Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 20:11

Tja, en ik word er niet blij van wat ik vaker zie met wedstrijden: geruk en gepluk en dan in de ring je punten halen. Dan heb ik ook liever iemand die geen wedstrijden rijdt, die dus geen 'niveau' mag noemen, maar wel een leuk rondje kan sturen. Maarja, zie die vis maar eens te vinden :Y)

sneeuwpop

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 20:33

Wat je ziet op de wedstrijden is niet per definitie wat je thuis ook doet.
Juist door de spanning was mijn paard in de ring niet heel de proef aan mijn been. Tijdens de proef wrtd dat dus steeds minder.. Thuis heb ik daar totaal geen moeite mee, dan concentreer ik me op wat ik voel.
En dat is maar 1 dingetje van de zo velen die je moet doen.
En ja, zie ook dingen op de wedstrijden die ik liever niet zou zien, maar die zie ik ook op pensionstallen.

Niveau zegt me iets over de ervaring. Het verhaal Hoe je wil dat je paard loopt en hoe je dat wil bereiken zegt me of we wel of niet op op 1 lijn liggen. Eigenlijk is dat ook zo met recreatie ruiters onderling - de naam is het enige wat gelijk is.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 21:49

Dat klopt zeker dat je dit ook op pensionstallen ziet: heb al heel vaak gemerkt dat ik een ander beeld voor me had, tot ik iemand echt zag rijden. En dat was ook niet positief idd. Maar dus ook vaak dat diegene dus de punten voor de M bijvoorbeeld had: dan zegt niveau me niks meer, als ik zie hoe er gewurmd en gedwongen wordt met 'trainen'. Paard met de slofteugel lekker losmaken, of de longeerhulp veel te strak zodat paard bijna gaat koprollen..

Mdb zegt niveau me dus juist niks over de ervaring. Ik heb veel liever iemand die eerlijk naar het paard kijkt en hem zo kan trainen om hem zo soepel mogelijk te maken/houden, dan iemand die voor de punten gaat maar ten koste van het paard.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 18:30

Ik vind het zeker wel zeggen over de ervaring. Ze snappen wel hoe de oefeningen gereden moeten worden, welke stelling en buiging en de daarbij behorende moeilijkheidsgraad van de " wedstrijdstress". (Zorgen dat je de oefening voorbereid hebt in je proef ipv thuis wanneer het "uit" komt)
Ookal is de rijstijl totaal verschillend en zou ik daardoor menig (wedstrijd) ruiter niet op mijn paard willen, het zegt imo wel degelijk wat over de ervaring van iemand.
Maar ook wanneer iemand 1 paard heeft gereden of veel paarden en verschillende instructeurs, want ook daarmee groei je ontzettend. (En dan bedoel ik niet rondhobbelen in de groepsles van de manege, maar juist priveles zodat je fouten goed naar voren komen en duidelijk zijn om ze ook weer te kunnen verbeteren)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 19:42

Eerste stuk half mee eens: Ik zie nl ook genoeg mensen die hun paard in een oefening wurmen, niet weten waar ie voor dient en zeker niet met een correcte stelling/buiging gereden. Maar paard kent de oefeningen al, weet bij wijze van al wat ie moet doen wanneer er de diagonaal opgegaan wordt, of wanneer er stelling na de hoek behouden blijft.

Maar rij je (vaak/veel) verschillende paarden icm goede priveles, dan kan je meestal wel een aardig rondje sturen en verbeteren. Helaas zijn die mensen schaars of bezet..

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 19:48

Ik ben gestopt met zoeken naar een verzorgster voor mijn eigen pony's, maar kijk nog steeds wel rond voor een goede verzorgster. We hebben hier op stal namelijk verschillende paarden staan die wel extra aandacht mogen krijgen. Een van de verzorgsters en ik springen nu telkens bij, maar ik ga het niet nog maanden volhouden om naast mijn eigen twee nog drie erbij te verzorgen := dus ook voor mezelf zoek ik nog steeds verder, haha

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 20:45

Pfff waarom lezen sommige mensen nou niet de advertentie goed door, nu weer voor de twintigste keer iemand moeten zeggen dat ze echt te jong zijn met 13 jaar, terwijl er met koeieletters in mijn advertentie staat jonger dan 16 hoeft echt niet te reageren. Op drie maanden kijk ik echt niet, maar drie jaren.

Krijg ik eindelijk reacties van mensen die wel de juiste leeftijden hebben, lezen ze het stukje van verplicht lessen niet. Ja sorry dat kan ik niet betalen krijg ik dan te horen. Reageer dan niet.

Grrrrr errug vermoeiend dit zeg.

MarleenvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 21:32

Sorry dat ik zo kom binnen vallen. Ik heb zojuist een advertentie op mp en bokt gezet dat ik opzoek ben naar een handig ruitertje/amazone voor mijn Welsh sectie A pony.

Ben bang dat dit nog wel eens lastig gaan worden.. iemand met genoeg ervaring en niet te groot.

Zouden jullie mijn advertentie willen bekijken en eventueel aanvullingen kunnen geven? Zal ik er bijvoorbeeld nog bij zetten dat je niet te groot mag zijn (max. Lengte ofzo) ? Of is dat wel duidelijk aangezien er bij staat dat de pony 1.20 m is?

Ik denk wel dat het een kans is voor een ambitieus ruitertje/amazone. Pony kan erg leuk bewegen en heeft genoeg kwaliteiten.

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 21:38

Ik denk dat je er inderdaad een max lengte en gewicht in moet zetten, ken menig mensen van bijvoorbeeld 1,65 die anders zouden reageren, en dat lijkt me niet de bedoeling.

Ook zou ik er iets meer qua karakter inzetten: braaf, of druk, handig om te weten, ookal is het een jong, net ingereden dier!

Ik zou er ook iets inzetten over een bijdrage, en het aantal dagen.

MarleenvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 21:43

Fenijro_tani: bedankt voor je reactie. Denk dat ik hem straks op de laptop toch nog even aanpas met lengte. Dat is misschien wat duidelijker.

Misschien dat ik te simpel denk, maar de bedoeling is dat hij doorgereden wordt. Dus voor mij is t logisch als je dan toch wel 3/4 keer in de week komt.

Qua karakter is het een beetje moeilijk te zeggen. Het is nu natuurlijk nog een hengstje en onder het zadel weten we nog niet hoe ie is.

Bijdrage ben ik nog niet over uit.. wat denken jullie? Aan de ene kant ben zou ik het super leuk vinden als iemand hem komt rijden, aan de andere kant kost het mij ook iedere maand geld. Wedstrijden rijden is sowieso wel op eigen kosten.

Edit: zie nu dat mn advertentie 3x op de markt staat. Oepsie. Heb al een moderator een pb gestuurd of er 2 verwijderd kunnen worden. Want kan ze zelf geloof ik niet verwijderen, alleen sluiten. En dan denken mensen dadelijk als ze zien dat de adv gesloten is dat ik al voorzien ben.

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 22:04

MarleenvdB schreef:
Fenijro_tani: bedankt voor je reactie. Denk dat ik hem straks op de laptop toch nog even aanpas met lengte. Dat is misschien wat duidelijker.

Misschien dat ik te simpel denk, maar de bedoeling is dat hij doorgereden wordt. Dus voor mij is t logisch als je dan toch wel 3/4 keer in de week komt. lijkt mij ook het meest logisch, maar het is wel duidelijker :j

Qua karakter is het een beetje moeilijk te zeggen. Het is nu natuurlijk nog een hengstje en onder het zadel weten we nog niet hoe ie is.

Bijdrage ben ik nog niet over uit.. wat denken jullie? Aan de ene kant ben zou ik het super leuk vinden als iemand hem komt rijden, aan de andere kant kost het mij ook iedere maand geld. Wedstrijden rijden is sowieso wel op eigen kosten.
ik denk dat je dan het beste er in kan zetten: in overleg, dan kan je er nog over na denken

Edit: zie nu dat mn advertentie 3x op de markt staat. Oepsie. Heb al een moderator een pb gestuurd of er 2 verwijderd kunnen worden. Want kan ze zelf geloof ik niet verwijderen, alleen sluiten. En dan denken mensen dadelijk als ze zien dat de adv gesloten is dat ik al voorzien ben.

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 00:34

MarleenvdB schreef:

Misschien dat ik te simpel denk, maar de bedoeling is dat hij doorgereden wordt. Dus voor mij is t logisch als je dan toch wel 3/4 keer in de week komt.

Als je jou pony wil laten uitbrengen moet je wel of je pony laten castreren of heel specifiek een ruitertje zoeken van minimaal 12 jaar die minimaal L2 heeft gereden op officiële wedstrijden en dan ook nog eens aan jou eisen van lengte en gewicht voldoet (ik ben bang dat een speld in een hooiberg wordt). Maar wel leuk dat je iemand de kans wil geven om jou pony te mogen rijden.
Persoonlijk zou ik er geen geld voor vragen (jij krijgt er immers een betere pony aan. Hij wordt doorgereden en leert omgaan met kinderen), maar wel lessen en wedstrijden etc op eigen kosten.

MarleenvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 09:16

Welshfan, bedankt voor je reactie. Dat is inderdaad ook het lastige aan het hengst laten. En dan wordt het erg moeilijk om een ruitertje te vinden, daarom staat er in de advertentie ook dat ie waarschijnlijk over een maandje geruind wordt.
want ook al vind ik een ruitertje, ik vind het niet zo verantwoord om ze op pad te sturen met een hengst..

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 13:24

myk_en_shant schreef:
Pfff waarom lezen sommige mensen nou niet de advertentie goed door, nu weer voor de twintigste keer iemand moeten zeggen dat ze echt te jong zijn met 13 jaar, terwijl er met koeieletters in mijn advertentie staat jonger dan 16 hoeft echt niet te reageren. Op drie maanden kijk ik echt niet, maar drie jaren.

Krijg ik eindelijk reacties van mensen die wel de juiste leeftijden hebben, lezen ze het stukje van verplicht lessen niet. Ja sorry dat kan ik niet betalen krijg ik dan te horen. Reageer dan niet.

nou, denk niet eens dat het met lezen te maken heeft, maar met "gewoon proberen"

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 14:10

Oké proberen dus, maar ...... als het zo duidelijk in een advertentie staat, en echt duidelijker erin zetten dan nu kan simpelweg niet. Dan vraag ik mijzelf af, waarom probeer je het nog.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 14:15

Niet geschoten is altijd mis. Denk dat ze het daarom toch maar gewoon doen. Ze hebben immers niets te verliezen. Maar je ziet het wel vaker hoor. Je vraagt om een ervaren ruiter en krijgt een reactie van iemand die er niet 10 rijlessen op heeft zitten.

Of ze lezen niet maar zien gewoon dat je een bijrijder zoekt en dat het in de omgeving is en in hun enthousiasme beginnen ze een mail te tikken.

Vervelend is het wel natuurlijk denk je eindelijk een reactie en is het totaal niet wat je zoekt.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 14:23

Het werkt Idd erg frustrerend. Je krijgt zoveel berichten waarvan geen één geschikt is, daarnaast ben ik wel iemand die altijd een berichtje terug stuurt.
Ik merk wel dat m'n berichtjes terug steeds snibbiger worden, terwijl dit totaal m'n aard niet is. Maar ik wordt er zo moe en tureluurs van.

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 14:48

Wauw, heb mijn advertentie een dag staan en al 5(!) reacties waarvan ik met 3 serieus wat kan! En eentje heeft eventueel ook nog een vriendin die op zoek is. Dit had ik niet verwacht... Nu maar wat afspraken maken om kennis te maken e.d.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 14:50

Ik moet zeggen, de mensen die een bijrijdpaard proberen te zoeken raken ook wanhopig 8)7
Ik lees al dier reacties; Kost het nou ook zoveel moeite om een bijrijder te zoeken :')
Ben blij dat ik een bijrijdster ben en er geen zoek. Heeft me anders wel een halfjaar, nee zelfs langer, gekost om een bijrijdpaard te zoeken.

@myk_en_shant
Dat heb ik ook wel eens gehad, dat ik een pb stuur en geen reactie krijg :#

Ik zou als ik een paard had ook niet willen dat de bijrijdster op wedstrijd gaat denk ik.
Ben wel zo een die dan wel zelf op wedstrijd wilt {:}

Ik vind dat het wel duidelijk moet zijn aangegeven in de advertentie wat de maximale lengte is. En gewicht ook erg belangrijk.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 14:51

@Pacific
Geloof me, iedereen die een bijrijdpaard zoekt en dan zo'n advertentie ziet vliegt er op af :j

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 15:21

Ik heb ook al een stuk of 5 reacties.. maar heb in principe als alles doorgaat al iemand, dus helaas :+

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 16:50

myk_en_shant schreef:

Hier ook, geen advertentie staan op het moment.
Zoek sws 18+, 16+ in overweging.
Krijg ik een pbtje van iemand van 14....
Had ooit al eens gereageerd in dit topic ergens vorig jaar ofzo, dus wellicht heeft ze dat gelezen! :')

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 17:23

Het is toch wat of niet dan lyzet.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 17:32

Ja ook al vaak pbs gekregen van wanneer kan ik op wedstrijd - wil alleen komen rijden bla bla .... Sorry, heb ze gelijk de prullenbak in gegooid! :')

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 17:38

Hahaha dat is brutaal zeg. Wat denken ze wel niet.
Met dat betreft ben ik blij dat ik Haflingers heb, dan krijg ik dat soort vragen niet.
Bij mij is het eerder de vraag wanneer ze op buitenrit mogen, Eeuuuhhh nou eerst niet en ook niet alleen.