KirstenVosje schreef:Wat hier al eerder in het topic genoemd is, een schilder hoeft jou toch niet te betalen omdat hij ervaring opdoet met het schilderen van je huis?
Die mensen hebben er denk ik ook wel plezier in, anders hadden ze wel een andere baan gehad. En jij neemt het risico om je huis door een ander te laten verven, wie weet wordt het wel helemaal niet mooi.
En over die laatste zin, als je bijrijder goud waard is, dan zou ik er niet over piekeren om hem/haar te laten betalen. Beetje tegenstrijdig..
Eerst zeg je dat de bijrijder iets van het paard leert, dat daar iets tegen over moet staan. Maar wat als je bijrijder, dus wat jij ook zegt, je paard dingen leert. Dan krijg je geld, en je paard wordt beter opgeleid, ook van de zotte, die bijrijder doet ook moeite hoor!
Ja maar ik ga schilderen echt niet vergelijken met paardrijden, kom op zeg
Ik vind mijn werk leuk, maar niet zo leuk als bij mijn paard zijn, duh, haha.
En als een bijrijder daadwerkelijk iets toevoegt voor mijn paard in de zin van het trainen, zou ik niet betalen, maar voor vervoer naar wedstrijden zorgen, startkaart hosselen e.d.
En ik zeg niet dat de bijrijder iets leert van het paard, ik zeg áls. Ik noem 2 voorbeelden van hoe het kan. Ik zeg nergens dat als ik iemand vraag om mijn paard te rijden, diegene moet betalen. Als je mijn berichten niet snapt, reageer er dan niet op.