Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Anke schreef:Ik snap dat stukje wel over de eigenaar heeft alles kosten en dus ook rechten.
Het enige voordeel van eigenaar zijn.
Toch zal ik dat niet snel doen..omdat ik me nog erg vaak in een ander verplaats. Dus ben voor zulke acties nog niet egoïstisch genoeg.
Ik zie het toch meer als een team.
_Cowgirl schreef:Ik vind het ook maar een raar idee dat een bijrijder altijd moet wijken voor een eigenaar. Natuurlijk is de eigenaar de baas, maar dat betekent in mijn ogen niet dat ik mijn bijrijder aan de kant kan schoppen als het even niet uitkomt. Dat is wat je in feite doet als je de dag van je bijrijder 'inpikt'
Nee, zo zou ik het in de toekomst niet gaan doen.
_PatriciaH schreef:Kreupel zijn is wel totaal iets anders en dan verwacht ik ook dat mijn verzorgster komt op haar dag om te helpen. Lijkt me ook meer dan logische dat ze snappen dat er dan niet gereden kan worden, een eigenaar die de afgesproken vaste dag inpikt vind ik echt niet te vergelijken!
_PatriciaH schreef:Wisselen is echt niet erg en dat gaat in overleg! Niet zo van "nee mijn paard dus ik beslis en dan komt ze maar niet". Overleggen lijkt mij dan gepast en geen mededeling dat ze niet hoeft te komen die dag!
Mariska88 schreef:Hallo, ik meld me ook eventjes
Ik had 1 verzorgster voor mijn pony. Die niet even makkelijk is. Ze hadden een leuke klik. Maar ze kocht haar lease paard en komt nu nog maar 1 keer per maand als ik geluk heb.
Daarom andere verzorgster erbij genomen. Zei was heel enthousiast en deed allemaal leuke dingen (vrijspringen, grondwerk, longeren etc) daarna ook 1 keer oopgestapt. En ook dit ging goed.
Mijn pony is geen "simpele" manege pony en heeft nog het een en al te leren.
Maar je raad het al, deze verzorgster was nu ook al een maand niet geweest (al die tijd niks layen horen, nu hoor ik dat het kwam door omstandigheden) maar ook zij komt nu niet meer..
Aangezien ik zelf net moeder ben geworden moet ik zelf eerst herstellen en alles op een ritme zien te krijgen.. En mijn pony verveeld zich nu.
Zit er aan te denken hem te verleasen.. Dan weet je iig zeker dat ze komen...
ZoZenn schreef:Als ik weet dat ze les heeft, zou ik niet zomaar zeggen 'kom maar niet, ik ga vandaag.' Echter zit het bij mij iets anders in elkaar. Ik heb zelf weinig mogelijkheid te rijden en als ik dan wat dagen vrij heb, zal ik wel zeggen 'die en die dagen hoef je niet'. Zij kan elke week 3x rijden, ik soms 2 weken helemaal niet en ik ben de eigenaar. Dan vind ik dat ik op mijn vrije dagen gewoon op mijn pony kan/mag rijden.