Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Niina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 21:56

Loes1996 schreef:
Ligt het aan mij of lijkt het een trend te worden dat men zo veel mogelijk verzorgpony's "verzameld"...Ik ben zelf enorm gelukkig met mijn verzorgpaardje en zou er niet nog 1 bij willen..liever die extra tijd in haar steken..

Lijkt inderdaad zo. Ik ken ook wel een aantal meisjes die er 2/3 hebben en nog steeds opzoek zijn. Ik ben al hartstikke blij als ik er uberhaupt een heb..

lienieminie

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 22:12

vriendin van mij heeft 5 eigen paarden en overal en nergens nog verzorgpaarden waar ze nauwelijks iets mee doet... niet mijn keuze maar moet ze zelf weten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 22:13

Pfoee, die moet wel heel veel tijd hebben, 5 paarden + vzponys? :oo

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 22:14

heeft ze geloof ik ook wel haha

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 22:15

Ben ik het volledig mee eens. Er zijn zoveel meiden die een verzorgpony willen en dan neem jij er zelf 3 of meer, kan ik niet bij..
Ik zelf heb dan ook 2 verzorgpony's, maar dat is vrij toevallig. Ik begon met eentje en in augustus ben ik gevraagd of ik er nog 1 wilde doen 1 a 2 keer in de week (op dezelfde stal en alleen als ik ook al voor die andere pony kwam). Wegens prive redenen kwam dit ook mooi uit. Mocht ik nu nog meer aangeboden krijgen is het antwoord nee..

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 22:18

Ik verzorg 3 paardjes en ben met ze allemaal reuze blij en heb genoeg tijd voor ze alle drie.
Ik rijd een paardje bij op dinsdag en vrijdag (ik poets hem dan ook nog, etc :) ) , ik verzorg een oud shetje een schat van een beest meestal op maandag of donderdag (mag zelf weten wanneer ik kom)
En ik verzorg een manegepony waar je niet op mag rijden maar wel poetsen etc en op die dag zelf kom ik ook altijd op de manege dus ik heb wel zeker genoeg tijd voor ze alle 3!
En ik ben ook heel gelukkig met ze :)

En ik vind het zwaar belachelijk dat iemand ooit tegen me zei dat je geen band zo met ze kan opbouwen.
Nou dat kan ik wel degelijk, ik ben altijd blij om ze te zien en vaak is het ook aan m'n verzorgpaardjes te merken de een komt brommend naar me toe rennen en de ander doet gelijk z'n oortjes naar voren en komt kijken van 'hé je bent er weer!' :D

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 05:34

Ik heb ook zat aan gigi en finesse hoor :D

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 06:50

Ik begon in maart met moppie en toen kocht de eigenaresse sneeuwvlok erbij en werdt er gevraagt of ik sneeuwvlok ook wou verzorgen, tjaa natuurlijk :)
Maar nu zoek ik ook niet.
Het was dus puur toeval dat ik aan sneeuwvlok kwam!
Ik ga er trouwens 3 x per week heen.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 07:04

das wel heel leuk meggiesannie :j

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 07:31

Jaa, ze zijn heel lief <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 09:20

Ik heb nu 2 verzorgpony's, op de ene rijd ik wel en op de andere niet. [naam] ben ik (vandaag precies!!) een half jaar geleden mee begonnen en op 14 september is mijn tweede verzorgponietje erbij gekomen. De dag daarvoor had ik veel tijd met Nilla doorgebracht en ik vond haar zo leuk dat ik gewoon heb gevraagd of ik haar mocht verzorgen. Dat mocht! Ik doe haar op de 2 dagen dat is [naam] ook rijd en soms op de woensdag/donderdag en altijd nog op zaterdag, 3 à 4 keer in de week dus. Ik verzorg ze allebei met heel veel liefde en ik heb genoeg tijd voor ze, dus waarom niet? [naam] begroet me met een hinnikje en [naam] gooit altijd haar hoofd omhoog als ze me hoort en kijkt me dan zo lief aan! Dus dat je niet voor de 100% voor twee pony's kan gaan vind ik onzin. Wel vind ik 3 of meer toch wel heel veel, dus dat zou ik niet doen. Het is goed met die twee dondersteentjes die ik nu verzorg <3 :j.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 09:32

Ik rij en/of men 10 paarden voor andere mensen.
En ik heb nog 1 eigen pony.
En even daarbij: 10 paarden apart rijden of mennen kan ik niet alleen.
Maar omdat ik met een aantal tweespannen men telt dat flink op.

Ik vraag wel nooit om paarden om te rijden/mennen, ik krijg ze altijd aangeboden.
Vroeger had ik ook gewoon shetlanders die ik verzorgde 3 keer per week.
En omdat mensen mij een goede verzorgster vonden kreeg ik ook steeds meer pony's die ik mocht gaan verzorgen en soms ook rijden.
Toen was ik bij mensen in de bak het rijden die mij wel talentvol vonden.
En zo ben ik daar heel goedkope lessen mogen gaan volgen in de ruil voor mee op wedstrijd gaan door heel limburg.

En zo ben ik er gewoon ingerold, en krijg ik steeds meer goede paarden te rijden en kan ik gewoon kiezen welke ik het leukste vind om te hebben als verzorgpony.
Sommige paarden die ik rijd zijn niet erg talentvol of leuk, maar daar krijg ik soms wat betaald om te komen rijden :D

En kijk maar in mijn profiel, ik heb dus best goede paarden die ik rijd.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 09:46

Dit is een topic met tips om een vp te vinden, niet om op te scheppen dat je steeds betere paarden krijgt? := >;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 09:48

xZiva_ schreef:
Dit is een topic met tips om een vp te vinden, niet om op te scheppen dat je steeds betere paarden krijgt? := >;)

+1 :=

chantal_bel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 10:00

_PatriciaH schreef:
Dank je wel! Heb twee tinkers (waarvan 1 een jaarling), een spring gefokt paard waar we ook gewoon recreatief mee rijden en er komt nog een "normale" bij als we verhuisd zijn dus je zou toch denken dat er iets tussen moet zitten...

ik hou me oren open voor je! En jeetje januari alweer. Gaat snel zeg

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 10:23

Dank je Chantal, ja als alles mee zit kunnen we over drie maanden verhuizen *\o/*
Een verzorgster is dan niet heel noodzakelijk meer dus het heeft zeker geen haast, maar extra hulp is altijd welkom ;)

Angela_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 11:40

Hier een eigenaar die enorm twijfelt of ik een verzorger ga zoeken of niet. Mijn paard staat 24/7 buiten in een kudde en ik ben vrij specifiek in hoe met hem om te gaan en wat wel/niet kan. In eerste instantie zou het enkel om poetsen, beetje tutten, losgooien en bijvoeren gaan voor twee momenten in de week. Dat zou mijzelf iets meer vrijheid geven...

In de bak wordt er enkel grondwerk & recht richten met hem gedaan en rijden doen we buiten. Zou op termijn ook mogelijk zijn maar ik moet eerst zelf eens zien of ik dat wel kan 'loslaten' en hoe het klikt. Soms denk ik ook te weinig te kunnen, en dat veel meiden tegenwoordig een verzorgpaard zoeken waar toch heel veel mee gedaan kan worden... Of zie ik dat verkeerd? :)

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 16:37

Yezzi schreef:
xZiva_ schreef:

+1 :=

Mee eens... Wel leuk hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 16:39

Angela_28 schreef:
Hier een eigenaar die enorm twijfelt of ik een verzorger ga zoeken of niet. Mijn paard staat 24/7 buiten in een kudde en ik ben vrij specifiek in hoe met hem om te gaan en wat wel/niet kan. In eerste instantie zou het enkel om poetsen, beetje tutten, losgooien en bijvoeren gaan voor twee momenten in de week. Dat zou mijzelf iets meer vrijheid geven...

In de bak wordt er enkel grondwerk & recht richten met hem gedaan en rijden doen we buiten. Zou op termijn ook mogelijk zijn maar ik moet eerst zelf eens zien of ik dat wel kan 'loslaten' en hoe het klikt. Soms denk ik ook te weinig te kunnen, en dat veel meiden tegenwoordig een verzorgpaard zoeken waar toch heel veel mee gedaan kan worden... Of zie ik dat verkeerd? :)

Ik denk dat het lastig is om een goede verzorgster te vinden omdat ik in het bijrijdster-topic een héleboel rare verhalen hoor. -O-
Toch denk ik niet dat het onmogelijk is, met doorzettingsvermogen van jou kant kom je al een heel eind. Niet met de eerste de beste al opgeven. Zelf heb ik namelijk een paardje verzorgd dat ik alleen kon longeren, tutten, poetsen en grondwerken. Vond ik zelf heerlijk om te doen en kwam er graag heen. Ze zijn er dus wel, maar het is flink doorzetten. :)

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 16:57

Volgensmij begrijpen jullie mij een beetje verkeerd.
Het is maar wat je leest :=
Het bericht staat vol tips:
- neem aan het begin al genoegen met een gewoon verzorgpaardje, en doe ook gewoon een verzorgen zonder te willen rijden.
- probeer gewoon een goede verzorger te zijn en op een nette manier weg te gaan als je wilt stoppen, grote kans dat je dan via via weer een nieuwe krijgt.
- als het kan word dan groom op wedstrijd, op wedstrijd leer je veel nieuwe mensen kennen.
- als je een verzorgpony hebt ga er dan mee lessen, daar leer je veel meer van op de manege en dat vergroot de kans op een leuke bijrijpony in de toekomst.

Ik probeer alleen maar te zeggen dat je ook zonder een eigen pony of ouders die je de duurste spullen kopen en de duurste rijlessen laten volgen er wel kunt komen.
Erg jammer dat er dan zo op mijn berricht gereageerd word.
Bij mijn komt eerlijkgezegd het woord jaloezie naar boven, sorry.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 17:15

romyloverrr schreef:
Volgensmij begrijpen jullie mij een beetje verkeerd.
Het is maar wat je leest :=
Het bericht staat vol tips:
- neem aan het begin al genoegen met een gewoon verzorgpaardje, en doe ook gewoon een verzorgen zonder te willen rijden.
- probeer gewoon een goede verzorger te zijn en op een nette manier weg te gaan als je wilt stoppen, grote kans dat je dan via via weer een nieuwe krijgt.
- als het kan word dan groom op wedstrijd, op wedstrijd leer je veel nieuwe mensen kennen.
- als je een verzorgpony hebt ga er dan mee lessen, daar leer je veel meer van op de manege en dat vergroot de kans op een leuke bijrijpony in de toekomst.

Ik probeer alleen maar te zeggen dat je ook zonder een eigen pony of ouders die je de duurste spullen kopen en de duurste rijlessen laten volgen er wel kunt komen.
Erg jammer dat er dan zo op mijn berricht gereageerd word.

Ik ben het er totaal niet mee eens, en ook totaal niet jaloers. Persoonlijk zou ik er geen 10 willen, en ik ben dol op diegene die ik nu heb. :D Je zou het ook kunnen verwoorden als de post hierboven. Komt een stuk minder over als ik ik ik.

Daar zit het namelijk vol mee.

Citaat:
Ik rij en/of men 10 paarden voor andere mensen.
En ik heb nog 1 eigen pony.

Citaat:
ik krijg ze altijd aangeboden.

Citaat:
kreeg ik ook steeds meer pony's

Citaat:
die mij wel talentvol vonden

Citaat:
krijg ik steeds meer goede paarden te rijden en kan ik gewoon kiezen welke ik het leukste vind om te hebben als verzorgpony.

Vooral dit komt erg 'onaardig' over, misschien niet zo bedoeld. Dat kan uiteraard! Maar je verteld hoe leuk jij het hebt, dat je kan kiezen én nog een eigen pony hebt. Eerlijk gezegd vraag ik me af wat voor school je doet als je 11 paarden kan doen. :+ Deze post is absoluut niet gemeen bedoeld, maar wel vervelend voor de mensen die ervan dromen, al 2 jaar of langer aan het zoeken zijn, en jij dan aankomt met ik-ik-ik. Hartstikke leuk voor je, en dat meen ik écht! Je hebt er waarschijnlijk ook hard voor gewerkt, maar snap je hoe het over kan komen naar andere mensen? Die werken namelijk ook erg hard om uberhaupt een verzorgpony te vinden, en dat lukt het niet. Kom jij aan met je 11 paarden die, ik citeer, 'best goede paarden' zijn. Waarbij we maar op je profiel moeten kijken.
Er zijn een heleboel mensen die ervan dromen om een pony te mogen verzorgen. :)

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 17:22

romyloverrr schreef:

Ik jaloers? :+
Ik ben dolgelukkig met mijn bijrijdpaard ;)
Ik heb nu 2 verzorpaarden (beide van dezelfde eigenaar, waarvan 1 oudje van 37) en zou er echt geen 10 willen. Ik besteed liever mijn aandacht aan 1/2 paarden dan elke dag aan een ander paard :=

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 17:46

helemaal mee eens romyloverrr ik ben geweldig blij met starlight en daar heb ik mijn handen ook al vol aan

KimW

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 17:50

Ach.. ze mag toch zeker blij zijn met haar paarden? :) Ik heb er zelf ook 2, wat ik persoonlijk enoeg vind maar goed. ;) Ieder z'n ding? :D

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 19:18

Ieder zijn ding inderdaad! Dat vind ik nou het leuke aan dit topic, je kan gewoon een uitspraak doen en er wordt niet lelijk op iemand gereageerd, gewoon "normaal" en feedback geven..zo zou heel bokt moeten zijn!

Bedankt voor de reacties op mijn "opmerking" van de trend om alsmaar meer te hebben/te willen, dan zat ik er zelf dus nog niet heel erg naast.

xx