Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xxdomiixx

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 20:42

mnkortleve dat kan ik me zeker voorstellen helaas

djoekevantil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 20:56

Celiien schreef:
djoekevantil schreef:
Hoi!
Ik zoek zelf geen bijrijder of iets..
Ik had een advertentie gezet over dat ik verzorgpaard zocht enz..
Word vanavond gebeld door een vrouw die interesse had (:
Zelf ben ik 13 jaar
Maar soms zooo jammer dat mensen bang zijn met deze leeftijd voor penny meisjes , meiden die verslaafd zijn aan alleen rijden , geen tijd nemen , niet zelfstandig kunnen zijn..
Maar ik ben zelf het tegenovergestelde xd
Klinkt beetje eigendunk haha sorry
Maar vind het leuk om alels van jullie te lezen.
Maar probeer is een meisje van 13 uit!
Soms heb je geluk met een heel leuk meisje!

Absoluut niet :+
Ik wil de verantwoording gewoon niet hebben, plus komen jullie 9 van de 10x met die leeftijd met weinig ervaring en de ervaring die er is, is manegerijden en/of rondcrossen op de pony van de buurman.

Ik denk dat jij gewoon andere meisjes heb gezien,
Veel eigenaren ( ook volwassenen) vonden mij gewoon goed. ( sorry als het eigendunk klinkt)
Je moet ons niet onderschatten.
En de manege of crossen vind ik persoonlijk onder pennymeisjes vallen..
Ik snap dat mensen het snel niet nemen door dus die crossers of mangekids met alleen de basis..

djoekevantil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 20:57

xxdomiixx schreef:
Naja is niet echt iets om te bespreken zo. Trauma kan natuurlijk heel breed opgevangen worden, ik merkte gewoon aan mijn paard dat hij minder plezier had, hij werd te intensief gereden, afspraken werden niet nagekomen etc. etc. Duurde gelukkig maar een maandje, maar in die tijd is er echt te veel gebeurd.

Zelf vind ik afspraken nakomen echt bloedirritant ):
Jammer dat het zo was gelopen

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 20:58

Je hoort ook heel vaak: ik heb leren rijden op een verzorgpony. Daar gaan mijn nek haren ook van overeind staan.

Afspraken niet nakomen staat bij mij op 2. Op de eerste plaats staat het welzijn van mijn paard.
Laatst bijgewerkt door xxdomiixx op 05-05-15 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

djoekevantil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 20:59

xxdomiixx schreef:
Vaak denken ze ook dat ze die verantwoordelijkheid wel hebben, dat zeiden die meisjes ook. Maar ondertussen.. Het is niet dat ik jonge meisjes geen kans wil geven, maar dan staat er wel echt wat tegenover.

Ik snap t wel hoor
Enorm risico natuurlijk..

djoekevantil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 20:59

mnkortleve schreef:
Ik heb met van alle leeftijden zat meegemaakt jong en oud ze kunnen er allebei wat van. :+

Dat vind ik nou ook!
*\o/*

djoekevantil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 21:01

xxdomiixx schreef:
Je hoort ook heel vaak: ik heb leren rijden op een verzorgpony. Daar gaan mijn nek haren ook van overeind staan.

Afspraken niet nakomen staat bij mij op 2. Op de eerste plaats staat het welzijn van mijn paard.

Snap ik.
Het gaat erom dat er zorgvuldig met je paard word gedaan.
Hij is immers van jou

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 21:03

Zelfs al is de 13 jarige heel beleefd en voorzichtig met mijn paarden, ik vind een 13jarige per definitie te jong om alleen met een paard aan de gang te gaan. En al helemaal met mijn paard. Als er iets gebeurt ben ik verantwoordelijk, verzekering zal mij als eigenaar van het paard aansprakelijk stellen. Alleen al daarom wil ik iemand van minimaal 18 jaar. dat geeft een stukje zekerheid en dan kan je ook naar jouw verzekering toe onderbouwen dat je niet onverantwoord bezig bent geweest.

Ik heb wel een tijdje een 12 jarige gehad, die mocht dan komen als ik er ook was. Maar uiteindelijk is dat een enorme handenbinder, ze kon niet echt rijden, had alleen manege ervaring en de paarden waren te groot voor haar om fatsoenlijk te poetsen of te zadelen. Bovenop de rug kon ze gewoon niet bij, en mijn paard zijn geen giganten, beide net 1.60m. Dus nee, een 13jarige is het voor mij niet. Gelukkig voor de 13 jarige zijn er adressen waar ze wel die leeftijd laten komen. Maar een 13 jarige is gewoon echt niet te vergelijken met een 18plusser.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 21:06

djoekevantil schreef:
Veel eigenaren ( ook volwassenen) vonden mij gewoon goed. ( sorry als het eigendunk klinkt)
Ik snap dat mensen het snel niet nemen door dus die crossers of mangekids met alleen de basis..

Alleen al het feit dat je blijkbaar 'veel eigenaren' hebt gehad zou voor mij een afknapper zijn. Geeft niet het idee dat je voor langere periode iets op wilt bouwen. Daarbij klink je inderdaad arrogant. Wat trouwens helemaal geen probleem hoeft te zijn als je daadwerkelijk zo goed bent. Wat altijd een beetje zonde is dat mensen met die instelling in 9 van de 10 gevallen niet open staan om te leren en slecht luisteren.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 21:06

djoekevantil schreef:
Celiien schreef:
[
Absoluut niet :+
Ik wil de verantwoording gewoon niet hebben, plus komen jullie 9 van de 10x met die leeftijd met weinig ervaring en de ervaring die er is, is manegerijden en/of rondcrossen op de pony van de buurman.

En, sorry hoor, maar waar heb jij dan wel niet alles geleerd :7 ?
Ook een van de dingen waardoor ik niet snel een <16 jarige zou willen: betweterigheid :+ want zo komt dit nu wel een beetje over :')
Oh en nog een reden, nu we het er toch over hebben: op die leeftijd ben je net op de middelbare school, of ga je erheen. Ik heb geen zin om aan een verzorger voor een jaar (of minder) te beginnen die dan opeens vanwege teveel 'school of huiswerk etc' moet/wil stoppen. Dit gebeurd bij >16 ook, maar ze kunnen het dan toch vaak beter goed inschatten :n

djoekevantil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 21:09

Amable schreef:
Zelfs al is de 13 jarige heel beleefd en voorzichtig met mijn paarden, ik vind een 13jarige per definitie te jong om alleen met een paard aan de gang te gaan. En al helemaal met mijn paard. Als er iets gebeurt ben ik verantwoordelijk, verzekering zal mij als eigenaar van het paard aansprakelijk stellen. Alleen al daarom wil ik iemand van minimaal 18 jaar. dat geeft een stukje zekerheid en dan kan je ook naar jouw verzekering toe onderbouwen dat je niet onverantwoord bezig bent geweest.

Ik heb wel een tijdje een 12 jarige gehad, die mocht dan komen als ik er ook was. Maar uiteindelijk is dat een enorme handenbinder, ze kon niet echt rijden, had alleen manege ervaring en de paarden waren te groot voor haar om fatsoenlijk te poetsen of te zadelen. Bovenop de rug kon ze gewoon niet bij, en mijn paard zijn geen giganten, beide net 1.60m. Dus nee, een 13jarige is het voor mij niet. Gelukkig voor de 13 jarige zijn er adressen waar ze wel die leeftijd laten komen. Maar een 13 jarige is gewoon echt niet te vergelijken met een 18plusser.

In jouw situatie snap ik het hoor!
Ik snap vaak dat er 16 of 18+ staat.
Zoals je al zei verzekering etc.
Of vervoer-rijbewijs
En als je paard echt groot sterk pittig is dan is het beter voor een groter persoon ook en een wat sterkere.
Maar in sommige gevallen is het gewoon wat anders.. Zegmaar.
Iedereen heeft zo zijn plekje
De 16 t/m 18
En de 10 t/m 16
En dat moeten we ook maar zo houden :)

djoekevantil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 21:17

[/quote]
En, sorry hoor, maar waar heb jij dan wel niet alles geleerd :7 ?
Ook een van de dingen waardoor ik niet snel een <16 jarige zou willen: betweterigheid :+ want zo komt dit nu wel een beetje over :')
Oh en nog een reden, nu we het er toch over hebben: op die leeftijd ben je net op de middelbare school, of ga je erheen. Ik heb geen zin om aan een verzorger voor een jaar (of minder) te beginnen die dan opeens vanwege teveel 'school of huiswerk etc' moet/wil stoppen. Dit gebeurd bij >16 ook, maar ze kunnen het dan toch vaak beter goed inschatten :n[/quote]
Sorry als ik betweterig overkom, dat is absoluut niet mijn bedoeling
Ik bedoel, in sommige situaties kan je kijken naar een 13jarige zoals wandelen met pony'tjes ofzo..
En 16+ is voor anderen weer geschikt
Zo heeft ieder zijn plekje
Toch? :)

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 21:30

Als een paard sterk is daar hoef je geen sterk persoon voor te hebben, maar iemand die dingen inziet voor kan zijn en consequent is, al ben je nog zo sterk een paard hou je nooit als het niet wil doen wat jij wil. ;)
Ik zou absoluut geen 13 jarige willen om met mijn ''pony's'' te wandelen ook wandelen met een pony moet je kunnen.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 21:31

13 jarigen moeten gewoon nog teveel leren imo. En ik ben helaas niet degene die ze dat gaat leren :n a. Dat kan ik niet/zoek ik niet in een verzorger, b. Daar heb ik geen tijd voor, C. Daar is pony niet geschikt voor.

djoekevantil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 21:33

mnkortleve schreef:
Als een paard sterk is daar hoef je geen sterk persoon voor te hebben, maar iemand die dingen inziet voor kan zijn en consequent is, al ben je nog zo sterk een paard hou je nooit als het niet wil doen wat jij wil. ;)
Ik zou absoluut geen 13 jarige willen om met mijn ''pony's'' te wandelen ook wandelen met een pony moet je kunnen.

Dat is helemaal waar.
Maar ik probeerde beetje voorbeelden te geven.
Zelf ga ik morgen bij een leasepaarden kijken die 1.52 is en ook die kan schijterig zijn.. ( ik ga het morgen natuurlijk allemaal meemaken)

djoekevantil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 21:34

Maar heel veel succes allemaal met het zoeken van een bijrijdster!!
Uiteindelijk lukt het wel!!
Maar ik ga nu maar.. :P
Anders word t een beetje off-topic..
Probeerde tipje te geven zegmaar :)*

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 23:00

guusje_h schreef:
Voor mij was het altijd balen omdat ik 15 ben en reacties kreeg als 'kom volgend jaar maar terug' :') Heb nu wel een leuk adresje bij een jonge welsh pony waar ik nog veel leer. Nu komt er over een maand of 2-3 een eigen paard dus moet ik zelf opzoek naar een bijrijder. O:)

Gewoon uit interesse bedoel er verder niets mee ben gewoon benieuwd. Maar waarom ga je opzoek naar een bijrijder?

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 23:19

Omdat ik graag andere meiden van mijn leeftijd (lees; 14-15) de kans op een verzorgpaardje wil gunnen. Veel mensen willen graag 16 of 18+. Ik heb de afgelopen 3 maanden enorm veel geleerd van mijn verzorgpaardje en ik zou het leuk vinden om anderen ook die kans te geven. Helemaal omdat er dus zo weinig pony's en paarden beschikbaar zijn voor meiden van 14 en 15.

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 07:42

Ik wens je veel succes, die gedachte Had Ik ook. Bij een kans is het gebleven.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 07:49

guusje_h schreef:
Omdat ik graag andere meiden van mijn leeftijd (lees; 14-15) de kans op een verzorgpaardje wil gunnen. Veel mensen willen graag 16 of 18+. Ik heb de afgelopen 3 maanden enorm veel geleerd van mijn verzorgpaardje en ik zou het leuk vinden om anderen ook die kans te geven. Helemaal omdat er dus zo weinig pony's en paarden beschikbaar zijn voor meiden van 14 en 15.

Guusje let jij op dat het duidelijk blijft dat JIJ de eigenaar bent? Helemaal als jij en je verzorgster bijna even oud zijn (en allebei nog vrij jong). Bedenk (eventueel samen met je ouders) wat je wel en niet goed vindt en zorg dat het duidelijk is dat dit de regels zijn. Het belangrijkste is dat jij straks met plezier naar je pony kan.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 08:11

guusje_h schreef:

Dat is heel lief.
Bedenk wel dat het niet zonder reden is, dat voor jonge meiden er weinig pony's en paarden beschikbaar zijn.
Daarbij denk ik dat het verstandiger is om eerst zelf te gaan genieten en leren op je paardje.
Je zal namelijk al veel gaan leren met je nieuwe paardje.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 08:22

djoekevantil schreef:
Maar heel veel succes allemaal met het zoeken van een bijrijdster!!
Uiteindelijk lukt het wel!!
Maar ik ga nu maar.. :P
Anders word t een beetje off-topic..
Probeerde tipje te geven zegmaar :)*

Je bedoeling is goed.
Alleen komt er duidelijk naar voren waarom je leeftijd een probleem is.
Dat is het gebrek aan ervaring en de daarbij horende realistische blik op wat je wel en niet kan.

Je kan een hoop, maar ook een hoop nog niet.

Je hersenen zijn op jouw leeftijd nog zo ontwikkelt dat ze veel minder gevaar zien en ook vooral met jezelf bezig bent.
Dat heeft een functie.

Het is een fase die ik en anderen ook hebben gehad. Stukje ervaring dus.
Daarbij hebben veel eigenaren het wel eens geprobeerd. (Ik ook)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 09:09

guusje_h schreef:

Dat is erg lief van je. Ik hoop voor je dat je een goede treft.

elszoekt17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 09:50

Ik vind dat bijrijders en verzorgers iets vanaf twee kanten moeten bekijken; wat vind ik ( als verzorgster ) ervan en wat vind de eigenaar ervan. Zelf zou ik, als ik een bijrijder zocht, niet zo snel iemand van mijn leeftijd nemen ( 13 ).

ikzelf heb dan wel het geluk gehad dat ik verzorgpaarden heb gevonden. Mijn allereerste verzorgpaard was van mijn instructrice. Daarna kreeg ik nog een fjord en een shet te verzorgen, waarna ik een tinker ging verzorgen ( die ik nog steeds verzorg en rijd ). Ik rijd overigens ook het nieuwe paard van mijn instructrice in omdat ze zelf zwanger is. Als de tinker ( wat echt mijn maatje is geworden, ik kan het ook ontzettend goed vinden met de eigenaar ) overlijd, zou ik een eigen paard mogen overwegen van mijn ouders. Daarvoor zou ik ( denk ik ) geen bijrijder of verzorgster voor zoeken, tenzij er niemand in mijn vriendenkring zou zijn die paardrijd of paard heeft gereden. :)

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 10:56

Pff ik word er echt gek van. Mijn eerste verzorgster een meisje van 12 was enorm lief, maar echt nog niet toe aan mijn pony dus die heb ik wel netjes aan een andere pony op stal gekoppeld en dat gaat super.

Nu heb ik dus een meid van 23 ouder dan ik zelf maar iedere keer heeft ze smoesjes. Zoals dat ze ze kast sleutel is vergeten. Ze is al vergeten de hooinetten op te hangen, waardoor de paarden de hele nacht zonder eten stonden. En als ik haar les wil geven of helpen ( voor niks ) dan kan ze nooit. Dus ik ging me afvragen wat er nu aan de hand was. Wat bleek nou.. Ze vind mijn pony te spannend en vind het moeilijk om met haar bezig te zijn, en daarom komt ze al twee weken niet terwijl ze wel zegt dat ze komt.. Wat moet ik hier nu mee?

Waarom zou iemand bang moeten zijn? Had van de week weer een meid over de vloer en ook die haakte af omdat ze te wild met haar omging werd mijn pony een beetje druk. Ze is absoluut niet eng of vervelend, maar je moet wel alleen met rust en beleid doen, dan heb je er een geweldige pony aan. Ook bied ik veel vrijheid en gratis les.. Ik snap niet waarom ik niemand kan vinden. Het lijkt wel of mijn pony een gevaar is, terwijl ze juist netjes opgevoed is en op hele kleine hulpen en signalen reageerd.. Vind het echt lastig.

Ik zit eraan te denken om maar geen verzorger meer te zoeken. Echt jammer ik gunde iemand graag een leuke tijd met mijn pony.