Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

bruja

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 10:34

Sorry, zo bedoel ik het helemaal niet! Het is heel fijn dat hij er eerlijk over is, en ik vind het een grote plus dat iemand zo eerlijk naar zichzelf kan kijken. maar ik denk echt dat het beter is om eerst een betere basis te hebben. Ook voor jezelf als ruiter. Afbranden is niet mijn bedoeling.
We hebben wel te maken met levende wezens en daar moet je ook eerlijk naar kijken. Is het eerlijk naar een paard toe om zonder genoeg kennis zelfstandig te gaan rijden? Als je wil paardrijden, ben je zeer waarschijnlijk een dierenvriend en dan wil je het beste voor zo'n dier. En het beste lijkt mij om eerst nog meer te leren.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 18:22

_blabla schreef:
Ik ben een jongen van 14 jaar, woonachtig in het noorden van het land. Ik ben 1,80 meter lang, en weeg ongeveer 80 kilo. Na een lange stop(wanneer gestopt? tussen het rijden ben ik weer begonnen met een verzorgpaard, ongeveer een half jaar geleden. Helaas moest ik hier wegens privé-omstandigheden weg, en nu ben ik weer een tijdje op zoek naar een nieuw verzorgpaard. Ik kan niet super goed rijden, moet nog een hoop leren, maar heb er enorm veel lol in, en het is iets waar ik mezelf even in kwijt kan. Verder kan ik met een beetje hulp best ver komen, en aan de teugel etc. moet vast lukken. De basis gangen etc. bezit ik uiteraard wel. Ben alleen wel een gespannen ruiter, zodra ik een paard ken is dit weg. Ik was vroeger erg bang, hier ben ik gelukkig bovenop gekomen, het is nu enkel nog spanning, maar dit zal zeker goed komen.

Wel heb ik de voorkeur aan een paard die al het een en ander kan, zoals aan de teugel lopen etc, een paard dieniet echt schrikkerig is, en aan een fatsoenlijke rijplek, een bak hoeft niet perse, maar is wel fijn,en een paard dat al langer bereden is (dus niet een net beleerd paard)

Wat doorgehaald is zou ik weglaten, en wat dikgedrukt is zou ik er bij zetten.
Waar ik het wel mee eens ben is dat je niet erg veel rijervaring hebt. In principe na deze advertentie te lezen zou ik je alleen het allerbraafste paard kunnen geven. Misschien wel wat je wil, maar dat is niet realistisch. Als ik zo lees dat je nu wil beginnen met een verzorgpony na een lange stop, krijg ik het idee dat je rond je 10e met paardrijden bent gestopt (aangezien je nu 14 bent). En aan paardrijden voor je tiende leer je alleen paardrijden en niet verzorgen. Wees hier misschien iets specifieker in. Ook wat je allemaal kan. (sprongetje, zelfstandig rijden etc.)
Verder mis ik een beetje het enthousiaste, je zoekt iets heel specifieks, en dus kijk je maar naar 1 gebied in het verzorgen en dat is rijden. Wat ik nog het beste bij jou vind passen is op een manege of stal op les gaan. Denk er even aan dat er wel eens ergens een shetlander zou kunnen staan die af en toe een borstel over zich heen moet krijgen; jij zou dit uit jou advertentie lijkend niet willen, maar ik zou zeggen beter iets dan niks.
En om goed te eindigen; je bent wel heel eerlijk, en dit kan iedereen waarderen. Zo krijg je dan misschien wel minder reacties dan je misschien hoopt, maar dat is altijd beter dan dat je een keertje langs komt en vervolgens totaal niet bent wat de eigenaren verwachten en dat ook de laatste keer gelijk was :)

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 23:56

zoekt iemand trouwens nog een shet in 't gooi?
dan weet ik er nog wel eentje

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 07:33

Het foto,s maken gaat helaas niet door

Gigi heeft sinds donderdag koorts ze had donderdag avond 39,9 vrijdag ging het goed dachten we had ze eerst 36,0 ongeveer en savonds 37,4 ofzo en toen nog wat later had ze weer 38,6 dus we gaan der vandaag nog in de gaten houden en anders komt de da er vaarschijnlijk weer bij

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 10:13

maatje987 schreef:
Het foto,s maken gaat helaas niet door

Gigi heeft sinds donderdag koorts ze had donderdag avond 39,9 vrijdag ging het goed dachten we had ze eerst 36,0 ongeveer en savonds 37,4 ofzo en toen nog wat later had ze weer 38,6 dus we gaan der vandaag nog in de gaten houden en anders komt de da er vaarschijnlijk weer bij

Ooh dat is niet fijn, ik hoop dat ze zich snel beter voelt!

Daffie2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 11:58

Kan iemand me helpen een verzorgpony te vinden
Moet ik langs de deuren gaan of niet?
Ik heb het al een keer geprobeerd met briefen in de brievenbus maar misschien vinden ze me een zeurkous als ik ook nog aan gaan bellen

Help meeeee pleasssss

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 14:32

Iemand uit Noord Limburg die verzorgpony's zoekt?
Ik heb er 4 staan die graag extra aandacht hebben.

KimW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 17:44

Hallo allemaal,

Ik ben al maanden bezig met het zoeken naar een verzorgpaard in een straal van 15 km van Venlo. Weet iemand een adres of persoon die nog iemand zoekt?

MvD0604

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 18:07

Iemand in Zeewolde die nog een leuk plekje zoekt? Ik heb 2 hele lieve, maar uitdagende pony's staan

emily2105

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 18:25

KimW86 schreef:
Hallo allemaal,

Ik ben al maanden bezig met het zoeken naar een verzorgpaard in een straal van 15 km van Venlo. Weet iemand een adres of persoon die nog iemand zoekt?

Degene boven je zoekt iemand in de buurt van Venlo.

Niina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 20:55

MvD0604 schreef:
Iemand in Zeewolde die nog een leuk plekje zoekt? Ik heb 2 hele lieve, maar uitdagende pony's staan

Voor hoeveel dagen in de week zoek je iemand?

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 21:02

ik denk dat dit allemaal even in pb moet

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 22:28

Ik mag gaan starten met mijn verzorgpaard! Ge-wel-dig!!!

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 22:33

Wat leuk, vele successen gewenst!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 23:27

Oehh leuk, veel succes! :D

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 00:01

Ik ga vandaag (zondag) met de eigenaresse van mijn vezorgponys naar een oefencross! Ik verzorg haar shet en welshje en ze heeft ook nog 3 grote paarden waarmee ze rijd/crosst!
Heb echt zin in, moet wel vroeg uit bed :)
Edit: typfoutjes eruit

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 07:35

Hooi
ik help mijn zusje nu met zoeken maar omdat ze nog geen whats app heeft stuurt ze het via mijn telefoon
de mevrouw heeft het whats appje wel gelezen maar niet geantwood nog even wachten of nog een appje sturen? (gister gestuurd en gelezen)
Ik dacht als ze oine is vraag of ze het ziet zitten om een keer af te spreken? Of wat zouden jullie doen?

Edit: typefouten

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 10:37

Ken je haar al? Vind dit via whats app gaan regelen sowieso niet zo'n goed idee. Zeker niet proberen om te wachten tot ze online is en dan gaan vragen. Of stuur een mailtje, kan je ook iets uitgebreider zijn, of bel op als er een telefoon nummer bij de advertentie staat.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 13:26

Ik heb helaas nog steeds geen mail terug van de gene waarvan ik toch echt hoopte dat ik geschikt zou zijn. Ik vind dit echt zo jammer, stuur dan in ieder geval een mail dat ik niet ben wat je zoekt..

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 13:53

Marocje schreef:
Ken je haar al? Vind dit via whats app gaan regelen sowieso niet zo'n goed idee. Zeker niet proberen om te wachten tot ze online is en dan gaan vragen. Of stuur een mailtje, kan je ook iets uitgebreider zijn, of bel op als er een telefoon nummer bij de advertentie staat.

Nee we kennen haar nog niet, ik heb wel haar nummer (anders kan ik niet whats appen haha) mijn zusje wil echt heel graag rijden maar ze is over de telefoon altijd wat verlegen dan in het echt. Ze heeft nog niet gereageerd... Wat zouden jullie doen?

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 13:54

Een mail sturen ?
Ik zou niet blij worden als een onbekende ineens met me zou gaan whatsappen over verzorgen

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 13:57

:(:)
laraxXxemma schreef:
Een mail sturen ?
Ik zou niet blij worden als een onbekende ineens met me zou gaan whatsappen over verzorgen

dat is wel waar maar ik heb de advertentie gelezen en er stond letterlijk 'mail sms whats app of bel me maar!'
Dus ja...

Ik weet hoe graag mijn zusje dit wil want ze is al wel een tijdje op zoek en deze klinkt echt perfect voor haar dus vamdaar dat ik het ook zo voor haar hoop

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 14:02

Tja, waar zijn jullie ouders in dit hele verhaal? Laat de advertentie aan je ouders zien en laat hun contact opnemen met de eigenaresse.

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 14:11

chelle_dora schreef:
Tja, waar zijn jullie ouders in dit hele verhaal? Laat de advertentie aan je ouders zien en laat hun contact opnemen met de eigenaresse.

Mijn moeder is stewerdess en komt morgen terug
ik weet niet zeker of mijn moeder wilt bellen ze vind dat mijn zusje haar zaken nu zelf moet gaan regelen maar ze vind het toch een beetje spannend dus bij de eerste poging help ik haar nog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 14:14

En je zusje is hoe oud? Ik zou toch wel even aan je moeder vragen of ze het niet fijn vindt om even kennis te maken met degene waar je zusje heen gaat. Of volgt ze niet het nieuws? Genoeg vieze mannetjes, is toen ook nog een groot nieuwsbericht over geweest op bokt..