mnkortleve schreef:Tigra_ schreef:Ben ik het niet helemaal mee eens. En heeft naar mijn idee ook niet direct iets met respect te maken. Als ik een keer zin heb als het lekker weer is en ik ben vrij dan zou dat geen probleem moeten zijn als ik die dag ga in plaats van de verzorger ook al is het normaal haar dag. Het blijft ten slotte mijn paard en als ik die dag tijd en zin heb dan moet dat gewoon kunnen. Verschil moet er wel zijn tussen eigenaar en verzorger. Zeker als er niets betaald word.
Als diegene betaald ligt dat voor mij toch anders.
Maar die verzorger heeft toch ook zin als het mooi weer is, ik vind het niet echt kunnen als je dan zeg ik ga.
Ik spreek dagen af en daar hou ik me aan en als het goed weer is of slecht weer tja dat is mazzel of pech.
Denk ook niet dat als je geregeld op je paard gaat zitten terwijl het haar dag was dat ze lang blijven.
Ja dat is nu eenmaal het verschil tussen eigenaar en verzorger. Je kan nu niet alles gelijk gaan trekken. En tja als ze om zo iets willen vertrekken prima hoor. Paard hoeft niet perse extra gereden te worden die vind het vast niet zo erg een vrije dag extra.
Het is heus niet zo dat het wekelijks voor zal komen met het Nederlandse weer en m'n werk.
Nee als eigenaar heb je naar mijn idee toch wat meer te vertellen en als iemand betaald zou ik dat dus niet doen. Maar als het voor niets is dan kan dat weleens gebeuren dat ik die dag eens rijd daarvoor heb ik een eigen paard.
Citaat:
Dat ben ik niet met je eens, als je afspraken maakt en je wilt dan de verzorgster zich daar aan houd dan kan je op z'n minst zelf ook zekerheid bieden. Dat mijn verzorgster betaald maakt voor mij daarin geen verschil.
Ik heb een fijne bijrijdster die netjes met mijn spullen en paard omgaat, die het vraagt als ze twijfelt over iets, die zeer regelmatig les volgt bij mijn instructrice en daar vervolgens ook nog wat mee doet. Zo iemand is mij wel wat waard en het minste dat ik kan bieden is zekerheid. Ten slotte richt zo iemand ook haar week in met het idee dat ze die dagen met het paard bezig kan. Als je op een bepaalde dag steeds afspreekt wie wanneer komt in de komende week is het logisch dat de eigenaar voor gaat. Maar met vaste dagen zou ik dat niet steeds innemen omdat je liever zelf wilt rijden.
Als ik bijrijdster zou zijn en ik was er niet zeker van of ik die dag wel iets mocht doen want misschien wil de eigenaar wel rijden dan zou ik snel weg zijn denk ik.
Het is niet iets zijn dat wekelijks voorkomt maar ja als verzorger zou je dat bij mij toch moeten accepteren dat het eens kan gebeuren ben nog altijd eigenaar en ja dan zou dat geen probleem moeten zijn als dat een reden is om te vertrekken is dat mij best hoor lijkt me alleen wat overdreven.
Je hebt het nu over steeds innemen maar daar gaat het niet om. Dan moet je je verzorger geen vaste dagen geven of er niet aan beginnen. Maar als dat zo eens sporadisch voorkomt moet dat gewoon kunnen. En zo heb ik dat ook gezegd als het een lekker weer is en ik ben vrij en ik heb zin om mijn paard te rijden wil ik daarin niet beperkt worden door een ander en eigenlijk zeker niet door iemand die mijn paard al voor niets rijdt. Voor al dat geld dat ik dan maandelijks neertel mag ik toch zeker wel genieten van die ene dag lekker weer met mijn paard.
Kan je het niet mee eens zijn maar zo zou dat bij mij toch wel werken.