Hoeveel betaal je // wat mag je met je vz poown? :D

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

loverebekka

Re: Hoeveel betaal je // wat mag je met je vz poown? :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 18:33

Ik betaal ook niks
als zou ik daar niet komen, zou die pony geen beweging krijgen en alleen maar op het land staan..
De eigenaar fokt er alleen maar mee en gaat er mee naar de keuring, ik rij en verzorg.
:)

liesje193

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 14:39

ik betaal ook hele maal niks voor mijn verzorg paardjes. Het zijn 3 friezen, op 1 mag ik rijden en de andere niet. Maar misschien in de toekomst wel, over een half jaartje word er 1 beleerd dus hoop dat ik die dan ook mag rijden. Met romkje die ook rijd mag ik eigenlijk alles wel alleen hebben ze liever niet dat ik alleen naar buiten ga maar zijn meestal wel mensen die zin hebben om mee te gaan. Ik vind het erg leuk dat ik romkje mag rijden en verzorgen en natuurlijk ook dat ik de andere 2 mag verzorgen.
Ik mag zo vaak komen als ik wil en als ik een week niet kan is dat ook geen probleem, veder heb ik ook geen verplichtingen.
De eigennaars rijden haar in 2 span en enkel span, en ga soms ook wel mee op de kar.
owja, ik mag de manen ook niet knippen maarja die horen ook wel mooi lang te zijn bij friezen.

Siets_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 20:19

Ik verzorg een 10 jarige Andalusierruin en een 6 jarige Shetlanderruin, waar ik iedere dag heen mag, vanalles mee mag doen, en ik hoef er niks voor te betalen :D Zolang ik alles ook maar doe, dus ook mesten, schoonmaken etc.

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:01

Ik betaal niets, mag/moet 2x per week komen, moet om voertijd (als ik er ben dan) voeren en paarden binnen zetten en als ik op de 'mestdag' kom, moet ik uitmesten. Verder mag ik inprincipe alles, zolang ik maar overleg. :)

EvaFara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 12:35

Ik betaal niets en mag eigelijk echt alles met mijn 3 schatties
Fara is 17 en nog lekker fris in het hoofd, Melina is 20 maar heeft soms nog wel wat kuren
en Ketje nja, die is 6 maar eigelijk nog maar net opgeleerd :+

Bacardyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 15:54

ik betaaal niets.
wel appeltjes & spulletjes
maar dat is niet verplicht en ik doe er alls mee.

1topper1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 07:01

Ik betaal ook niks en mag alles doen met der! :D

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 18:45

Ik betaal niks (behalve dekjes en halsters enzo :p)
Ik mag alles met sunny, dressuur (+privéles)/buitenrijden/springen noem maar op ;) Als ik wil mag ik hem mee op vakantie nemen, maar weet niet of dat dit jaar gaat lukken...

Zoech

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 12:35

Ik betaal nogal veel |(
En ze is 19, en ik ben niet zo tevreden dus ik hoop dat ik een ander paardje kan vinden.

GiddyUp_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 16:26

Ik betaal niks }>

Met Y&N mag ik vanalles doen,
zolang het ze niet schaadt.

En M moet nog opgeleerd worden, dus daar enkel grondwerk mee. :o

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 12:46

Ik betaal niks, vroeger mocht ik rijden. (Ben nu te groot). En nu mag ik er gewoon alles mee doen wat ik wil. :)

Spikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 15:38

ik betaal ook niets voor mijn verzorgpaardje, momenteel staat ze thuis bij de eigenares, op de wei.
Misschien gaat ze deze winter op pension, maar dat is nog niet beslist. Maar dan zou ik ook een stukje van het stalgeld betalen.
Ik ben dat niet verplicht om te doen van haar, maar ik heb er dan ook wel meer plezier van! Bovendien zou ik dan ook meer kunnen gaan rijden :)

Louss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 17:59

Ik betaal 50 euro per maand, en kom er 4 keer per week rijden. 2x perweek heb ik les, dat kost 5 euro per week.
Dus eigenlijk komt dat uit op 70 per maand.
Opzich wel veel, maar heb er veel aan en vind het er heel leuk. (:

IlseW

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 09:35

Ik betaal ook helemaal niks, de eigenaar is zwanger dus kan niet rijden. Ik doe haar er alleen maar een plezier mee. En ik ga er ook met veel plezier naartoe.
Ik fiets bijna iedere dag een rot eind om naar mijn knapperd te gaan. Ik mag alles doen wat ik wil! Als ik een trailer nodig heb, huurt de eigenaar die zelfs. :+
We hebben beurten om te voeren, want mijn vz moet goed worden bijgevoerd.

marletjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 08:29

Ik betaal niets,en mag eigenlijk alles met dr doen,

Melisjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 20:58

Voor mijn verzorgpony toentertijd, hoefde ik niets te betalen.
Heb later wel een 'lease'paard gehad: €75 ,- in de maand: 24/7 mijn paard zonder DA, hoefsmidkosten etc.

cvelthuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 09:09

Ik moet alleen voor mijn eigen spullen zorgen, want de eigenaar heeft een bedrijf en de paarden zijn puur hobby dan vind ik het logisch dat ik voor mijn spullen moet zorgen, ik betaal verder niks, Mag alles doen met de paarden. ze zijn nu 3 en 4 en heb er lessen mee (4jarige) verder houd ik de stallen netjes en mag ik komen wanneer ik wil en doen wat ik wil.
Goede deal toch?

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 11:15

Ik betaal €50,- p.m.
Ik mag echt alles met 'm, en voor spullen hoef ik ook niet te zorgen. Ik ga 4x per week naar 'm toe.

Saartje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 11:38

Ik heb er 9 ! ik betaal 60euro per maand en dat is inclusief 1x per week priveles.
Ik rijdt er 1 en de andere zijn te klein voor mij en/of moeten nog beleerd worden. Maar mag verder onbeperkt rijden/wandelen/knuffelen etc. etc.

Marrleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 18:29

Ik betaal 100 euro per maand, dat moeten alle huurders daar op stal, omdat de eigenaren anders geen inkomsten hebben.

Ik mag (bijna) alles, 2 uur per dag rijden, springen, voltige, buitenrit, alleen de wedstrijden (nog) niet :(

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 00:09

Ik betaal voor mijn verzorgpony niet, de enige eis die de eigenaar stelt is dat ik eens per week les neem dus de les betaal ik wel. Ik mag alles wat mijn hartje begeert haha, zonder zadel, zonder hoofdstel (neckrope) dressuur, springen, buiten rijden en ga binnenkort met haar startten (dressuur). De eigenaar rijdt zelf niet oid. ik doe haar samen met een andere verzorgster (vind in mijn uppie te veel).

KimRemy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 10:50

ik loop al een aantal jaren op mijn 'verzorgadres chantal'.
ik heb een aantal jaren een welshje van chantal gereden, waar ik ook alles mee mocht doen.
we hebben van het zomer net haar eigengefokte veulen ingereden die ik nu rij. ik volgde al een tijd serieuze dressuurles op een paard van een kennis van ons, die ik deze winter heb gereden ivm mijn bestemde pony nog te jong was. Mijn lessen betalen chantal en wij zelf een gedeelte, omdat toch wel de planning is de sport serieus in te gaan. ik mag eigelijk alles met haar gaan doen.. in de winter betalen mijn ouders 100 euro voor de stalling en aangezien ik nu werk heb leg ik ook een bijlage. voor de rest helpen we haar met veel dingen.. vorig jaar een schuilstal gebouwt voor de paardjes en een grote kennel gebouwt voor haar hond. dit jaar heeft ze een stuk grond omlaten gooien zodat het een paddock is geworden, toen hebben we geholpen met palen eruithalen en er weer in te slaan en een mooi strak ( opwaterpas, daar houdt mijn vader van ) wit lint er om heen. Ik hoop nog heel wat jaren dit te mogen doen en zo te moge genieten van ons 'gedeelde' paardjes.

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 16:43

ik betaal 40 euro per maand
mag komen waneer en hoevaak ik wil
mag alles doen behalfe naar buiten maar daar zijn we nog mee aan het oefenen omdat luc helenmaal gek word buiten

Adawii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 12:30

ik betaal niks, en mag der alles mee
Ze staat bij der eigenaren thuis, en daar ga ik elke dag heen ;)
En ik krijg vaak nog cola en dat soort dingen, en ben goeie vrienden met de dochter van de eigenaar (ook 16) en dan gaan we samen chips vreten ofsoow :9

xloesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 15:10

ik betaal ook niks, bij mij is het een zorgboerderij en de eigenaresse is blij als ik plezierritjes ga maken of intensieve training, ze heeft er nu steeds minder tijd voor.
ik mag ook alles, we passen vaker op in de vakantie op de paarden (ik en mijn bff)
ik ben er bijna elke dag, en ik hoef geen afspraken te maken, ik moet er alleen ff op letten of sommige paardjes al gebruikt zijn of niet, als we bijv. met zijn 2e een ritje gaan maken.
t is echt super gezellig!