Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 16:58

Starbreeze schreef:
Ik weet niet of hier ook verzorgers meelezen... maar is het raar om iemand te zoeken die 1 dag in de week mijn paard wil borstelen en longeren (en snel het stro recht wil trekken)? Zijn er mensen die dat leuk vinden? Rijden is in eerste instantie niet aan de orde.

Ik heb dit jaren gedaan, mocht de wei niet uit met de twee shetjes, dus vooral borstelen, longeren en wandelen in de wei, wat grondwerken. Ging prima, denk dat je daarmee vooral jongere (11-12 jarige) trekt :)

Starbreeze

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 17:12

Het is al gelukt, meisje van de manege die wel eens vaker door pensionklanten gevraagd wordt! Ze komt vanavond al kijken :)

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 17:15

Zo dat is snel!

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 17:20

Sneller dan een bijrijder die door de ballotage commissie moet komen ;)

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 17:23

Als ik voor een bijrijdpaard betaal en dan nog eens moet gaan mesten dan zocht ik wel verder.
Bij is het rijden in ruil voor helpen op stal.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 17:50

Bij mij hoeft niet betaald te worden, zo blijf ik baas over mijn paard.

Loveskary, jij woont vlakbij mij zo te zien :D

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 17:51

Dat doe je inderdaad snel. Leuk dat je iemand gevonden hebt.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 17:58

Ja en ik 'ken' haar ook al een tijdje van stal, en ze gaat altijd netjes met de paarden van andere om. Heb gezegd dat rijden niet aan de orde is, ze kent hem ook dus dat zal ze wel begrijpen. En maandag is vaste prik longeer/uitraasdag. Anders krijg ik dinsdag rodeoles :))

Maar we zullen zien of we dat een keer gaan proberen voor het geval ik bv op vakantie ben of net wat.

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 18:30

hier hoeft ook niet betaald te worden
Maar ook zo meisje gehad wat echt beweerde dat ze kon rijde maar dus ook niks van waar was en niet zuinig op je spulleen in de stal laten slingeren gewoonzuinig was ook nog wel een jonger iemand maar wel oud genoeg om te begrijpen dat dat niet kan
nu had ik afgelopen zomer iemand die had het er voor over om een uur te fietsen hoop dat ze deze zomer gewoon weer komt

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 21:30

Hoi starbreeze leuk om te horen ik zit in Kerkdriel en jij ja klopt als je geld vraagt dan hebben ze ook wat te zeggen das waar ik heb nu twee meiden gaat super samen ach af en toe een plagerijtje moet kunnen ze helpen mee op stal en wij kunnen het prima samen vinden. :D.
Hier ook zulke meisjes gehad die nog eens niet uit keek waar ze reed brrr :( .
Heb weleens gehad met springen dat ik op de hindernis af kwam net er overheen kijk ik om zit meid ineens achter mij die vroeger mijn Welsh reed man ik ben me kapot geschrokken ik zei nog 1 keer zon rot streek dan kun je de bak uit mede dankzij haar die andere verzorgster het ziekenhuis in.
Ook knalde ze eens keihard tegen me paard aan en vaak stond de pony bezweet in de wei als ik terug kwam van voer halen.
Ben echt zo blij dat ik nu 2 lieve andere meiden heb ik vraag geen geld want dan hebben ze ook wat te zeggen enne wel vertelde ik dat ze wel spullen mochten kopen alles mag maar geen zadel want die passen ook gewoon goed.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 21:37

Waarom heeft iemand die geld bijdraagt iets te zeggen?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 21:41

Anke schreef:
Waarom heeft iemand die geld bijdraagt iets te zeggen?

Ik denk dat mijn vriendin die een paard (voor een goed bedrag) leased bij een manege (loopt ook niet meer in de lessen dus) een stuk meer inspraak heeft dan ik bij mijn gratis verzorgpony. Ik zeg niet dat iemand met een bijdrage inspraak moet hebben, maar voor een bijdrage van 100-150 euro per maand zou ik zelf wel iets verwachten :)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 21:52

Ben dan wel een beetje benieuwd welke inspraak je dan verwacht?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 22:02

Anke schreef:
Ben dan wel een beetje benieuwd welke inspraak je dan verwacht?

Weet niet of ik het inspraak wil noemen, maar meer vrijheid. Zonder bijdrage zou een eigenaar kunnen zeggen: ik ga vandaag jouw dag doen. Betaal ik een bijdrage zou ik dat absoluut (nog minder) netjes vinden, omdat ik jou betaal voor die dag(en).

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 22:06

Dat vind ik niet iets wat van een bijdrage hoort af te hangen.
Lijkt me gewoon een stuk respect onder elkaar.
Niet iets wat je "koopt", maar wat je onderling afspreekt.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 22:08

Omdat die persoon dan betaalt om op die dag mijn paard te rijden of iets dergelijks. Dat schept verwachtingen en dat wil ik niet.

Buiten dat, mijn paard staat er toch, en ik ben ook blij dat ik de verzorging die dag uit handen kan geven. Dat is mij ook wat waard, daar hoef ik dan geen geld voor.

@loveskary; uit Hedel ;)

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 22:35

Anke schreef:

Eens,
Of ik nu een bijdrage vraag of niet, de afspraken gelden.

Wil je ineens op de dag rijden van je verzorgster, dan is dat ruim van te voren bespreekbaar, (net als andersom) op het laatste moment vind ik dat respectloos.
En verdere vrijheden heeft imo niks met bijdrage te maken, maar met vertrouwen en veiligheid. (Risico's)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 23:59

Anke schreef:

Ben ik het niet helemaal mee eens. En heeft naar mijn idee ook niet direct iets met respect te maken. Als ik een keer zin heb als het lekker weer is en ik ben vrij dan zou dat geen probleem moeten zijn als ik die dag ga in plaats van de verzorger ook al is het normaal haar dag. Het blijft ten slotte mijn paard en als ik die dag tijd en zin heb dan moet dat gewoon kunnen. Verschil moet er wel zijn tussen eigenaar en verzorger. Zeker als er niets betaald word.
Als diegene betaald ligt dat voor mij toch anders.

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 00:06

Starbreeze schreef:
Omdat die persoon dan betaalt om op die dag mijn paard te rijden of iets dergelijks. Dat schept verwachtingen en dat wil ik niet.

Buiten dat, mijn paard staat er toch, en ik ben ook blij dat ik de verzorging die dag uit handen kan geven. Dat is mij ook wat waard, daar hoef ik dan geen geld voor.

@loveskary; uit Hedel ;)

Leuk das inderdaad vlak bij.
Over dat geld bijdrage ik vind het eerlijk gezegd maar niks omdat ik vind dat die persoon dan kan zeggen het is nu mijn dag om te rijden want ik betaal ervoor zo denk ik erover zo zal ik het wel te horen krijgen maar dat wil ik juist niet.
Ook weleens gehad dat er een meisje was die mijn paard 3 dagen puur voor haar zelf wilde en de bak er dan bij maar ze wilde niet betalen en ook geen klusjes doen tja dat vindt ik niks.
Als ze betalen dan hebben ze ook inspraak denken de meeste kleine bijdrage is altijd welkom maar ja om daar nu weer al die eisen van je nieuwe bijrijdster bij te nemen nee dat zie ik niet zitten.
Blijf graag zelf baas de verzorgsters mogen het zien als hun eigen pony´s.
Ik laat ze gewoon vrij zijn er problemen lossen we het op.
Laatst bijgewerkt door Loveskary op 17-03-15 00:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 00:10

Als het mooi weer is en het is de dag van de verzorgster dan heb ik pech. Je moet op elkaar kunnen vertrouwen en dat moet van beide kanten komen. Mijn verzorgster kan er op vertrouwen dat wat wij afspreken aan dagen ook vast staat. Mocht ik nu zelf heel graag willen rijden kan ik haar natuurlijk wel vragen of ze al is geweest. Mijn paard kan best een 2e keer lopen op een dag. Of een keer samen iets doen.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 00:13

Naskapower schreef:
Als het mooi weer is en het is de dag van de verzorgster dan heb ik pech. Je moet op elkaar kunnen vertrouwen en dat moet van beide kanten komen. Mijn verzorgster kan er op vertrouwen dat wat wij afspreken aan dagen ook vast staat. Mocht ik nu zelf heel graag willen rijden kan ik haar natuurlijk wel vragen of ze al is geweest. Mijn paard kan best een 2e keer lopen op een dag. Of een keer samen iets doen.

Zoveel heeft dat voor mij niet met vertrouwen te maken. Ze mag dan best komen alleen niet rijden. Ik vind dat je respect moet hebben voor je verzorger/bijrijder maar verschil is er nu eenmaal en ja dat kan weleens te nadelen zijn van de verzorger maar dat heb je met verzorgpaarden. Dat moet je ook beseffen dat je niet hetzelfde "recht" hebt als de eigenaar.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 00:28

Dat ben ik niet met je eens, als je afspraken maakt en je wilt dan de verzorgster zich daar aan houd dan kan je op z'n minst zelf ook zekerheid bieden. Dat mijn verzorgster betaald maakt voor mij daarin geen verschil.

Ik heb een fijne bijrijdster die netjes met mijn spullen en paard omgaat, die het vraagt als ze twijfelt over iets, die zeer regelmatig les volgt bij mijn instructrice en daar vervolgens ook nog wat mee doet. Zo iemand is mij wel wat waard en het minste dat ik kan bieden is zekerheid. Ten slotte richt zo iemand ook haar week in met het idee dat ze die dagen met het paard bezig kan. Als je op een bepaalde dag steeds afspreekt wie wanneer komt in de komende week is het logisch dat de eigenaar voor gaat. Maar met vaste dagen zou ik dat niet steeds innemen omdat je liever zelf wilt rijden.

Als ik bijrijdster zou zijn en ik was er niet zeker van of ik die dag wel iets mocht doen want misschien wil de eigenaar wel rijden dan zou ik snel weg zijn denk ik.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 00:30

Tigra_ schreef:
Anke schreef:

Ben ik het niet helemaal mee eens. En heeft naar mijn idee ook niet direct iets met respect te maken. Als ik een keer zin heb als het lekker weer is en ik ben vrij dan zou dat geen probleem moeten zijn als ik die dag ga in plaats van de verzorger ook al is het normaal haar dag. Het blijft ten slotte mijn paard en als ik die dag tijd en zin heb dan moet dat gewoon kunnen. Verschil moet er wel zijn tussen eigenaar en verzorger. Zeker als er niets betaald word.

Maar die verzorger heeft toch ook zin als het mooi weer is, ik vind het niet echt kunnen als je dan zeg ik ga.
Ik spreek dagen af en daar hou ik me aan en als het goed weer is of slecht weer tja dat is mazzel of pech.
Denk ook niet dat als je geregeld op je paard gaat zitten terwijl het haar dag was dat ze lang blijven.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 00:36

mnkortleve schreef:
Tigra_ schreef:

Maar die verzorger heeft toch ook zin als het mooi weer is, ik vind het niet echt kunnen als je dan zeg ik ga.
Ik spreek dagen af en daar hou ik me aan en als het goed weer is of slecht weer tja dat is mazzel of pech.
Denk ook niet dat als je geregeld op je paard gaat zitten terwijl het haar dag was dat ze lang blijven.

Ja dat is nu eenmaal het verschil tussen eigenaar en verzorger. Je kan nu niet alles gelijk gaan trekken. En tja als ze om zo iets willen vertrekken prima hoor. Paard hoeft niet perse extra gereden te worden die vind het vast niet zo erg een vrije dag extra.
Het is heus niet zo dat het wekelijks voor zal komen met het Nederlandse weer en m'n werk.

Nee als eigenaar heb je naar mijn idee toch wat meer te vertellen en als iemand betaald zou ik dat dus niet doen. Maar als het voor niets is dan kan dat weleens gebeuren dat ik die dag eens rijd daarvoor heb ik een eigen paard.

Citaat:
Dat ben ik niet met je eens, als je afspraken maakt en je wilt dan de verzorgster zich daar aan houd dan kan je op z'n minst zelf ook zekerheid bieden. Dat mijn verzorgster betaald maakt voor mij daarin geen verschil.

Ik heb een fijne bijrijdster die netjes met mijn spullen en paard omgaat, die het vraagt als ze twijfelt over iets, die zeer regelmatig les volgt bij mijn instructrice en daar vervolgens ook nog wat mee doet. Zo iemand is mij wel wat waard en het minste dat ik kan bieden is zekerheid. Ten slotte richt zo iemand ook haar week in met het idee dat ze die dagen met het paard bezig kan. Als je op een bepaalde dag steeds afspreekt wie wanneer komt in de komende week is het logisch dat de eigenaar voor gaat. Maar met vaste dagen zou ik dat niet steeds innemen omdat je liever zelf wilt rijden.

Als ik bijrijdster zou zijn en ik was er niet zeker van of ik die dag wel iets mocht doen want misschien wil de eigenaar wel rijden dan zou ik snel weg zijn denk ik.

Het is niet iets zijn dat wekelijks voorkomt maar ja als verzorger zou je dat bij mij toch moeten accepteren dat het eens kan gebeuren ben nog altijd eigenaar en ja dan zou dat geen probleem moeten zijn als dat een reden is om te vertrekken is dat mij best hoor lijkt me alleen wat overdreven.
Je hebt het nu over steeds innemen maar daar gaat het niet om. Dan moet je je verzorger geen vaste dagen geven of er niet aan beginnen. Maar als dat zo eens sporadisch voorkomt moet dat gewoon kunnen. En zo heb ik dat ook gezegd als het een lekker weer is en ik ben vrij en ik heb zin om mijn paard te rijden wil ik daarin niet beperkt worden door een ander en eigenlijk zeker niet door iemand die mijn paard al voor niets rijdt. Voor al dat geld dat ik dan maandelijks neertel mag ik toch zeker wel genieten van die ene dag lekker weer met mijn paard.
Kan je het niet mee eens zijn maar zo zou dat bij mij toch wel werken.

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 01:56

Daarom vraag ik geen geld kan ik rijden wanneer ik wil.
Wat ik wel ooit eens vervelend vond was dat ene meisje die was zo bazig moest altijd op mijn paard ik moest van haar op die IJslander ik zei zullen we een keer ruilen ze vond het niks ik ga niet op dat kleine ding zei ze wel ja en ze betaalde ook niks was wel een afspraak over toen de pastoor gewoon doodleuk op bezoek kwam was ze erg stil later is ze gegaan nooit meer wat van gehoord. :D