Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 19:56

Fijn dat de advertentie goed is!

Ik zie nu een advertentie staan van iemand uit mijn dorp die op zoek is, toevallig. Vrees alleen dat ze een rijpaard zoekt (krijg die indruk een beetje van haar advertentie). Misschien dat ik haar zo een berichtje stuur.

En callychanel, is ze al geweest?

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 20:09

Pacific schreef:
Fijn dat de advertentie goed is!

Ik zie nu een advertentie staan van iemand uit mijn dorp die op zoek is, toevallig. Vrees alleen dat ze een rijpaard zoekt (krijg die indruk een beetje van haar advertentie). Misschien dat ik haar zo een berichtje stuur.

En callychanel, is ze al geweest?

Fout gegokt! Lijkt haar leuk om te kijken hoe dat gaat... We zullen zien :)

callychanel

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 21:09

Ja ze is net weg.. Was erg gezellig en ook gewoon lekker kunnen babbelen. Ze laat weten wanneer ze eerdaags tijd heeft dan kan ze een keer rijden. Ze is ook bereid om een beetje te helpen. En dat is gezien ik volgende week ga verhuizen erg prettig. Want dan staan de paarden nog bij mijn ouders en zou ik een beetje ontlast worden. Ben benieuwd. Voor nu erg positief.
Wordt vervolgd.

Spannend pacific!

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 21:16

Nou lijkt helemaal goed te komen. Leuk!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 21:29

Fijn dat het zo in eerste instantie al goed lijkt te klikken.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 09:29

Wat vinden jullie van mijn advertentie?

Over een week verhuisd deze knappe jongeman naar het noorden des lands. Winschoten wel te verstaan.

Deze tinkerman is 1.60 braaf maar soms pittig en soms ondeugend.
Echter wel een braaf paard voor degenen die graag dressuur rijden.
Leeftijd is onbelangrijk. Vanaf 8 jaar mag je bij mij komen rijden.

Wat bied ik aan?
Een knap paard welke je 2x per week mag rijden. Onder begeleiding. Want ik ben er altijd bij. Dus alleen gaan komt bij mij amper voor.

We doen afwisselende dingen. Dus ook zonder tuig, voltige, keertje buitenrijden of springen. Maar de nadruk ligt op dressuur.

Wat ik verwacht :

Iemand die netjes komt, niet beroerd is om eens een keer te mesten. Netjes met de spullen om gaat. En vooral. Niet alleen komt om te rijden, maar ook om te verzorgen.

Voorkeur is voor een schoolganger. Ivm de tijden en ivm werk.

Intresse? Pb me met je motivatie!

Maar! Vraag eerst toestemming aan je ouders.
Wedstrijdruiters passeren deze adv.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 09:32

Heel goed! Denk dat je menig (penny) hart sneller doet kloppen, echt een gave kans wat je aanbiedt! :j

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 09:38

Precies :) ik zou zo reageren als ik in de buurt woonde en iets zocht

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:17

De eerste x had ik 30 reacties. De 2e keer niks. Dus heb hem er af gehaald. Dacht hem er opnieuw op te zetten. krijg ik de foto er niet bij

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 17:13

Hmm ik moet mij hier ook gaan melden. Voorheen werkte ik om de hoek bij mijn paard en na of voor het werk naar stal. Nu werk ik ergens anders en zou ik 2 a 2,5 uur onderweg zijn om naar stal te gaan. Dit 5 keer in de week.
Paar keer in de week wil ik best doen maar niet 5 dagen. Daarom wil ik zoeken naar een bijrijdster maar het gaat om een "speciaal" paard met veel medische ditjes en datjes. Hierbij moet rekening gehouden worden met medicijnen, en alertheid.
Daarom zoek ik ook iemand die ouder is van 16 jaar. Maar qua advenrtenties in de buurt an stal vind ik alleen maar 14 jaar of jonger. Erg lastig.

Iemand tips hoe ik dit moet aanpakken.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 17:58

Ash_ Weet niet of je op een grote stal staat? Misschien dat stalgenoten iemand weten? of zelf advertentie plaatsen? De oudere zijn idd schaars, heb hier ook moeite om ze te vinden. Maar ze zijn er wel. Meeste reacties krijg ik via marktplaats. Ik heb momenteel door fulltime stage ook veel reistijd, waardoor het erg opbreekt allemaal. Moet dus echt iemand bij. Gelukkig sta ik op een grote stal en kunnen er vaak wel stalgenootjes even bij springen.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 18:15

Ik sta op een stal met 11 andere. Heb bij hun al gevraagd maar niemand weet voor nu iemand. Heb indd advertentie geplaatst alleen daar komen (ondanks dat ik het heb aangegeven) meisjes op onder de 16 en vaak willen ze dan ook met zijn 2 en komen.

callychanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 09:52

Ash_ die reistijd lijkt mij inderdaad ook wel erg veel om iedere dag af te leggen. Willen je stal genoten ook niet bijspringen qua medicijnen ect? Al is het maar 1 keer per week scheelt het denk al veel.

Ik kreeg hier gisteren nog een berichtje van voor mij via de mail de ideale kandidaat. Helaas kan ik dit weekend zelf niet. Dus wordt het volgende week eer we een afspraak kunnen plannen, maar dat komt goed. Gezien ik meerdere paarden heb staan zouden twee bijrijders ideaal zijn en dan kijken welk paard het beste klikt met de persoon. Want dat blijft het belangrijkste.

Nourejev

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 11:42

Hoi Allemaal,

Ik hoop dat ik dit berichtje hier mag plaatsen. Ik heb altijd eigen paarden gehad maar door omstandigheden helaas niet meer. Ik ben nu opzoek naar een verzorgpaard. Als ik 1 keer in de week zou mogen komen ben ik al heel blij! Een vergoeding is bespreekbaar.

Ik ben 28 en rijd al vanaf mijn 6de jaar paard. Ik heb zelf in het z dressuur gereden dus heb aardig wat ervaring. Ik ben helemaal niet perse opzoek naar een wedstrijd paard ik vind het juist heerlijk om recreatief te rijden en te knuffelen.

Ik verhuis per 1 mei naar Soest dus ik ben in die omgeving opzoek.

Is er iemand die mij kan helpen? Alvast bedankt voor de reacties.

Groetjes Sharon

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 11:56

Nourejev schreef:
Hoi Allemaal,

Ik hoop dat ik dit berichtje hier mag plaatsen. Ik heb altijd eigen paarden gehad maar door omstandigheden helaas niet meer. Ik ben nu opzoek naar een verzorgpaard. Als ik 1 keer in de week zou mogen komen ben ik al heel blij! Een vergoeding is bespreekbaar.

Ik ben 28 en rijd al vanaf mijn 6de jaar paard. Ik heb zelf in het z dressuur gereden dus heb aardig wat ervaring. Ik ben helemaal niet perse opzoek naar een wedstrijd paard ik vind het juist heerlijk om recreatief te rijden en te knuffelen.

Groetjes Sharon

Klinkt een beetje als mijn verhaal alleen woon ik in het zuiden. Helaas heb ik nog niks gevonden binnen 15km èn gezond. Hopelijk vind jij wel snel iets.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 12:15

Dat soort oproepjes horen thuis op de boktmarkt ipv in dit topic ;)

Maar je hebt veel ervaring, dus dan is het vaak wel makkelijker iets te vinden. Hier zijn de meer ervaren bijrijders toch wel wat schaars helaas.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 16:18

Welshfan, waar in het zuiden dan?

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 17:02

sneeuwpop schreef:

Nu nog vlak boven Maastricht en heel binnenkort vlak onder Maastricht (Eijsden). Ik zoek dus rond Maastricht, zodra we daar wonen ga ik eens vragen bij pension stallen daar in de buurt (dan bereik je vaak toch meer mensen in die buurt dan via een forum zoals bokt)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 19:17

Maastricht is een half uur ofzo hier vandaan

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 20:29

welshfan97 schreef:
sneeuwpop schreef:

Nu nog vlak boven Maastricht en heel binnenkort vlak onder Maastricht (Eijsden). Ik zoek dus rond Maastricht, zodra we daar wonen ga ik eens vragen bij pension stallen daar in de buurt (dan bereik je vaak toch meer mensen in die buurt dan via een forum zoals bokt)

Verstandig idd. Ik ken niemand uit die buurt :-) dus kan je niet helpen.

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 23:46

ik weet niet hoever cutteeoven als ikh et goed schrijf voor je weg is daar zitten een aantalg rote stallen geloof ik

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 23:14

met die ervaring zou je als je wanneer je iets meer tijd zou hebben waarschijnlijk zelfs betaald worden bij handelsstallen en in elk geval gratis bij fokkers terecht kunnen.

gewoon advertentie plaatsen op marktplaats met je ervaring er bij en wat je zoekt en dan zie je wel wat voor reacties je krijgt. Paarden en stallen genoeg regio Soest...

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 23:30

Nourejev schreef:
Hoi Allemaal,

Groetjes Sharon

Ik heb misschien wel wat suggestie's stuur mij anders een PB

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 10:22

joyce B schreef:
met die ervaring zou je als je wanneer je iets meer tijd zou hebben waarschijnlijk zelfs betaald worden bij handelsstallen en in elk geval gratis bij fokkers terecht kunnen.

gewoon advertentie plaatsen op marktplaats met je ervaring er bij en wat je zoekt en dan zie je wel wat voor reacties je krijgt. Paarden en stallen genoeg regio Soest...

In bijvoorbeeld zuid Limburg zitten er geen fokkers (of fokkers die voor zich zelf per jaar 1 paardje fokken maar die hebben ook vrij weinig aan extra hulp)
Er zijn wel al stallen waar ik zou mogen komen rijden op hun paarden maar allemaal al een half rijden met de auto en dat is gewoon te ver.
Qua tijd heb ik deze zomer 3 maanden zomer vakantie en ben ik best bereid om die 3 maanden daar helemaal aan te besteden. Hierna ga ik namelijk studeren en zal het paardrijden toch veel moeilijker worden.

Titta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 15:37

Als iemand nog een bijrijdster zoekt Capelle a/d IJssel en omstreken...
Ik houd me aanbevolen :)