Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 19:16

EskeGirl schreef:
Heb nu een aanbod gekregen, wat me ook erg aanspreekt naast wat ik nu zo goed als zeker heb. Heb maar een mailtje terug gestuurd met dat ik zo goed als zeker wat heb, en met wat vragen, lastig doet. Vind het ook zo raar om tegen andere adresje te zeggen: he, ik heb toch wat anders, doei! Dus m'n eerste gaat sowieso voor :j.

Heb ik toen ook gezegd, helaas toen mijn eerste niks werd van de tweede niks meer gehoord (niet meer online geweest sinds dien) :(
Ook nog steeds geen reactie van de mail die ik had terug gestuurd van 4 dagen terug. Had toch gehoopt op snel antwoord, krijg nu een beetje het idee dat ik niet heel nodig ben of dat ze toch niet iemand nodig hebben ofzo.. Maar even nog een mail gestuurd dat ik het ook graag hoor als ik niet ben wat ze zoeken, zodat ik weet waar ik aan toe ben.

Eske_B

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 19:20

Ik ga over 2 weken nog een keer kijken bij de pony's, dus dan is het zeker of niet :)

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 19:29

@Lara, als je eventueel wel interesse hebt in de mijne mag je altijd een pb sturen. :Y)

Lizzo_RV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 07:52

Ik ga vanmiddag ook een advertentie plaatsen!!

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 08:45

Ik heb misschien wat gevonden hier in de buurt en mijn moeder heeft voor het eerst in jaren niet per direct nee gezegd _/-\o_
Maar mijn hemel, nu mijn pa nog :')

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 10:01

KirstenHorse schreef:
Ik heb misschien wat gevonden hier in de buurt en mijn moeder heeft voor het eerst in jaren niet per direct nee gezegd _/-\o_

Jij ook zo: moeder wel en vader niet ouders? :')

Gewoon zeggen dat het jouw hobby is :j

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 15:43

EskeGirl schreef:
KirstenHorse schreef:

Jij ook zo: moeder wel en vader niet ouders? :')

Gewoon zeggen dat het jouw hobby is :j

Precies, mijn moeder snapt het wel en vind het leuk voor mij, maar mijn vader vind het niet echt een sport :P Vanavond ga ik het aan hem voorleggen, wish me luck :')

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 16:23

Heeft je vader je ooit zien rijden? Mijn moeder riep ook altijd dat paardrijden geen sport was, totdat ze me een keer zag rijden :D

Lizzo_RV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 17:17

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 17:21

_blabla schreef:

Eerlijk gezegd knap ik al af dat je gewoon eisen stelt aan je pony. Het is over het algemeen al lastig om überhaupt een verzorgpony te vinden en als je dan eisen gaat lopen stellen.. Ik zou dat persoonlijk niet doen. Als je een aanbod krijgt, dan zie je toch wel of het is wat je zoekt? Je kan wel vertellen wat je voorkeuren en dergelijke zijn ;)

Lizzo_RV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 17:24

KirstenHorse schreef:
_blabla schreef:

Eerlijk gezegd knap ik al af dat je gewoon eisen stelt aan je pony. Het is over het algemeen al lastig om überhaupt een verzorgpony te vinden en als je dan eisen gaat lopen stellen.. Ik zou dat persoonlijk niet doen. Als je een aanbod krijgt, dan zie je toch wel of het is wat je zoekt? Je kan wel vertellen wat je voorkeuren en dergelijke zijn ;)

hmmm das waar...

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 20:18

Heyhoii, wat gaan jullie hard! Moest weer zeker 10 paginas bij lezen... Hier heel groot nieuws te vertellen, maar eerst een paar kleinere leuke dingen. Ik heb laatst met Tara, mijn verzorgfjord, voor het eerst (serieus) zonder zadel gereden:

Afbeelding

Dit was natuurlijk heel leuk.

Zoals jullie waarschijnlijk nog wel weten mocht ik een tijd lang niet op buitenrit met Tara, omdat ze gewoon een pittige tante is die je goed aan moet kunnen pakken. Deze vrijdag kreeg ik dan die woorden te horen waar ik al zo lang op hoopte: De eigenaresse kwam zoals ze iedere 2 weken doet even kijken, maar in plaats van "veel plezier" te zeggen, was het opeens "veel plezier op buitenrit!" Ik kon wel gillen van geluk. Natuurlijk hebben we er meteen gebruik van gemaakt:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maaaaaaar... daar hield het goede nieuws nog niet op! Ik vroeg zaterdag via sms aan de eigenaresse (heel brutaal natuurlijk, stom) wat een eigen paard nou kost, en wat je aan een paard kwijt bent. Dit heeft ze me allemaal die zondag op stal mooi uitgelegd. Maar wat ze als laatste zei kan ik nu nog niet geloven. "Als je genoeg gespaard hebt om haar te onderhouden, mag je haar hebben. Iedere keer als ik eraan denk zit ik nog met een meeeeega big smile op mn gezicht. Zo blij!

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 20:36

MorganeR schreef:
Heyhoii, wat gaan jullie hard! Moest weer zeker 10 paginas bij lezen... Hier heel groot nieuws te vertellen, maar eerst een paar kleinere leuke dingen. Ik heb laatst met Tara, mijn verzorgfjord, voor het eerst (serieus) zonder zadel gereden:

[ Afbeelding ]

Dit was natuurlijk heel leuk.

Zoals jullie waarschijnlijk nog wel weten mocht ik een tijd lang niet op buitenrit met Tara, omdat ze gewoon een pittige tante is die je goed aan moet kunnen pakken. Deze vrijdag kreeg ik dan die woorden te horen waar ik al zo lang op hoopte: De eigenaresse kwam zoals ze iedere 2 weken doet even kijken, maar in plaats van "veel plezier" te zeggen, was het opeens "veel plezier op buitenrit!" Ik kon wel gillen van geluk. Natuurlijk hebben we er meteen gebruik van gemaakt:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Maaaaaaar... daar hield het goede nieuws nog niet op! Ik vroeg zaterdag via sms aan de eigenaresse (heel brutaal natuurlijk, stom) wat een eigen paard nou kost, en wat je aan een paard kwijt bent. Dit heeft ze me allemaal die zondag op stal mooi uitgelegd. Maar wat ze als laatste zei kan ik nu nog niet geloven. "Als je genoeg gespaard hebt om haar te onderhouden, mag je haar hebben. Iedere keer als ik eraan denk zit ik nog met een meeeeega big smile op mn gezicht. Zo blij!

Oooh wat leuk!
Veel plezier en wat een mooie fjord!

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 20:39

Dankjewel! Mooi is ze zeker ja :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 20:41

Morgane, wauw, dat is wel heel erg gaaf zeg! :D Fijn ook dat je zo'n klik hebt met zowel je verzorgfjordje als de eigenaresse. Top!

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 20:45

Ja, ik heb het écht goed getroffen... Ik wens jullie allemaal ook mijn geluk toe!

Het was namelijk echt puur toeval. Een vriendin was mee naar stal, en de eigenaresse van Tara vroeg of mijn vriendin Tara misschien wou poetsen, dan had ze ook wat te doen. Mijn vriendin heeft dat toen gedaan en kreeg Tara aangeboden als verzorgpaard, dit heeft zij afgewezen door tijdgebrek. Dus toevallig vroeg de eigenaresse of ik haar niet wou verzorgen dan? (In het begin was er nog geen sprake van rijden). Ik wist niet om welk paard het ging, ik was namelijk bezig met Bayron, mijn eerste verzorgpaard op die stal, die kreupel bleek te zijn. Ik liep de hoek om, en heel cliché, we zien elkaar en Tara hinnikt, zo zachtjes en tevreden, zo vertrouwd, zoals ze dat zo goed kunnen. Ja hoor, bam, ik was verkocht. Dat zag de eigenaresse ook meteen.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 20:52

Echt super leuk MorganeR

Zaterdag mijn vader mee sleuren naar stal dan gaat hij foto,s maken van gigi en finesse

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 20:54

Klinkt heerlijk Morgane! :D
Gelukkig klikte het hier ook eigenlijk wel meteen.. Onwijs gezellig!

Leuk Maatje! Als het binnenkort weer wat lekkerder weer is ook maar eens weer wat portretjes maken van de paardjes. :P Sleep ik mijn zusje wel voor mee haha. Of vader xD Of beide xD

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 21:03

_blabla schreef:

Erg gebaseert op rijden, titel aanpassen in bijrijdpaard,gezocht, is denk ik beter.
Je rijdt zelf niet goed, bent gespannen en hebt dan ook nog een lijst met eisen.
Wat bied jij aan de eigenaar?

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 21:13

Dankjewel allebei! En Maatje... ik ken het... ouders meeslepen om foto's te nemen en dan net 3 foto's krijgen "omdat ze anders toch hetzelfde zijn". Al ken ik ook het andere uiterste, mn nichtje meegenomen en mn spiegelreflex in handen geduwd... aan het einde van de dag 578 foto's... Binnen 6 uur... Hahaha.

Over de advertentie ben ik het eens met Anke.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 21:15

Haha ik denk niet dat het bij drie foto,s blijft mijn vader zijn hobvy is namelijk fotograferen

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 21:17

Ahhh dan heb je geluk! Veel plezier alvast.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 21:20

Dankjewel zal vast goed komen :D

Als finesse zich maar een beetje schoon houd want die had hele plakaten modder op der zitten :wow:

bruja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 09:16

_blabla schreef:

Heel eerlijk gezegd, denk ik dat het beter voor je is om te gaan lessen. Een gespannen ruiter kan funest zijn voor een paard, zowel lichamelijk als mentaal. Daarbij zeg je dat 'aan de teugel wel zou moeten lukken', als ik de rest van je advertentie lees, krijg ik het idee dat je mn paard dan in de krul wil trekken ipv mooi van achter naar voor over de rug wil laten lopen. Daar komt nogal wat rijkunst bij kijken! Wat jij lijkt te willen is een beetje rondhobbelen op een paard dat mentaal gezien sterk genoeg is om dat aan te kunnen, en dan kan de eigenaar daarna het lichamelijke onderhoud weer herstellen. Eerlijk gezegd denk ik niet dat er een paardeneigenaar is die dat graag zou willen voor zn paard.
Iedereen moet ergens beginnen, jij dus ook, maar daar zijn goed opgeleide lespaarden voor onder begeleiding van een goede instructeur. Daar zou ik naar op zoek gaan! En dan eventueel een verzorgpaard (zonder rijden!) om alles te leren over de verzorging. Als je goed genoeg kunt rijden, kun je altijd nog bijrijden.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 10:25

Nou, nou...over afbranden gesproken zeg.
Hij is tenminste eerlijk in/over zijn "onkunde", dát vind ik al een groot pluspunt. Daar kunnen veel bijrijders nog een voorbeeld aan nemen.