Mijn bericht sloeg vooral op Loveskary die een paar uitspraken deed die ik best apart vond:
Loveskary schreef:Vorig jaar was de singel gesp gebroken ik had al wat kosten gehad dus vroeg aan die ouders van dat meisje die toen voor niks op onze Welsh reed of hun een nieuwe konden kopen want hun dochter reed erop en zo duur was het toch ook al weer niet.
Je kiest er zelf voor om een meisje gratis te laten rijden, dan moet je dat niet als argument gebruiken om haar ouders spullen voor jóú pony te laten kopen.
'Zo duur is dat ook weer niet', nogmaals je kunt niet in andermans portemonnee kijken. Wat voor jou niet duur is, is voor een ander misschien erg veel geld.
Vervolgens wordt er ook nog eens 'gemopperd' als de ouders een verkeerde singel meenemen. Natuurlijk is het niet slim, maar niet iedereen heeft de kennis die jij hebt over het harnachement. Als het perfect had moeten zijn, dan had je het zelf aan moeten schaffen.
Loveskary schreef:Kijk als iemand het echt niet kan betalen oke maar iemand met 2 werkende ouders nee dat gaat me boven het hoofd.
En op bovenstaande quote sloeg het voornamelijk. Maar dat heb ik al vrij uitgebreid uitgelegd volgens mij.
Ik heb niets tegen het betalen van een bijdrage of verplichte lessen, maar ik kan er niet tegen als mensen gaan beargumenteren dat er eens wat gekocht moet worden omdat ze ook al gratis mogen rijden. Die keuze maak je als eigenaar zelf.
Verplichte lessen en/of een maandelijkse bijdrage vind ik een prima eis omdat je inderdaad de wat serieuzere, gemotiveerdere bijrijders treft in deze categorie.
Of ik als ik ga zoeken een bijdrage ga vragen weet ik nog helemaal niet, als zou ik voor het idee dat ik in mijn hoofd heb best een bijdrage kunnen vragen.