Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ArcoIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 21:13

Hallo Bokkers, Fijn dat jullie de tijd nemen om op mijn advertentie te klikken.
Ik ben Iris en ik ben 13 jaar oud. Ik zoek al een langere tijd een verzorg paard in de omgeving Arnhem, Elden of Elst. Iets verder mag ook, maar niet te ver ivm vervoer. Ik rij 7 jaar lang paard en heb dus best wat ervaring. Ik rijd op een manege en heb dus ook veel diverse paarden gereden. Ook rijd ik onderlinge wedstrijden. Ik vind alles wat met paarden te maken heeft leuk, van verzorging tot stalwerk. Mesten, vegen en invetten en opruimen heb ik allemaal geen bezwaar tegen. Ook let ik goed op spullen en afspraken maken vind ik allemaal absoluut geen probleem. Dus als u iets weet voor mij of zelf iemand zoekt, pb mij dan of stuur een mail naar irishulzebos@gmail.com.

Alvast bedankt!

ArcoIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 21:27

Loes1996 schreef:
inderdaad Deetjeeuh, elst niks, homoet niks, heteren niks, valburg niks, arnhem niks...noppes..
jaa of je moet ineens 150 eurie betalen voor 2 daagjes rijden.. uuhh nee? jammer toch weer:(

jaaaa deze omgeving in inderdaad erg lastig marloes.....

zelf ook al een paar jaar zoekende...
-O-

RobinvR

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 21:46

vandaag wezen kijken bij mijn nieuwe verzorgpony en paard. Was echt superleuk, lieve vriendelijke mensen. leuke paarden en een mooi terrein. Ik mag zovaak komen als ik wil en moet 1 van de paarden trainen voor springwedstrijden. Dit is echt beter dan dat ik had verwacht toen ik begon met zoeken!
Ik hoop dat de mensen die nog geen verzorgpony hebben ook zon kans krijgen. Ik wens jullie succes!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 21:48

IrisxSimba schreef:
Loes1996 schreef:
inderdaad Deetjeeuh, elst niks, homoet niks, heteren niks, valburg niks, arnhem niks...noppes..
jaa of je moet ineens 150 eurie betalen voor 2 daagjes rijden.. uuhh nee? jammer toch weer:(

-O-

Hier was ik ook een paar jaar zoekende. Gelukkig nu eindelijk iets gevonden! Je moet gewoon goed zoeken, veel contacten maken in die omgeving.. Je vind dan veel sneller wat! :D

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 22:01

Het probleem is ook vaak dat ze toch meer de ouderen zoeken omdat die minder de neiging hebben om onverantwoorde dingen te doen (over het algemeen, of iig die indruk hebben we). Ik kan ze dat eigenlijk niet kwalijk nemen; ik zou later als ik een verzorger nodig had voor mijn paard ook niet een 12 jarige willen, gewoon om zeker te zijn dat mijn paard niks overkomt. Om zeker te zijn dat we genoeg verantwoordelijkheidsgevoel hebben, en niet zomaar dure zadels ergens neergooien of per ongeluk laten liggen. Vooral na de verhalen van al die penny meisjes.
Veel rij ervaring zou er bij iemand van 18 niet zoveel meer toe doen; of dat nou 4 jaar of 12 jaar zou zijn. Want als je manege les hebt, op je 6e leer je rijden maar niet met paarden omgaan. En dat is wat veel mensen belangrijk vinden. Iemand van 12 zou ik ook nog van denken dat die nog niet genoeg ervaring heeft om echt met paarden om te gaan. Want het doel van een verzorgster is dat je er zelf niet heen hoeft, dus je moet wel ook iemand kunnen vinden die je blind kan vertrouwen en niet onvoorzichtig is en per ongeluk het hek open laat. En natuurlijk zijn er genoeg 12 jarige die net zo zijn als de 18 jarige, maar ja wie vertrouw je eerder op zijn / haar woord..

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 22:23

laraxXxemma schreef:
Het probleem is ook vaak dat ze toch meer de ouderen zoeken omdat die minder de neiging hebben om onverantwoorde dingen te doen (over het algemeen, of iig die indruk hebben we). Ik kan ze dat eigenlijk niet kwalijk nemen; ik zou later als ik een verzorger nodig had voor mijn paard ook niet een 12 jarige willen, gewoon om zeker te zijn dat mijn paard niks overkomt. Om zeker te zijn dat we genoeg verantwoordelijkheidsgevoel hebben, en niet zomaar dure zadels ergens neergooien of per ongeluk laten liggen. Vooral na de verhalen van al die penny meisjes.
Veel rij ervaring zou er bij iemand van 18 niet zoveel meer toe doen; of dat nou 4 jaar of 12 jaar zou zijn. Want als je manege les hebt, op je 6e leer je rijden maar niet met paarden omgaan. En dat is wat veel mensen belangrijk vinden. Iemand van 12 zou ik ook nog van denken dat die nog niet genoeg ervaring heeft om echt met paarden om te gaan. Want het doel van een verzorgster is dat je er zelf niet heen hoeft, dus je moet wel ook iemand kunnen vinden die je blind kan vertrouwen en niet onvoorzichtig is en per ongeluk het hek open laat. En natuurlijk zijn er genoeg 12 jarige die net zo zijn als de 18 jarige, maar ja wie vertrouw je eerder op zijn / haar woord..

Opzich begrijp ik het wel ja, maar er zijn ook zat mensen die iemand een kans wilt geven.
Mijn verzorgponys zijn super, de eigebaresse en ik hadden elkaar ongeveer 5 minuten gezien ik heb mijn verzorgpony moppie (de shet) binnen gezet kreeg haar nummer en had een verzorgpony.
Later is sneeuwvlok (de welsh) erbij gekomen.
Er werd niet gekeken hoe het ging :+ (wel goed)
En een paar weken geleden op donderdag avond gevraagt om even te komen,
Werd er gevraagt of ik even haar paard wou longeren.
(Hier stond ze tussen ze wel bij)
En hoppa ik mag 2 weken voor drie grote paarden zorgen!
We gaan binnenkort ook op buitenrit ookal heeft ze me nooit zien rijden.
Begrijp me niet verkeerd over de eigenaresse ze weet goed wat ze doet,
Ze keek ook of het goed liep tussen mij eb moppie.
Nu mag ik drie keer per week soms kom ik haar tegen, en als we er samen zijn op woensdag gaan haar kinderen op de ponys en gaan we gezellig met zijn zessen in het bos wandelen.
Ik kan niet rijden en ik egrijp het als verzorgers/bijrijders dat wel willen.
Maar ik doe het voor niks (hoef niets te betalen) en mag alles: longeren, met moppie in het bos wandelen, vrijheidsdressuur, ik wandel in de bak met haar etc!
Dus ik hoop voor alle verzorgers die ook een pony zoeken waar ze niet op hoeven te rijden dat ze het ook zo treffen!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 23:10

IrisxSimba schreef:
Hallo Bokkers, Fijn dat jullie de tijd nemen om mijn advertentie te lezen.
Ik ben Iris en ben 13 jaar oud. Ik ben op zoek naar een verzorgpaard in de omgeving Arnhem, Elden of Elst. Iets verder mag ook, maar niet te ver ivm vervoer. Ik rijd inmiddels 7 jaar op een manege en heb dus ook op verschillende paarden gereden. Tevens rijd ik onderlinge wedstrijden. Ik vind alles wat met paarden te maken heeft leuk, van verzorging tot stalwerk. Mesten, vegen, invetten en opruimen, heb ik allemaal geen bezwaar tegen. Ook let ik goed op andermans spullen en duidelijke afspraken maken vind ik juist fijn. Als u iets weet voor mij of zelf iemand zoekt, wilt u mij dan een pb of een mail sturen? Dit kan naar irishulzebos@gmail.com

Groetjes Iris

Alvast bedankt!
Laatst bijgewerkt door Anke op 23-08-14 23:13, in het totaal 1 keer bewerkt

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 23:12

Vooral de jongeren hoop ik echt dat ze het zo treffen, ik heb het ook redelijk getroffen. Ik heb vanaf 2009 denk ik tot vorig jaar een verzorgpony gehad bij iemand die de paarden die verzorgsters hadden alleen gebruikte voor ponykampen, en verder niet. Het was ook geen manege en dat kon het ook niet worden, dus ze had wel verzorgers nodig om al die paarden te onderhouden. We waren altijd met zo'n 13 verzorgsters en 1 verzorger :)
We moesten in het begin geld betalen om in de binnenbak te mogen rijden (omdat deze heel nieuw was) en later werd het verzorgen leasen voor 150 per kwartaal zonder het kwartaal met de zomer periode vanwege de ponykampen en dan hadden we les 1x in de week. Ook werden we wel vrij goed in de gaten gehouden, maar het was altijd leuk. We hebben een keer een verzorgers weekend gehad in de kerstvakantie waar we met lootjes trekken wat cadeautjes voor elkaar hadden, en toen sliepen we op een zolder bij de eigenaresse in huis. Ik heb er echt een enorm leuke tijd gehad, en ik baal echt van de manier waarop het geëindigd is.. Maar goed het is wat het is.

Ik heb dus van mijn 11e tot mijn 15e een verzorgpony gehad waarbij ik alles mocht, terwijl ik in principe nog maar 3 jaar rijervaring en nog maar1 jaar les had gehad. Als ik iets anders wou dan gewoon rijden of poetsen (springen, buitenrit) moest ik het vragen en 9/10 mocht het dan ook.
Maar als het echt om "haar" paarden ging, daar mochten we niet eens in het stallengebouw komen.
Misschien is dat ook wel een tip; kijk in de buurt naar stallen waar de eigenaren wonen waar meerdere paarden zijn. Niet 4 of 5, maar een stuk of 10 (en natuurlijk allemaal van dezelfde eigenaar), en het ondertussen geen manege is.

Wat ik zelf zo moeilijk vind aan nu weer een nieuwe verzorgpony te vinden is eentje die dichtbij genoeg is. Ik wil niet een uur heen en een uur terug moeten fietsen, aangezien ik liever niet met de bus er heen ga, en mijn vader kan me ook niet altijd brengen en halen. Als ik al 2 uur kwijt ben aan het fietsen kan ik nooit rustig aan doen ivm examenjaar en allemaal leer werk etc (dan maak ik me veel te druk). Ik fiets dan al redelijk snel, en ondanks dat in mijn advertentie staat 10 km wil ik het liefst maar 5 km, maar het is zo moeilijk om echt wat te vinden.. 10 km red ik vast wel, maar ik ben bang dat ik me dan zo snel druk ga maken en dan toch besluit om er een dagje niet heen te gaan, en dat vervolgens dagen achter elkaar denk en mijn taak als verzorgster verwaarloos.. dat geeft ook geen goede indruk

Heel verhaal, misschien moest ik het toch even kwijt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 23:14

Het wordt tijd dat ik een advertentie ga maken... Anders kom ik ook niet heel veel verder.

Wat moet je absoluut skippen in een advertentie?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 23:19

HorseLove28 schreef:
Het wordt tijd dat ik een advertentie ga maken... Anders kom ik ook niet heel veel verder.

Wat moet je absoluut skippen in een advertentie?

Niet te hoog opgooien als: ik heb al ... jaar ervaring, beter zeggen wat je hebt geleerd. Ook niet iedere zin met ik of ik wil beginnen :)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 23:25

Ik heb de advertentie die hierboven staat aangepast.

Niet teveel opscheppen. Laten merken dat je open staat om dingen te leren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 23:29

Ik ben nu een soort van klad aan het maken. Daar heb ik onder andere in staan over wat ik allemaal heb gedaan met paarden, waar ik naar op zoek ben, dat ik open sta om dingen te leren, en wat ze kunnen verwachten van mij.

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 08:38

IrisxSimba schreef:
Loes1996 schreef:

-O-

Ik ben inmiddels al weer bijna 4 maanden heel gelukkig met m'n bijrijdpaardje Tess!:) jij dus nog niks?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 09:21

LaraxxEmma,
wat vervelend dat je moest stoppen! Klinkt zeker als een top tijd. Wat betreft het nieuwe zoeken, is heel lastig. Anders was dit hele topic er niet. Zelf hoop ik school ook te kunnen combineren met de paarden, maar dat zullen we nog zien.

Over 10 kilometer hoef je maar een half uurtje/35 minuten te doen. Zelf fiets ik namelijk 8 km in een half uur mét een boel stoplichten en 2 spoorwegen tegen. Vanaf mijn huis naar school is 8 km de ene kant op, en naar de paarden is het 8 km de andere kant op. Ik fiets dus ruim 16 km in een uur. Denk dat je met 8 km een flink eind komt. ;) Moet je natuurlijk wel een half uur willen fietsen. Heel veel succes!

HorseLove, goed bezig! Laat je hem nog eens lezen?

Anke, zoals jij de advertentie hebt aangepast lijkt ie mij top! :j

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 10:20

Nou ik heb het in tieder geval super naar me zin met mijn twee verzorgpaarden
Ik fiets ook zo,n acht kilometer heen en terug is wel lekker fietsen door de polder

Gister gevraagd aan de eigenaresse van gigi of ik ook mee mocht op wedstrijd als ze op wedstrijd zou gaan de komende jaren en ze zei dat ze het juist super gezellig zou vinden als ik mee ging
Ik ga nu ook heel veel oefenen met knotjes maken enzo en de staart vlechten en alles en met finesse gaat het ook helemaal top lekker tutten zijn het ook :D

lucille18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 13:07

ik heb eindelijk naar veel moeite toch misschien een kans :)
ik ga donderdag kijken en zo als het er nu uit ziet waarschijnlijk een nieuw verzorgpaard :)

een eindje fietsen moet je er denk altijd wel voor over hebben. school is 7km de ene kant op manege 13km de andere kant op en het paardje is weer zo'n 9km weer een andere kant op.

een verzorgpaard vinden is gewoon een hele klus maar uiteindelijk lukt het wel :)

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 18:11

Oh nog iemand uit Zaltbommel haha :)
Wat voor paard is het?

Ikzelf ben nu op zoek naar een verzorger ipv een verzorgpaard haha, ik heb sinds deze zomer 2 shetlandertjes maar doordat school weer begint heb ik geen tijd om elke dag te gaan :(

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 18:19

Deetjeeuh, ik fiets blijkbaar toch niet zo snel want ik doe een half uur over huis-school en dat is ongeveer 5 km :/

Een aantal dingen die ik echt een must vind in een advertentie is neerzetten of je al eerdere ervaring hebt met verzorgen en zelfstandig rijden van paarden. Niet zo zeer rijervaring, ik vind zelf dat je in 2 jaar les rijden genoeg kan leren om alleen een paard te rijden, maar of je daar ook echt al ervaring mee hebt. Ook vind ik het belangrijk dat je wel echt aangeeft wat je zelf wil, zodat je niet allemaal reacties krijgt, er blij van wordt, en vervolgens gaat kijken en erachter komt dat het helemaal niet is wat je zoekt.
Daarnaast vind ik het ook belangrijk om erbij te zetten wat je voorkeur is, springen of dressuur of western etc, maar heb dit zelf niet meer gedaan omdat ik me maar even moet aanpassen op wat er te bieden is aangezien ik van het springen ben.

1 ding dat je vooral niet moet doen is overenthousiast zijn. Gebruik als je al uitroeptekens wil gebruiken maar 1 ipv 3, en gebruik ze niet te veel, daardoor kom je snel heel kinderachtig over.

En onderaan altijd nog iets in de trant van; heeft u nog vragen of wilt u een afspraak met me maken, stuur mij dan gerust een bericht/mail.

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 18:31

Ik heb een bijrijdpaardje aangeboden gekregen! Alleen ik heb een dillema, willen jullie advies geven?? Ik zit dus een beetje te twijfelen, want het is een hengst, en (ik heb al op hem gereden) hij probeert je de eerste paar maanden heel erg uit. Dus de eerste paar maanden moet je echt opbouwen, veel tijd nemen en hem duidelijk maken dat jij de leider bent. Afgezien van dit is het echt een super mooi paardje, heeft hij hele mooie gangen en na die 'inleidingsfase' is het echt een braverik :) Nu zit ik dus te twijfelen, want er komen wel eerst een paar moeilijke maanden, maar dan heb je ook echt een mooi paard. Alleen je kan niet met hem buitenritten maken, dan moet je op een ander paard. (omdat het dus een hengst is)
Hebben jullie advies ? :=
ps: Ja ik ben dertien, maar er rijden ook meisjes die jonger zijn op hem, en hij is niet een 'echte' hengst. :)

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 18:32

Zijn er hier nog mensen uit omgeving Dokkum/Leeuwarden? :D

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 18:35

Ikk :D
Had je advertentie al gezien, maar helaas denk ik niet dat ik het red als ik op een dag moet fietsen :(
zeker niet 3x in de week helaas, en daarnaast ik ben nog ver weg van L niveau
hebt wel een pracht paardje

Tinkerbell, als je echt wil, waarom dan niet ? Het enige wat je in je achterhoofd moet houden is dat als er iets vervelends gebeurd dit maar tijdelijk is en dat je zelf consequent moet blijven. Je kan het altijd proberen :)

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 18:36

Erg jammer! Is inderdaad nog wel een eindje van Leeuwarden af. In de bus is het te doen maar voor 3/4 keer per week is dat wel erg veel denk ik :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 18:52

TinkerbellP schreef:
Ik heb een bijrijdpaardje aangeboden gekregen! Alleen ik heb een dillema, willen jullie advies geven?? Ik zit dus een beetje te twijfelen, want het is een hengst, en (ik heb al op hem gereden) hij probeert je de eerste paar maanden heel erg uit. Dus de eerste paar maanden moet je echt opbouwen, veel tijd nemen en hem duidelijk maken dat jij de leider bent. Afgezien van dit is het echt een super mooi paardje, heeft hij hele mooie gangen en na die 'inleidingsfase' is het echt een braverik :) Nu zit ik dus te twijfelen, want er komen wel eerst een paar moeilijke maanden, maar dan heb je ook echt een mooi paard. Alleen je kan niet met hem buitenritten maken, dan moet je op een ander paard. (omdat het dus een hengst is)
ps: Ja ik ben dertien, maar er rijden ook meisjes die jonger zijn op hem, en hij is niet een 'echte' hengst. :)

Dat het een mooi paard is lijkt mij niet de reden dat je hem wilt doen, jou wel?

Wat ik zelf zou doen: Aannemen. Ik houd zelf wel van een uitdaging en dit paard kan imo een hele goede leermeester voor mij zijn.

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 18:56

Yezzi schreef:
TinkerbellP schreef:

Dat het een mooi paard is lijkt mij niet de reden dat je hem wilt doen, jou wel?

Wat ik zelf zou doen: Aannemen. Ik houd zelf wel van een uitdaging en dit paard kan imo een hele goede leermeester voor mij zijn.

Nee inderdaad, dat mooi zijn is ook niet mijn hoofdreden hoor :) Maar ik bedoel, je krijgt er wel wat voor terug als je hem eenmaal 'kent'. En ja, dat is inderdaad wel een goed idee, je kan wel veel van hem leren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 18:58

Het blijft natuurlijk je eigen keuze, maar ik zou het 100% doen. Bovendien, als het tegenvalt kun je dat altijd tegen de eigenaar zeggen, je hebt het toch geprobeerd.