de bijrijder een deel van de verzorging en / of klusjes op zich neemt.

Dat is leuk maar wat als je paard op een dure superluxe pensionstal staat en je alleen maar hoeft te rijden?

Voor niets gaat de zon op en paardrijden is een hele dure hobby. Er zijn mensen die alleen een bijrijder hebben om het financieel draaglijker te maken.

Mijn bijrijders(ik heb er nu geen een meer) hebben altijd betaald. Meestal zo'n 75 euro in de maand als tegemoetkoming in de maandelijkse kosten. Als je kijkt naar wat manegelessen kosten, helemaal niet zo gek voor 2 a 3 keer in de week rijden op een gemiddeld genomen fijner paard dan een manege paard.

Maar gelukkig kan iedereen zelf kiezen wel of geen geld vragen en wel of niet betalen.

die van mij staat op een pension stalling en mijn bij rijder hoeft dus niets te doen
en ze betaalt ook geen cent zou het niet eens willen
ik ben al lang blij dat ze mijn paard beweging wil geven

SanneHylke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 17:53

betaal helemaal niks en mag er zo vaak gebruik van maken als ik wil! :D :D

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 17:55

ik betaal de stallings kosten ( zon 190 in de maand) voor derest staat ze ook niet bij mensen thuis en kom ik er 5 keer per week. de onkosten zo als dieren arts enz worden door de eigenaar vergoed

_elisah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 18:34

niet dat ik een paard heb, maar ik zou er niks voor vragen.
je bijrijdster rijd je paard voor je zodat jij wat meer tijd over hebt

DevonB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 17:09

ik betaal 50 euro (naja eigenlijk me ouders haha)
maar ik mag dan ook alles doen
en het is een leuke pony met een harstikke aardig baasje
dus ik vindt het niet erg

LoveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 17:13

Ik betaal niks aan de eigenaar, ik moet af en toe een keertje wat poep uit de stal halen en kan gewoon elke dag rijden. Ik moet wel zelf de les betalen. Maar mag dan wel de auto van de eigenaar mee hebben en ook als ik in de winter niet in de buitenbak kan rijden dus naar de binnenbak ga kan ik de auto meenemen van de eigenaar. Ook wedstrijd geld mag ik zelf houden, inschrijfgeld wisselen we af. Ik denk ook dat het verschilt wat je ervoor kan vragen ivm hoe vaak ze mag komen rijden en moet ze stallen uitmesten en al dat soort dingen sommige eigenaren vragen ook geld ervoor als ze maar 2 keer in de week mogen komen rijden dat vind ik dikke onzin, ik zou er persoonlijk niks voor vragen omdat ze jou een plezier doet en jij haar. Ik zou haar een keer de stal laten uitmesten enzo.. of poep uit de wei halen..

LoveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 17:16

NatasjavE schreef:
Trennie schreef:

Ik snap wat je bedoelt maar 2 a 3 keer rijden en dan 75 euro vind ik wel veel. ik zou dan maximaal 50 euro ervoor vragen. maar ik denk ook dat het eraan ligt wat voor faciliteiten ze hebben met het paard zoals is er een binnenbak aanwezig. en moet ze helpen met de stal uitmesten dat soort dingen.

LoveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 17:17

HindaFree schreef:
ik betaal de stallings kosten ( zon 190 in de maand) voor derest staat ze ook niet bij mensen thuis en kom ik er 5 keer per week. de onkosten zo als dieren arts enz worden door de eigenaar vergoed

Kun je dan niet beter een eigen paard kopen?? Ik vind dit erg overdreven!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 17:18

Ik hoef ook niets te betalen. Alleen als ik les zou willen maar dat is logisch. Als ik een keer ga starten dan zijn het gewoon de startkosten wat ik moet betalen.

LoveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 17:19

HindaFree schreef:

En in je profiel staat dat je geen vz paard enz. hebt! beetje raar!

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 20:57

Hier vragen ze ook veel geld voor 2x rijden 75 euro soms 4x rijden voor 75 euro oplopend tot 100 euro.. Hier vind je bijna geen bijrijdpaard voor niks..

_Gabrielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 21:02

Ik betaald niets voor de paarden die ik bij rijd. Er staan er zes, mag doen wat ik wel (wel in overleg). Leer een hoop bij, Krijg een keer in de week les. Hiervoor in de plaats help ik mee met de verzorging, zorg dat ze wedstrijd klaar zijn wanneer er een wedstrijd is, doe mee mesten en klusjes die nodig zijn.

Mocht ik iets nodig hebben word dat voor mij betaald. Maar heb ook een hoop zelf aangeschaft omdat ik vind dat de eigenaar niet alles hoeft te betalen;)

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 21:42

ik hoef niks te betalen, ze vind het alleen maar fijn omdat ze het zelf al druk genoeg heeft.

Dreamday92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 21:45

Ik hoef gelukkig niks voor mijn bijrijd paardjes te betalen. ooit heb ik wel 50 euro moeten betalen voor een ander verzorgpaard waar ik mee ben gestopt maar vond dat echt zonde ik doe haar paard toch zodat zei even rust kan nemen.

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 21:55

Ik vind het niet vreemd dat een bijrijder betaald om op je paard te mogen rijden.
Als je een manegepaard voor een uurtje vrij rijdt moet je er ten slotte ook voor betalen.

maaikedewit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 16:16

voor 1 fries 40 per maand, 4 x in de week rijden.
En voor me andere 3 verzorgpaarden niets :D

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 22:24

Ik betaal niets (alleen les om de week) en rij 3 keer per week :)

_Jenny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 15:14

Ik hoef helemaal niks te betalen :)

xjenniifer94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 15:55

Ik betaal niets, mag komen wanneer ik wil, ben de enige die er op rijd. Alleen de lessen en wedstrijden moet ik zelf betalen :)

Ben er echt heel blij mee, hiervoor heb ik verschillende andere bezoekjes gedaan bij verzorgpaarden, maar meestal was het een behoorlijk bedrag wat ik dan zou moeten betalen voor 1 à 2 keer in de week op vaste tijden. En nu kan ik gewoon gratis wanneer ik wil komen! :)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 15:57

Ik betaal niks. Ik mag alle dagen rijden behalve zondag, want dan gaan ze zelf mennen. Ik kan de buitenbak altijd gebruiken en de binnenbak 's avonds. Buitenritten mogen ook!

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 16:06

Ik betaal niks. ik mag komen wanneer ik wil en ik maar altijd afspraken met de eigenaar over het harnachement en wie wat betaalt. we hebben een kleine bak (12 bij 19 zo uit mijn hoofd) en in de winter mag ik hoogstwaarschijnlijk met de slee mennen. Het is heel gezellig.

Verder: Tja paardrijden is een dure hobby. Als ik écht een verzorgpony zou willen met goed materiaal denk ik zelf ook dat ik 80 euro in de maand kwijt ben.

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 17:34

Ik betaal 50 euro per maand + les- en wedstrijdkosten die ik maak.

Daarvoor doe ik hem 2-3 per week, verzorging+uitmesten, en mag er alles mee doen. Ben er ook al mee op vakantie geweest, we rijden wedstrijden 1-2 keer per maand, mag hem zo op de trailer zetten om naar het bos of strand te gaan, ideaal dus :)

Paard staat overigens daar aan huis.

Peer_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 20:26

helemaal niks :D