Suzanne_18 schreef:Gini: Wat jij in 1,2 en 3 zegt is min of meer ook wat ik zeg, al verschillen we dan in mening over de grootte van de bijdrage. In geval van een bijdrage huur je eigenlijk het paard voor een bepaald aantal dagen in de maand. Op die dagen is het jou paard en mag je er mee doen wat jij wil binnen de afgesproken grenzen.
Saffire: Ik heb echt maar een zinnig antwoord op je reactie, of eigenlijk een vraag... Wat is de afmeting van het bord dat je voor je hoofd hebt? Heb je enig inlevings voormogen of gevoel voor redelijkheid, want dat kan ik in je laatste reactie echt niet terug vinden. Je hebt het eerder gehad over geven en nemen en wanneer dat uit ballans is dat daar een tegen prestatie tegenover moet staan. Jij rijd een paard in voor iemand en daar krijg je geld voor. De boel is in evenwicht... Iemand zoekt een verzorgster en dat ben jij. Je doet de klusjes en rijd het paard. Jij blij, eigenaar blij. De boel is in evenwicht... Jij krijgt de kans een geweldig beest te rijden en zelf als amazone te groeien. Je mag er alles mee en je hoeft niet eens te mesten. De boel is uit evenwicht, je neemt in verhouding meer dan dat je geeft... En je was zo voor het geven en het nemen!! Hmmm... Typisch dat je daar alleen voor bent als het in jou voordeel is. In deze wereld wordt dat meten met 2 maten genoemd. En voordat je de beerput weer opentrekt over mijn voor jou snijdende reacties, lees die van jezelf nog even na...
Er zijn idd mensen die van hun bijrijder geen bijdrage verwachten, helemaal leuk als je zo'n plek treft, maar dat maak nog niet dat eigenaren die dat wel doen onbeschoft zijn om het maar even in jou bewoording te zeggen.
en ik heb maar een vraag voor jou wat is de hoogte van jou ego
en ik denk niet alleen in mijn voordeel jij leest verkeerd
...
Heb zelf eigenlijk nooit hoeven betalen voor een verzorgpaardje, en vond dat uiteraard helemaal prima, maar kan me heel goed voorstellen dat een eigenaar graag een bijdrage in de kosten wil..
Nog nooit zo over na gedacht, maar vind dat je helemaal gelijk heb
Hij blij dat z'n paard wordt gedaan, ik blij dat ik het paard mag doen.. wat wil je nog meer?