Ahhh... bijrijdster-frustraties!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 19:42

Gnagna schreef ik moeiteloos :') *Voelt zich gelijk erg stom _O- *

Tallout

Re: Ahhh... bijrijdster-frustraties!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 19:44

@ Kelcy, da's ook niet netjes. Stel de eigenaresse van mijn bijrijdpaard gaat op vakantie en ik ben toch 'bang' dan doe ik op z'n minst longeren en laat ik dat weten... Ook zomaar iemand anders op d'r paard laten zou ik ook niet doen.. Maar dat zeg ik, twisted minds :+

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 20:06

Ik herken het helemaal. Heb ook veel bijrijdsters ellende achter de rug. De meeste kwamen gewoon niet meer opdagen. Sommige laten gewoon niets meer van zich horen. Of ze hebben ineens geen tijd, terwijl ze nog niet geweest waren, waarom reageer je dan op de advertentie? Of ergens last van. Ik vind het vooral onbeschoft als je zegt dat je het helemaal ziet zitten en dan vervolgens niets meer laten horen. Ik ga er dan ook niet achteraan lopen en bellen of ze aub willen komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 20:10

ZusJacobs: Ik heb dat ook heel vaak.. dan ben je er met je hoofd niet helemaal bij. :D

Tinka: Weet jij wél waarom ze ineens niet meer kwamen opdagen of niks van zich lieten horen?
Ik weet dat namelijk niet...
Nee, ik heb nu 2 mailtjes naar dat 'geschikte' meisje gestuurd... in de laatste alleen gezet dat ik het fijn zou vinden als ze even zou reageren.

SWP

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 20:16

Nou Tineke, ik heb wel een heel braaf makkelijk paardje, en er werd me een paar maanden geleden via via gevraagd of er een autistisch kind van 9 jaar op mocht rijden, kind zou helemaal weg zijn van paarden, zijn moeder heeft jaren een eigen paard gehad, manege was te druk voor dit kind. Oke ik toegestemd en ook mee gegaan, was leuk en gezellig, daarna.... nooit meer iets gehoord.
Paar weken geleden via via een vrouwtje zat tegen overspannen aan want moeder van 1 kindje met adhd en een ander kindje autistisch, wilde graag 1 uurtje per week voor haar zelf lekker tutten met een paard, bla bla.
Ik zei nou ik zal er over denken, ik ben niet op zoek naar een bijrijdster of hulp.
Toch maar ja gezegd met de gedachte mijn Sannatje is zo braaf, en ze kan zo iemand een uurtje plezier bieden per week.
Ik gezegd dat diegene mijn emailadres mocht doorgeven aan die moeder... nooit wat gehoord.
Conclusie: deze mensen vragen het zelf, heb het niet over geld gehad, paardje is makkelijk, en zelfs hun hebben het af laten weten.
Je moet als eigenaar en/of als bijrijdster ook een beetje geluk hebben voor "een goeie".
Geduld en dan zal het vast een keer komen, want ook in dit topic lees je het weer: ze zijn er wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 20:22

Nou, wat raar! Stel je je zo open voor een kindje met speciale behoeftes en word je zo behandeld.
Echt onbegrijpelijk.
Ja, ze zijn er inderdaad wel. :j en daarom hou ik hoop.
En de mensen die op zo'n verkeerde manier met mensen omgaan, zijn onze paarden gewoon niet waard.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 20:29

goede bijrijdsters zijn zeldzaam. Ik heb er een gevonden en zij blijft hopelijk nog lang (is er al 2,5 jaar)

Maar zo fijn om iemand te vinden die betrouwbaar is, tijd in je paardje stopt en geen gekke dingen doet!

Succes, jij vindt vast ook diegene!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 21:16

Zo, weer een mailtje hoor.
Weer niet geschikt.
Gaat ze vragen waar ik woon en waar Bonny staat. Terwijl er duidelijk staat dat Bonny bij mij thuis staat in Lunteren.
En daarbij vroeg ik minimaal 16+ vanwege verantwoordelijkheden en rijervaring, krijg ik een 12jarige.
Kan ze alleen op dagen waarvan ik dus heb gezegd liever niet.
Jaa.... gaat goed :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 21:43

Rakni: Ik hoop het. :j

MelanieB: Ja, ik heb ook veel van die mailtjes gehad...
Dan denk ik; lees eerst eens goed!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 21:48

Ja echt.
Ik ga er ook niet eens op in, eerst maar eens goed leren lezen.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 21:59

Ik zit ook wel eens te denken aan een bijrijdster/verzorgster. Ik heb nu ook al weer 3 weken niet gereden. Ik ben er wel 2 x per dag, doe ze naar buiten, mest de stal zelf e.d.,maar kom dan niet meer aan rijden toe, vooral met dit weer.
Maar ik ben vrij perfectionistisch, met de stal uitmesten vrij precies en kan moeilijk dingen uit handen geven. Dus ik ben bang dat ik iemand dan op de vingers ga kijken of ga controleren (ja ik ken mezelf :D )

Dan moet ik dus iemand vinden waar het echt mee klikt, heel moeilijk hoor....

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 22:04

Ik weet ook niet waarom ze niet meer op komen dagen. Ik heb een paar keer gehad dat iemand 1 keer geweest wat en snel weer zou komen, ze had nog niet gereden. En vervolgens hoor ik niets meer van ze. Ik vraag er geen geld voor, ze mogen alles met de paarden doen en ze hoeven niet uit te mesten ed. Vroeger zou ik hartstikke blij geweest zijn met zo´n kans.

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 22:24

Ik schrik hier gewoon van, hoe mensen kunnen reageren..
Ik werd een 1,5 geleden gevraagd als verzorgster, wezne kijken en meteen een superklik! Hoefde niks te betalen alleen de lessen, want ze wilden wel het liefst dat ik ging lessen. :)
Nou ik was in de 7e hemel, snap niet dat mensen zoiets kunnen afwijzen?
Je moet heel erg geluk hebben als je zon paardje alsKim krijgt aangebodne voor zo weinig.
Ik besef nu ook dat ik heeeeel erg in mijn handjes mag knijpen met Goldie, en als ik dichtbij zou wonen, en ik zou het aankunnen qua grootte enzo, zo ik het met alle liefde voor je doen.
Erg rot voor je dat het elke keer zo moet gaan!

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 22:54

Komt me harstikke bekend voor ! Vind het ook altijd een drama, een verzorgster zoeken.
Joy heeft echt consequentie nodig, en dat kan je de eerste keer natuurlijk moeilijk geven.
Als ze een tik nodig heb, geef je die gewoon niet gauw op een nieuw paard. Maar zolang de
gene die erop rijd niet consequent is, is het rijden ook niet leuk in de bak omdat ze dan echt
niet voorwaarts loopt. Had ik eindelijk een super leuke meid waar ik het top mee kan vinden
en goed kon rijden. Stopte ze na nog niet eens een maand omdat haar oude paard (ze betaalde
de helft v.d. stalling dus kon als haar eigen beschouwen) terug kwam. Ik weer verder zoeken. Heb
3 maanden zonder gezeten. Kreeg ook alleen maar berichtjes van mensen die of 1 a 2 jaar niet hadden
gereden, of meisjes die 12 waren en 'al in de gevorderde les' reden. Nu had ik ook een berichtje gehad
van een meisje van 14. Ze vertelde dat ze ook paarden had ingereden. Nou ik had niemand meer die kwam
kijken dus dacht ach, waarom niet. Uiteindelijk was ze echt goed en was het de eerste die haar aan de teugel
kreeg ! En het was echt niet zagen enzo. Ze reed netjes en gaat echt uren poetsen! Echt een topmeid voor Joy!
Ze mag alleen niet naar buiten met haar omdat Joy dan gewoon te sterk is en dan naar stal terug kan rennen.

Lang verhaal is het geworden. :o Maar ik begrijp hoe moeilijk het is om een verzorgster te zoeken!

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 22:57

@ Minjon, dat gevoel kreeg ik nou ook. Ik mag alles & niets moet. Hoef niet eens uit te mesten (maar als ik kom en het is nog niet gedaan, doe ik het toch maar :o), hoef niets te betalen en mag alles doen (in overleg). Lessen doe ik ook & de eigenaresse had zelfs nog mijn eerste les betaald :oo. Ik mag ook wel flink in m'n handjes knijpen :j.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 22:59

Nou, breek me de bek niet open. :x
Een advertentie plaats ik nooit meer op Marktplaats: wat daar allemaal op af kwam!
Duidelijk vermeld: 16 +, wat er verwacht wordt, wat ze kunnen verwachten.
En dan toch 12-jarigen die zeggen dat ze wel 16 lijken, meiden die maar 1 uurtje kunnen, of ik de strippenkaart wilde vergoeden, of vriendinnetjes er ook op mochten rijden, of ik met setjes reed, dat waren toch wel de hoogtepunten. Dieptepunten eerder.

Uiteindelijk heb je dan iemand gevonden, komen ze niet meer opdagen zonder bericht, doen de afgesproken dingen niet zodat je zelf dubbel werk hebt daarna, knippen/scheren toch haren af terwijl dat verboden is, vergeten om voer klaar te zetten zodat je nog eerst naar stal moet en te laat komt op je werk, blijken buiten rond te crossen zonder cap ipv de afgesproken bakritjes en dat soort ongein.
Momenteel heb ik weer een bijrijdster waar het echt goed mee klikt, vooral met Tom! Via bokt. *D
Komt gewoon op d'r scooter met sneeuw, ook al kan er niet gereden worden, komt doodziek toch naar Tom en springt vanuit de auto terug van vakantie direct op d'r scooter, want ze wil naar Tom. 8-)

Dus: zoekt, en gij zult vinden!
Ze zijn er wel, maar soms duurt het gewoon even.
Komt goed, zeker weten! :(:)

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 23:02

Ik snap niet hoe ze zulke dingen zonder overleg kunnen doen. Ik snap het gewoon écht niet :n.
Ik zou het niet eens durfen :=. Het ergste wat ik gedaan heb zonder eerst te vragen of t OK was, was toen een van d'r paarden een flinke wond had het schoonmaken en ontsmetten om vervolgens te bellen dat ik het gedaan had :Y). Ben ik nou zo'n braaf dingetje of is de rest gewoon raar? :x

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 23:07

KoudbloedKim schreef:
Corinepgek: Erg vreemd, al die situaties.
Ik denk dat je een aanbod toch met beide handen aan moet grijpen, tenzij het echt niet klikt.
Citaat:
Laatste verzorgpaard zag ik op marktplaats staan, stond een lelijk beest op de foto's en was nog een merrie ook dus ik moest er eigenlijk niets van hebben, omdat ik nergens anders wat kon vinden toch maar gebeld.
Deze zin vind ik dan weer niet kunnen; er bestaat niet zoiets als een lelijk paard en een merrie kan net zo lief of liever zijn als een hengst of ruin.
Dat ligt aan zoveel verschillende dingen.
Maar ja, ik lees dat je haar gekocht hebt.
Zelf kan ik niet vaker dan 2 of 3 keer naar mijn paard en dat heeft zo zijn redenen.
Dat betekend niet dat ik niet om haar geef of niet graag vaker wil, maar het kan gewoon niet.
Daarom zoek ik wel een bijrijdster.

Ik snap even niet wat je precies bedoeld. Alle paardjes waar ik toen ben wezen kijken had ik graag gaan verzorgen, maar de meeste eigenaren lieten na een proefritje niets meer horen, terwijl ik ze uiteraard wel zelf heb geprobeert te bellen omdat ik graag een leuk verzorgpaard wilde hebben. Met die bruine merrie ben ik toen wel gestopt omdat die gewoon gevaarlijk was, laatste keer dat ik erop gereden heb gooide ze me eraf in het stoppelveld(terwijl we daar al vaak zat hadden gereden zonder problemen, overigens wist de eigenaresse daar ook gewoon vanaf, ik wat crashtest-dummy de eerste keer omdat ze zelf niet durfde) en moest ik naar het ziekenhuis voor een heupfoto, gelukkig niets gebroken maar vind mijn leven wel belangrijk. Dat met die arabier liep al langer niet lekker, en toen gingen ze me ook nog afbellen terwijl we duidelijke afspraken hadden, vond ik niet eerlijk, hun zouden het ook niets vinden als ik 1 dag vantevoren af zou bellen dat ik niet kan komen, gewoon wederzijds goede afspraken kunnen maken en mekaar kunnen vertrouwen.

En dan even op het 2e. Wilde absoluut geen merrie meer rijden door mijn ervaring met die bruine merrie. Dat beest was de ene dag super braaf en de volgende dag schrok ze alleen maar van dingen die de vorige keer ook gewoon op dat terrein waren of ze bokte me er gemeen af. Was dus een beetje generaliserend van mij om dan maar gelijk alle merries uit te sluiten, maarja was echt bang geworden van die andere merrie dus dan doe je toch voorzichtig. Vanaf het eerste moment dat ik op mijn eigen merrie ging zitten(toen ik begon met verzorgen) heb ik haar gelijk vertrouwd. Om onverklaarbare reden heeft ze mij in het verleden er 1 keer afgegooid door herhaaldelijk hoog te bokken tijdens het instappen, daarna nog een lekkere les gereden en ze heeft nooit meer zoiets gedaan. En op de foto's die bij de advertentie stonden zag ze er heel erg lelijk uit. Gelijk toen ik haar voor het eerst in het echt zag vond ik haar wel mooi.

dagmarS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 23:14

het is erg vervelend voor jou dat je geen geschikte bijrijder/ster kan vinden..
maar geloof mij er zijn erg genoeg! kijk gewoon op maneges, wie weet loopt daar wel iemand? bijv in de volwassenen lessen? aangezien je 18+ wil.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 23:24

Volgens mij heb je ze allebei, vervelende bijrijdsters, maar ook vervelende paardeneigenaren(essen).

Ik ben zelf ook een hele tijd opzoek geweest naar een bijrijdsters eerst omdat ik druk met school was en ook om ik nu tijdelijn in het buitenland woon en m'n paard absoluut niet wil verkopen!

Heb er ook meerdere over de vloer gehad, eerste meisje vond 't wel leuk etc. alleen na ze een keer of 3 gekomen was heb ik nog contact met haar opgenomen enzo voor nog een keertje om en kreeg daar niet echt reactie op uiteindelijk is naar buiten gekomen dat ze 't toch niet zo zag zitten, te ver, te druk met school. Dat ik echt iets had van, ja dat had je toch van te voren kunnen weten?

Maargoed, volgend meisje, meisje uit m'n dorp 10 min fietsen, niet ver veel ervaring. Maar 't was echt ronduit een ramp! Mijn altijd zo brave haflingermerrie die nooit een stap verkeerd zet vloog zo'n beetje alle kanten uit! Dus dat werd 'm ook niet.

Nu heb ik uiteindelijk (ofja 2 is niet zoveel :P ) een vriendin van me die m'n haflinger 1 keer per week berijd en m'n shetlander ook verzorgt, voor meer heeft ze helaas geen tijd. Maargoed is niet zo erg, ze staan 24/7 in de wei en worden verder verzorgd door m'n ouders/broertje. En zij is echt een schat van een meid, en voorheen reed ze ook al regelmatig op haar en ik vertrouw haar helemaal met m'n paard. En zelfs toen ze haar pols gebroken had is ze naar m'n paard gegaan samen met haar moeder (die ook rijd) om haar te poetsen! Echt geweldig, dat ik achteraf stijl achteroversloeg want ik heb dan iets van als je je pols gebroken hebt, blijf je lekker thuis! Maar nee hoor, zij kwam! Dus ik ben nu heel tevreden ook al is het 'maar' 1 keer in de week.

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 23:25

Ja wij hebben ook een bijrijdertje voor mijn vriendin haar shetlander,
maar dat meisje wilt alleen maar rijden, en het voor en na poetsen
kan haar echt niks schelen.
en al laat je haar vrij rijden, dan galopeert ze alleen maar,
dan ook nog eens geweldige ouders(niet dus) _O-
in ieder geval succes ;)

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 23:31

Ik ben zelf een verzorgster en rij al ruim 8 jaar bij dezelfde eigenaar, maar ik heb hier ook al wat figuren voorbij zien komen. 1 Verzorgster had mijn verzorgtinker opgejaagd met een vuilniszak, waarna ze door het prikkeldraad is gegleden en met haar been tegen een ijzeren paal aan. Vervolgens heeft ze een handdoek om de wond gewikkeld en is ze gewoon vertrokken zonder iets aan de eigenaar te laten weten. De volgende dag was ze er gewoon weer en was er alleen een vriendin van mij. Die heeft haar even niet al te vriendelijk weg gestuurd. Verder iemand die al gauw stopte omdat ze niet genoeg tijd had. Niet veel later zag ik haar op een dressuurpaard rijden. Waarschijnlijk was een tinker niet goed genoeg voor haar. En verder nog een aantal meiden die denken dat een paard er genoeg aan heeft om 1 keer in de maand te komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 23:32

Setteli: Ik ben ook vrij perfectionistisch, al was dat bij mijn vorige paarden erger.
Bij Kim gaat het bij mij vooral om de beloning.
Kim krijg al zolang ik haar heb een snoepje bij het ophalen uit de paddock, bij het in doen van het bit en de laatste snoepjes krijgt ze als ze weer terug in de paddock staat.
Ik vind het belangrijk dat dat ook door de toekomstige verzorgster/bijrijdster van Kim wordt gedaan, omdat dit een vast iets is.
Kim rekent op die snoepjes en wordt daar rustiger van.
Dom hè, dat ik om zoiets me druk maak. _O-

Tinka: Ik ook.. :j Ik was vroeger al blij als ik alleen al een paard mocht poetsen.
Er is de afgelopen jaren veel veranderd, vooral ook de financiële kant.

Minjon: Ik ben wel eens topics van jou tegen gekomen. :j
Erg fijn dat jij gevonden hebt wat je zocht!

xKimmx:
Klopt helemaal, je gaat niet zomaar voor het eerst op een paard zitten en dan meteen flink aanpakken.
Het is toch het paard van een ander...
Fijn dat ook jij een geschikte bijrijdster hebt gevonden.
Zo zie je maar dat je altijd verrast kunt worden. :j

MarvanTom: Ach, op zich ook wel weer grappig als je die reacties achteraf terug leest. :')
Zie het zo voor me:'Heb jij ook setjes voor je paard? Anders wil ik er niet op rijden!' O:)

Het tweede deel van je berichtje is minder grappig inderdaad.
Weet jij wel waarom ze bij jou ineens wegbleven zonder iets te zeggen?
Gelukkig heb jij een goede bijrijdster gevonden, geeft iets meer hoop. :j

Corinepgek: Ik bedoel dat jou zin van: "Het was een lelijk beest en ik moest er niks van hebben." een beetje oppervlakkig is.
In mijn ogen bestaan er geen lelijke paarden. :)
Hoop dat het zo duidelijker is.

DagmarS: Ik wil graag dat ze op basis van mijn advertenties reageren, juist omdat Kim zo moeilijk te beschrijven is. :)
Maar het is op zich wel een goed idee.

Maartje1990: Ja, ik ben het helemaal eens met je eerste zin. :j
Ken genoeg mensen die denken dat ze wel even een slaafje 'in dienst' kunnen nemen die voor ze uitmesten, voeren en poetsen, zodat ze zelf alleen nog maar hoeven op te stappen en na het rijden gelijk het paard weer afgeven aan hun gratis 'groom'. >;)

Ik krijg ook soms reacties dat het te ver is, bijvoorbeeld van een meisje uit Zuidbroek.
Gaat eerst een uur op mijn paard rijden om daarna te zeggen dat het toch te ver fietsen is. |o

Leinearthur: Oeh ja, dat is nog een apart deel; een bijrijdster voor je Shetlander vinden.
De meisjes met genoeg ervaring zijn vaak te groot en de meisjes met de juiste maat zijn vaak te jong/onervaren.
Lijkt me erg lastig.

Ginger18: Ohh, daar kun je zo kwaad om worden! :(
Tja, het is in elk geval erg lastig.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 23:36

je hebt dus echt geen vrienden oid die 'into paarden' zijn die er wel wat in zien?

Ik ben trouwens zelf ook een vervelende verzorgster geweest, 'vroegah' verzorgde ik namelijk 2 shetlanders maar hmm.. beetje van de een op de andere dag niet meer gekomen en ook niks meer laten weten :o dat was bij een ouder echtpaar (opa en oma van vriendin van me) en nouja die man overleed en daar kon ik 't supergoed mee vinden, dus.. vanaf dat moment kwam ik steeds minder... tot ik niet meer kwam... pony's zijn ondertussen verkocht..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 23:41

Mijn beste vriendin gaat elke week mee, maar kan ook niet doordeweeks omdat ze van s'ochtends vroeg tot 6 uur stage loopt en om de week bij haar moeder (lees:ver weg) woont.
Andere vrienden hebben ook een baan of wonen te ver weg. :)

Ik vind wel dat het je 'duty' was om te zeggen dat je niet meer zou komen...