Wat is een normaal bedrag om te vragen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 08:11

Suzanne_18 schreef:
Gini: Wat jij in 1,2 en 3 zegt is min of meer ook wat ik zeg, al verschillen we dan in mening over de grootte van de bijdrage. In geval van een bijdrage huur je eigenlijk het paard voor een bepaald aantal dagen in de maand. Op die dagen is het jou paard en mag je er mee doen wat jij wil binnen de afgesproken grenzen.

Saffire: Ik heb echt maar een zinnig antwoord op je reactie, of eigenlijk een vraag... Wat is de afmeting van het bord dat je voor je hoofd hebt? Heb je enig inlevings voormogen of gevoel voor redelijkheid, want dat kan ik in je laatste reactie echt niet terug vinden. Je hebt het eerder gehad over geven en nemen en wanneer dat uit ballans is dat daar een tegen prestatie tegenover moet staan. Jij rijd een paard in voor iemand en daar krijg je geld voor. De boel is in evenwicht... Iemand zoekt een verzorgster en dat ben jij. Je doet de klusjes en rijd het paard. Jij blij, eigenaar blij. De boel is in evenwicht... Jij krijgt de kans een geweldig beest te rijden en zelf als amazone te groeien. Je mag er alles mee en je hoeft niet eens te mesten. De boel is uit evenwicht, je neemt in verhouding meer dan dat je geeft... En je was zo voor het geven en het nemen!! Hmmm... Typisch dat je daar alleen voor bent als het in jou voordeel is. In deze wereld wordt dat meten met 2 maten genoemd. En voordat je de beerput weer opentrekt over mijn voor jou snijdende reacties, lees die van jezelf nog even na...

Er zijn idd mensen die van hun bijrijder geen bijdrage verwachten, helemaal leuk als je zo'n plek treft, maar dat maak nog niet dat eigenaren die dat wel doen onbeschoft zijn om het maar even in jou bewoording te zeggen.

en ik heb maar een vraag voor jou wat is de hoogte van jou ego :+
en ik denk niet alleen in mijn voordeel jij leest verkeerd ;)

Suzanne_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 11:14

Saffire:
Een ego die voor jou te groot is om met je kortzichtige manier van denken bij te kunnen. Een ego die met zorgvuldigheid is opgebouwd en een waar ik trots op ben. Hoest, proest... Ik sta er nu zelf van te kijken wat een ego ik heb. Vind het persoonlijk wel leuk O:) ...

Sorry, je zal toch met iets beters moeten komen om me op de kast te krijgen.

Wederom kan je geweldig je mening geven, maar onderbouw je hem niet.

Je hebt ook nergens geschreven dat je alleen in je eigen voordeel denkt. Dat is een conclusie die ik trek aan de hand van de dingen die je wel geschreven hebt, net zo makkelijk als 1+1=2.

Als het geven en nemen in evenwicht is, vindt je het prima.
Als je meer geeft dan dat je krijgt vind je het ook terecht dat jij betaald wordt.
Maar als jij meer krijgt dan dat er van jou genomen wordt door de eigenaar en deze besluit een bijdrage te vragen om dit in evenwicht te krijgen schreeuw je moord en brand.

De bovenstaande 3 regeltjes zijn de dingen die je wel zegt. Dat zijn feiten, aan de hand van die feiten trek ik een conclusie en die conclusie is dat je met 2 maten meet. Als je vindt dat een bijdrage in de kosten onbeschoft is, zou je ook moeten zeggen dat wanneer jij een paard inrijdt en jij daar geld voor krijgt, dat ook onbeschoft is. Voordat je zegt dat een eigenaar zelf iemand zoekt voor zijn paard, besef je wel dat jij een paard zoekt omdat je graag wil rijden, anders had je net zo goed naar de manege kunnen gaan. Je zegt tegen een eigenaar die om een bijdrage vraagt dat hij onbeschoft is, in dat geval ben jij onbeschoft om te denken dat een goede kans om je te ontwikkelen en mee te tellen in de paardensport gratis is.

Dit is het laatste wat ik er over te zeggen heb aangezien we hier zeer waarschijnlijk toch niet uit gaan komen. Daarnaast zal de hilariteit van dit uit de hand gelopen meningsverschil voor een aantal meelezers een hoogtepunt hebben bereikt en dat is een mooi moment om ermee te stoppen. Saffire, aan jou de eer van het laatste woord, of niet... Wat jij wilt.

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 15:38

Suzanne_18 schreef:
Saffire:
Een ego die voor jou te groot is om met je kortzichtige manier van denken bij te kunnen. Een ego die met zorgvuldigheid is opgebouwd en een waar ik trots op ben. Hoest, proest... Ik sta er nu zelf van te kijken wat een ego ik heb. Vind het persoonlijk wel leuk O:) ...

Sorry, je zal toch met iets beters moeten komen om me op de kast te krijgen.

Wederom kan je geweldig je mening geven, maar onderbouw je hem niet.

Je hebt ook nergens geschreven dat je alleen in je eigen voordeel denkt. Dat is een conclusie die ik trek aan de hand van de dingen die je wel geschreven hebt, net zo makkelijk als 1+1=2.

Als het geven en nemen in evenwicht is, vindt je het prima.
Als je meer geeft dan dat je krijgt vind je het ook terecht dat jij betaald wordt.
Maar als jij meer krijgt dan dat er van jou genomen wordt door de eigenaar en deze besluit een bijdrage te vragen om dit in evenwicht te krijgen schreeuw je moord en brand.

De bovenstaande 3 regeltjes zijn de dingen die je wel zegt. Dat zijn feiten, aan de hand van die feiten trek ik een conclusie en die conclusie is dat je met 2 maten meet. Als je vindt dat een bijdrage in de kosten onbeschoft is, zou je ook moeten zeggen dat wanneer jij een paard inrijdt en jij daar geld voor krijgt, dat ook onbeschoft is. Voordat je zegt dat een eigenaar zelf iemand zoekt voor zijn paard, besef je wel dat jij een paard zoekt omdat je graag wil rijden, anders had je net zo goed naar de manege kunnen gaan. Je zegt tegen een eigenaar die om een bijdrage vraagt dat hij onbeschoft is, in dat geval ben jij onbeschoft om te denken dat een goede kans om je te ontwikkelen en mee te tellen in de paardensport gratis is.

Dit is het laatste wat ik er over te zeggen heb aangezien we hier zeer waarschijnlijk toch niet uit gaan komen. Daarnaast zal de hilariteit van dit uit de hand gelopen meningsverschil voor een aantal meelezers een hoogtepunt hebben bereikt en dat is een mooi moment om ermee te stoppen. Saffire, aan jou de eer van het laatste woord, of niet... Wat jij wilt.

oke wat ik wil he :+
ik heb nooit gezegt dat ik er geld voor moet hebbe , ik heb gezegt dat zou dan logischer zijn in mijn ogen , dan de verzorgster betalen.
(leer ff lezen)
en ik schreeuw geen moord en brand ik ben geen klein kind meer :+
jij kan er niet tegen dat ik een andere mening heb dan jou , het moet op jou manier en niks\
en een meningsverschil ik mag geen mening hebben van jou

want jij bent beter dan mij daar gaat toch over of niet, jij hebt een paard dus jij weet hoe alles werkt en ik niet

en ik en onbeschoft :+ wat ben je nu zelf dan
je kent me niet en neemt conclusies die er niet zijn

so get of you'r high horse girl

xAlice

Re: Wat is een normaal bedrag om te vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 19:43

saffire: het is wel waar dat je het dus idd wel logischer vind dat als de eigenaar meer neemt dan jij dat je betaalt krijgt, dat hoeft niet maar je vind het wel logischer..
maar een bijdrage kan echt niet !
hoe wil je dat dan verklaren ?
(en onderbouw je mening !)

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 12:04

ehm ik heb het al 10 keer uitgelegt
ga dat niet nog een keer doen

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 12:08

Moderatoropmerking:
Graag ontopic blijven. Persoonlijke sneren over al dan niet onbeschoft zijn, voegen totaal niets toe, graag achterwege laten. En willen jullie hier op gebruik van hoofdletters letten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 15:18

Moderatoropmerking:
Persoonlijke aanval verwijderd

Suzanne_18, ik ben het helemaal met je eens. Kan in jouw post ook niks vinden waar ik het niet mee eens kan zijn :j
Op dit moment heb ik paarden waar ik niet voor moet betalen. Misschien omdat het paard met een peesblessure loopt en de rest nog niet thuis staat, misschien omdat ze eigenaren zelf niet zoveel tijd hebben of misschien wel gewoon omdat ze het leuk vinden om iemand te plezieren.
Maar als ik straks mag rijden en alles mag doen wat ik wil, vind ik een bijdrage niet meer dan logisch.
Overigens heb ik voor mezelf wel een limiet van 50 euro, maar dat is gewoon het geld wat ik kán spenderen per maand aan het paardrijden.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 15:29

Moderatoropmerking:
Twee keer mod-opmerking in héél korte tijd: vanaf nu géén persoonlijke opmerkingen meer, anders komt er hier een slotje

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 16:08

Mij maakt het eerlijk gezegd niet bijster veel uit, mits het hele zaakie inderdaad in balans is... Tijdje een paard verzorgd bij een fokker, zou gaan betalen op het moment dat ik zou gaan rijden (ze moest nog beleerd/ingereden worden). Vond ik een heel eerlijke deal :) Heb zelf eigenlijk nooit hoeven betalen voor een verzorgpaardje, en vond dat uiteraard helemaal prima, maar kan me heel goed voorstellen dat een eigenaar graag een bijdrage in de kosten wil..

Fredlover10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 20:35

Wat dacht je van geen bijdrage? Ik vind persoonlijk een bijdrage vragen om iemands paard te verzorgen echt werkelijk beláchelijk. Je haalt iemand anders juist uit de problemen door je eigen vrije tijd in andermans paard te steken, en dan er ook nog voor te betalen? :o

Horsier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 11:25

Ik vraag zelf ook een bijdrage aan een bijrijder. Er is bij ons een binnenbak, vewarmde kantine, grote buitenbak en er hoeven geen klusjes gedaan te worden zoals mesten en voeren. Ik vraag daar € 6,- per keer voor. Dat is dus bij drie keer per week rijden € 72,- per maand. Ik vind dat niet veel aangezien ik per maand veel meer kwijt ben. Maar ik merk wel dat anderen dat veel vinden aangezien ik al twee maanden op zoek ben maar nog niemand gevonden heb die dat wil betalen en waar het ook mee klikt met mijn pony

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 12:30

Fredlover10 schreef:
Wat dacht je van geen bijdrage? Ik vind persoonlijk een bijdrage vragen om iemands paard te verzorgen echt werkelijk beláchelijk. Je haalt iemand anders juist uit de problemen door je eigen vrije tijd in andermans paard te steken, en dan er ook nog voor te betalen? :o

je haalt de woorden uit mn mond , ik ben het hier helemaal mee eens .

ccm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 15:15

Ik verzorg zelf ook 2 paarden. De eigenaren hebben een eigen (buiten)bak met verlichting en ik kan volledig mijn eigen gang gaan. Ik betaal maar 10,- per maand. Ik begreep eerst nooit waarom er een bijdrage gevraagd werd omdat ik zelf vind dat je ook een dienst verleend aan diegene, maar naarmate ik ouder wordt heb ik ook door dat alles duurder wordt. Soms zie ik op bijv. marktplaats echt prijzen staan van 175,- per maand en dan mag je 2 keer komen, sorry dat vind ik absurd, dat is misschien 2/3 van de meeste stallingen.

Roxy_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:35

eigenlijk vind ik dat je niets moet betalen, je moet er immers al heen fietsen of met de bus, dat kost geld, ook doe je een paard voor iemand omdat die gene geen tijd heeft. maar als je dan toch wat moet betalen zou ik 15 per maand doen

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 11:56

Ik vind €100,- per maand een mooi bedrag.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 12:12

Fredlover10 schreef:

Ja het is ook werkelijk een straf dat je op iemands paard mag rijden. Als dat zo erg zou zijn om je vrije tijd erin te steken waarom doe je het dan? Bedoel ik niet aanvallend maar je doet nu net of je moet. En er is helemaal geen moet. Het is je eigen hobby en je wil daar je tijd aan geven.

Ligt eraan wat je te bieden hebt vind ik. Sta je op een super de luxe pensionstal waar alles gedaan wordt er waar alles aanwezig is vind ik het best normaal om wat bij te dragen. Denk dat zo'n 25-50 euro vrij redelijk is als je iemand helemaal vrij laat en ze voor de rest alleen het rijden laat doen. Dus geen overige klusjes.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 16:53

Suzanne_18 schreef:
Vindt je dan ook dat je geld toe moet krijgen als je op de manege paard gaat rijden? Daar betaal je toch ook voor?

Dit is al een behoorlijke tijd terug, maar ik vind het een heel goed punt :D Nog nooit zo over na gedacht, maar vind dat je helemaal gelijk heb ;)

Suzanne556

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 18:51

Ik hoef helemaal niks te betalen! :D Ik doe het paard de hele week en ik mag alles doen wat ik wil :P Hij blij dat z'n paard wordt gedaan, ik blij dat ik het paard mag doen.. wat wil je nog meer? :P

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 21:16

ik betaal ook niets en de eigenaar vind dit helemaal niet erg want ze rijd zelf nooit, naja 1x per maand.
dus ze is allang al blij dat ik het voor haar wil doen

1031717

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 11:13

Ik persoonlijk vind dit een duidelijk verzorgers topic.
Ik denk dat eigenaren en verzorgers er onderling uit moeten komen op het moment dat het zover is.
In totaal plaatje ben ik het dus totaal eens met suzanne_18.
Waarschijnlijk omdat ik zelf ook 4 paarden heb staan en daarnaast een 40 urige baan heb. Maar ik heb nu ik merk niet genoeg tijd te hebben voor alle 4 hoop ik een geweldige verzorger gevonden die zelf ook helemaal gek is op het ras wat wij fokken.
Nu hoeft zij geen bijdrage te betalen maar ik vraag wel of ze wil helpen in de verzorging en opleiding van een specifiek paard.
Als die geheel is opgeleid wordt het een ander verhaal.

De rode draad in dit topic is denk ik het meningsverschil tussen de verzorgers en eigenaren die altijd zal blijven.
De eigenaren vinden dat ze hun paarden niet houden en betalen voor de verzorgers en de verzorgers vinden dat de eigenaren meer geholpen zijn met hun hulp.

Daarnaast ben ik als eigenaar zeker geen filantropische instelling die gezellig een hoop paarden gaat houden zodat anderen voor niks kunnen rijden.. De houding van bepaalde personen kan ik dan ook niet inkomen. Immers voor niks gaat de zon op.. Een kleine bijdrage is helemaal niet raar.. Totale kosten van een paard moeten betalen vind ik ook te gek worden.

Ik betaalde zelf vroeger 50 euro voor 3 dagen in de week.

DaisyLennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 16:09

Ik ben niet van de bijdrage's maar ik vind 25 euro redelijk

Anoukloves_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 17:22

Ik zeg geen bedrag! De eigenaar moet blij zijn dat iemand de zorg op zich wilt nemen.

Enja wilt hij/zij toch een bedrag, dan vind ik 20 euro per maand wel het maximale. :)

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 21:50

Ik lijk wel gek.... dik 300 Euro vaste kosten per maand, dat zijn pas dure ritjes! En dan nog zelf mesten ook en al die was en onderhoud van het tuig.
Ik kan maar beter gratis gaan verzorgen.

Ik vraag een kleine bijdrage en als het niks mag kosten, ga dan vooral rondjes rijden op een stalen ros. Vreet niks, kost niks.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 12:08

Anata schreef:
Hallo!
Wat vinden jullie een normaal bedrag om te vragen aan iemand die je paard 3x per week mag rijden/verzorgen?
Groetjes!

Hangt af van het paard: hoe het klikt, hoeveel talent het heeft en wat je er mee kan en mag...
Hangt af van de stal waar het dier staat: hoe luxe is het? hoeveel verzorging komt er bij kijken, of is het alleen poetsen en rijden? Wat zijn de stallingskosten? (maximum wat ik er voor over zou hebben is 3/7 van de stallingskoste, maar dan moeten het paard en de omstandigheden wel in orde zijn)

Dus stel het is een leuk sportpaard waar ik alles mee mag, dagen in overleg, en de stal is een keurig nette volpensionstal met goede buitenbak, binnenbak en nette wei en stallen etc. En de stallingskosten zijn bijvoorbeeld 210 euro, dan zou ik zo'n 90 a 100 euro maximaal in de maand bij willen dragen. Liefst natuurlijk minder, of helemaal gratis, maar meer, dan zou ik bedanken.

Liever dan betalen voor een paard op een pensionstal met alleen buitenbak ergens anders, zou ik aanbieden dat het dier goedkoop bij mij aan huis in pension mag staan in ruil dat ik het paard mag rijden en we de verzorging verdelen...
Of, als ik het paard helemaal tot mijn beschikking zou krijgen, dat het in bruikleen hier komt te staan.
Een paard aan huis kost mij minder dan 100 euro per maand aan onderhoudskosten en ik heb er geen reistijd voor...

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 12:13

saffire schreef:
mmm...
kijk vind dat bijdrage gedoe dus egt onzin.
als de eigenaar niet kan rijden , moete hun jou betale dat is dan nog redelijker
niet dat ik dat zou willen ;)

een paard hoeft niet gereden te worden, kan ook prima de rest van zijn leven in de wei staan te niksen hoor...
ik betaal alleen iemand die mijn paard echt kan verbeteren zodat ik er zelf net zo veel of meer aan heb als wanneer ik les zou nemen.

Mijn merrie heeft net 3 maanden vakantie gehad. Ik had iemand die haar voor me door zou trainen maar dat lukte niet vanwege het weer en nu heeft ze een blessure. Ik heb niet zoiets van ik moet nu snel iemand anders zoeken. ben nu wat begonnen met longeren en 1 van ons beiden zal haar met een aantal weken misschien wel weer onder het zadel oppakken, maar ik ga echt niet iemand betalen om mijn merrie te rijden, of iemand gratis vragen, die haar niet kan verbeteren... Dan liever langer vakantie en dat ik haar zelf weer op kan pakken en sneller weer op ons oude niveau heb...