Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 20:18

susannex schreef:
xConnie schreef:
Ik ben juist op zoek naar een verzorgpaard/pony.
ik ben ook afhankelijk van mijn fietsje, en verder dan 7/8 km is voor mij eigenlijk al niet echt te doen, zeker nu het rotweer er weer aankomt...

): ookal op marktplaats gekeken?
idd ik ben ook afhankelijk van mijn fiets dat is het nadeel..

Jup, marktplaats, speurders, bokt (voorzover dat een beetje lukt) heb ik allemaal al gehad...
en als er dan wel een beetje in de beurt iets beschikbaar is, zoeken ze iemand met veel rij-ervaring voor een 'moeilijk' paardje. Helaas voor mij is het toch alweer 4/5 jaar geleden sinds mijn laatste paardrijles (paardrijden uberhaupt..)! :=

PINK

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 20:21

:( pff ja tegen woordig worden er wel steeds hoger eisen gesteld of ligt dat aan mij ?:P

Yaraa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 20:24

bij mij is een vp paardje niet te vinden
op een of andere manier weten mensen elkaar niet te vinden ofzo
:\

daar zouden we iets aan moeten doen!

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 20:24

ja idd..
waar woon je?
wil je best helpen zoeken!!

Yaraa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 20:27

in Renkum

alvast bedankt :D :j !

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 20:31

wat is je postcode? :P
is makelijker zoeken xd

Yaraa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 20:33

ik pb wel even (:

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 20:33

is prima! :)

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 20:37

ik heb er ondertussen 6 aangeboden gekregen voor ik had gekozen, nu nog 2 toen ik een paardje had gevonden, dus ik had opeens (na t plaatsen van een advertentie) ruim keuze :=

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 20:45

Kimmikky schreef:
ik heb er ondertussen 6 aangeboden gekregen voor ik had gekozen, nu nog 2 toen ik een paardje had gevonden, dus ik had opeens (na t plaatsen van een advertentie) ruim keuze :=

welke provincie kom je?

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 20:46

woon naast amsterdam

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 20:57

oke! (:
makelijk paardjes te vinden/die zich aanbieden voor jou blijkbaar! :P

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 21:34

ik heb dik wat jaren gezocht, zonder een bijrijdpaard te hebben gehad is t redelijk onmogelijk om een paardje te vinden, maar omdat ik uiteindelijk een bijrijdpaard heb gehad voor een half jaar - 9 maanden (tot december) heb ik een iets grotere kans een paardje te vinden :)

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 21:35

hihi oke, nou het is nu onmogelijk voor mij :S
als ik reageer komen er al mensen kijken of ik ga kijken en er is geen klik enz.

_Floss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 22:34

Ik ben al een tijd aan het zoeken, maar kan geen bijrijder vinden...
Ik denk dat het ook grotendeels aan de lokatie ligt, waar ik zit zijn veel pony's en paarden die een bijrijder zoeken...

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 15:17

susannex schreef:
:( pff ja tegen woordig worden er wel steeds hoger eisen gesteld of ligt dat aan mij ?:P

Dat valt mij dus ook op, daar wilde ik gisterochtend al iets erover plaatsen!
Vroeger was het soms 16+ en een aantal klusjes. Nu is het meestal 18+, hoeveelheid klusjes en een nog een bedrag erbij betalen + een lijst wat wel mag en wat niet mag.. Ik snap wel dat mensen niet zo gauw meer reageren, waar is het stuk van plezier, vertrouwen en vrijheid. Je hebt soms op een manege nog meer vrijheden..

Zie soms advertenties voor het verzorgen van een paard, waarop je niet mag rijden en daarvoor moet je al een bedrag betalen!!! Terwijl je als je iemand nodig hebt voor je hond, omdat je geen tijd hebt om uit te laten. Moet je daarvoor toch ook betalen? Wat is het verschil tussen een hond en een paard?

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 15:42

Hier is het ook moeilijk om een bijrijdpaardje te vinden. De eisen worden steeds strenger. Ik snap het wel hoor, je wilt natuurlijk dat er goed voor je paard gezorgd wordt, maar iemand die jonger is dan 16 kan dat toch ook?
En ik zie ook steeds meer dat mensen iemand zoeken van 18+ en ervaring met een eigen paard.
Wel jammer dat jongere kinderen dan geen kans krijgen.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 15:45

Fira: Wij zoeken idd iemand die ouder is dan 18, puur en alleen voor het risico. De eigenaar heeft het wel eens geprobeerd met jongere mensen, maar die hebben toch te weinig ervaring met jonge paarden, ze komen bijvoorbeeld op slippertjes de paarden poetsen en met (in)rijden willen we dat risico gewoon niet lopen dat er iets ergs gebeurt. Bij een ouder persoon heb je toch dat die net wat meer eigen inzicht hebben en die kun je daar ook beter op aanspreken.

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 15:46

naomi_ schreef:
Ik ben op zoek naar een bijrijdster maar die zijn hier in de buurt ook
nergens te vinden...... |( (Bunschoten)

Ik woon vlakbij Bunschoten! :)

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 15:52

Shirley_ schreef:
susannex schreef:

Dat valt mij dus ook op, daar wilde ik gisterochtend al iets erover plaatsen!
Vroeger was het soms 16+ en een aantal klusjes. Nu is het meestal 18+, hoeveelheid klusjes en een nog een bedrag erbij betalen + een lijst wat wel mag en wat niet mag.. Ik snap wel dat mensen niet zo gauw meer reageren, waar is het stuk van plezier, vertrouwen en vrijheid. Je hebt soms op een manege nog meer vrijheden..

Zie soms advertenties voor het verzorgen van een paard, waarop je niet mag rijden en daarvoor moet je al een bedrag betalen!!! Terwijl je als je iemand nodig hebt voor je hond, omdat je geen tijd hebt om uit te laten. Moet je daarvoor toch ook betalen? Wat is het verschil tussen een hond en een paard?

ja idd! maar merk zelf ook qau rijden enz of ligt dat aan mij?:P

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 15:52

_Floss_ schreef:
Ik ben al een tijd aan het zoeken, maar kan geen bijrijder vinden...
Ik denk dat het ook grotendeels aan de lokatie ligt, waar ik zit zijn veel pony's en paarden die een bijrijder zoeken...

waar sta je/u dan?

paarden652

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 15:54

Ach, ik herken het. Voor mijn Lusitano ben ik ook op zoek naar een bijrijder. Mooie ruin, kan M3 proef lopen zonder probleem (belgie ;)). Ze moeten er niet voor betalen en er is maar 1 grote loopstal dat er moet gekuist worden. Waarbij ze ook nog eens hulp krijgen van mij. Dus met een half uurtje zijn ze ervan af.

En wat is het probleem? 1. ofwel heb ik geen binnenpiste 2. ofwel springt hij niet hoog genoeg ;) 3. ofwel willen ze het niet aanvaarden dat ze 1 keer in de week gratis les van mij krijgen omdat ik wil dat er fijn mee wordt gereden. Man man man, en nog is het niet goed genoeg voor hun...

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 15:55

paarden652 schreef:
Ach, ik herken het. Voor mijn Lusitano ben ik ook op zoek naar een bijrijder. Mooie ruin, kan M3 proef lopen zonder probleem (belgie ;)). Ze moeten er niet voor betalen en er is maar 1 grote loopstal dat er moet gekuist worden. Waarbij ze ook nog eens hulp krijgen van mij. Dus met een half uurtje zijn ze ervan af.

En wat is het probleem? 1. ofwel heb ik geen binnenpiste 2. ofwel springt hij niet hoog genoeg ;) 3. ofwel willen ze het niet aanvaarden dat ze 1 keer in de week gratis les van mij krijgen omdat ik wil dat er fijn mee wordt gereden. Man man man, en nog is het niet goed genoeg voor hun...

nou ik zou al blij zijn hoor!!
ze mogen blij zijn dat ze een paardje hebben! pff ook de bijrijders stellen hogen eisen ..

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 16:00

bromfiets schreef:
Fira: Wij zoeken idd iemand die ouder is dan 18, puur en alleen voor het risico. De eigenaar heeft het wel eens geprobeerd met jongere mensen, maar die hebben toch te weinig ervaring met jonge paarden, ze komen bijvoorbeeld op slippertjes de paarden poetsen en met (in)rijden willen we dat risico gewoon niet lopen dat er iets ergs gebeurt. Bij een ouder persoon heb je toch dat die net wat meer eigen inzicht hebben en die kun je daar ook beter op aanspreken.

Ja dat snap ik heel goed. Vooral met jongere paarden is het wel belangrijk dat diegene ervaring heeft.
Maar ik ben nog nooit jonge mensen op slippers bij de paarden tegengekomen, gelukkig maar. Dat is wel heel onverantwoordelijk.

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 16:02

Fira schreef:
bromfiets schreef:

Ja dat snap ik heel goed. Vooral met jongere paarden is het wel belangrijk dat diegene ervaring heeft.
Maar ik ben nog nooit jonge mensen op slippers bij de paarden tegengekomen, gelukkig maar. Dat is wel heel onverantwoordelijk.

ja idd!! hoeft sws maar 1 x op je voet te gaan staan :S
ik heb altijd rijlaarzen/chaps aan... of allstars! als het heel warm is..