Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anke

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 11:06

Na steeds teleurstellingen vind ik het knap dat jullie nog steeds het opnieuw willen proberen.
Zelf heb ik na 15 jaar de neus ervan vol.
Ik heb 1 fijne verzorgster die 3/4 keer per week komt.
Het leek me fijn om nog 1 of 2 erbij te hebben.
Echter is de moeite en tijd die ik erin stop steeds verspilde moeite.
Dus nu de knoop doorgehakt. De helft wordt verkocht en ik ga zelf lekker genieten. Samen met mijn huidige verzorgster.
Geen mails/gesprekken/afspraken in combinatie met frustratie/irritatie/verspilde tijd meer.
Ik ga weer lekker genieten en niet meer denken aan delen en anderen een mogelijkheid bieden.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 11:16

Hier wordt ik er ook niet goed van, elke keer opnieuw beginnen en iedereen weer helpen en er tijd in stoppen... maar er moet toch wel een keertje iemand tussen zitten die wel past en de afspraken na komt?

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 11:34

Ja dat denk ik ook iedere keer, maar blijkbaar dus niet :( heel frustrerend.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 11:42

Vervelend al die teleurstelling. Ben eigenlijk wel benieuwd naar verzorgers/bijrijders die wel langere tijd gebleven zijn. Wat is het langste dat een verzorger/bijrijder bij jullie paard is blijven komen?

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 11:46

Mijn bijrijder van mijn vorige paard was bij hem tot hij verkocht was dus ongeveer 7 jaar :)

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 11:49

2 maanden..

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 11:49

Ik als verzorgster 5 jaar lang, tot ik er na omstandigheden zelf mee stopte :)

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 11:52

Oja als dat ook mag hihi Voordat ik mijn eigen paarden kreeg heb ik 7,5 jaar lang een verzorgpaard gehad!

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 12:07

Ik rijd mijn verzorgpaardje nu een maand of 3-4. Over ongeveer 1-4 maanden moet ik al met haar stoppen i.v.m het eigen paard. Natuurlijk hartstikke leuk, maar ik baal er ontzettend van dat ik haar dan niet meer zie. Ik kijk er ook ontzettend tegen op om de eigenaar te vertellen dat hij helaas iemand anders moet gaan zoeken. :( Hoe zouden jullie het doen / op welke manier zouden jullie het het liefst te horen krijgen?

elszoekt17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 12:10

Ik ben nu 8 maanden bij mijn verzorgtinker, en de eigenaar van mijn andere verzorgpaard ken ik al 6 jaar van de paarden :)

elszoekt17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 12:12

guusje_h schreef:
Ik rijd mijn verzorgpaardje nu een maand of 3-4. Over ongeveer 1-4 maanden moet ik al met haar stoppen i.v.m het eigen paard. Natuurlijk hartstikke leuk, maar ik baal er ontzettend van dat ik haar dan niet meer zie. Ik kijk er ook ontzettend tegen op om de eigenaar te vertellen dat hij helaas iemand anders moet gaan zoeken. :( Hoe zouden jullie het doen / op welke manier zouden jullie het het liefst te horen krijgen?

Ik zou gewoon met hem op stal afspreken om het te vertellen :)

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 12:25

guusje_h schreef:

Ik zou op stal afspreken, en dan zeggen dat je helaas moet stoppen omdat je een eigen paard krijgt, maar dat je het wel heel leuk had! En misschien ietd van bloemen of een kaartje als bedankje dat je mocht verzorgen!

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 12:40

Die bloemen met kaartje is een leuk idee, dankjewel! :j

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 12:57

Zo 2 hele maanden dat is nogal wat. Wel erg eigenlijk. Hopelijk kom je uiteindelijk een leuke bijrijder tegen die ook blijft plakken.

Heb nu ook al heel wat jaren een eigen paard en daarvoor pony maar heb nog steeds mijn verzorgpaarden. Inmiddels al meer als 16 jaar. Wel raar als je erbij na denkt want ik ken mijn verzorgpaarden stuk voor stuk beter als mijn eigen paard.

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 13:06

guusje_h schreef:
Die bloemen met kaartje is een leuk idee, dankjewel! :j

En zeker op tijd doorgeven, dat zou ik het meest op prijs stellen. Dan heeft de eigenaar de tijd om een nieuw iemand te zoeken.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 14:00

Hmm m'n bijrijder voor mn huidige,van in de dertig jaar, heeft hem plusminus 3 jaar gedaan. Toen had ze geen tijd meer ivm haar kinderen (waarvan er een verzorgpaard heeft een stuk verderop). De huidige bijrijder gaat nu stoppen ivm zwangerschap, die heeft het dan 1,5 jaar gedaan (ook in de dertig) En dan als t goed is een nieuwe nu, en hoop voor lang *\o/*

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 14:31

Toen ik zelf nog verzorgster was heb ik mijn eerste verzorgpony's 5 jaar lang verzorgt. Daarna kwam er een leasepony die ik na zo'n 3 jaar overgekocht heb. Mijn verzorgster is nu zo'n half jaar bezig met mijn pony.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 15:59

Ik ben nog steeds blij met mijn 14 jarige verzorgster :) ze longeert en poetst mijn paard 1x in de week en vindt dit super leuk.

Ze doet het heel netjes en mijn paard vindt haar ook echt leuk.

De dag erna heb ik dan meestal zo'n shiny ge-equistarred paard met gelakte nagels :D mooi toch!

Basilicium

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 17:22

^ Wat leuk en verfrissend om ook even een goed nieuws bericht te lezen! Heerlijk toch, om je paard op zijn paasbest in de wei aan te treffen :)

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 17:29

Ja hè, ik las zoveel negatieve berichten over die jonge meiden.. Vroeger mocht ik ook allerlei pony's en paarden verzorgen (ik was toen 10) en dat is ook altijd goedgegaan. Juist heel leuk als je van de eigenaar 'alles' met je verzorgpaard mag doen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 17:40

Ik heb ook niet alleen maar nare ervaringen met jonge bijrijders hoor, ik heb een hele fijne gehad :). Op een gegeven moment werd het wel te druk met school, dat is wel een nadeel. En mijn paard stond nogal afgelegen, dus ze was ook afhankelijk van vervoer van haar ouders. En dat soort dingen samen maken het ook weer extra lastig :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 17:47

Mag ik hier af en toe mee praten? :o

Ik heb mijn merrie nu ook alweer een tijdje als 'aangeboden' staan op de Boktmarkt en in diverse Facebookgroepen.
Niet zozeer omdat we echt iemand nodig hebben, maar zoals een aantal hier om anderen de kans te geven die ik zelf vroeger ook heb gehad.
Ook ik heb al flink wat ellende gehad met verzorgsters, o.a stelen, liegen en gewoon 2 weken niet op komen dagen (maar zeggen van wel), terwijl ik zelf op dat moment in een rolstoel zat en echt afhankelijk was van haar.
Maar ook een aantal lieve verzorgsters die wel echt te vertrouwen waren en serieus tijd en energie in mijn paard wilden steken.

Vrijdag komt er iemand kijken of het klikt en als dat toch niet zo blijkt te zijn, heb ik nog contact met een andere meid.
Eén jaar jonger dan mijn grens, maar zoals iemand anders ook al zei; de ene 15-jarige is de andere niet. :)

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 18:05

Ik ben ook niet opzoek naar een bijrijder, maar meer inderdaad om anderen de kans te geven. Durf alleen geen advertentie te zetten op boktmarkt haha

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 18:40

Waarom durf je geen advertentie te plaatsen?

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 18:41

Bang dat ik weer verzorgers tegen kom die niet aan de 'eisen' voldoen, daar kom je toch pas later achter (oke sommige dingen kun je van te voren al weten).