Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Priyanka

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 08:30

Dat blijkt dus niet zo te zijn .Zelf had ik gedacht dat het ooit verplicht was gesteld .Ook voor niet paardrijders .Hoe het nu zit weet ik niet .
Je kunt wel een aanvullende verzekering bij oa (dacht) de Hippo nemen ,speciaal voor bijrijders .Zelf heb ik dat niet gedaan ,maar misschien een TIPJE.
Enkele jaren geleden heb ik aan bijrijders een kleine vergoeding pm gevraagd .Dan zitten zij wel op een goed ,z dressuur paard ,voor 2-3 keer per week .

Daar werd ook ,ondanks een A4 tje met afspraken ,beide partijen een handtekening eronder ,misbruik van gemaakt .

Men ging lekker rijden en betaalde niet .Als ik dan zei:<Maar de afspraak is op papier gezet .Tja..kan wel zijn ,maar het is niet rechtsgeldig!

Daar sta je dan....!

Niets laten betalen ,zeer goed paard .Komen alleen om te rijden .De voor- en naverzorging enz wordt half bakken tot niet gedaan .

Gelukkig zijn ze niet allemaal hetzelfde !

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 11:58

Pff, belachelijk om zo met andermans eigendom om te gaan _-:(

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 12:04

ik heb het meteen gevraagd aan me moede of ik wa verzekerd ben en gellukig wel :D

zaterdag weer naar gigi :D

en das idd erg belachelijk om zo met andermans spullen om te gaan

Priyanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 12:14

Het zijn niet alleen de jongeren die wanbetalers zijn ,maar ook de ouderen .Daarom heb ik het toen afgeschaft om een kleine bijdrage pm te vragen .Wij moeten ook de staleigenaar voor bijrijders ook betalen .
Op een gegeven moment betaalde ik alles .Ik dacht maar Als mijn paard het maar goed heeft .

Dan gebeuren er weer andere dingen die niet kloppen .

Waar doe je goed aan?

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 12:27

Die bijdrage niet betalen, ja dat is niet netjes. Afspraken niet nakomen (of ze nou op papier staan of niet, afspraak is afspraak) dat kan gewoon echt niet, een keer iets van een afspraak vergeten, ja dat kan wel gebeuren (ik moet bijvoorbeeld na het uitmesten haar bak met water verschonen, ja dat ben ik wel eens vergeten). En qua verzorging, daar hebben sommige gewoon wat hulp bij nodig hier en daar.. Ik zelf ook, ik kwam net van de manege en ik wist amper hoe ik een paard goed moest poetsen :') , heeft de eigenaresse 1 keer uitgelegd en nu weet ik dat echt al het zand weg moet zijn voor je er een zadel op legt.

En ja, er zitten rotte appels tussen die echt denken dat ze alles zijn en niks hoeven te doen. Maar ik ben van mening dat het meestal de combinatie is van eigenaar-bijrijder die niet goed werkt.

Priyanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 16:31

Wordt gewoon gezegd:Ik heb geen geld .Volgende maand:Ik heb geen geld enz .Maar ze WEL lekker rijden .
Zelfs is er een wanbetaler bij die INGENIEUR is .
dUS..HET ZEGT ALLEMAAL NIKS .

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 16:37

Dan zeg je toch als je het niet kan betalen ga je maar weg. Grens stellen, niet betalen is ook niet rijden. Dus als ze je netjes betaalt hebben mogen ze weer rijden

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 18:18

Zo blij, waarschijnlijk een verzorgpaardje gevonden! :D

Priyanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 18:48

Het enige is VOORAF betalen .Dan maar zo!
Ik neem ff mijn rust en even geen bijrijder meer .

Als je een goeie hebt gaat deze verhuizen,geen tijd meer ivm werk enz enz .Dan is het echt jammer .Er zijn best goeie bij .

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 21:19

nafnaf schreef:
Ik wil me graag ook melden :D

Heb nu een super leuke verzorg haflinger, helaas gaat de eigenaar verhuizen met alle pony's en is dat te ver om nog te kunnen verzorgen.. Ik zal dus weer opnieuw moeten gaan zoeken naar een leuke verzorgpony. Echt geen idee hoe ik weer een nieuwe ga vinden had deze verzorg pony gevonden omdat een vriendin van mij daar al reed, via haar heb ik toen de eigenaar benaderd. Nu nog laaste 2 weekjes van mijn verzorg hafje genieten en dan maar weer opzoek..

gelukkig staan er hier in huizen/eemnes/laren genoeg in de buurt :)
<als ik iets zie laat ik het je weten> +:)+

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 11:07

TinkerbellP schreef:
Zo blij, waarschijnlijk een verzorgpaardje gevonden! :D

Yeey is het toch quicksilver geworden?

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 19:27

Helaas meld ik me ook weer. Met mijn nieuwe rooster was de 3-4 keer per week die de eigenaren verwachtte gewoon niet meer haalbaar. Als iemand nog wat weet in omgeving Den Bosch? (5237)

Wat vinden jullie trouwens van deze advertentie? http://www.bokt.nl/markt/ad/284139/bijr ... togenbosch

bruja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 20:08

@floriske: jij moet wel een gezellige brabantse zijn! Als je ook maar de helft zo veel kletst als dat je schrijft, heb je altijd wel wat te vertellen:)
Het begin van je advertentie oogt wat rommelig, als je het verhaal van je huidige bijrijdpaarden niet kent. Ras en hoogte van die paarden is voor de eigenaar van je volgende bijrijdpaard van minder belang.
Voor je advertentie zou ik toch kiezen voor wat minder lange zinnen en dat meer overzichtelijke feitjes. Alleen zeggen dat je voor 2 dagen per week zoekt (waarvan 1 evt in t wknd) lijkt me bijvoorbeeld genoeg. Hoe de eigenaar de andere dagen invult of welke dagen het gaan worden, lijkt me van zijn/haar/latere zorg:) zelfde over je rijbewijs: heb je nog niet, latere/jouw zorg;)
Je vertelt veel over jezelf, maar gaat heel snel over wat voor soort paard je zoekt heen.
Dat zou je mss wat kunnen uitbreiden ( als je de rest inkort) en ik zou wat meer willen weten over wat jij onder bakwerk verstaat.
Ik denk wel dat je advertentie heel goed jou als persoon weergeeft! Na het lezen ervan heb ik t idee je al een beetje te kennen, dus dat is heel goed! T is alleen voor veel mensen een uitdaging om zo'n lange tekst te lezen:)

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 21:14

bruja schreef:
@floriske: jij moet wel een gezellige brabantse zijn! Als je ook maar de helft zo veel kletst als dat je schrijft, heb je altijd wel wat te vertellen:)
Het begin van je advertentie oogt wat rommelig, als je het verhaal van je huidige bijrijdpaarden niet kent. Ras en hoogte van die paarden is voor de eigenaar van je volgende bijrijdpaard van minder belang.
Voor je advertentie zou ik toch kiezen voor wat minder lange zinnen en dat meer overzichtelijke feitjes. Alleen zeggen dat je voor 2 dagen per week zoekt (waarvan 1 evt in t wknd) lijkt me bijvoorbeeld genoeg. Hoe de eigenaar de andere dagen invult of welke dagen het gaan worden, lijkt me van zijn/haar/latere zorg:) zelfde over je rijbewijs: heb je nog niet, latere/jouw zorg;)
Je vertelt veel over jezelf, maar gaat heel snel over wat voor soort paard je zoekt heen.
Dat zou je mss wat kunnen uitbreiden ( als je de rest inkort) en ik zou wat meer willen weten over wat jij onder bakwerk verstaat.
Ik denk wel dat je advertentie heel goed jou als persoon weergeeft! Na het lezen ervan heb ik t idee je al een beetje te kennen, dus dat is heel goed! T is alleen voor veel mensen een uitdaging om zo'n lange tekst te lezen:)

Wow, heel erg bedankt voor het uitgebreide bericht! Ik ga zo even kijken wat ik ga veranderen, heel erg bedankt voor de tips :).
En ja, op het begin kijk ik we, een beetje de kat uit de boom, maar als ik iemand eenmaal ken dan klets ik best veel ja :o Brabantse tik? O:)

Edit: ik heb de advertentie wat aangepast, ziet dit er beter uit? http://www.bokt.nl/markt/ad/284139/bijr ... togenbosch

bruja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 22:35

Een heerlijke Brabantse tik! Ik ben getrouwd met een Brabander, dus hou er wel van, hihi!
Ik vind je advertentie helemaal prima. Je komt lekker enthousiast over!

RobinvR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 12:51

Na lang zoeken had ik een beetje de hoop opgegeven.
Toen werd ik gisteravond gebeld om 1 paard en 1 pony bij te rijden. En maar 10 minuten met de bus.
Ik ga morgen kijken en ik heb dr zon zin in

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 14:24

Succes RobinvR!
Heb volgens mij een tip voor iedereen hier gevonden; ik heb 18 augustus een advertentie geplaatst op marktplaats tussen de diensten ipv een gewone advertentie. En gister had ik ineens al een reactie! Had het nooit zo snel na 6 dagen al een reactie verwacht.
Je kan er niet veel in kwijt, dus uiteindelijk was dit mijn advertentie, maar blijkbaar was het genoeg!
Even een reactie gestuurd op de vragen die gesteld werden en nu maar hopen dat ik ben wat ze zoeken :)

_SnowBall

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 15:22

Na een week nog geen pbtje terug gehad... W8en en w8en... Best moeilijk als je een ''toekomstige'' vp miss krijgt... Miss is ze op vakantie..

_SnowBall

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 15:29

Palinero77 schreef:
Na een week nog geen pbtje terug gehad... W8en en w8en... Best moeilijk als je een ''toekomstige'' vp miss krijgt... Miss is ze op vakantie..

Ik ben snel even op haar profiel gekeken, en zag dat ze vanochtend voor het laatst online. Meestal reageer je dan meteen(ik tenminste) en dat heeft ze ook niet gedaan (klinkt opdringerig I Know) Maar toen zag ik dat ze een nieuwe advertentie had geplaatst. Met dat 16+ enz. plus vergoeding. Terwijl
ik juist onder de 16 ben en ook geen vergoeding kan geven... :/ Of ben ik nou gwn te opdringerig?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 15:30

Dat is balen maar ik geef je 1 tip mee: Schrijf niet w8en maar het hele woord, en je profiel komt niet serieus over met dingeshoplala etc, eerlijk gezegd doe jij me op deze manier een beetje aan een 'penny'meisje denken.

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 15:32

Palinero77 schreef:
Palinero77 schreef:

Ik ben snel even op haar profiel gekeken, en zag dat ze vanochtend voor het laatst online. Meestal reageer je dan meteen(ik tenminste) en dat heeft ze ook niet gedaan (klinkt opdringerig I Know) Maar toen zag ik dat ze een nieuwe advertentie had geplaatst. Met dat 16+ enz. plus vergoeding. Terwijl
ik juist onder de 16 ben en ook geen vergoeding kan geven... :/ Of ben ik nou gwn te opdringerig?

Sorry maar ik denk dat je niet bent wat ze zoekt,
Hoelang geleden heb je een pb gestuurd?

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 15:34

Yezzi schreef:
Dat is balen maar ik geef je 1 tip mee: Schrijf niet w8en maar het hele woord, en je profiel komt niet serieus over met dingeshoplala etc, eerlijk gezegd doe jij me op deze manier een beetje aan een 'penny'meisje denken.

Hier sluit ik me bij aan

_SnowBall

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 15:50

Ik moet mijn hele profiel nog aanpassen, zal dat meteen ook doen ! ;)

_SnowBall

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 15:56

Een weekje geleden heb ik haar een pbtje gestuurd :)) @meggiesannie

Trouwens hoe moet je een foto bij je paardeninfo zetten van je profiel ?

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 16:10

Palinero77, ik denk idd niet dat jij bent wat diegene zoekt :n
Foto's zijn hetzelfde als dat je ze in een forum wil zetten.