Ahhh... bijrijdster-frustraties!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

barend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 11:27

Ja dat denk ik ook .
En laten dan niks meer horen of laten je paard gewoon staan terwijl jij er van uit gaat dat ze gedaan worden.
Kan ik erg kwaad op worden.
Groetjes Danielle

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 13:35

Somebitch schreef:
Het lijkt ook of veel verzorgster niet 'durven' te zeggen dat ze willen stoppen.

Daarom is het naar mijn mening heel belangrijk dat de eigenaar van te voren heel duidelijk aangeeft dat de bijrijdster of verzorgster mag stoppen wanneer ze wilt. Dat is bij een vorige vz pony van mij ook gedaan en dat waardeerde ik echt harstikke. De afspraak was dat ik gewoon kon stoppen wanneer ik wiled maar graag van te voren zodat ze een nieuw persoon kon zoeken. Is ook gewoon zo gedaan, heb het van te voren gezegt en ben nog een paar weken geweest.

Als een eigenaar duidelijk aangeeft dat ze er geen problemen mee heeft dat je mag stoppen wanneer je wilt, dan haalt dat naar mijn gevoel veel spanning van de ketel op het moment dat 'dat' moment komt.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:09

Ik heb vandaag gehoord dat de eigenaar van de pony die ik dus nu rijd, waarschijnlijk daar binnen 2 jaar weg moet. Waarschijnlijk begint hij dan niet iets nieuws. Bah, tzit ook niet mee. Maar 2 jaar duurt nog lang :)
Ik ben wel blij waar ik nu ben. Eigenaar is aardig, pony's zijn leuk, en het andere meisje daar is ook erg aardig, ook al ben ik nogal verlegen. Enige nadeel is dat de pony's voor de handel zijn, maar het is ook errug leerzaam.

rakni

Re: Ahhh... bijrijdster-frustraties!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 16:02

ik kom zojuist terug van stal. Ik heb mijn bijrijdster naar het bos gereden met de trailer zodat zij een ritje kon maken. Ik heb daar gewacht en na een uurtje weer naar stal gereden. Was erg leuk.

Zo kan het dus ook!

En ik vind het dus ook heel leuk om dat te doen. Stapt mijn paardje parmantig het bos in met haar, vind ik zo leuk om te zien!

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 16:04

Hahaha :D Jouw verzorgster heeft echt mazzel met jou!

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 16:45

Lieszje schreef:
Snap niet dat zulke mensen nog een verzorgpaard nemen..
Waarom neem je een verzorgpaard als je er toch niet heen gaat?
En als je dan even geen tijd hebt ofso ga dan even naar de eigenaar.
De meeste eigenaren begrijpen dat wel als je een goede reden hebt.

Ik heb 3/4 jaar lang een merrie gedaan waar ik niet op kon rijden.
Eerst kwam ik zo'n 5 dagen in de week, mocht komen wanneer ik wilde.
Later ging ik een opleiding volgen en toen kwam ik wel wat minder..
Heb zelfs een tijdje gehad toen het allemaal even teveel werd (werk, school etc. zat daardoor niet lekker in mijn vel).
Ben toen naar de eigenaar geweest dat ik even niet kwam, die begreep het wel.

Inderdaad.
(Sorry dat ik even kom binnenvallen in dit topic)
Zo ken ik ook iemand die niet naar haar verzorgpony gaat als ze geen zin heeft. Ook schreef ze een keer in het schrift op: ik heb een uur gereden, gepoetst, gemest.. En uiteindelijk blijkt dat ze helemaal niets had gedaan, alleen even in het schrift geschreven. Bel dan even netjes af als je niet kan!

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 17:19

Millanka schreef:
Somebitch schreef:
Het lijkt ook of veel verzorgster niet 'durven' te zeggen dat ze willen stoppen.

Daarom is het naar mijn mening heel belangrijk dat de eigenaar van te voren heel duidelijk aangeeft dat de bijrijdster of verzorgster mag stoppen wanneer ze wilt. Dat is bij een vorige vz pony van mij ook gedaan en dat waardeerde ik echt harstikke. De afspraak was dat ik gewoon kon stoppen wanneer ik wiled maar graag van te voren zodat ze een nieuw persoon kon zoeken. Is ook gewoon zo gedaan, heb het van te voren gezegt en ben nog een paar weken geweest.

Als een eigenaar duidelijk aangeeft dat ze er geen problemen mee heeft dat je mag stoppen wanneer je wilt, dan haalt dat naar mijn gevoel veel spanning van de ketel op het moment dat 'dat' moment komt.

En dát herken ik. Ik durfde het ook niet te zeggen. Omdat vaak tegen mij gezegt werd dat de pony mijn verantwoordelijkheid was. ik bedacht vaak smoesen om maar niet heen te hoeven.
Nu heb ik laatst uitgesproken dat ik wilde stoppen, om een paar redenen . (ik durfde zelfs geen foto 's van mijn andere verzorgpony's meer te plaatsen omdt ik bang was voor haar reactie)
En nu heeft ze aangeboden dat ik op haar fries mag rijden, en hebben we eens een goed gesprek gehad van wat ik wel mag zeggen en niet. en dat ik kan stoppen wanneer ik wil. en daar ben ik blij o m :D

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 19:02

Tja dat is misschien wel zo, maar waarom smoesjes verzinnen omdat je het niet durft te zeggen? De eigenaar doet je niks aan hoor. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 19:14

Lieszje schreef:
Snap niet dat zulke mensen nog een verzorgpaard nemen..
Waarom neem je een verzorgpaard als je er toch niet heen gaat?
Ik denk dat veel meisjes zich verkijken op de hoeveelheid tijd en energie er in gaat zitten.
Helaas zijn er weinig mensen die dat eerlijk durven toe te geven en dan is wegblijven wel heel makkelijk natuurlijk. :)

Somebitch schreef:
Ja, dat gevoel heb ik ook. :j

Inney: Nog twee jaar tijd om leuke dingen te doen en veel te leren. :j
En misschien kun je tegen die tijd dat hij ermee stopt wel alvast een andere (vaste) verzorgpony zoeken.

Rakni: Je lijkt me een geweldig mens om zoveel te doen voor je verzorgster (en je pony natuurlijk).

LeonieL: In mijn ogen is een verzorgster nooit hoofd-verantwoordelijke van een verzorgpony.
Natuurlijk, als je de risico's zelf opzoekt door in het midden van een drukke weg te gaan rijden of zonder cap op in rengalop langs een smalle berm met sloot ernaast gaat rijden, dan ben je wel degelijk verantwoordelijk.
Of juist onverantwoordelijk.. maar je snapt wel wat ik bedoel.
Uiteindelijk ben je als eigenaar van je paard de hoofd verantwoordelijke.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 14:56

KBK: Ja, dat klopt. Zo zie ik het ook, en over 2 jaar, ben ik dan hopelijk heel veel ervaring rijker, en dan ben ik 18, dan kun je meestal ook eerder iets vinden. :)
Maar het kan ook zijn dat het nog heel lang gaat duren, want waar ik les heb, zit er vlak naast, en moet dus ook weg, maar die gaat verhuizen, naar een nog mooiere plek. :)
Maar 10 jaar geleden begon het al, het opkopen, en dat de mensen die op de opgekochte stukjes wegmoesten. Na 10 jaar, is het nu opeens na 2 jaar. Dus wie weet, laten ze er wel weer 10 jaar overheen gaan. :')

(als jullie mijn warrige verhaal nog snappen. :o )

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 19:29

Ja dat had ik een beetje (als verzorgster), ik had eindelijk via de mail een beetje iets gevonden, maar opeens reageerde de eigenaar niet meer. Maarja, nu heb ik dus een andere pony gevonden, en die is ook erg leuk! =)

Liekekeira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 19:43

Hoi,, nou, ook mooi, dat die niks laten horen enzo!
Meer drachteraan zitten,~~}>
Nee maar als je een verzorgpony wilt moet je daar oook goed over nadenken,!
en niet nooit meer terugkomen!!
xlieke

mayOOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 20:12

haha ja, ik heb nog niks gehoort!
Ik weet alleen dat ik nu snel een ander plan moet gaan bedenken want zaterdag ga ik een week op vakantie en mijn verzorgster zou mijn paarden doen! :\

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 20:44

Lieszje schreef:
Balen zeg!
Hoop dat je een geschikt iemand vind!

Een aantal jaar geleden heb ik ook 2 keer iemand moeten zoeken voor mijn toenmalige verzorgpaard.
De eerste keer was voor erbij en de laatste keer om het over te nemen.
Wilde iemand vanaf 16 jaar, paard kon redelijk moeilijk zijn (en sterk).
Eerste keer kreeg ik alleen reacties van meisjes van 12/13 (ook om gek van te worden).
Een keer iemand zelf een bericht gestuurd en erbij gezet dat het paard niet echt veel bereden kon worden.
Vroeg ze of ze in de M1 verder kon..
Ik gezegt dat het dus niet kon, ging ze zitten zeiken via mail..
Daarna heeft een vriendin van mij het een tijdje gedaan maar liet haar in de steek voor een 'beter' paard.

Daarna moest ik ermee stoppen, maar wilde een goed iemand voor haar hebben.
Mijn nichtje (was toen net 14) ging weleens mee.
En die kan echt verschrikkelijk goed met paarden omgaan.
Heb haar toen gevraagt, die heeft haar gedaan t/m Juli toen is ze jammer genoeg afgemaakt.

waarom moest dat paard afgemaakt worden dan?

bietjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 20:58

Koudbloedkim heb je onder tussen al verzorgster gevonden?

over dat veel verzorgers niet durven te zeggen dat ze liever stoppen ben ik volkomen mee eens ookal ben ik zelf verzorgster.

eigenaressen van mijn verzorg paard & pony zegt altijd als jij wilt stoppen geeft het niet ik zou super jammer vinden maar het is mijn beslissing geweest om 2 paarden te nemen. Niet dat ik wil stoppen heb super getroffen mag doen wat ik wil. Krijg 1x per week les en heb gouden knol onder me. Mag wedstrijden rijden. Mag met pony buiten wandelen fietsen etc.

Cassagrande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 20:45

Het blijft schijnbaar moeilijk van beide kanten. Bij het eerste gesprek ben ik zeer duidelijk. Al het tuig is er, ze hoeft niet te mesten, mag komen zo vaak ze wil, les is geen probleem alleen voor eventueel vervoer moet ze zelf zorgen. Ik heb geen trailer en schaf deze ook niet aan. Ziet ze het niet meer zitten, geen probleem even goede vrienden maar zeg het eerlijk.

Wat leeftijd betreft heb ik liever iemand die ervaring heeft met lastige paarden. Als ze eenmaal weer een half jaar bezig is, is mijn paard superlief en doet ze alles voor je. Maar het moet weer rustig opgebouwd worden vanaf de basis. Daarom heb ik liever iemand die ouder is. Er zullen heus wel meiden zijn van 14 die zeker beter met paarden zijn dan ik. Ik heb ze alleen nog niet gevonden. Degene die ik wel ken hebben zelf allemaal paarden.

Ook de verzorger heeft een bepaalde verantwoordelijkheid vind ik. Ik las bij iemand hier dat de eigenaar alleen verantwoordelijk is. Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Tuurlijk ben ik als eigenaar verantwoordelijk. Maar dat wil niet zeggen dat een verzorger niet verantwoordelijk met je paard moet omgaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:33

Bietjuhh: Nee, nog niet..
Wel een vrouw die het wilde proberen, maar toen ik haar vertelde dat Kim op het moment met pubertijds probleempjes kampt, hield ze het toch voor gezien.
Had ze wel een goede reden voor hoor.. ze had al 10 jaar niet meer op een paard gezeten.

Cassagrande: Ja, dat was ik.. maar je hebt waarschijnlijk niet mijn volledige reactie gelezen. :)
Ik zal het nog een keer quoten:
Citaat:
In mijn ogen is een verzorgster nooit hoofd-verantwoordelijke van een verzorgpony.
Natuurlijk, als je de risico's zelf opzoekt door in het midden van een drukke weg te gaan rijden of zonder cap op in rengalop langs een smalle berm met sloot ernaast gaat rijden, dan ben je wel degelijk verantwoordelijk.
Of juist onverantwoordelijk.. maar je snapt wel wat ik bedoel.
Uiteindelijk ben je als eigenaar van je paard de hoofd verantwoordelijke.

Cassagrande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 12:07

Volgens mij was er voor jou nog iemand die zei dat de verzorger niet verantwoordelijk is. Ik meende dat jou citaat daar ook op gebaseerd was. Vandaar mijn reactie erop. Maar ik heb geen zin om alles te gaan doorlezen. Hahaha.

mayOOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 16:08

Nou ik heb van mijn verzorgster een mail gekregen dat ze ermee stopt!
Toevallig kwam ik haar vriend laatst nog wel tegen in de auto en 1 a 2 dagen later kreeg ik een mail van haar dat ze hem helaas niet meer kon verzorgen ivm te weinig geld!
Maar ze wou wel op de hoogte blijven over mijn paard hoe het met hem ging en blablabla, daar heb ik niet op gereageert en zelf vind ik het totaal niet nodig.
Nu ik terug ben van vakantie kan ik dus weer hard opzoek naar een nieuwe ;) .

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 16:14

Rot zeg..
Hoop dat je straks een betere verzorger/bijrijder vindt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 21:40

Donderdag komt er bij mij en Kim iemand langs. :j
Klinkt nu via de mail erg goed!

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 22:07

Hoop voor je dat het wat is!

Ukje112

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 22:17

okay, zoals ik vele verhalen hier gelezen heb...
WAT BEN IK DAN EEN ONWIJS VERWEND NEST!!!!!

We wilden graag op les, we hebben een vereniging gevonden en ze hebben voor ons een splinternieuwe trailer gekocht zodat wij naar de vereniging kunnen.
en zo zijn er nog veel meer dingen.
Ik ben nu 2 jaar lekker met haar bezig en het was mij zo ook wel goed geweest hoor, maar goed, eigenaren zijn gewoon vreselijk lief :D

Ik lees ook heel vaak dat verzorgsters gewoon niets meer laten horen, niet meer komen, enz.
Ik snap niet dat als die meiden een kans krijgen, er gewoon niet meer naar om kijken. Het is geen vuil wat je zo aan de kant kunt zetten. Het is wel een dier dat verzorgng nodig heeft. Okay, nu krijgen die paarden het wel, maar toch...
Tineke, ik hoop echt dat het wat wordt, want jullie hebben het na al dat ongeluk met bijrijders wel verdiend vind ik!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 22:31

Dankje. :) Ik hou hoop! :j

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 23:53

Heel veel succes donderdag! Hopelijk is het nu een keertje raa dan :)