Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 19:41

Soms zie je echt van die advertenties voorbij komen, waarvan je denkt....?

Er staat dan in hoeveel jaar ze rijden en dat ze al eens gevallen zijn, en verder niets ... :=

stella2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 19:58

hiero iemand die en verzorger zoekt nou ik geef toe dat is nog niet zo makkelijk maar vroeger zelf een verzorgpony gehad maar gewoon marktplaats en bokt en fb checken elke dag en anders bij mensen met paarden een briefje in de bus gooien of vragen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 20:21

Zelf neus ik rond bij de markt bij bijrijders/verzorgers, puur omdat ik het leuk vindt om te lezen. Maar stiekem erger ik mij aan die advertenties waarbij bijna elke zin met ''ik'' begint of dergelijke. ''Hey ik ben .... en ik ben 15 jaar. ik heb 6 jaar rijervaring en 8 jaar paardervaring. ik kom door weer en wind. ik zal het altijd zeggen als ik niet kan komen'' enz enz enz. Dan vindt ik veel mooier iets van ''Goedendag! Ik ben ...., mijn leeftijd is 15 jaren jong. De ervaringen qua paardengebied die ik heb zijn 6 jaar rij ervaring waarvan 2 bij een particulier. Hiervoor poetste ik ook nog 2 jaar paardjes in de buurt onder de begeleiding van een volwassene. Hoe hard het ook regent, afspraak is afspraak dus ik kom altijd! Wanneer er een keertje iets tussen komt zal dit ruim van tevoren gemeld worden.''

Of die waar ze dus nauwelijks hoofdletters en leestekens gebruiken. Jeetje, soms denk ik dan echt is Nederlands afgeschaft op jouw school? :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 20:49

Daffy02 schreef:
Zelf neus ik rond bij de markt bij bijrijders/verzorgers, puur omdat ik het leuk vindt om te lezen

Daffy02 schreef:
Jeetje, soms denk ik dan echt is Nederlands afgeschaft op jouw school? :=

Ehuh...

Wbt dat ik, ik, ik, hoe moet je dan een zin beginnen? Mijn eigen persoontje, mijzelf? Nee, een 'ik' in een zin is in zulke gevallen de enige optie...

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 20:50

Ik probeerde daarom juist goed op advertentie te letten. Heb m'n tips voor sollicitatiebrief van Nederlands gebruikt :Y)

Dus:
Hallo,
Mijn naam is.....

Is al een goed begin!

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 20:18

Niet altijd @yezzi bijvoorbeeld:

Ik ben 15 jaar jong, en heb veel ervaring in dresssuur. Een springetje maken vind ik ook erg leuk maar het allerleukste vind ik toch wel een rondje door het bos maken. Al mijn rijervaring heb ik opgedaan bij de larense manege, waar ik nu al 8 jaar rij. Mijn lengte is .... En mijn gewicht .....

Ipv

Ik ben 15 jaar oud
Ik heb ervaring in dressuur, klein beetje in springen en ik vind het bos het leukste
Ik heb 8 jaar ervaring op de larense manege
Ik ben ... Lang en ik weeg ....

Om maar even een voorbeeld te noemen
Dit heb ik vroeger zelf ook heel erg veel gedaan maar toen ik naar de eerste ging leerde ik dat al gauw af nu ik het zo ook terug lees vind ik het ook wel een beetje overkomen als een penny meisje ofzo

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 21:58

lienieminie schreef:

Ik ben 15 jaar jong, en heb veel ervaring in dresssuur. Een springetje (sprongetje :)) maken vind ik ook erg leuk maar het allerleukste vind ik toch wel een rondje door het bos maken. Al mijn rijervaring heb ik opgedaan bij de larense manege, waar ik nu al 8 jaar rij. Mijn lengte is .... En mijn gewicht .....

Ipv

Ik ben 15 jaar oud
Ik heb ervaring in dressuur, klein beetje in springen en ik vind het bos het leukste

Ik ben het eens met Yezzi.
de 'ik' word nog steeds gebruikt maar dan op een andere plaats in de zin.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 22:11

Heyhoi allemaal, sorry ben een hele lange tijd weggeweest!

Ff nieuws van hieruit: Ik ben nu al vaak lekker met Tara naar buiten geweest en wat is ze ondeugend! Hahaha. Gelukkig zal ze werkelijk nooit vies bokken of me echt opzettelijk in gevaar brengen.
Bayron loopt ook weer op ijzers en morgen mag ik er als eerste na 4 maanden weer op, lekker rustig in stap beginnen.

In de herfstvakantie heb ik een leuke fotoshoot gepland met beide, zo veel zin in!

Over de advertentie: Ik ben zelf ook niet zo'n fan van de "ik-constructie".

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 22:44

love_horse1 schreef:
lienieminie schreef:

Ik ben 15 jaar jong, en heb veel ervaring in dresssuur. Een springetje (sprongetje :)) maken vind ik ook erg leuk maar het allerleukste vind ik toch wel een rondje door het bos maken. Al mijn rijervaring heb ik opgedaan bij de larense manege, waar ik nu al 8 jaar rij. Mijn lengte is .... En mijn gewicht .....

Ipv

Ik ben 15 jaar oud

Ik ben het eens met Yezzi.
de 'ik' word nog steeds gebruikt maar dan op een andere plaats in de zin.

Idd ik heb even geteld en je gaat van 6 keer ik in je tweede "slechte" stukje naar 5 keer in je eerste stukje. Dus heel veel minder is het niet.
wat je bijv kan doen:

Mijn naam is ......, en ik ben 15 jaar. Ik heb geruime ervaring in dressuur en een beetje in springen, maar in het bos rijden is toch mijn favoriet!
Mijn rijervaring komt voornamelijk van de larense manege (of gewoon manege).
Mijn lengte is 1 meter .. en mijn gewicht .. kilo.

ik heb nu een stukje met 2 leer ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 22:50

Ik vind persoonlijk de "ik-constructie" niet bepaald storend, als je erop gaat letten wel. Als je er gewoon vloeiend doorheen leest, is het niet veel anders dan een advertentie zonder al de "ik ik ik". Maar zonder al dat ge-ik komt de advertentie wel beter over, dat wel :j

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 23:03

Er zit natuurlijk ook een verschil in al het is,
Mijn naam is... ik ben .. jaar oud en ik rijd nu. Ik heball drie arabier hengsten ingereden. En ik hou van pizza.

Is of:
Mijn naam is...
ik ben .. jaar
ik rijd . Jaar
ik heb al drie arabier hengsten ingereden
ik hou van pizza

(Ik weet dat t onzin in maar ik moest ff wat bedenken)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 08:00

Maar heel eerlijk, zouden jullie een bijrijdster afwijzen omdat de advertentie niet tiptop is qua spelling? Ik persoonlijk niet, de spelling heeft imo namelijk niets te maken met hoe goed iemand voor je paard kan zorgen.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 08:15

Het zegt wel wat over de persoon.
Niet de moeite nemen om even spellingcontrole te doen..... en daarbij ook hoe je zelf wil over komen.

De"ik constructie" leest idd wat minder, maar als het bij de leeftijd (12-13 en jonger ) past, dan vind ik het niet storend.
Laatst bijgewerkt door sneeuwpop op 10-10-14 09:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 08:36

Ik heb zomaar het idee dat die 'ik' constructie voor bij de jongere kinderen voorkomt. Dus dan zou je het niet erg vinden, toch?

KimW

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 08:38

Ik heb momenteel 3 paarden die ik doe, dus mooi druk. :D Eentje rijd ik voornamelijk bij, de anderen doe ik echt van alles mee. Ik ging ook op een van de 2 rijden, genaamd Red Nex en dat was de eerste keer dat ik er op ging, ben ik er afgevallen. _/-\o_

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 09:11

Yezzi schreef:
Ik heb zomaar het idee dat die 'ik' constructie voor bij de jongere kinderen voorkomt. Dus dan zou je het niet erg vinden, toch?

Nee, niet zo erg.
Beetje afhankelijk van...
Je kan toch wel merken hoe ver ze zijn in hun ontwikkeling (vinden ze het belangrijk dat ze netjes over komen of zitten ze erg in de ik fase)
Een beetje hulp van ouders vind ik correct, maar moet niet te gek worden.
En kinderen die alles zelf moeten doen heeft voor en nadelen.

Dus het "ik" is niet erg, als je maar merkt dat er verder met zorg aan de advertentie of reactie is gewerkt. Dat er over is nagedacht, zodat ze ook nadenken wanneer ze je pony verzorgen. Dat ze nadenken hoe ze om gaan met de spullen van een ander etc. Dit is ook een stukje opvoeding.

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 15:35

maar idd, als ik een pony zou hebben een een bijrijder zocht zou ik toch wel kiezen voor de advertentie zonder (of met maar een paar ligt er aan watvoor en hoeveel) spelfouten. want hoeveel moeite is het nou om even je advertentie door te lezen of een spellingcontrole over heen te halen? zegt wel weer wat over watvoor persoon je bent.

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 17:01

Oke, nu vind ik dit echt raar, iemand benaderd mij of ik haar paard wil doen, kan helaas pas na 2 weken langskomen en e zegt bel me maar even, heeft ze nu iemand anders, mail dan even ofzo! en ze heeft dus blijkbaar al een week iemand anders!

evengeennaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 18:57

liliekska schreef:
Oke, nu vind ik dit echt raar, iemand benaderd mij of ik haar paard wil doen, kan helaas pas na 2 weken langskomen en e zegt bel me maar even, heeft ze nu iemand anders, mail dan even ofzo! en ze heeft dus blijkbaar al een week iemand anders!

Stuur haar een berichtje dit vind ik zelf niet kunnen als iemand zich er redelijk op verheugd.Zelf heb ik het ook mee gemaakt of had ik echt al een band met een pony en toen werd ik zo vervangen door iemand!

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 19:22

super veel zin in morgen ga morgen kijken bij de les van de eigenaresse ben benieuwd hoe gigi het gaat doen :D

Break_sd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 20:10

Kennen jullie iemand die nog een bijrijder zoekt in Groningen en omgeving?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 20:15

Break_sd schreef:
Kennen jullie iemand die nog een bijrijder zoekt in Groningen en omgeving?

Als Yde/de Punt dichtbij is weet ik misschien wel iemand voor je. ;)

hendrika93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 12:12

ik heb ook lang gezocht op internet en uiteindelijk door hier in de buurt bij mensen die paarden hebben te vragen. een verzorgpaard gevonden. op internet niks gevonden.

Erin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 15:11

Ik kom me hier ook even melden. Ben nu twee jaar actief bezig met het zoeken van een bijrijdpony, briefjes ophangen, mensen vragen, advertenties plaatsten en op advertenties reageren.
Meestal vinden ze mijn leeftijd (13) te jong... :(

Erin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 15:14

sneeuwpop schreef:
Yezzi schreef:

Nee, niet zo erg.
Beetje afhankelijk van...
Je kan toch wel merken hoe ver ze zijn in hun ontwikkeling (vinden ze het belangrijk dat ze netjes over komen of zitten ze erg in de ik fase)
Een beetje hulp van ouders vind ik correct, maar moet niet te gek worden.

Bij mij wordt er juist gedacht dat mijn ouders de advertentie (zo ongeveer) voor mij geschreven hebben, terwijl ze zich er juist geheel buiten houden. Heeft denk ik te maken met het feit dat ik 13 ben, maar al wel een nette advertentie met weinig ik-boodschappen kan schrijven ;)
Laatst bijgewerkt door Erin op 12-10-14 15:21, in het totaal 1 keer bewerkt