Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 14:14

Tsja, ik zou gewoon even met dat bit gaan rijden en kijken wat ik ervan vind. Het zou best kunnen dat de pony een ander bit ineens toch fijner vindt. Maar dan zou ik zelf ook meteen overschakelen op dat bit :)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 14:20

ZoZenn schreef:
Ik zou niet willen dat iemand met een ander bit rijdt, alleen maar onnodige verwarring voor de pony en ik kies daarnaast een bepaald bit omdat t goed zit.

Weet niet of je het algemeen bedoelt maar Loes1996 geeft zelf ook aan dat ze het zelfde bit wil aanhouden dus dat het alleen om het hoofdstel zelf gaat.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 14:23

Oh niet goed gelezen denk ik. Ander hoofdstel maakt me niet uit, zolang het goed zit en past.

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 14:59

Ging inderdaad niet om een ander bit, zou dat zelf als ik eigenaar was ook helemaal niet oké vinden namelijk haha.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 15:00

Van een ander hoofdstel maak ik geen probleem, maar ik wil dan wel even zelf controleren of hij goed zit :)

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 15:42

Van mij zou het alleen mogen als je er ook zelf een (zelfde) bit voor koopt, ik het hoofdstel op maat maak en hoofdstel vervolgens op stal blijft. Ik ga echt niet iedere keer het bit wisselen omdat iemand anders graag met een ander hoofdstel rijdt en wil ook niet het risico lopen dat het hoofdstel tussendoor ergens anders wordt gebruikt en niet of niet goed terug op maat wordt gemaakt. Ook zou het hoofdstel eenzelfde neusriem moeten hebben.

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 16:23

Ik heb ondertussen aan de persoon in kwestie gezegd dat het stopt. In het begin is héél duidelijk gezegd: 1x maand les en hoeveel dat kost ga ik later meedelen want zoek een nieuwe lesgeefster. Ik vraag geen geld, maar je moet wel les nemen. Zou niet weten hoe ik dit nog duidelijk kon zeggen. In elk geval, ze wou geen geld aan uit geven dus het spel is klaar. Ik betaal al alles van het paard en vraag er niets voor om met hem te werken, dan is een lesje in de maand toch wel niet te veel gevraagd zeker? Het geld is dan nog niet eens voor mij.

Jammer genoeg dus terug op zoek naar een nieuwe verzorger.. Zucht! (al denk ik dat ik het nu wel gewoon even zo laat, heb het even gehad met afspraken proberen maken met tieners, lukt gewoon nooit. Afspraken komen nooit zoals ik ze zei bij de ouders, paar weken later komen ouders erachter en hopla ik ben degene die er weer mee zit).

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 16:42

Geld uitgeven aan je bijrijdpaard blijft lastig... ik zou het zelf prima vinden om voor lessen te betalen, maar het is me ook al iets te vaak gebeurd dat een bijrijdpaard onder mijn kont uit verkocht is. In het ene geval had ik net een week een dure startkaart aangevraagd en kreeg de eigenaar er een goed bod voor. Een andere keer ging hij toch in training in Duitsland. Weer een andere keer vond de eigenaresse het dier te onhandelbaar. Weer een andere keer werd hij weggebracht voor springtraining in Duitsland. Het waren allemaal onbetaalde bijrijdpaarden, maar toch... het zijn geweldige ervaringen maar ik vind het ook wat 'eng' om een band met bijrijdpaarden op te bouwen.

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 17:48

Tja dat is altijd idd wel zo. Daarom ook dat ikzelf geen bijrijdpaarden meer wou maar voor eigen paarden gegaan ben.
Maar aub als je enige (fiancniele) zorg les nemen is( en dan nog, wat is 1x maand??), en al de rest is zo veel je wil, zo vaak je wil en gratis.. dan vind ik dat je wel rekening moet houden met die ene afspraak om les te nemen. Al zeker als je eigen ervaring vrijwel nihil is. Pfft. Blijf het echt poedersuiker vinden, ik had echt de indruk dat mijn paard goed reageerde op haar en komt niet zo vaak voor. Maar ik kan ook niet zeggen, hier doe maar blijf maar ik zal je sponsoren. Ben toch verdorie haar moeder niet. En het is ook niet dat ik een of ander topknolwedstrijd paard heb. Ze moet er gewoon veilig een buitenritje mee kunne maken op termijn..

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 18:20

Sheran schreef:
Geld uitgeven aan je bijrijdpaard blijft lastig... ik zou het zelf prima vinden om voor lessen te betalen, maar het is me ook al iets te vaak gebeurd dat een bijrijdpaard onder mijn kont uit verkocht is. In het ene geval had ik net een week een dure startkaart aangevraagd en kreeg de eigenaar er een goed bod voor. Een andere keer ging hij toch in training in Duitsland. Weer een andere keer vond de eigenaresse het dier te onhandelbaar. Weer een andere keer werd hij weggebracht voor springtraining in Duitsland. Het waren allemaal onbetaalde bijrijdpaarden, maar toch... het zijn geweldige ervaringen maar ik vind het ook wat 'eng' om een band met bijrijdpaarden op te bouwen.

Dat is idd het risico. Heb het zelf ook een x meegemaakt.
Echter ben ik nog steeds erg dankbaar dat ik gebruik mocht maken van de pony's. Ik mocht immers geen eigen pony. Betalen voor je hobby vind ik vrij normaal ......

zelfs op de manege werd mijn lievelingspony onder mijn kont verkocht.
Mocht afstappen en op een andere pony verder rijden...
en ook met een eigen paard, is het soms afscheid nemen... 1 van mijn paarden moeten laten gaan na een stom ongelukje in de bak.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 21:07

Mwah, lessen betalen is in verreweg de meeste gevallen géén investering in het paard maar in de ruiter die erop zit. Als een bijrijder dat zou zien als 'geld uitgeven aan het paard' dan zou ik me toch eens serieus achter de oren gaan krabben of diegene wel enig inzicht heeft in wat ie eigenlijk aan het doen is.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 21:08

0000 schreef:
Mwah, lessen betalen is in verreweg de meeste gevallen géén investering in het paard maar in de ruiter die erop zit. Als een bijrijder dat zou zien als 'geld uitgeven aan het paard' dan zou ik me toch eens serieus achter de oren gaan krabben of diegene wel enig inzicht heeft in wat ie eigenlijk aan het doen is.

Thanks, dat is idd precies zoals ik denk, maar dan netjes verwoord. :Y)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 22:55

0000 schreef:

Inderdaad. Het helpt je ook als combinatie verder maar dan nog is het niet alleen voor het paard. Als ruiter heb je daar naar mijn mening altijd profijt van als je les neemt. Dus is het altijd wel een investering in je eigen rijkunsten. Of je nu al waanzinnig goed kan rijden of nog niet. Je bent nooit uit geleerd.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 22:58

Sws, ik vind dat als je afspraken maakt, die nageleefd worden. Op je werk word je ontslagen als je het niet volgens de regels doet. Bij mij ook.

Wbt 2e hoofdstel. prima hoor. Mag ik er dan ook gebruik van maken? Want dat bit wisselen is vnl irritant of koop er eenzelfde bitje bij.

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 23:06

Ik ga weer een poging doen :). Het heeft geen haast, dus ik wacht gewoon de juiste persoon af. Ik heb wel geleerd van de afgelopen verzorgster die ik had. Op- en aanmerkingen zal ik voortaan altijd in real life bespreken en niet meer via bijvoorbeeld Whatsapp. Het kan dan zo anders overkomen dan dat je eigenlijk bedoelt... Daarnaast nu een minimum leeftijd van 12 opgegeven. Ik ben toch op zoek naar iemand die twee dagen in de week zelfstandig met één van mijn pony's aan de slag kan, dan is iemand van 10 gewoonweg niet verantwoord. Ben benieuwd, of deze zoektocht wat op gaat leveren... :)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 23:21

Succes met de zoektocht!

En sws is irl bespreken beter. Dat legt de toon net beter

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 23:24

Ja klopt hoor. Ik dacht dat ik dit kleine dingetje wel via de app kon doen, maar kwam totaal verkeerd over waardoor het uiteindelijk einde verhaal is geworden... := foutje van beide kant hoor, daarna uitgepraat maar ermee doorgaan leek niet slim.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 23:27

Ik heb zo ook een bijrijder er uit gegooid. Ik durfde het niet goed te brengen. Terwijl ik zo onwijs boos was. En dat ze alles belangrijk vond behalve mij te woord staan. toen kreeg ze een stortvloed. Helaas. Niet mijn dingen via whatsapp. Maar ook om die ellende dingen ben ik et altijd bij. Daar heb ik ook van geleerd.

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 08:23

TT: wat mij betreft zou de eigenaar natuurlijk ook het hoofdstel kunnen gebruiken, of ik zou er inderdaad een zelfde bitje bij kopen mocht ze dit graag willen.

TurboTinker: soms is het beter om ze eruit te gooien. Whapp kan heel fijn zijn om na het rijden even te zeggen hoe het ging, maar niet als de helft van de info vervolgens wordt weggelaten :(

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 09:18

maratjesammy schreef:
Me zus en ik hadden vd week zelfs het idee om maar eens bij een gevorderde les te gaan kijken bij de maneges hier in de buurt. maar dat voelt voor mezelf een beetje vreemd, en weet ook niet goed hoe ik zoiets moet aanpakken. Gaan kijken wie je wel goed genoeg vind rijden en diegene aanspraken na de les ofzo?

Dat heb ik ook wel gedaan! En de instructrice gevraagd of ze iemand wist die geschikt was en op zoek naar verzorgpony. Zij kan ook rondvragen in de lessen. En je kunt een briefje ophangen op de manege.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 10:25

Een keer kijken op de manege kan geen kwaad :p Kun je daar ook de instructrice spreken... Wat ik wel zeg: ga onverwacht kijken als je weet wanneer de les is. Want ik heb ooit een manege-eigenaar/instructrice gesproken en hoe ze het zei dacht ik 'wow, als jij mensen op zo'n manier leert rijden, dan heb ik er wel vertrouwen in"... Ga je naar de les kijken, gezaag, gemep en geruk... Nou jeej :') Weg vertrouwen in mensen die daar reden... Zaten in de lessen die ik gezien heb maar 2 mensen die ik op mijn pony durfde te zetten. Want die reden wel vriendelijk (en daar zat ze dan met een longeerzweep achteraan :'))

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 11:03

Loes1996 schreef:
TT: wat mij betreft zou de eigenaar natuurlijk ook het hoofdstel kunnen gebruiken, of ik zou er inderdaad een zelfde bitje bij kopen mocht ze dit graag willen.

TurboTinker: soms is het beter om ze eruit te gooien. Whapp kan heel fijn zijn om na het rijden even te zeggen hoe het ging, maar niet als de helft van de info vervolgens wordt weggelaten :(

Hihi, tt en turbotinker. Denk dat ze beiden aan mij gericht zijn :D

En ben het met je eens.

In mijn geval is het makkelijk. Ik geef als huiswerk op, dat je na het rijden in een schrift schrijft. Die ligt in mijn kast. Vertel wat je gedaan hebt, ookal ben ik er bij. Dan weet ik namelijk of je het begrijpt/ totnje doorgedrongen is. Bewustwording vind ik belangrijk.

Maaraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 11:12

Zouden manege's daar van gediend zijn. Ik pak dan als het ware wel een klant af.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 11:16

Nee, vast niet :) Alhoewel je natuurlijk niemand verplicht om te stoppen met rijden.

Je hebt ook maneges die je briefjes eraf halen ja ;) Of gaan vertellen dat je met de eigen pony ook in de lessen kan rijden, binnenbak kan huren en weet ik veel wat :p Hangt altijd een beetje van de manege af :p

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 11:29

Ik heb mijn advertentie maar weer ophoog geslingerd, werkelijk geen idee waarom het niet lukt. Vrees dat het echt is omdat rijden nu gewoon niet gaat. Het frustrerende is wel dat er goede en geschikte mensen(tenminste dat lijkt zo) zich melden alleen wonen die weer veel te ver weg.

Als les gezien wordt als uitgifte aan paard, ik begrijp het wel het zijn kosten die zonder dat paard niet gemaakt zouden worden. Maar ja je zult het wel nodig hebben in sommige gevallen. Als trouwens verzorgers percee een eigen hoofdstel zouden willen hebben. Dan alleen een die alleen voor da paard gebruikt worden en bit wissel zal dan iedere keer moeten gebeuren. Hopelijk op de goede manier en ik zou vooraf het hoofdstel en de maat zelf willen testen.

Schrift heb ik gehad werkte op zich goed, mits ingevuld en naar waarheid ingevuld ook. Daar ging het nogal eens mis overigens bij sommigen.