Shanna schreef:Hoofdstel en spullen kopen vind ik dan weer geheel eigen keuze. Ik kocht inderdaad ook wel eens wat voor mn verzorgpaarden, maar dat hield ik toch echt zelf. Ik liet het dan ook niet op stal liggen, maar nam het zelf mee elke keer.
Mijn bijrijders/ verzorgers kopen inderdaad ook wel eens wat, zoals een poetssetje. Niet omdat het nodig is (ik heb een bak vol met borstels e.d.) maar omdat ze het zo leuk vinden om met hun eigen borstels te poetsen. Ook heb ik zelf meer dan 20 dekjes, dus vollop keuze. Zelfde voor halsters, en ook alles in goede staat. Toch heb ik een verzorgstertje gehad die zelf een halstertje en dekje voor de pony had gekocht, puur omdat ze dat leuk vond. Die spullen heeft ze overigens nooit opgehaald toen ze stopte met verzorgen/ rijden dus deze mocht ik houden.
Ik verwacht inderdaad wel hulp op de dagen dat de mensen komen rijden. Gewoon simpel even helpen met uitmesten en daarna de boel weer schoonvegen.
En op dagen dat rijden er niet inzit maar de verzorgster/ bijrijder toch wilt komen dan doen we net even wat meer schoonmaakwerk. Zoals alle paarden uitgebreid poetsen of staarten wassen, het erf vegen, zadels/ hoofdstellen invetten. Maar hier zijn ze niet toe verplicht.
Is ook eigen keuze, maar heb het beest 13 jaar verzorgd en kon het echt als mijn paardje zien
Dus dan is het leuk om dat te doen. Mijn verzorgpaardje stond gewoon in de tuin bij die mensen (haha grote tuin, buitenbak van 60x 20 erin en alles) en daar kwam dus ook niemand en niemand anders deed iets met het beest.. Dat scheelt natuurlijk ook wel. Toen het paardje met pensioen ging en ik mijn eigen pony kocht (die natuurlijk een andere maat had bij bijna alles) zijn er wel wat dekjes meegegaan die van mij waren, vooral omdat ik toch niet meer reed en ze daar maar lagen :p) Maarja, na 13 jaar je "eigen paardje" (ook al was het officieel niet zo) te hebben gehad, dan heb je vanzelf wel een verzameling spullen :p (Tenminste, hier groeit de zooi nog steeds :p)
Netjes alles achterlaten is logisch, paard goed verzorgen en meehelpen is denk ik ook "logisch" (helaas niet voor iedereen :p) als je wat drollen in de stal zag liggen, of de stal was nog niet gedaan, dan deed je dat zelf maar even
Ergenissen toen we ooit iets aan verzorgsters overlieten.. kon je 's avonds nog de helft doen :p Terwijl ze zo vaak meehielpen als je erbij was, als ze het alleen moesten doen... tjah ging het altijd mis? Altijd wel iets vergeten (n) Heel irritant...
Voor mijn paard heb ik gewoon goede spullen, niet versleten etc. Maar ik vind als je iemand laat rijden dat je dan ook gewoon voor paard en ruiter het goed moet hebben geregeld... Tis jouw verantwoordelijkheid... (Helaas ken ik er ook genoeg dat de verzorgster zelf een zadel moet regelen of wat dan ook :S hoofdstel dat half uit elkaar valt en mjah... vind dat niet kunnen, ook niet voor de verzorgster, maar je paard loopt ook risico.
Laatst bijgewerkt door Serendip90 op 16-10-12 11:16, in het totaal 1 keer bewerkt