Problemen met verzorgster

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 11:29

wat DENKEN sommige mensen toch?!
je bent maar verzorger hoor, je hoort te luisteren naar de eigenaar en niet andersom!

Je moet ze niet alleen duidelijk maken dat je bepaalde eisen hebt over de verzorging van je pony, maar dat jij verder ook de baas bent en bepaald wat er wel en niet gebeurd.
Ze hebben namelijk gewoon schijt aan je nu. Bij het volgende incident, meteen erop, en bij weer zo'n nonchalante reactie of dat gezeik van die moeder, meteen laten vertrekken. Komop zeg!

xCharlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 12:15

Jeetje, Raar kind hoor. En je hebt helemaal gelijk dat als ze nog een keer iets fout doet met je pony dat ze dan kan vertrekken. Als ik een eigen paard had gehad, en mijn verzorgster zou zo omgaan met mjn pony en me dan ook nog eens een zeur noemen had ik haar allang de deur gewezen.

Ik ga nu niet opeens aan de kant van je verzorgster staan, Dat helemaal niet maar ....
Ik wil ttoch even zeggen dat het mischien als je haar de deur wijst, je dat op een rusitge plek moet doen en er even rustig over praten. Mis. met de moeder erbij, als die zich normaal kan gedragen. Maar als je alleen met haar gaat praten, dus zonder haar moeder, is het verstandig om zelf ook niemand mee te nemen, zeg maar.
Ik ben mis. een beetje jong om dit van aan te nemen. Maar ik ben zelf op een erg vervelende manier, vind ik dan zelf, er op gewezen dat het de laatste maand was dat ik de pony huurde. Terwijl ik me heel erg uit de naad heb gewerkt voor die mensen. En, buiten miscommunicatie, niks ergs verkeerd heb gedaan. Dat is natuurlijk nu bij jou niet zo omdat jouw verzorgster wél dingen verkeerd doet.

Ik stond notabene de stallen uit te mesten. En neen, niet die van mijn verzorgpony, toen mij werd verteld dat ze niet meer verhuurd zou worden. Zonder reden.

Ik wens je veel succes!

RenWaBl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 21:43

Even een update:

RenWaBl schreef:
En ik heb ruzie gehad met de moeder van de verzorgster van Wanda... De verzorgster ging in de bak rijden en die moeder zou proefjes gaan lezen zodat ze kon oefenen. Nou allemaal prima natuurlijk. :)
Belt die moeder mij op (voordat ze kwam) of ik wist of er aankomende weekend nou wedstrijd was of niet. Half uurtje daarna zijn Wanda en Charlotte weg. :? Mijn broertje zei dat zij en haar moeder + haar paard weg waren gereden. ;)
Komen ze om kwart voor 9 (donker dus) terug, moeders op de fiets. Allebei zonder verlichting... :oo
Dus ik vroeg of ze niet in de bak gingen rijden, omdat ze dat zeiden... Nou wat er allemaal gebeurde is te lang, maar die moeder begint me toch tegen me te schreeuwen!! ;( Ik kwam er gewoon niet tussen! :oo Was zelf echt rustig. :) Uiteindelijk niet meer. :oo
Maar nou zei die moeder dus dat ze ermee zouden stoppen en toen zei ik dat ik dat een goed idee vond...
Nou ben ik eens benieuwd wat ze morgen doen, aangezien ze morgen eigenlijk les heeft en nog een aantal spullen van hun hier liggen (cap etc)...

capopjekop

Re: Problemen met verzorgster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 21:52

Pfff nou daar ben je mooi vanaf toch. Al is het natuurlijk niet fijn dat het op deze manier is gebeurd. Ik zou er zelf ook niet blij van worden als ze eerst zeggen in de bak en dan toch naar buiten gaan zonder dit te melden en dan ook nog eens in het donker zonder verlichting.

RenWaBl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 21:54

Ja en normaal hebben ze morgen om half 6 les, dus kwart voor 5 zou ze gaan poetsen. ;( Maar dat betekent dat ik nog niet thuis ben van stage en pap vertikt het dus om tegen ze te zeggen dat ze niet weg mogen met Wanda (als ze dat willen)... ;(

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 21:56

Maar dat merk je toch als ze weg zijn geweest? Dan kun je daarna altijd nog bellen of langsgaan om te zeggen dat je het zat bent :) Nu heb je helemaal een goed punt, want ik denk dat niemand schreeuwende mensen accepteerd. Dat zou voor mij al reden genoeg zijn om met hen te stoppen. Anders blokeer gewoon de trailer :Y)

RenWaBl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 21:57

Haha jaa ik kreeg ook al de tip om halster etc te verstoppen. :P Maar dat is ook een goede!!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 21:59

En verstop de zadels onder je bed :P Dan valt er vast niet veel te rijden.

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 23:23

of verzet Wanda op de verste weide die er is, mss dat ze dan zeker geen zin meer hebben

en op het gerief dat er nog ligt van haar, neem alles, stop het in een plastic zakje, en laat het door de stalbaas overhandigen met de woorden, en nu naar huis, je bent niet welkom meer, heeft vaak effect, en zet op het kastje met jouw gerief een ander slotje dat ze er zeker niet aan kan om mee weg te rijden

RenWaBl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-09 07:43

Haha dat gaat moeilijk want de paarden staan gewoon bij mij thuis en in principe zijn mijn vader en ik de "stalbazen". :P
Maar bedankt voor de tip. :D
Owja in de verste wei: die hebben wij niet echt. ;)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 09:56

Tjonge, wel slap (sorry) van je vader dat die niet ze wil verbieden de pony mee te nemen...
Dan zou ik inderdaad zadel en hoofdstel enz. netjes achter slot en grendel doen en de spullen voor ze klaar leggen met evt. een briefje erbij.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 17:56

Pff wat een snol..
Ik zou onwijs blij zijn als ik zo´n verzorgpaard had waar ik alles mee mocht doen..

RenWaBl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-09 18:22

Haha wat een reacties! :D Ik heb zadel en hoofdstel van allebei de paarden achter slot en grendel gedaan het en halster van de verzorgster-pony ook weggelegd. :)
Maar tot nu toe zijn ze niet langsgeweest. :)

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 22:01

oke :)
maar goed dat je het gedaan hebt.

wie weet valt ze eraf als ze alleen weg gaat, en dan is het nog jouw schuld waarschijnlijk ook.

goede beslissing gemaakt!

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 09:28

Goh ik heb even alle pagina's gelezen.... maar wat moet dat meisje blij met jou zijn dat jij het zo lang met haar+haar moeder uithoudt, Als ik een eigenpaard had met zo een verzorgster ik had ze allang de deur gewezen ondanks dat ik veel geduld heb zo iets pik je toch gewoon niet.

Ik ben zelf maar 15 jaar ik heb al vanaf mijn 9e verzorg paarden heb nu sinds begin dit jaar ook twee geweldige verzorg paarden ik ga hier ook gewoon alleen heen en ik ga ook vaak met de eigenaar samen gezellig rijden. Ik heb tot nog toe geen klachten gehad dat ik iets fout deed zelfs niet toen ik negen was (toen uiteraard onder begeleiding). Maar met de eigenaar van de paarden die ik nu doe kan ik heel goed mee opschieten we moesten zelfs een keer vroeg in de ochtend op wedstrijd toen mocht ik bij hun thuis komen logeren.
als ik niet kan of op vakantie ga meld ik dit ook gewoon bij de eigenaar.

Maar ik hoop voor je dat ze nu lekker weg blijven slim gehandelt door je spullen achter slot en grendel te zetten.

Heel veel succes ermee. ;)

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 09:46

Je kan echt 100 keer beter krijgen, echt waar. ;) Veel mensen zouden door het dolle zijn als ze de dingen mochten doen die ze bij jou mogen! En nog zoveel geduld ook. Sowieso ook nu ik weer je begin post lees, over dat ze niet vond dat ze nog uit moest stappen, dan had ik al gezegt, vind je van niet, zoek je maar een ander. Het is jou paard en het word op jou manier gereden, niet de hare.

RenWaBl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-09 10:44

Bedankt. :)
Maar waar ik nog het meest mee zit: ze snappen mij niet... Ze snappen niet dat het mijn pony is, dus het op mijn manier 'moet'. :? Die moeder denkt ook dat ze alles weet en alles goed doet, dus dat meisje doet precies hetzelfde als die dochter...

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 12:36

Daar moet je je niet druk om maken. Ze snappen het idd niet, maar láát ze zich maar lekker achter de oren krabben.
Deze mensen komen er nog wel achter. Dán gaan ze je waarderen, als ze merken dat ze bij niemand zo veel vrijheid hebben gehad als bij jou!

Helaas, lekker te laat! :P

Anneliees_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 15:20

Ik vind ook dat jij volkomen gelijk hebt hoor. Het is joù pony,
ik vind het dan maar logisch dat dat meisje met je pony om moet gaan zoals jij dat wil.
Ze mag al blij zijn dat ze een verzorgpaardje heeft !

RenWaBl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-09 18:16

Bedankt voor jullie opbeurende berichten! :D

Als haar spullen (cap etc) over een week nog hier liggen, ga ik ze wel weg brengen (naar haar natuurlijk). ;)

suusje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 22:32

hee ik ben 14 en heb zelf eenverzogpony. . eerst 13 km fietsen, 7 stallenuitmesten en dan een uurtje rijden en weer 13 km terug. dat heb ik ervoor over. dat meisje is het volgens mij 'vergeten'hoe blij ze moet zijn met wat zij allemaal mag/kan met jou pony. eerlik gezegd vind ik je een beetje zacht. :o als ik zou zou reageren, of me pony niet goed zou uitstappen, kon ik gelijk vertrekken zonder terug te komen. Gelijk wegsturen die dame en een meisje uit het dorp 'zoeken' die er meer voorover heeft en niet snel zo'n toon zal aanslaan... vertel haar een ker goed de waarheid, en sluit af met: je hoeft niet terug te komen. of zo iets...

danique38

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 19:39

maar snel op zoek naar een andere want dit is echt wel een heel apart portret :(:)

RenWaBl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-09 12:38

Jaa ik heb al 2 andere hele leuke meisjes. :D

Maar de pony waar zij dus op reed, rijd ik nu even, doordat 1 van de meisjes haar pols heeft gebroken. ;) Maar het lijkt wel of de pony veel meer levenlust heeft. :D Ze is veel actiever en fijner met rijden (nu staat ze gewoon stil op 1 kneepje :oo) en ze vind het gewoon veel leuker. :D Kan dit komen doordat haar 'oude' verzorgster weg is, of omdat ze een nieuw vriendinnetje erbij heeft? :) Dit vriendinnetje stond er btw al bij, voordat de verzorgster weg ging. ;)

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 22:26

Ik denk dat het ook wel komt omdat die verzorgster weg is, samen met het feit dat er 2 nieuwe zijn die misschien wat zachter en fijner rijden dan zij.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 23:56

Kan idd zijn dat ze een andere rijstijl heeft, en dat je pony dat fijner vindt, en daar dus positief op reageert ;)