Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 14:47

Lijkt me vreselijk zo'n bijrijder. Denk ook dat het ook alleen maar erger wordt als je er mee door gaat. Dan denken ze dat ze overal mee weg komen. Ondanks dat ze goed hun best doen en je blij met ze bent wil dat niet zeggen dat ze zich overal mee kunnen bemoeien. Dat is een van de nadelen van een bijrijder.

Ga je nog op zoek naar een andere bijrijder?

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 15:04

Week geleden gereageerd op een advertentie waar iemand op zoek is naar iemand die gewoon lekker wil verzorgen, aandacht geven en grondwerken. Ik ben serieus, verantwoordelijk en eerlijk, en daarbij hoef ik niet persé te rijden; ik vind het heerlijk om gewoon bezig te zijn met de paarden. Ik heb een net briefje geschreven. Maar nee. Mijn berichtje is gelezen en er is verder niet meer op geantwoord... :(

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 15:07

Wat jammer zeg. Ook niet netjes.
Zo iemand zo fanatiek als jij zou hier zo welkom zijn. Alleen in deze regio onvindbaar.

Toevallig heb ik 2 weken terug oo fb op iemand gereageerd die een paard zocht.
Aangegeven wat ik te bieden heb.
Geen reactie, nou van de week ineens wel, met ja sorry hectische tijd geen tijd gehad om te antwoorden. Dat kan natuurlijk :j
Ze wilde wel kennis maken. Op mijn vraag wanneer ze tijd had alweer geen antwoord.
Nou als communicatie altijd zo gaat dan laat maar.

PinkLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 16:06

Tigra_ schreef:
Lijkt me vreselijk zo'n bijrijder. Denk ook dat het ook alleen maar erger wordt als je er mee door gaat. Dan denken ze dat ze overal mee weg komen. Ondanks dat ze goed hun best doen en je blij met ze bent wil dat niet zeggen dat ze zich overal mee kunnen bemoeien. Dat is een van de nadelen van een bijrijder.

Ga je nog op zoek naar een andere bijrijder?

Nee ik snap er ook niks van. We staan hier aan het bos dus er kunnen heerlijke ritjes gemaakt worden.

Ik had een nieuwe advertentie geplaatst, daar wel wat reacties op gehad, maar geen een waarbij ik het gevoel had dit is wat... dus ik heb de advertentie ook maar weer verwijderd, heb er even geen zin in. Ik kan denk ik niet iemand vinden waar ik tevreden mee ben

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 21:30

Vaak is het hoe meer vrijheid/ruimte je geeft, des te meer misbruik vd goedheid wordt gemaakt. Uitzonderingen daargelaten. Zie dat veel zo gebeuren. Zo jammer.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 21:37

Ook ik ben op zoek naar een bijrijdster. Helaas na 3 dagen nog helemaal geen reactie op mijn advertentie

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 21:41

3 dagen is nog maar heel kort. Komt vast wel een goede match. Vroeg of laat.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 21:42

Geduld... niet iedereen zoekt elke dag en het zijn drukke dagen nu...

Geef het de tijd. Soms zijn mensen voorzien en dan ineens verhuisd het paard, wil de eigenaar dat ze stoppen, raakt een paard langdurig geblesseerd etc. Kan goed zijn dat wanneer je het een aantal weken later opnieuw probeert er wel reacties komen.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 21:48

Ik denk dat het ook wel lastig word omdat ik echte flexibiliteit vraag. Dus niet een vaste dag in de week. Soms 1 dag soms 4

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 21:52

Plus dat je schrijft bijrijdster, maar in de tekst blijkt verzorgster?

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 21:54

Het is geen personeel met afroepcontract toch?

Je probeert iemand te vinden die zoveel mogelijk past bij dat je zoekt maar als je alleen gaat voor een perfecte match wordt het inderdaad erg lastig. Je zou zelf ook iets flexibeler om kunnen gaan met je eisen. Misschien 1 vaste dag en 1 tot 3 flexibele dagen afhankelijk hoe die vallen en wat de ander op kan vullen? Het is immers geen betaalde baan en ook dan gaan werkdagen bij parttimers met nog een andere baan in overleg.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 21:59

Heel eerlijk zou ik verwachten dat de verzorger een bijdrage van jou zou krijgen, want het is klinkt meer als een oproepbare baan dan iets anders. :o

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 21:59

1 vaste dag wil ik echt niet omdat mijn tijd dan helemaal beperkt word.

Dat ik nu op zoek ben naar een extra iemand is al echt een wonder want het liefst doe ik het zelf maar dat kan met mijn huidige baan niet meer.

Cobiiee waarom een baan? Ik geef denk ik genoeg vrijheid terug. Willen ze wedstrijden prima. Mag allemaal. Ik vraag dan enkel flexibiliteit terug
Laatst bijgewerkt door Daks op 30-12-17 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 22:00

Ik heb er dus nu 1 bij die zelf pony heeft (had er al 1) en ook met van beide kanten dat het tijdelijk is en direct opzegbaar. (maar ik heb toch 2 paarden dus zal eventueel wel langer verhaal worden, ze bevalt prima :+ )

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 22:25

Daks, je wilt net voor het weekend doorgeven aan een ander hoevaak/wanneer die na het weekend mag komen opdraven. Wat als de andere meerdere malen niet kan op momenten dat jij wilt dat die gaat (wat niet raar is als er zo kort van te voren "zekerheid" van dagen gegeven wordt)?
Die persoon moet dan iig mesten (dit is dan in de wei/paddock de hoeveelheid van 4 paarden? Of worden die ook nog door anderen die dagen gemest? ).
Persoon mag voor onbepaalde tijd niet rijden (als dat een weekje is meld je dat meestal niet zo, dus minimaal 1 maand of 2,3?).
Heel eerlijk Daks, ik zie op de manier waarop jij het geschreven hebt vooral winst voor jou.

Mijn bijrijder heeft zijn laatste wedstrijd voor dit jaar gereden en is nu L2 met 9 winst. Niet verkeerd voor iemand die sinds febr pas begonnen is met rijden van mijn beestje, hij had als doelstelling L2+10 dus baalde wel lichtelijk. :')

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 22:29

Ik lees:
Starten met grondwerk. En als de klik er is, kan er gereden worden.

Voor velen is het onmogelijk om zo op het laatst ineens nog dit in te plannen. Zeker bij 16+ Hebben ook verplichtingen studie/werk/kinderen.
Denk dat je minimaal 1 vaste dag moet kunnen aanbieden. Zodat het meer zekerheid geeft. En 4 dagen...dat is een hele klus. Zijn er maar weinig die zo vaak kunnen/willen komen.
2 is vaak al snel de max.

CharxHebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 22:30

Met mijn horeca baan had ik ook een flexibele bijrijder die ook wisselende werktijden had. En aan het einde van de ene week keken wij wie welke dag kon en wie welke dag echt niet voor de week daarna. Als ik een hele rustige week had en zij een drukke met 1 of 2 vrije dagen zat ik soms op mijn vrije dag thuis maar ook andersom. Het is geven en nemen :)

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 22:35

Nou dat geven en nemen is inderdaad zo. Als hij/zij niet kan dan niet. Het word nu ook niet gedaan.

En tja als de klik er is mogen ze rijden. Dat is niet zo vreemd toch?

Kwa mesten zijn, het dagelijks max 6 hopen. Dat is echt 15 minuten werk.

En ik denk niet alleen winst voor mij. Ik bied een paard aan waar zelfs gestart mee mag worden. Ook al zou ik die dag self kunnen geef ik dan toch mijn paard "weg" zeg maar.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 22:39

Het lijkt me logisch dat rijden alleen doorgang vindt met een klik. Maar zelf kies ik er dan voor om de persoon er gewoon meteen op te zetten, en gaat het niet goed, dan zeg ik dat ze hooguit kunnen verzorgen. Andersom dus :)

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 22:42

Sheran schreef:
Het lijkt me logisch dat rijden alleen doorgang vindt met een klik. Maar zelf kies ik er dan voor om de persoon er gewoon meteen op te zetten, en gaat het niet goed, dan zeg ik dat ze hooguit kunnen verzorgen. Andersom dus :)

Hmm dat doe ik bij die van mij maar niet }>

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 22:44

Hoe gaat iemand oefenen voor wedstrijden met niet een minimale x aantal dagen rijden per week Daks?

Ik wil ook enkel iemand op mijn paard als het klikt met mijn paard, daarom ben ik er de eerste paar keer bij als de bijrijder er is. Wanneer iemand al duidelijk niet geschikt lijkt, mag die er niet op en zeg ik dat gewoon gelijk.

Iemands eerst x tijd laten grondwerken klinkt in mijn oren wachten tot het s avonds weer langer licht wordt en weer beter weer en dan zelf je paard weer fulltime doen. :o

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 22:51

Daks schreef:
Sheran schreef:

Hmm dat doe ik bij die van mij maar niet }>

Waarom niet? Ze zouden er bij een klik toch ook op mogen? Natuurlijk, als je meteen ziet dat het mis is, dan gaan ze er niet op. Maar als jij eerlijk bent in de advertentie zou het toch goed moeten gaan.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 22:52

Flexibiliteit vragen is makkelijker gezegd dan gedaan. Zeker in die mate.

Mensen hebben lesroosters (en ook die wijzigen wel per periode/blok) of werk, draaien diensten die wellicht ook anders flexibel zijn dan de jouwe. Ze kunnen een relatie hebben, kinderen...

Als je zelf al niet flexibel bent door je werk zou je dat toch kunnen begrijpen dat mensen niet zo even tot 4! Flexibele dagdelen uit hun mouw kunnen schudden?

Als de jongste straks naar school gaat ben ik tijdelijk redelijk flexibel. Onder schooltijden mits ze niet ziek zijn.

Hiervoor had ik 2 dagen per week opvang bij een gastouder. De vorige gastouder was heel flexibel met dagen. Daar kon ik regelmatig schuiven. Bij de laatste gastouder kon dat niet. En bij de kinderopvang kan dat vaak ook niet.

Ik rijd bij een eigenaresse die daar rekening mee houdt. We overleggen met elkaar en als 1 van beiden niet kan proberen we een oplossing te vinden en anders sla ik een dagje over.

De komende 6 weken niet ik zonder oppas overbruggen. Ik heb Dat voorgelegd en gezegd Dat ik op zoek was naar een oplossing. Toen bood zij aan wel op te kunnen passen als ik reed.

Nu is onze situatie anders want eigenaresse heeft wel tijd maar kan niet rijden. Paard stond stil. Ze vind veiligheid belangrijk dus ze is er altijd als ik rijd. Gaat mee maar les en binnenbak en wedtrijd. En ik was erg blij met haar aanbod dat ik mijn dochter wel mee kon nemen. Beide geholpen. Paard wordt doorgetraind en ik heb opvang voor tijdens het rijden.

Bij vorige eigenaresse moest ik dan eerder afzeggen of proberen te ruilen en kon ook niet vaak extra.

Ik zelf ben al blij als iemand 2x per week kan komen en niet steeds afzegt. Zovaak dat ze veel beloven maar het niet waar kunnen maken.

Heb nu een meisje dat 2-3 keer per week komt. Mijn pony weet niet wat hem overkomt ineens!

Maar mijn verwachtingen en eisen liggen gewoon een stuk lager omdat ik inmiddels weet wat voor de gemiddelde verzorger/bijrijder wel of niet haalbaar is. Ben gewoon blij met wat ik wel kan krijgen aan hulp en aandacht/beweging voor pony want anders stond hij helemaal stil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 23:18

Ik werk in de horeca, en moet twee weken van tevoren doorgeven wanneer ik kan. Als ik dan daarna pas een paar dagen van tevoren hoor wanneer de eigenaar van het bijrijdpaard me verwacht, is dat best onhandig... en ik heb in vergelijking met andere leeftijdsgenoten nog een héél stabiel rooster.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 18:55

Hier gaat het de zoektocht niet heel erg voorspoedig, eerste afspraak gehad, maar kreeg halverwege de afspraak te horen dat ze al bij een ander paard was geweest en daar een ‘enorme klik’ mee had. Prima natuurlijk, maar waarom nog naar mijn paard komen? Omdat het gras misschien nog groener was? Zonde van de tijd imo, als je een klik hebt ga daar dan ook voor...