Brainless schreef:@Mirgino
De meeste mensen wordt niks aan verzorging gevraagd (behalve borstelen/opzadelen) op een manege.
Als jij een verzorger hebt die een vast aantal dagen in de week komt om jou te ontlasten (om wat voor reden dan ook), vind ik het raar om er geld voor te vragen.
Zij/hij geeft je paard aandacht (verzorging / rijden) en jij krijgt daarvoor een dagje vrij.
hier kan je over blijven praten maar we hebben daar gewoon andere gedachte over
misschien dat sommige echt de reden hebben van een vrije dag of geen tijd, ik deed het om het geld
en mijn bijrijdsters konden een eigen paard niet betalen en wel een vast bedrag p/m voor 3 dagen,voor ong 100 euro p/m kan je geen eigen paard houden
dus huurde ze de mijne 3 dagen in de week,en dan mochten ze net doen of ze hun was
alleen mesten en voeren hoefde niet dat werd gedaan.
dus alleen plezier van het paard met rijden en tutten,op een manege kan dat meestal niet daarom zochten hun een bijrijd `lease`paard[ is hetzelfde maar heet anders]
en hier in mijn omgeving vinden de mensen het heel normaal om mee te betalen, ze rijden toch op andermans paard.
maar ik vind het super dat er mensen zijn die hun paard gratis ter beschikking stellen,maar ik heb dat nooit gedaan [ zo`n 11 jr betalende bijrijdsters gehad ]