Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
IrisxSimba schreef:Loes1996 schreef:inderdaad Deetjeeuh, elst niks, homoet niks, heteren niks, valburg niks, arnhem niks...noppes..
jaa of je moet ineens 150 eurie betalen voor 2 daagjes rijden.. uuhh nee? jammer toch weer:(
jaaaa deze omgeving in inderdaad erg lastig marloes.....
zelf ook al een paar jaar zoekende...
laraxXxemma schreef:Het probleem is ook vaak dat ze toch meer de ouderen zoeken omdat die minder de neiging hebben om onverantwoorde dingen te doen (over het algemeen, of iig die indruk hebben we). Ik kan ze dat eigenlijk niet kwalijk nemen; ik zou later als ik een verzorger nodig had voor mijn paard ook niet een 12 jarige willen, gewoon om zeker te zijn dat mijn paard niks overkomt. Om zeker te zijn dat we genoeg verantwoordelijkheidsgevoel hebben, en niet zomaar dure zadels ergens neergooien of per ongeluk laten liggen. Vooral na de verhalen van al die penny meisjes.
Veel rij ervaring zou er bij iemand van 18 niet zoveel meer toe doen; of dat nou 4 jaar of 12 jaar zou zijn. Want als je manege les hebt, op je 6e leer je rijden maar niet met paarden omgaan. En dat is wat veel mensen belangrijk vinden. Iemand van 12 zou ik ook nog van denken dat die nog niet genoeg ervaring heeft om echt met paarden om te gaan. Want het doel van een verzorgster is dat je er zelf niet heen hoeft, dus je moet wel ook iemand kunnen vinden die je blind kan vertrouwen en niet onvoorzichtig is en per ongeluk het hek open laat. En natuurlijk zijn er genoeg 12 jarige die net zo zijn als de 18 jarige, maar ja wie vertrouw je eerder op zijn / haar woord..
IrisxSimba schreef:Hallo Bokkers, Fijn dat jullie de tijd nemen om mijn advertentie te lezen.
Ik ben Iris en ben 13 jaar oud. Ik ben op zoek naar een verzorgpaard in de omgeving Arnhem, Elden of Elst. Iets verder mag ook, maar niet te ver ivm vervoer. Ik rijd inmiddels 7 jaar op een manege en heb dus ook op verschillende paarden gereden. Tevens rijd ik onderlinge wedstrijden. Ik vind alles wat met paarden te maken heeft leuk, van verzorging tot stalwerk. Mesten, vegen, invetten en opruimen, heb ik allemaal geen bezwaar tegen. Ook let ik goed op andermans spullen en duidelijke afspraken maken vind ik juist fijn. Als u iets weet voor mij of zelf iemand zoekt, wilt u mij dan een pb of een mail sturen? Dit kan naar irishulzebos@gmail.com
Groetjes Iris
Alvast bedankt!
IrisxSimba schreef:Loes1996 schreef:inderdaad Deetjeeuh, elst niks, homoet niks, heteren niks, valburg niks, arnhem niks...noppes..
jaa of je moet ineens 150 eurie betalen voor 2 daagjes rijden.. uuhh nee? jammer toch weer:(
jaaaa deze omgeving in inderdaad erg lastig marloes.....
zelf ook al een paar jaar zoekende...
TinkerbellP schreef:Ik heb een bijrijdpaardje aangeboden gekregen! Alleen ik heb een dillema, willen jullie advies geven?? Ik zit dus een beetje te twijfelen, want het is een hengst, en (ik heb al op hem gereden) hij probeert je de eerste paar maanden heel erg uit. Dus de eerste paar maanden moet je echt opbouwen, veel tijd nemen en hem duidelijk maken dat jij de leider bent. Afgezien van dit is het echt een super mooi paardje, heeft hij hele mooie gangen en na die 'inleidingsfase' is het echt een braverikNu zit ik dus te twijfelen, want er komen wel eerst een paar moeilijke maanden, maar dan heb je ook echt een mooi paard. Alleen je kan niet met hem buitenritten maken, dan moet je op een ander paard. (omdat het dus een hengst is)
Hebben jullie advies ?![]()
ps: Ja ik ben dertien, maar er rijden ook meisjes die jonger zijn op hem, en hij is niet een 'echte' hengst.
Yezzi schreef:TinkerbellP schreef:Ik heb een bijrijdpaardje aangeboden gekregen! Alleen ik heb een dillema, willen jullie advies geven?? Ik zit dus een beetje te twijfelen, want het is een hengst, en (ik heb al op hem gereden) hij probeert je de eerste paar maanden heel erg uit. Dus de eerste paar maanden moet je echt opbouwen, veel tijd nemen en hem duidelijk maken dat jij de leider bent. Afgezien van dit is het echt een super mooi paardje, heeft hij hele mooie gangen en na die 'inleidingsfase' is het echt een braverikNu zit ik dus te twijfelen, want er komen wel eerst een paar moeilijke maanden, maar dan heb je ook echt een mooi paard. Alleen je kan niet met hem buitenritten maken, dan moet je op een ander paard. (omdat het dus een hengst is)
Hebben jullie advies ?![]()
ps: Ja ik ben dertien, maar er rijden ook meisjes die jonger zijn op hem, en hij is niet een 'echte' hengst.
Dat het een mooi paard is lijkt mij niet de reden dat je hem wilt doen, jou wel?
Wat ik zelf zou doen: Aannemen. Ik houd zelf wel van een uitdaging en dit paard kan imo een hele goede leermeester voor mij zijn.