Titta schreef:Als iemand nog een bijrijdster zoekt Capelle a/d IJssel en omstreken...
Ik houd me aanbevolen
Dit soort reacties zijn dus niet de bedoeling. Voor de 1000e keer

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Marocje schreef:@ ZoZenn. Lastig zeg. Met een aantal dingen had ik ook wel zoiets van: " maar wist ze dit?' Maar je had het zelfs een aantal keer gezegd. Zelf ben ik nl ook wel slordig met dingen, of vind ik niet zo erg. Ik laat mijn kast nl ook open, wagenwijd zelfs. Ben beetje goed van vertrouwen.. Ik rij ook met een vies dekje, wissel wel af als ie nat is, maar kom dan ineens tot de ontdekking dat ik dit al drie keer heb gedaan en geen schone meer heb. Of dat ik het zadel eraf haal en zie dat mijn witte pony, toch wel wat bruin zweet heeft... Hmmm. Maarja, als mij dat als bijrijder eens is gezegd, zou ik hier toch wel extra op letten ja.
Maar vooral het stuk dat je echt merkt dat je pony verandert zou ik niet fijn vinden. Dat hij wat uitprobeert is logisch, dat zij niet hetzelfde rijdt als jij ook. Maar dan je dan nu meer bezig bent met corrigeren, en hij juist in conditie achteruit gaat, dan heb jij er dus helemaal niks aan. Terwijl dat natuurlijk wel de bedoeling is, dat jij er ook/vooral wat aan hebt.
Over dat betalen van de les. Ik vind het logisch dat dit voor eigen rekening is, maar zelf heb ik ook weleens de les betaald van een meisje, wat mijn pony een keer heeft gereden. Zij kon fijn rijden, en ik wilde graag dat er eens iemand op mijn pony stapte die ook kon rijden. Dus niet alleen de gangen beheerst,maar juist met een zachte hand goed rond kan sturen. Zij heeft hem twee keer gereden: 1e keer ging al heel fijn, en de 2e keer heeft zij les gehad van onze instructrice, die de pony dus ook kent. Die les heb ik voor haar betaald. Maar vermoed dat de meesten het hier ook wel mee eens zijn: op dit moment verleende ze mij juist een dienst.
Nu heb ik er 2 keer een ander meisje op laten rijden, maar zij is nog echt een 'manege ruiter'. Beheerst dan wel alle gangen en zit in evenwicht, maar dat is het ook. Stuurt met de binnenteugel, laat buitenteugel hangen, zet hand op been, drukt hakken te ver uit of trekt ze juist op, geeft been met hakken... Nu is dit allemaal wel op te lossen, maar ik weet niet of ik mijn pony daarvoor wil gebruiken eigelijk... Ik heb haar zelf gevraagd, omdat ik heel weinig rijd en hij dus nu in conditie achteruit is gegaan, en ik weer een paar kilootjes zwaarder ben.. Maarja, ik had mijn pony net lekker aan het lopen (half jaar geleden) en nu zie ik allerlei dingen waar ik niet blij van word. Hij duikt gigantsch achter de teugel bijvoorbeeld, dus ik heb gezegd dat ik liever heb dat ze de teugel helemaal los laat, dan dat hij er zo achter duikt..
Dus hier beetje hetzelfde verhaal als ZoZenn, behalve dat ik zelf wat vaker (zou kunnen) op stappen.
Pacific schreef:Vandaag een reactie: meisje van 10. Er staat zelfs in de titel van mijn advertentie dat ik 12+ zoek. Maar omdat het verder een netjes mailtje was, heb ik het maar een kans gegeven. Ik heb wat vragen teruggestuurd en ik wacht nu op de antwoorden waaruit ik hopelijk op kan maken of dit iets zou kunnen worden ja/nee.
lienieminie schreef:Pacific schreef:Vandaag een reactie: meisje van 10. Er staat zelfs in de titel van mijn advertentie dat ik 12+ zoek. Maar omdat het verder een netjes mailtje was, heb ik het maar een kans gegeven. Ik heb wat vragen teruggestuurd en ik wacht nu op de antwoorden waaruit ik hopelijk op kan maken of dit iets zou kunnen worden ja/nee.
En daarom sturen minderjarige (zeg maar) altijd een mailtje ook al is er een leeftijdsgrens want tja je kunt het altijd proberen
welshfan97 schreef:NWDynamite, ik zou zo iets dicht in de buurt zoeken (een vriend/vriendin/kennis). De meeste mensen met een M/Z paard hebben toch andere ambities (bijvoorbeeld zelf goed presteren met hun paard of hun paard onder een ander goed te laten presteren) dan iemand met een recreatief paard waar ze wat aandacht en beweging voor zoeken.
Misschien zal het paard met jou niet verslechteren (ik denk ook niet dat "verslechteren" zo snel gebeurd), maar als jij 2 keer per week op het paard rijdt dan kan de vaste ruiter/eigenaar "nog maar" 4 keer trainen in de week, wat natuurlijk niet optimaal is als de ruiter/eigenaar grootse plannen heeft.
uiteraard is dit niet bij ieder M/Z paard, maar ik denk wel bij een groot aantal en dat zal jou zoektocht best moeilijk maken.
welshfan97 schreef:ik weet er wel een, maarja dat is een beetje uit de buurt![]()
misschien kun je op een stal in de buurt een briefje ophangen, misschien tref je dan iemand niet perse een bijrijder zoekt en daarom geen advertentie plaatst maar jou wel die kans wil geven.
sneeuwpop schreef:Als er een L ruiter op je M/Z paard rijdt, kun je dat echt wel direct merken. Dan moet je zeker het paard weer scherp aan de hulpen zetten, veel meer dan dat je de dag ervoor zelf hebt gereden.
Als je wedstrijden aan het rijden bent, is dat niet wat je wil.
Als het paard niet in de sport loopt, is het een ander verhaal. Tenminste, dan heeft de eigenaar een ander doel - wsl iets meer vrije tijd en dan zou het voelen dat een andere ruiter erop heeft gereden niet zo belangrijk meer is.
Maar die "knopjes", waar jij het over hebt bij een M/Z paard, wat heb je daaraan? Of wil je er gelijk bij lessen?
Anders hebben die knopjes ook geen toegevoegde waarde. Je moet immers leren hoe je de oefening moet inzetten en wanneer hij correct is - hoe dat precies voelt.
sneeuwpop schreef:Als er een L ruiter op je M/Z paard rijdt, kun je dat echt wel direct merken. Dan moet je zeker het paard weer scherp aan de hulpen zetten, veel meer dan dat je de dag ervoor zelf hebt gereden.
Als je wedstrijden aan het rijden bent, is dat niet wat je wil.
Als het paard niet in de sport loopt, is het een ander verhaal. Tenminste, dan heeft de eigenaar een ander doel - wsl iets meer vrije tijd en dan zou het voelen dat een andere ruiter erop heeft gereden niet zo belangrijk meer is.
Maar die "knopjes", waar jij het over hebt bij een M/Z paard, wat heb je daaraan? Of wil je er gelijk bij lessen?
Anders hebben die knopjes ook geen toegevoegde waarde. Je moet immers leren hoe je de oefening moet inzetten en wanneer hij correct is - hoe dat precies voelt.
Sheran schreef:Het is alleen zo lastig om ruiters te klasseren. Sommigen zijn gestopt met wedstrijden om de een of andere reden, maar hebben bijvoorbeeld verder paarden voor anderen doorgetraind en ook gewoon les gehad op hoger niveau. Maar niet officieel wedstrijdgeklasseerd. Ik denk dat ik zelfs durf te beweren dat er ook ruiters zijn die op echt M/Z niveau rijden zonder ooit wedstrijden te hebben gereden, maar ik denk wel dat die erg zeldzaam zijn. Als je officiele wedstrijden hebt gereden heb je toch een beter beeld van wat er 'verwacht' wordt - als je van een manege komt en je kunt wijken, dan rijd je nog geen L.