Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 09:38

Hier hebben we een "Je helpt me"-deal :')

Mijn kast is opgeruimd, alles is ingevet en als ze zin en tijd heeft, appt ze me gewoon (en ik ben dan "ow jaah altijd goed" :') maar ok) Het gaat echt heel leuk, ook al lag ze er met springen al 3x naast omdat ie in het begin het niet snapt "ik ga, ik ga, ik kan het, ik kan het!"er kei fanatiek op afrent en dan last minute "NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEH" denkt en wegdraait :') En dat doet ie dus ook als ie geen zin meer heeft... Maarja... Ik ben geen springtalent (oogjes dicht en denken "Hopen dat ie springt" :') en hij vindt het kei leuk (als ie het eenmaal door heeft) dus prima zo :)

Qua vaste dagen hebben we eigenlijk vooral de vrijdag (heel de dag school/weg) en voor de rest is het redelijk los... Morgen rot weer, dus dan sluit ik me in de bieb op :p Even doorgeven en als ik dan 'savonds op stal komt, staat daar een netjes gepoetst, lekker gereden paard op stal :D Maar ik ben al lang blij dat ze hem zelf kan opzadelen :P Een zelfstandig iemand is wel heel fijn... (En elke keer netjes appje, foto... prima)

Amable

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 09:43

Fijn is dat Lianne, iemand waar je op kan bouwen! Echt super en ook leuk voor Bas, lekker aandacht en beweging :D

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 09:52

Haha jaah :) Meisje is op stal zo'n beetje kind aan huis... Dus scheelt zo veel! En heb ik weer wat meer tijd (scriptie klaar) dan kunnen we het gewoon samen doen, vindt ze ook niet erg (haha jaah ik vind dat tegenwoordig raar.... die andere keek me echt raar aan als ik een keer zei "Nee, ik kan niet elke keer mee en wil zelf ook een keer rijden"... Bij haar is het heel duidelijk dat het mijn paard is... Zo maf :D)

Voor mij geen stress meer! Geen appjes, geen ik wil ik wil ik wil.... Gewoon een verwend paard :D (Nog verwender... Als dat al mogelijk is :p)

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 09:54

En zo hoort het te zijn met een bijrijder :j :D

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 11:51

Amable schreef:
En zo hoort het te zijn met een bijrijder :j :D

Ja precies

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 12:03

Zo is het bij ons ook. De eigenaar ment met de pony's, en heeft dus voorrang. dit zijn niet per se vaste dagen. Nou hebben we voor viking waarschijnlijk een fijn flexibel meisje gevonden die hier geen enkel probleem mee heeft.

We hebben een groeps app met zijn allen en dan is het vaak in het begin vd week vragen wanneer er met welke pony's gement gaat worden, en dan wordt het rijden er om heen gepland. Maar als er iets veranderd gaan we bijv gewoon gezellig mee op de kar!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 12:46

Handig he zo'n groepsapp. Hebben wij ook.

Ik had eentje die was komen proef rijden. Dat ging best goed.
Ze komt morgen voor de eerste keer "echt". Alleen appte ze me vlak na het proefrijden of ze mijn pony en trailer mocht lenen om mee te nemen naar haar springles.
Zelf vond ik dit een beetje brutaal over komen.
Ik ken haar nog niet en dan gelijk mijn trailer en pony zomaar uitlenen aan vreemde mensen. Tja... van de ene kant wil ik het graag zien als dat ze gewoon heel gemotiveerd en betrokken is. Van de andere kant vind ik dat ze best een pas op de plaats mag doen.
Is dan lastig inschatten...Heb gezegd dat ik erover wil nadenken en dat de pony eerst eens conditie moet opbouwen. Ik kreeg daarna wel nog een appje dat het niet erg was als het niet mocht.

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 12:54

Ik zou gewoon eerlijk tegen haar zeggen dat je het nog wat moeilijk vind om dat zo maar mee te geven en je liever hebt dat ze eerst even een paar keer zo komt rijden. En dat je het wel heel fijn vind dat ze zo serieus is, en op Den duur evt de pony zeker mee kan naar springles.

Dan weet zij waar ze aan toe is en is toch gewoon heel eerlijk en vriendelijk om te zeggen? Ik zou het als verzorgster alleen maar fijn vinden om te horen!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 12:57

lol,wat dacht je van niet? Je mag op het erf blijven en blij zijn dat je mag rijden ;)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 13:03

Is naar mijn idee wel een tikkeltje brutaal ja. Zeker omdat ze het appt dat kun je toch op z'n minst persoonlijk vragen. Als je je er niet fijn bij voelt even laten wachten. Niets mis mee om eerst te kijken met wat voor iemand je te maken hebt. Zo maar even je paard mee geven is wel heel wat. Zou dat ook gewoon de volgende keer met haar bespreken hoor. Dat je je wat overdonderd voelde en dat je haar eerst beter wil leren kennen voordat ze je pony mee mag nemen.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 13:17

Trailer meegeven doe ik sowieso niet. Meeste gevallen hebben de ouders nog nooit met trailer gereden, geen idee hoe of wat, zit ik straks met een paard dat niet te laden is. Of wordt paardlief in de springles even bijgewerkt als het niet direct lukt...Nee dankje. Ik sta echt niet iedere minuut te kijken maar mijn paarden lopen geen lessen bij een instructeur die ik niet ken.

Verder anderhalve week geleden iemand komen kijken, ging best netjes, had nog wel veel te leren, dat ook aangegeven maar op zich geen probleem want hulp aanwezig. Gingen er even over nadenken....niets meer van gehoord! Ouders stonden er notabene bij...lekkere opvoeding ook.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 14:26

Hier komt vanmiddag een meisje mee om te poetsen en wandelen. Ze rijdt de pony waar ik mee men ook, dus ken haar al wel een beetje. :)

Ik was van plan misschien volgend jaar naar een bijrijdstertje op zoek te gaan, maar zij gaf aan dat ze poetsen en wandelen ook heel erg leuk vond dus we gaan maar even kijken hoe het gaat.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 14:43

Ze vraagt je nog niet om mee te gaan "maar ik heb geen trailer en met mijn auto kan dat ook niet", "Trailer kun je lenen, auto vast ook wel?" "Dan moet ik nog werken"... "Je kan toch gewoon vrij nemen?" :')

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 19:06

Pff...ja en het is gratis rijden omdat de pony te koop staat.
Daarop heeft ze gereageerd. Voor de pony wel heel leuk.
Althans zolang het duurt. Ze durft wel en is niet bang.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 20:40

Vind dat echt een no go.
Sorry maar zo snel, zo'n vraag, is in mijn ervaring een slecht teken. Helaas ben ik niet meer van het "iedereen verdient een kans" als die kans groot is dat het mij negatieve energie gaat kosten (en wat nog meer?)
Geeft gewoon een stukje "Hoe ze in het leven staan" als ze dat gelijk vragen en ook nog via de app.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 21:46

Hier ook een die zei dat ze wel wedstrijden wilde rijden en vervoer regelde ze wel, kwam goed... Eeuuuh wat?
Nee sorry eerst eens zien of het klikt met eigenaar en paard? En dan eens verder zien over een jaar of wat...

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 22:54

Ik heb mn nekharen al overeind staan.
doe mij maar 1 van 13 zonder eisen.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 23:02

Ja graag! Heb een meis van 13 die op zaterdag helpt met poetsen en wat klusjes.. Heerlijk! Top meid. En 1 van 19 die echt heel erg onervaren en onzeker is maar onwijs lief voor de paarden, soms reageerd ze naar mijn idee wel verkeerd op de paarden en ziet ze niet wat een paard wil maar staat dan zeker open voor "mijn commentaar". Heel zwaar om haar die kans te geven en ik heb veel geduld nodig voordat ik er ook echt wat aan heb maar als ik dan een reactie krijg zoals hierboven omschreven (springen, dressuur, echt wel op wedstrijd willen, komen wanneer het haar uitkomt) nou nee dank je dan maar even de tijd nemen en hopen dat iemand ook echt blijft..

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 23:44

TurboTinker schreef:
Ik heb mn nekharen al overeind staan.
doe mij maar 1 van 13 zonder eisen.

Ehm...die van mij is 14 :Y)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 23:51

Mijn huidige 13. Ideaal. Jammer dat ik ga 160 km verderop ga verhuizen. Anders hoefde ze nooit weg.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 00:01

Das ook wel een flink eind :o

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 00:15

Ja toch. Denk niet dat ze 2x in de week komt fietsen :P

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 00:28

Nee dat denk ik ook niet :')

Daar zou ik wel heul veel respect voor hebben _/-\o_

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 07:48

Haha! Ik ook!

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 16:55

Hier ook 1 op stal die met me mee naar de club wilt ja daag ten eerste ik geef er niks om en ten tweede de bak is prima thuis waarom dan zo nodig in een binnen bak rijden ik haat dat ik wil het gehele jaar door buiten rijden.
Ze betalen al niks en mij voor alles laten dokken no way. 8)7 .