Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 11:00

Lienek schreef:
Mijn bijrijdster zegt per 1 november ivm met de aanschaf van een paard.
Dus ben ik weer op zoek naar een leaser voor mijn sportpony van 1.47
Ik bied de kans om iemand de wedstrijden in te laten gaan met hem. hij is Z springen, M1 dressuur en B SGW
Een pony waar alle knopjes op zitten. Helaas ben ik bijna 20 en kan hem niet meer uitbrengen vandaar dat ik op zoek ben naar iemand die wat jonger is en dat wel wil.
Beschikking over alles (spring-, dressuurzadels. ) etc etc. Zelf hoeft er niks gedaan te worden, alleen af en toe tuig invetten.
Ik vraag 100 pm all in met alleen de eis dat er 1x per maand gelest wordt bij instructie naar keus.

Ik vind het zelf heel redelijk aangezien je dan niet op een manege paard rijd, 5 dagen pw + westrijddag mag rijden (ik doe 1 dag in de week vrij voor de pony zelf.) en de pony zelf ook meer waard is dan een manege paard.
Dus als jullie iemand weten in friesland. ? :)
Maar merk dat het met sport pony's toch moeilijk is om een bijrijdster te vinden. bij onze tinkers stonden ze haast in de rij!

Van jou pony kan echt iets geleerd worden, dus dat scheelt natuurlijk wel een beetje. Een ambitieus ponyruitertje heeft hier veel aan. Dus snap het aan de ene kant wel. Je hebt zo ook meteen de zekerheid dat je iemand hebt die echt wil... En ik weet niet of jij er nog extra tijd in steekt, af en toe tips gaat geven, mee op wedstrijd of wat dan ook?

Ik heb een pony die kan een leuk L proefje lopen, misschien M, is eigenwijs, met springen is het of hij wil niet of hij heeft er te veel zin in (we hebben nog geen middenweg, komt ook omdat er nauwelijks met hem is gesprongen in het verleden :p) Maar ik ben al lang blij dat er iemand op hem wil rijden en hem wil verzorgen en dat ook goed doet. Bij mij mogen ze ook ales doen, rijden, wedstrijden zou ook mogen (doen ze overigens niet), maar toch heb ik het idee dat ik het niet kan maken om er iets voor te vragen. Ben gewoon veelste blij met mijn verzorgsters!

Lienek

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 11:39

Pff nou ik heb ze zien komen en gaan... en ze zeggen wel veel te willen doen zoals uitmesten etc maar het meerendeel stopt na 2 weken al met die beloftes dus vandaar dat ik geld vraag en zelf alle overige zorgen uit handen geef. hier kwam mijn huidige bijrijdster eigenlijk ook: opzadelen, rijden, afzadelen, ff zitten nakletsen en weer naar huis.
Dan kost het bij mij minder dan op de manege.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 12:21

Jeetje dat had ik maar wat graag willen doen als ik die leeftijd had gehad!
Zuur is dat altijd dat je iemand inwerkt, opleidt en begeleidt en dan ineens weg hebben ze een eigen paard.
Natuurlijk geweldig voor de persoon, en zelf vind ik het ergens ook wel leuk, vooral als ze het goed doen daarna, maar toch ook zuur....

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 16:31

Erg mooi aanbod Lienek, het zal lleen niet meevallen een wat hoger geschoolde ponyruiter te vinden die ponyloos is.

NynckeL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 18:58

Ik vind het raar dat je als bijrijder eigenlijk niet mag willen bijrijdster te zijn.
En in sommige gevallen betalende poetser, ik hoop iemand te vinden die mijn huis opruimt en geld meeneemt.
Of iemand die betaald om mijn hond uit te laten en te poetsen.

Bij paarden vind ik de verhouding scheef, je wilt een paard maar hebt geen tijd om er genoeg voor te zorgen.
Je betaald niet voor de zorg maar stelt een enorme berg eisen.

Van mij mag je je knol dan ook houwen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 19:28

NynckeL schreef:
Ik vind het raar dat je als bijrijder eigenlijk niet mag willen bijrijdster te zijn.
En in sommige gevallen betalende poetser, ik hoop iemand te vinden die mijn huis opruimt en geld meeneemt.

Bij paarden vind ik de verhouding scheef, je wilt een paard maar hebt geen tijd om er genoeg voor te zorgen.

Hier snap ik dan weinig van en dus zou ik je geen eens vragen.

NynckeL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 19:35

Nee, de verhouding is zo krom dat je het niet snapt, net zo min als ik iets van jullie snap.
Ik ben blij als iemand goed voor mijn dieren wil zorgen, daar betaal ik voor.
Net zo goed als de babysit wordt betaald.

Maar bij een paard is dat opeens anders....not dus.

Betalen om de stal uit te mogen mesten....zeer bizar

Dus nee, ik vind het niet zo raar dat je geen bijrijder kunt vinden, je wilt namelijk een geldzakmeenemende poets/verzorger, bijrijder is een gunst die sommigen gratie-gods uitdelen.

Als ik dan ook nog het gejammer hier lees, denk ik: "lekkere energie" maar niet heus, zoek het zelf maar uit.
Geen lol aan om jullie knol te poetsen en rommel op te ruimen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 19:56

NynckeL schreef:
Nee, de verhouding is zo krom dat je het niet snapt, net zo min als ik iets van jullie snap.

Je kan geen babysit met een bijrijdster vergelijken in mijn ogen, aangezien ik niet mijn baby met een paard kan/zal vergelijken, ja ik vind een paard zeer anders dan mijn baby.
Verder stel je het erg zwart/wit.

Als ik uit ga van mijn situatie:

Het is niet alleen stal uitmesten, ze krijgen de pony mee om te rijden, ze krijgen les, eten & drinken, hebben een goede pony en goed materiaal onder de kont.
Anders wordt het aangeschaft en daar betalen ze niets voor. Ze gebruiken het wel en daar slijt het van, vervanging is ook voor mijn rekening.
Ze leren al doende een pony te verzorgen onder begeleiding, althans hier zo.
Ze kunnen hier ook mennen.

Het hoeft voor mij niet, tijd zat, ik verleen een gunst en zij verlenen mij een gunst.
Ik heb alle kosten en betaal ook de rijvereniging dus een bijdrage lijkt me niet onredelijk.
Ik vraag alleen wel als ze over straat gaan een bijdrage voor hoefijzers van 20 euro p/m omdat ik die zelf niet nodig heb.

Degenen die ik nu zoek kan en mag in eerste instantie niet rijden en zal dus ook niets betalen.
Als ze op een manege gaan rijden, al is het maar 1x in de week zijn ze duurder uit.
Als ze dat leuker vinden dan snap ik dat wel, vriendinnetjes enz.

Ik geloof dat je iets hebt toegevoegd, gelukkig voor je dat je mijn knol niet hoeft/mag te doen.
Stop dan ook hier verder maar geen energie meer in.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:08

NynckeL schreef:

NynckeL schreef:

Het slaat werkelijk helemaal nergens op wat je zegt. :n
Totaal scheve verhoudingen, een hond, kind, paard kun je in dit opzicht niet met elkaar vergelijken.
Het verzorgen van een paard kun je op heel veel verschillende manieren bekijken, Truus heeft een paard maar rijd maar 2 dagen en vind het leuk als het paard nog een paar dagen gereden word....vraagt enkel als bijdrage dat de wei of stal eens gedaan word.
Truus heeft een paard rijd niet dus laat haar paard lekker in de wei lopen.
Truus heeft een paard op een pensionstalling staan a € 250 per maand.
Truus rijd zelf.
Truus vind het leuk dat haar paard wat meer beweging krijgt buiten de 3 dagen dat ze zelf rijd, hier hoeft verder niets voor gedaan te worden enkel een bijdrage in de stalling.
In alle gevallen hoe je het ook bekijkt, word er maar weinig betaald voor een hobby die de eigenaar vele malen meer kost, in mijn ogen voor iedereen een win win situatie.
Je moet geen paard houden als je alleen afhankelijk ben van verzorgers/bijrijders wel betalend of niet want dan doe je iets niet goed.
Laatst bijgewerkt door mnkortleve op 30-09-12 20:10, in het totaal 1 keer bewerkt

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:09

En als jij niks wilt betalen ga je toch gewoon voor een paard waar je niet voor hoeft te betalen ;)
Moet jij weten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:12

Joh laat gaan, ze wil er geen energie insteken en vind het maar gejammer.
Dan kan je geen zinnige discussie voeren.
Hoezo negatieve energie....

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:14

Zoiets is ook eigenlijk geen discussie waard, helaas kan ik me nooit in houden om op zoiets in te gaan. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:21

haha, had ik ook,
Ik heb gezien dat ze hier ook een knop hebben zodat je bepaalde posts kunt negeren, dat doe ik nu maar dan kan ik er ook niet meer op reageren.

Dancertje je weet het prima kort samen te ;) vatten!

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:25

Het wel of niet betalen voor het rijden van een paard dat is ook iets waar de meeste het niet over eens zullen worden.
Erg jammer en ook eigenlijk geen discussie waard want ieder zijn mening ieder zijn ding. ;)
Ik heb mijn paarden aan huis kosten ook geld het enige wat ik vraag is een bijdrage aan het onderhoud van de wei en de stallen dus maw mest ruimen.
Eens een keer de spullen invetten en dan is het verder gratis gebruik van mijn paarden die ik ook gewoon stil kan zetten hebben ze echt geen problemen mee. :n
Mijn paarden kosten mij ook meer dan € 5000,- op een jaar en dan moeten er nog geen gekke dingen zijn.
Ik heb het er voor over, we gaan ook niet op vakantie dat kunnen we niet betalen met zoveel dieren.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:27

Ik hoef zelf niks te betalen. Maar ik bied aan om te mesten en help verder ook met de andere klusjes. Ook rijd ik niet!

Ieder zijn ding..

judith_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:28

Het loopt hier storm ineens, de bijrijders vallen vandaag met bossen voor mijn voeten :D :+

In principe heb ik vandaag met iemand afgesproken dat we gaan kijken hoe het klikt tussen haar en mijn paard. Helaas moet dit nog even wachten omdat ikzelf nog niet naar stal kan. Nu heel hard hopen dat ze ondertussen niet een ander paard vind.
En anders hopen dat de anderen dan nog willen. (ik heb iedereen netjes terug gemailt met uitleg, vind ik wel zo fatsoenlijk :j )

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:29

Hihi ja ik las het in je pb, echt bijzonder dat je dan opeens zoveel vind haha :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:32

Fijn Judith!

Hier het zelfde hoor mnkortleve.
Ach het was inderdaad geeneens zo zeer om de discussie als wel de manier waarop, want je hebt gelijk ieder zijn mening.

judith_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:51

Over bijdrages, daar ben ik dubbel-denkend over :+

Ik vind een goede klik tussen bijrijder en paard veel belangrijker dan een bijdrage.
Aan de andere kant, bij mij hoef je alleen maar aandacht te geven en te rijden, dat is op een manege ook niet gratis. Al vind ik de bedragen die af en toe gevraagd worden wel erg hoog %) . Bij mij hangt het dus van de persoon en situatie af (kan diegene het missen en staat hij/zij ervoor open, en dan heb ik het over een paar 10tjes per maand (voor meerdere dagen per week) of zo af en toe een een zak peen of voer ofzo.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:56

Sommige bedragen zijn inderdaad gewoon rond weg idioot.

Punt is met af en toe een zak peentjes is dat het gewoon niet meer gebeurt of dubbel, dus dat hou ik dan weer liever zelf in de hand, door het zelf te kopen, kunnen ze het wel geven en kroelen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 21:13

NynckeL schreef:

Dus nee, ik vind het niet zo raar dat je geen bijrijder kunt vinden, je wilt namelijk een geldzakmeenemende poets/verzorger, bijrijder is een gunst die sommigen gratie-gods uitdelen.

Als ik dan ook nog het gejammer hier lees, denk ik: "lekkere energie" maar niet heus, zoek het zelf maar uit.
Geen lol aan om jullie knol te poetsen en rommel op te ruimen.

Op een baby passen vind ik een straf, een paardje doen heel fijn :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 21:16

Ach, ik vraag niks, ik betaal alles zelf en doe alles zelf qua onderhoud (mesten, voeren, drinken geven) en ik vind ook niemand. Zal dan wel rotpony's hebben ofzo :+ Of ik ben zelf een onmens natuurlijk, kan ook ;)

(ben op dit moment ook niet op zoek hoor, daar niet van, maar die geweest zijn waren toch geen groot succes :+ )

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 21:20

Ja waren die 2 meisjes niks?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 21:35

Die zijn zo ver nog niet geraakt :+ Op zich zijn het hele leuke meisjes en met momenten denk ik van "we proberen het gewoon" maar er komt dan steeds wat tussen en dus hebben we nog niks geprobeerd. En ik moet eerlijk toegeven dat ik er niet om sta te springen .. ligt niet aan hun ofzo .. ligt aan mij .. er gaat toch nooit iemand hetzelfde om met mijn pony's als ikzelf en ik heb beetje moeite met loslaten :o

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 21:47

Ah ik snap m. Lijkt me opzich best ingewikkeld als jij minder tijd hebt en je het daar moeilijk mee hebt!