Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ZoZenn schreef:Ik zou niet willen dat iemand met een ander bit rijdt, alleen maar onnodige verwarring voor de pony en ik kies daarnaast een bepaald bit omdat t goed zit.
Sheran schreef:Geld uitgeven aan je bijrijdpaard blijft lastig... ik zou het zelf prima vinden om voor lessen te betalen, maar het is me ook al iets te vaak gebeurd dat een bijrijdpaard onder mijn kont uit verkocht is. In het ene geval had ik net een week een dure startkaart aangevraagd en kreeg de eigenaar er een goed bod voor. Een andere keer ging hij toch in training in Duitsland. Weer een andere keer vond de eigenaresse het dier te onhandelbaar. Weer een andere keer werd hij weggebracht voor springtraining in Duitsland. Het waren allemaal onbetaalde bijrijdpaarden, maar toch... het zijn geweldige ervaringen maar ik vind het ook wat 'eng' om een band met bijrijdpaarden op te bouwen.
0000 schreef:Mwah, lessen betalen is in verreweg de meeste gevallen géén investering in het paard maar in de ruiter die erop zit. Als een bijrijder dat zou zien als 'geld uitgeven aan het paard' dan zou ik me toch eens serieus achter de oren gaan krabben of diegene wel enig inzicht heeft in wat ie eigenlijk aan het doen is.
0000 schreef:Mwah, lessen betalen is in verreweg de meeste gevallen géén investering in het paard maar in de ruiter die erop zit. Als een bijrijder dat zou zien als 'geld uitgeven aan het paard' dan zou ik me toch eens serieus achter de oren gaan krabben of diegene wel enig inzicht heeft in wat ie eigenlijk aan het doen is.
maratjesammy schreef:Me zus en ik hadden vd week zelfs het idee om maar eens bij een gevorderde les te gaan kijken bij de maneges hier in de buurt. maar dat voelt voor mezelf een beetje vreemd, en weet ook niet goed hoe ik zoiets moet aanpakken. Gaan kijken wie je wel goed genoeg vind rijden en diegene aanspraken na de les ofzo?
Loes1996 schreef:TT: wat mij betreft zou de eigenaar natuurlijk ook het hoofdstel kunnen gebruiken, of ik zou er inderdaad een zelfde bitje bij kopen mocht ze dit graag willen.
TurboTinker: soms is het beter om ze eruit te gooien. Whapp kan heel fijn zijn om na het rijden even te zeggen hoe het ging, maar niet als de helft van de info vervolgens wordt weggelaten