Sommige 13-jarigen zijn ook wel serieus en trainbaar hoor! Maar zelf heb ik er geen tijd voor, ik zoek niet voor niets een bijrijder

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
0000 schreef:In de meeste gevallen heeft het weinig te maken met opscheppen of brutaal zijn maar simpelweg met een verkeerde kijk op de realiteit en het behoorlijk overschatten van eigen kunnen. Denken dat je al heel wat hebt gezien op de manege en daar je kunnen aan afmeten zorgt voor zeer onrealistische ideeën. Maar als je niet beter weet kan je daar weinig aan doen.
Sheran schreef:Hoi Welshfan, welkom! Volgens mij is het ook niet zo dat de meesten er niet 'boven staan' maar dat ze geen zin meer hebben om het opnieuw te proberen vanwege alle ervaringen uit het verleden. Als mijn bijdrijdster mijn paard verkeerde dingen aanleert kan ik daar nog zo hard boven gaan staan, maar dat wil ik gewoon niet hebben
.
Sommige 13-jarigen zijn ook wel serieus en trainbaar hoor! Maar zelf heb ik er geen tijd voor, ik zoek niet voor niets een bijrijder
welshfan97 schreef:Sheran schreef:Hoi Welshfan, welkom! Volgens mij is het ook niet zo dat de meesten er niet 'boven staan' maar dat ze geen zin meer hebben om het opnieuw te proberen vanwege alle ervaringen uit het verleden. Als mijn bijdrijdster mijn paard verkeerde dingen aanleert kan ik daar nog zo hard boven gaan staan, maar dat wil ik gewoon niet hebben
.
Ik snap dat dit zeker niet voor iedereen hier geldt maar er wordt soms behoorlijke irritatie getoond hier als er mensen op advertenties reageren die niet aan de eisen voldoen, die denken dat ze op de manege de hele wereld hebben gezien (ze hebben ook nog nooit de kans gekregen om buiten de manege te kijken, dit is niet jullie taak maar mogen jullie ze ook niet kwalijk nemen vind ik) of die zich beter voor hebben gedaan dan ze blijken te zijn.
Je kan hier bijvoorbeeld boven staan door een nette reactie naar hun terug te geven (gewoon dat je echt die eisen stelt) en verder gaan zoeken naar een bijrijder en er geen tijd meer aan verdoen.
Persoonlijk vind ik geld vragen aan iemand die jou paard beweging komt geven omdat jij geen tijd hebt ook niks, klusje vind ik dan wel weer goed mits die in verhouding staan (dus op de dagen dat ze rijden bijvoorbeeld). Maar dat is natuurlijk iedereen zijn goedrecht, en daar vind ik ook helemaal niks mis mee als mensen daar hier anders over denken of doen. Wil de bijrijder iets extra vind ik wel dat dat door de bijrijder zelf betaald kan worden. Maar dit is mijn mening zoals wij zelf thuis altijd daarover hebben gedacht (al hadden wij geen bijrijders want wij hadden net zo veel paarden als we tijd hadden en niet meer, dus een bijrijder was niet nodig).
Loveskary schreef:Vorig jaar was de singel gesp gebroken ik had al wat kosten gehad dus vroeg aan die ouders van dat meisje die toen voor niks op onze Welsh reed of hun een nieuwe konden kopen want hun dochter reed erop en zo duur was het toch ook al weer niet.
Loveskary schreef:Kijk als iemand het echt niet kan betalen oke maar iemand met 2 werkende ouders nee dat gaat me boven het hoofd.