Is dit vervelend voor mijn nieuwe bijrijdster?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 20:57

Net zoals de rest zegt, graag juist :D

Ben ook als penny begonnen bij mijn vz pony's, de eigenaar is er vaak bij, heb er heeeel veeeeel van geleerd :D

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 11:10

Als bijrijdster lijkt me dit ideaal,
Ik denk wel dat ze de indruk krijgt van; De eigenaresse probeert me te steunen.
Lijkt me een fijn gevoel en ook wat meer zekerheid voor bijde partijen :j .

Dus ik denk dat je wel goed gehandeld hebt!

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 15:44

Je kan ook met wat ze moet weten over het voeren, hoeveel en wat op een papier zetten en alle verdere informatie die ze nodig zou hebben. Ook voor het rijden, met wondjes, hoefsmit en verdere informatie. De geef je aan haar of hang je op stal.

Maaike_Ma

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 15:47

en wat zei ze erop?

xJess

Re: Is dit vervelend voor mijn nieuwe bijrijdster?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 17:21

Ik heb zelf ook een verzorgpaardje en ben 14 jaar, dus weet ook neit zo super veel. En vraag ook altijd alles maar na bij de eigenaresse voor de zekerheid. Maar al zou ik dat meisje zijn zou ik het niet erg om zo'n boek te krijgen. Is toch juist heel aardig en ook super leerzaam:D

mandyrakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 10:30

Ik zou gewoon nog de eerst paard keren met der mee gaan.
dan doe je net of je er zelf niet bent en laat je haar gewoon der gang gaan.
als ze op een gegeven moment door krijgt hoe het werkt, kan ze het alleen!

Joketjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 12:16

Moest ik als bijrijdster zo'n boek krijgen zou ik juist blij zijn ;)
Ik hou van Paardenboeken lezen.. Ookal gaat het over dingen die ik al weet.. Er zijn namelijk verschillende meningen over dingen enz..
Het boek zeker geven dus :D

nnicolex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 22:07

Ik ben zelf bijrijdster, en als er iets is, dan bel of sms ik ook, gewoon omdat ik in het begin ook alleen maar manege ervaring had en nu nog steeds om het voor de zekerheid te weten of te melden, ik schrijf het ook altijd op in het boek dat bij ons op stal ligt.
Ik weet inmiddels wel hoe ik een wondje oid moet behandelen, heb in de tijd dat we op deze stal staan genoeg meegemaakt met flinke wonden van andere paarden, maar ik bel altijd even voor de zekerheid!
Op stal hangt ook een a4tje met wat de andere moeten eten, en wat erbij moet, inmiddels weet ik dat ook wel maar het is altijd handig!

Dus zo'n boek kan echt geen kwaad, maar breng het op een goede manier!

dreamingaway

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 19:21

ik zou het gewoon eerlijk zeggen dat ze nog veel te leren heeft, maar ook dat je haar graag wil houden en ook waarom. tuurlijk iedereen kan nog wat leren hoe oud dan ook.

en dan kan je gerust vragen of ze dat boek wil meenemen omdat er goede tips en informatie in staat. ik denk niet dat ze het erg zal vinden, en juist leuk omdat jij dan laat zien dat je haar wil helpen en dingen wil leren.

en als jullie samen nog een keer afspreken om het nog samen te doen pakt ze het vast ook goed en snel op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 19:33

ik zou haar toch het basisboekje geven.
Altijd handig, en als ze zegt dat het niet nodig is, dan moet je misschien haar '' een basisles over het boekje geven..?

ccm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 15:21

Ik vind het wel erg prettig dat ze eerst heeft opgebeld voordat ze zelf heeft gehandeld. De meeste meiden proberen het toch in eigen handen te nemen en je mag hier dus blij mee zijn! Ik zou haar lekker dat boek geven, ik denk dat ze het meer opvat als een leuk cadeau! Je kan er eventueel wel bijzeggen dat er interessante dingen over paarden in staan en dat er een aantal tips in staan die ze misschien goed kan gebruiken! Succes ermee!

biesbas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 16:56

Geven, maar er wel eerlijk zijn. :)

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 19:57

Ik zou het alleen heel fijn vinden! (Ben best onzeker of ik dingen wel goed doe enzo, dan weet ik het teminste zeker ;))
Of ik zou het op stal leggen zodat je het altijd kan checken.
;)

Roxy_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:28

ik zou het als een soort steuntje en kadootje geven, dan zeg je erbij, dat ze dan meer zelf kan doen ;)

Barb46

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 17:16

Ik vind dat je dat boek best aan haar kan geven hoor. Daar leert ze toch van? Ze gaat in ieder geval wel goed met je paard om. Dat ze je dan steeds belt of smst is misschien vervelend, maar voor haar is het natuurlijk ook allemaal nieuw. Dus dan kan ze maar beter 1x te vaak bellen/smsen dan 1x te weinig

Merel10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 18:35

Barb46 schreef:
Ik vind dat je dat boek best aan haar kan geven hoor. Daar leert ze toch van? Ze gaat in ieder geval wel goed met je paard om. Dat ze je dan steeds belt of smst is misschien vervelend, maar voor haar is het natuurlijk ook allemaal nieuw. Dus dan kan ze maar beter 1x te vaak bellen/smsen dan 1x te weinig

daar ben ik het mee eens ;)

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 22:46

Ik zou het super leuk vinden als mijn eigenaresse dat mij zou geven om door te lezen als ze dus leergierig is zoals je zegt leest ze dat boek graag door zodat zei er ook van kan leren

xTamay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 13:58

Geloof me, als er iets is en je weet het niet zeker.. wees blij dat ze dan niet gaat rommelen ofzow:P het is soms beter om te vragen. ik zou gewoon een lijstje maken met dingen die vaak voorkomen ofzow bijv. een papiertje met dingen over hoeven enz als er iets gebeurd kan ze dan kijken op een van de lijstje(lciht eraan of er iets met de benen zijn ofzow) Das een reden want okal leen je dat boekje uit.. niet iedereen onthoud alles of je kan dat boekje daar laten liggen :)

__Kirsten__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 15:42

Ik heb toen ik aller eerste bijrijdpaard kreeg zo'n 6/7 jaar geleden ook zo'n boek gehad.
ik heb er onzettend veel aangehad, en gebreuk hem nog steets al ik ergens over twijfel.

nandolufyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 15:48

Ik zou het gewoon doen, meer info is nooit weg. Ikzelf ben verzorgster en spit alle boeken door, vind ik alleen maar interessant.

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 12:30

Ik zou haar dat boek wel eens lenen. Zou het zelf ook fijn vinden moest de eigenaar van mijn vz-knollies me een boek geven over iets waar ik niet voldoende ervaring mee/kennis over heb.. :o

DaisyLennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 16:23

Ik zou het uitleggen en het boek geven

Anoukloves_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 17:17

Ik zou het niet doen, het lijkt me juist goed dat ze het voor de zekerheid vraagt. En het is toch fijn dat ze jou verteld over zn hoef?

Maar aan de andere kant. Je kunt het wel doen en dat je er wel bij zegt dat je vind dat zij het goed doet. Anders krijgt ze misschien het gevoel dat ze het niet goed doet. :)