Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

nafnaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 07:29

Deetjeeuh schreef:
nafnaf schreef:
Ik heb me ruiterbewijs nu al een jaartje maar eigenlijk is het volledig onnodig.. kan er niks mee en heb hem nergens voor nodig

Volgens mij is het zo dat je met een ruiterbewijs verzekerd bent. Dat vinden veel mensen belangrijk. ;) Verder kan je hiermee deelnemen aan (onderlinge) wedstrijden. Ook ga je hem nodig hebben als je bijv. een paard wil huren op een andere manege. Het is dus wel degelijk nuttig.

Ik heb hem nooit nodig gehad met huren van een paard..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 08:39

nafnaf schreef:
Deetjeeuh schreef:
Volgens mij is het zo dat je met een ruiterbewijs verzekerd bent. Dat vinden veel mensen belangrijk. ;) Verder kan je hiermee deelnemen aan (onderlinge) wedstrijden. Ook ga je hem nodig hebben als je bijv. een paard wil huren op een andere manege. Het is dus wel degelijk nuttig.

Ik heb hem nooit nodig gehad met huren van een paard..

Als het op je eigen manege is hoeft dat inderdaad niet. Andere maneges kunnen er wel om vragen. Anders heb je geluk gehad, maar nut heeft het zeker. ;)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 08:50

Nouja, ik heb dat ding al 20 jaar, maar nog nooit ergens voor nodig gehad..

deksel

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 09:44

Mijn vriendin heeft geen ervaring met rijden of een verzorgpony. Maar ze vind het super om met paarden om te gaan, ze kan alleen niet rijden omdat ze op hoog niveau ballet. Denken jullie dat ze een kans maakt om met een pony aan de slag te gaan?

Niina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 10:20

deksel schreef:
Mijn vriendin heeft geen ervaring met rijden of een verzorgpony. Maar ze vind het super om met paarden om te gaan, ze kan alleen niet rijden omdat ze op hoog niveau ballet. Denken jullie dat ze een kans maakt om met een pony aan de slag te gaan?

Heeft ze wel ervaring met paarden off weet ze er niet zo veel over?

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 10:39

Myrkur schreef:
deksel schreef:

Heeft ze wel ervaring met paarden off weet ze er niet zo veel over?

Niet zo veel nee.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 12:16

Marocje schreef:

Dan heb je echt geluk. Ik mag op mijn eigen manege nu geen paard huren voor naar buiten. Omdat ik hem niet heb. Veel in de buurt vragen het ook als eis. En veel eigenaren ook.

Ben nu nog steeds opzoek naar mesnen doe het willen halen

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 12:54

kosseh schreef:
Marocje schreef:

Dan heb je echt geluk. Ik mag op mijn eigen manege nu geen paard huren voor naar buiten. Omdat ik hem niet heb. Veel in de buurt vragen het ook als eis. En veel eigenaren ook.

Ben nu nog steeds opzoek naar mesnen doe het willen halen

Is dat niet gewoon omdat het in jouw omgeving verplicht is buiten? Hier kan ik overal gratis en zonder ruiterbewijs rijden, maar 20 km verderop is wel een landgoed waar je een penning en ruiterbewijs moet hebben om er te mogen rijden. Ik vind het zelf niet nodig om te hebben, je betaalt er veel geld voor en gaat hem nooit nodig hebben (ik in ieder geval niet). De kennis die je opdoet kan wel nuttig zijn, maar als ik ooit een bijrijder voor mijn paard zou zoeken, ga ik geen ruiterbewijs eisen.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 14:40

Nee ik zit tussen amstedanse waterleiding duinene en kennerduinen in.
Manege en sommige paarden liggen aan de kennemerduinene (mijne helaas niet) en daar mag je rijden zonder. En toch vragen ze het. Voor de verzekering.

jamietinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 22:43

hooi hooii

Ik heb sinds een half jaartje een jonge tinkermerrie (8).
Er is weinig met haar gedaan, ze loopt zo krom als een banaan.
Ze schrikt nog veel en is erg snel en slecht terug te houden. Zijn we mee aan het werk <<)
Ze heeft echt een leider nodig. Iemand die niet bang is, iemand die duidelijk kan laten zien dat hij de leider is (op een normale manier) en ook zeker niet een onzeker iemand..
Ze houd erg van springen.

(dit is niet als advertentie bedoeld :') )

Ik laat echt niet zomaar iemand op haar rijden hoeveel ervaring ook.
De meeste mensen overschatten zich zelf, ze zeggen bijvoorbeeld dat ze nooit bang zijn en dat ze ook niet bang zijn voor een bok... Maar ik bedoel het is toch een forse tinker en ja die moet wel goed begleid worden en er moet niet zomaar een 14jarig onzeker meisje op haar rijden dat gaat niet goed..
oja over dat veel geld.. Veel mensen denken maar ja oke ik moet betalen en daar kopen hun leuke dingen van nopp eigenlijk betaal je gewoon een beetje mee met stallingskosten, voer ect dus helemaal niet duur.. Veel mensen stoppen ook en ja daar zit je dan...
Wij hebben iemand op stal die mijn paard gratis mag rijden.
Ik vertrouw haar en ze heeft zelf een 3jarige tinker die ze gewoon zonderzadel bitloos buitenrijd.
Ze is totaal niet bang. _O-

hopelijk zien jullie ook nu een beetje hoe een eigenaar erover denkt := :j :')

Iris02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 08:49

Ik ben gestop met mijn verzorgpony omdat de eigenaressen HEEL vaag/onduidelijk was, dus nu ga ik weer opzoek naar een ander pony. Als iemand iets weet in Heerhugowaard/sint-pancras zeg het dan ff.

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 09:15

Jammer dat het toch niet was wat je zocht!

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 16:52

Ik heb hopelijk wat gevonden. Ga over twee weken kijken of het klikt!

Niina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 16:54

Leuk! Ik hoop voor je dat het wat word! :) ik heb nog steeds niks gevonden -O-

KimW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 21:18

Ook ik heb wat gevonden :) maar is wel een heel stuk fietsen. Het is maar wat je er voor over hebt. Zolang mijn punten er niet onder lijden, vind ik het prima.

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 11:47

KimW86 schreef:
Ook ik heb wat gevonden :) maar is wel een heel stuk fietsen. Het is maar wat je er voor over hebt. Zolang mijn punten er niet onder lijden, vind ik het prima.

Starlight ook hoor ik fiets nu bijna 10km voor mn mannetje en het is het 100% waard!! (rij er nog niet vast op)

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 12:56

ik rijd en verzorg nu twee hele leuke Welsh merrietjes, maar helaas wordt ik er echt te groot voor en ben ik dus hard op zoek naar een ander. Ik wil ook liever met dat paard lessen nemen want een manege is heel leuk maar als je serieus wilt gaan rijden heb je toch echt een prive paard nodig :j
Maar ik doe het rustig aan, ik zie wel wat er op mn pad komt. (en op marktplaats :Y) )
op welke sites zoeken jullie allemaal naar een verzorgje?
ik kijk hier op bokt markt maar er is niet zoveel te vinden in mijn omgeving (18+, te hoge bijdrage, te klein, voldoet niet aan mijn eisen (heb er niet veel hoor, maar tis ook zonde om iets te vinden en paard te gaan verzorgen en er dan geen zin meer in hebben 'omdat hij niet kan springen' oid) etc etc)
Marktplaats heb ik op een paar gereageerd maar of er werd gewoon niet gereageerd (wat heb ik daar een hekel aan zeg) of het paard was te lastig of ik was te jong noem maar op.
Dus, zijn er nog andere geschikte sites? :D )

nafnaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 16:29

Zondag komt de Exmoor!

Heel veel zin in! Ga hem samen met nog een vriendin verzorgen en inrijden. Hij is nog was schrikkerig enzo maar volgens mij gaat dat helemaal goed komen! Aangezien de eigenaar niet veel aanwezig zal zijn mogen we hem zien als onze 'eigen pony' enorm leuk dus!

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 16:37

@nafnaf echt superleuk!!!!! net als starlight dus *D ik zie de foto's wel op facebook

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 16:42

Heel veel plezier ermee nafnaf!

Ik ben nog steeds enorm blij met waar ik nu mag bijrijden en verzorgen! Zou hier niet meer weg willen!

Niina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 16:53

ToffeeLover schreef:
ik rijd en verzorg nu twee hele leuke Welsh merrietjes, maar helaas wordt ik er echt te groot voor en ben ik dus hard op zoek naar een ander. Ik wil ook liever met dat paard lessen nemen want een manege is heel leuk maar als je serieus wilt gaan rijden heb je toch echt een prive paard nodig :j
Maar ik doe het rustig aan, ik zie wel wat er op mn pad komt. (en op marktplaats :Y) )
op welke sites zoeken jullie allemaal naar een verzorgje?
ik kijk hier op bokt markt maar er is niet zoveel te vinden in mijn omgeving (18+, te hoge bijdrage, te klein, voldoet niet aan mijn eisen (heb er niet veel hoor, maar tis ook zonde om iets te vinden en paard te gaan verzorgen en er dan geen zin meer in hebben 'omdat hij niet kan springen' oid) etc etc)
Marktplaats heb ik op een paar gereageerd maar of er werd gewoon niet gereageerd (wat heb ik daar een hekel aan zeg) of het paard was te lastig of ik was te jong noem maar op.
Dus, zijn er nog andere geschikte sites? :D )
op facebook zijn ook veel pagina's voor als je een verzorgpaard/bijrijder zoekt.

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 17:18

jaaa via facebook heb ik ook starlight gevonden

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 17:34

ik heb een vraagje, wat zoude jullie vinden als je zo'n email kreeg,

Hallo (marktplaats naam)
Mijn naam is Lieke (achternaam) ik ben 13 jaar oud en rijd nu zo'n vijf jaar.
Ik rijd op een manege en af en toe op pony's van vriendinnen.
Rijden staat zeker niet voorop en ik ben zeker bereid om ook uit te mesten en andere klusjes te doen, Ik heb 5 jaar dressuur ervaring en sinds 2 jaar ben ik ook wat enthousiaster geworden voor springen en rijd ik ook weleens springlesjes op de manege.
Ik had wel nog een aantal vraagjes,
- (als het er niet bij staat) Waar staat het paard?
- (Als er alleen bijstaat een bijdrage) Wat zou de bijdrage zijn?
- Kunt u misschien iets meer vertellen over het karakter van (evt. naam anders uw paard)

Mvg
Lieke (achternaam)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 17:36

Niet slecht, zou nog wat neerzetten over of je les wil nemen of niet, eventueel welke manege je rijdt.
Verder overdrijf je niks, en biedt je jezelf netjes aan.
En een rijfoto bij de advertentie vinden mensen vaak ook fijn :)

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 17:46

rijfoto heb ik sowieso in mn advertentie.
ook welke manege meestal.