Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Somebitch schreef:Het lijkt ook of veel verzorgster niet 'durven' te zeggen dat ze willen stoppen.
Lieszje schreef:Snap niet dat zulke mensen nog een verzorgpaard nemen..
Waarom neem je een verzorgpaard als je er toch niet heen gaat?
En als je dan even geen tijd hebt ofso ga dan even naar de eigenaar.
De meeste eigenaren begrijpen dat wel als je een goede reden hebt.
Ik heb 3/4 jaar lang een merrie gedaan waar ik niet op kon rijden.
Eerst kwam ik zo'n 5 dagen in de week, mocht komen wanneer ik wilde.
Later ging ik een opleiding volgen en toen kwam ik wel wat minder..
Heb zelfs een tijdje gehad toen het allemaal even teveel werd (werk, school etc. zat daardoor niet lekker in mijn vel).
Ben toen naar de eigenaar geweest dat ik even niet kwam, die begreep het wel.
Millanka schreef:Somebitch schreef:Het lijkt ook of veel verzorgster niet 'durven' te zeggen dat ze willen stoppen.
Daarom is het naar mijn mening heel belangrijk dat de eigenaar van te voren heel duidelijk aangeeft dat de bijrijdster of verzorgster mag stoppen wanneer ze wilt. Dat is bij een vorige vz pony van mij ook gedaan en dat waardeerde ik echt harstikke. De afspraak was dat ik gewoon kon stoppen wanneer ik wiled maar graag van te voren zodat ze een nieuw persoon kon zoeken. Is ook gewoon zo gedaan, heb het van te voren gezegt en ben nog een paar weken geweest.
Als een eigenaar duidelijk aangeeft dat ze er geen problemen mee heeft dat je mag stoppen wanneer je wilt, dan haalt dat naar mijn gevoel veel spanning van de ketel op het moment dat 'dat' moment komt.
Lieszje schreef:Ik denk dat veel meisjes zich verkijken op de hoeveelheid tijd en energie er in gaat zitten.Snap niet dat zulke mensen nog een verzorgpaard nemen..
Waarom neem je een verzorgpaard als je er toch niet heen gaat?
Somebitch schreef:Ja, dat gevoel heb ik ook.Het lijkt ook of veel verzorgster niet 'durven' te zeggen dat ze willen stoppen.
Lieszje schreef:Balen zeg!
Hoop dat je een geschikt iemand vind!
Een aantal jaar geleden heb ik ook 2 keer iemand moeten zoeken voor mijn toenmalige verzorgpaard.
De eerste keer was voor erbij en de laatste keer om het over te nemen.
Wilde iemand vanaf 16 jaar, paard kon redelijk moeilijk zijn (en sterk).
Eerste keer kreeg ik alleen reacties van meisjes van 12/13 (ook om gek van te worden).
Een keer iemand zelf een bericht gestuurd en erbij gezet dat het paard niet echt veel bereden kon worden.
Vroeg ze of ze in de M1 verder kon..
Ik gezegt dat het dus niet kon, ging ze zitten zeiken via mail..
Daarna heeft een vriendin van mij het een tijdje gedaan maar liet haar in de steek voor een 'beter' paard.
Daarna moest ik ermee stoppen, maar wilde een goed iemand voor haar hebben.
Mijn nichtje (was toen net 14) ging weleens mee.
En die kan echt verschrikkelijk goed met paarden omgaan.
Heb haar toen gevraagt, die heeft haar gedaan t/m Juli toen is ze jammer genoeg afgemaakt.
Citaat:In mijn ogen is een verzorgster nooit hoofd-verantwoordelijke van een verzorgpony.
Natuurlijk, als je de risico's zelf opzoekt door in het midden van een drukke weg te gaan rijden of zonder cap op in rengalop langs een smalle berm met sloot ernaast gaat rijden, dan ben je wel degelijk verantwoordelijk.
Of juist onverantwoordelijk.. maar je snapt wel wat ik bedoel.
Uiteindelijk ben je als eigenaar van je paard de hoofd verantwoordelijke.